En tajua, että miten niin moni sanoo nukkuvansa alasti. Eikö se ole kauhean sotkuista?
Hiki valuu suoraan lakanoihin. Menkat saattaa alkaa ja jos ei menkat niin valkovuotoa. Ja eikös miehillä saata tulla jotain yöllisiä siemensyöksyjä. Joka tapauksessa hyi hyi, vai vaihdatteko joka päivä lakanat?
Kommentit (495)
Uimahallissa käyn kakilla ja en pyyhi.
En tiedä minkälaisia värkkejä teillä on, että kaikki valuu holtittomasti lakanoille. Itse nukun alasti ja vaikka menkat alkaisi nukkuessa, ei nekään yleensä ole valunut lakanalle asti, vaan vuoto on kuivunut yön aikana sisäreisiin kiinni. Jos sitten joku menkkatippa on tullut lakanaan asti, niin mitä sitten? Lakana pesuun. En tiedä miten joillakin tulee valkovuotoa niin paljon, että patjat tahriintuu, kyllä vähän ihmettelen.
Ja mitään ei mulla koskaan mene patjoihin asti, koska minulla on petauspatja ja myös se on pestävä. Peitot ja tyynyt toki pestään myös silloin tällöin. Joten mitä väliä vaikka ihminen hikoilee ja erittää mitä milloinkin, kunhan pesukone toimii. Pitää se pyjamakin pestä.
Kummastuttaa nää holtittomasti valkovuotoilevat, mitä sanoo lääkäri, eihän toi voi olla normaalia?
Ihmetyttää sekin että mikä pidätyskyvyttömien kokoontumisajo tää ketju on, ja minkä ikäisiä ihmisiä kirjoittaa. Vai lirahteleeko yleensä esim synnyttäneillä, iästä riippumatta, pissaa noin vaan pitkin huonekaluja?
Vierailija kirjoitti:
Kummastuttaa nää holtittomasti valkovuotoilevat, mitä sanoo lääkäri, eihän toi voi olla normaalia?
Kummastuttaa kyllä tuo. Ja ongelma ei ainakaan helpotu, jos yötkin hautoo alapäätään vaatteissa.
Vierailija kirjoitti:
Ne, jotka ilman rytkyjä nukkuu, nukkuu saastassa. Kehosta jo irtoaa hikeä ja muutakin karstaa ja eritteitä, jotka ovat sitten lakanoilla. Elikkä tosi epähygieenistä nukkua ilman vaatteita.
Ja onhan nainen viehättävämmän näköinen kauniissa yö vaatteessaan.
Höpö höpö, lakanat pestään. Ja mun ei tarvitse onneksi miettiä miltä näytän kun ei ole ukkoa vieressä arvostelemassa. Miehet ja niiden mällit sotkee lakanat. Täällä taitaa moni erehtyä, että ne pimpsasta valuvat mällit on valkovuotoa. No onhan sekin vaaleaa.
Joskus helteillä oon koittanu, mut tuntuu epämiellyttävältä, jotenkin turvattomalta olla ilman yöpaitaa. Ohut kangas ihoa vasten on kuin peitto, mukavampi olo siten.
Eikö teitä palele jos nukutte alastonna?
Se on vaimon tehtävä tyhjentää pussit joka ilta niin ei tule yöllä odottamattomia siemensyöksyjä.
Kaadappa litra vettä sänkyyn ja tutki miltä se tuntuu? Vertaa sen jälkeen normiaamuun.
Vierailija kirjoitti:
En itse halua nukkua alasti enkä varmaan uskaltaisikaan. Mitä jos tulisi yöllinen palohälytys tai muu kiire ja sängystä pitäisi ponkaista kauhealla kiireellä? En uskaltaisi ottaa sitä riskiä
Nukut ilmeisesti päivävaatteissa ja ulkotakissa, kun perustelu on palohälytyksen pelko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn joka ilta suihkussa. Lakanat vaihdan joka perjantai. Alasti nukkunut lapsesta saakka, ei ongelmaa eritteiden kanssa. Iho ja intiimialue saavat ilmakylpyä voivat hyvin. Menkkojen aikaan käytän alushousuja (suht kellontarkat ja säännölliset).
Ihminen hikoilee keskimäärin litran yössä. Eli sun lakanat ovat imeneet 7 litraa hikeä siinä vaiheessa kun vasta vaihdat ne. Yök, yök, yök. Mitä se sun yöllä suihkussa käynti siis auttaa asiaa kun lillut joka yö kuitenkin lakanoissasi, jotka ovat hien pinttämät? Muilla se hiki jää yöasuun, joka sitten vaihdetaan puhtaaseen.
Vaihdatko yöasun joka yön jälkeen? Mietin vaan, että itse ainakin vaihdan yöpuvun vain kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn joka ilta suihkussa. Lakanat vaihdan joka perjantai. Alasti nukkunut lapsesta saakka, ei ongelmaa eritteiden kanssa. Iho ja intiimialue saavat ilmakylpyä voivat hyvin. Menkkojen aikaan käytän alushousuja (suht kellontarkat ja säännölliset).
Ihminen hikoilee keskimäärin litran yössä. Eli sun lakanat ovat imeneet 7 litraa hikeä siinä vaiheessa kun vasta vaihdat ne. Yök, yök, yök. Mitä se sun yöllä suihkussa käynti siis auttaa asiaa kun lillut joka yö kuitenkin lakanoissasi, jotka ovat hien pinttämät? Muilla se hiki jää yöasuun, joka sitten vaihdetaan puhtaaseen.
Vaihdatko yöasun joka yön jälkeen? Mietin vaan, että itse ainakin vaihdan yöpuvun vain kerran viikossa.
Vaihdan.
Älytön puhtaus on ääliömäistä.
Siitä voisi vieroittua ehkä metsäretkellä muutamana yönä.
Thl kertoo mikä on hyvää hygieniaa.
Alapää hikoaa ihan älyttömästi, jos on alkkarit + yöpuku + peitto. Silloin en ihmettelekään, jos hikoilee litratolkulla yössä.
Kun nukkuu alasti, alapää ja koko kroppa saa tuulettua hyvin. Ei valu hiki eikä ahdista hankaavat ja kiristävät vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Alapää hikoaa ihan älyttömästi, jos on alkkarit + yöpuku + peitto. Silloin en ihmettelekään, jos hikoilee litratolkulla yössä.
Kun nukkuu alasti, alapää ja koko kroppa saa tuulettua hyvin. Ei valu hiki eikä ahdista hankaavat ja kiristävät vaatteet.
Sulla on ilmeisesti liian paksu peitto, jos yöpuvun ja alushousujen lisääminen saa hikoilemaan niin paljon. Kannattaa myös ostaa sopivan kokoiset vaatteet eikä käyttää pieniksi käyneitä ja kiristäviä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö teitä palele jos nukutte alastonna?
Ei. Mulla on paksu untuvapeitto. Ruumiinlämpö lämmittää peiton. Villasukat mulla on jalassa, koska jalkani palelevat aina.
Mahtaa teidän alasti nukkujien petarit olla aika hiki ym keltatahraisia. Yök!
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa teidän alasti nukkujien petarit olla aika hiki ym keltatahraisia. Yök!
Meillä on sellaset pestävät lakanat käytössä.
En tajua, että miten niin moni sanoo nukkuvansa. Eikö se ole kauheaa?