En tajua, että miten niin moni sanoo nukkuvansa alasti. Eikö se ole kauhean sotkuista?
Hiki valuu suoraan lakanoihin. Menkat saattaa alkaa ja jos ei menkat niin valkovuotoa. Ja eikös miehillä saata tulla jotain yöllisiä siemensyöksyjä. Joka tapauksessa hyi hyi, vai vaihdatteko joka päivä lakanat?
Kommentit (495)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä selällään nukkuminen. Siinä alapää painautuu helposti lakanaa vasten.
Mitä? :D En tiedä olenko jotenkin epämuodostunut, mutta ainakaan minun alapää ei ole selässä.
Ihminen kääntyilee yön aikana monesti nukkuessaan, jos on normaalissa kunnossa, ja pystyy nukkumaan ihan missä asennossa vaan. Ja kun nouset sängystä, niin minä ainakin nousen ensin istumaan, ja siinä asennossa kyllä alapäästä saattaa jotakin pientä tihkua, jos on kova pissahätäkin aamusella tai yölläkin herätessä veskireissulle, mutta joo, saattaahan sitä olla peppuunkin jäänyt jotain huonosti pyyhkimisen jälkeistä pientä ruskeeta, joka siinä sitten istumaan noustessaan sängyllä lakanaan ryykkää... Siksi kattos on ne pikkarit ja pikkuhousunsuojatkin melko monellakin aikuisella naisella, vaikka ei mitään valumaoireiluja aiheuttavia sairauksia olisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin vähän eritteitä lakanoissa kun epämukavasti vaatteet päällä ja kuumakin tulee.
Nää jotka nukkuu "hygieenisesti" yövaatteissa käyttää varmaan kuukauden samoja lakanoita :D
Minä nukun pyjama päällä ja käyn suihkussa vähintään 2 kertaa päivässä ja vaihdan lakanat joka toinen päivä. Nyt kun on lapsi saatan käydä jopa 3 kertaa, jos lapsi puklaa päälle. Mikään vähempi on todella ällöttävä. Vauvakin pestään 2 kertaa päivässä ja vauvan lakanat vaihdan joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa teidän alasti nukkujien petarit olla aika hiki ym keltatahraisia. Yök!
Ajattele niin, että se on tyhjä valkoinen kangas, johon herkkä taitelijasielu vartalollaan luo erivärisiä sävyjä.
Ihmettelenkin, jos kukaan instababe ei vielä ole älynnyt pitää kehystettyjen petivaatteidensa taidenäyttelyä New Yorkin taide-eliitille, jotka nuuhkivat lakanoita innoissaan ja maksavat miljoonia?
Jos alasti nukkuminen olisi armollisempaa petivaatteille kaikissa laitoksissa, intissä ja majoituslaitoksissa nukuttaisiin tai olisi voimakas kehotus nukkua alasti koska se näkyisi suoraan viivan alla. Näin ei kuitenkaan ole asioiden puolen laita. Tästä voimme helpostikin päätellä, että alasti nukkuminen rasittaa petivaatteita ja lisää melko paljonkin niiden sanotaan niin sanotusta tahnaisuutta. Saa nukkua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin vähän eritteitä lakanoissa kun epämukavasti vaatteet päällä ja kuumakin tulee.
Nää jotka nukkuu "hygieenisesti" yövaatteissa käyttää varmaan kuukauden samoja lakanoita :D
Minä nukun pyjama päällä ja käyn suihkussa vähintään 2 kertaa päivässä ja vaihdan lakanat joka toinen päivä. Nyt kun on lapsi saatan käydä jopa 3 kertaa, jos lapsi puklaa päälle. Mikään vähempi on todella ällöttävä. Vauvakin pestään 2 kertaa päivässä ja vauvan lakanat vaihdan joka päivä.
Olet neuroottinen lotraaja.
Ja silti valut eritteitä. Tälläkin hetkellä suolesi valuu railoon, jos mikroskooppisella kameralla kuvaisi, se näyttäisi Niagaran putoukselta.
Nukkukaa nakupellet mun puolestani omissa sängyissänne alasti, mutta mun sänkyyni ei tule minkäänlainen mies edes viereeni nukkumaan perse paljaana ja piereskelemään "kaasuleijojakaan" nukkuessaan minua kohti peppu kylkiasennossa uinuessaan.
Ja minun parivuoteessani ei istuskella ylös noustuaan paljaalla perseellä vasten puhtaan valkoista lakanaa, vaikka pyllyn silmä olisi kuinka hyvin tahansa putsailtu suihkussa tai kylvyssä iltasella ennen nukkumaan menoaan.
Alasti ollaan sängyssä vain aktin aikana ja pienen hetken sen jälkeen, ja sitten pesulle kumpikin ja takaisin sänkyyn nukkumisen merkeissä ja pöksyt jaloissa vähintään kummallakin. Itse laitan yöpaidan lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ja mieheni nukutaan yöpuvut päällä, ja eikä sen yöasusteen tarvitse mikään paksumateriaalinen olla vaan kevyttä ja ilmavan hengittävää ihoa vasten. Alushousut ovat myös minulla ja miehelläni on bokserit. Kesähelteilläkin meillä on pelkkä ohut T-paituli molemmilla ja tietenkin alushousut. Eli ei nukuta alasti. Rakastelun jälkeen saatetaan nukahtaa ilman yöasua, mutta se onkin eri juttu. Ja kyllähän on taivaan tosi, että yöasu suojaa lakanoita ja sen alla olevaa peitepatjaakin niin, ettei kaikki eritteet hiki lähinnä imeydy aluspeitepatjaan lakanoiden läpi, jos aluslakana on sellainen, josta menee hiki yms. eritteet läpi petauspatjan pinnalle saakka.
Näin toimien säästyn lakanoiden joka viikkoiselta vaihdolta, ja myöskin peitepatjojen useammalta pesulta. Vaihdan lakanat kylläkin noin parin viikon välein. Joskus saatan tyynyliinat vaihtaa useammin kuin kahden viikon välein riippuen, miten likaantuvat.
Sitä paitsi näin talvella, vaikka kodissamme onkin hyvä lämmitysjärjestelmä, niin minusta on lämpöisempää nukkua yöpaituli päälläni, ja jos tulee kuuma nukkuessaan, niin saahan sitä peittoa siirtää osittain pois päältään.
Talviaikaan usein nukun myös villaiset sukat jaloissani. Mieheni nukkuu ilman sukkia. Hänellä onkin parempi verenkierto jaloissaan kuin minulla.
Mihinkäs se hiki siitä paitulista siirtyy, takaisin ihollesi vai kenties lakanoihin?
Hyvänen aika, se hiki torppaa enimmäkseen siihen yöpaituliin eikä aluslakanaan ja siitä eteenpäin peitesijauspatjaan. Mutta nukkukaa vaan ken tahtoo nakuna, mulle ihan sama, missä omissa ruskean raidan lakanoissa te muut nukutte. Sillä ei tarvitse olla mitään totaalia reiän falskaamisvikaa, jos ja kun ihminen kun pieraisee, niin saattapi tulla hiukkasen kosteahkona jälkiviiruna.....
Edelleenkään kaikilla ei ole falskaamisongelmia edes sen vertaa, että tulisi "kosteahkoja jälkiviiruja".
Mitä siis sulla on vain ns. kuivia pieruja, hih, kyllä ihmisellä saattaa tulla joskus jopa varren kanssa se pikkuinenkin paukku, vaikka ei olisikaan peräruutta reiässä vikaa, ja sulkijalihas toimii, kuten pitääkin. Ripuli saattaa yllättää yöllä nukkuessasi, ja jos heräätkin, niin siinä jo ponnistusvaiheessa istumaan ja siitä sitten ylös ampaisuvaiheessa pystyyn saattaa käydäkin niin, että tulla tupsahtaa täyslasti lakanoillesi. :D:)
Mitä ihmettä? Ei ole ikinä aikuisiällä ollut ruskeita raitoja housuissa eikä lakanoissakaan, aiemmin olen luullut että tämä on vain joku huono vitsi mutta ei kai sitten kun täällä niin moni sitä hokee. Ja ehkä sitten joskus kun sairastun aivan erityisen vakavaan ripuliin voi käydä niin etten ehdi vessaan ajoissa, mutta vielä 40 vuoden aikana ei ole koskaan onnistanut ja luulenpa että siinä vaiheessa ei housut tilannetta enää pelasta.
Vierailija kirjoitti:
Nukkukaa nakupellet mun puolestani omissa sängyissänne alasti, mutta mun sänkyyni ei tule minkäänlainen mies edes viereeni nukkumaan perse paljaana ja piereskelemään "kaasuleijojakaan" nukkuessaan minua kohti peppu kylkiasennossa uinuessaan.
Ja minun parivuoteessani ei istuskella ylös noustuaan paljaalla perseellä vasten puhtaan valkoista lakanaa, vaikka pyllyn silmä olisi kuinka hyvin tahansa putsailtu suihkussa tai kylvyssä iltasella ennen nukkumaan menoaan.
Alasti ollaan sängyssä vain aktin aikana ja pienen hetken sen jälkeen, ja sitten pesulle kumpikin ja takaisin sänkyyn nukkumisen merkeissä ja pöksyt jaloissa vähintään kummallakin. Itse laitan yöpaidan lisäksi.
Juuri näin. Huh - sivistys palaa.
Kuten herrasväen oppaissa mainitaan hyvin selkeästi kuun pimeänpuolen ns. unetonta paljasta silmää ei ole missään tilanteessa syytä painaa useiden kymmenien kilojen voimalla suoraan petivaatteita vasten. Se on vähintäänkin vulgääria. Ja paljastuu aina ennenpitkää ennenkuin asiaa ehditä huolia pois päiväjärjestyksestä.
Kerrassaan mitä moukkia yhteisömme ylläpitääkään! Tästä olisi nostettava käskykirjeen asia. Ja tulen puoltamaan kaikkia tällaisia aloitteita jotka tiedoksi saatetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ja mieheni nukutaan yöpuvut päällä, ja eikä sen yöasusteen tarvitse mikään paksumateriaalinen olla vaan kevyttä ja ilmavan hengittävää ihoa vasten. Alushousut ovat myös minulla ja miehelläni on bokserit. Kesähelteilläkin meillä on pelkkä ohut T-paituli molemmilla ja tietenkin alushousut. Eli ei nukuta alasti. Rakastelun jälkeen saatetaan nukahtaa ilman yöasua, mutta se onkin eri juttu. Ja kyllähän on taivaan tosi, että yöasu suojaa lakanoita ja sen alla olevaa peitepatjaakin niin, ettei kaikki eritteet hiki lähinnä imeydy aluspeitepatjaan lakanoiden läpi, jos aluslakana on sellainen, josta menee hiki yms. eritteet läpi petauspatjan pinnalle saakka.
Näin toimien säästyn lakanoiden joka viikkoiselta vaihdolta, ja myöskin peitepatjojen useammalta pesulta. Vaihdan lakanat kylläkin noin parin viikon välein. Joskus saatan tyynyliinat vaihtaa useammin kuin kahden viikon välein riippuen, miten likaantuvat.
Sitä paitsi näin talvella, vaikka kodissamme onkin hyvä lämmitysjärjestelmä, niin minusta on lämpöisempää nukkua yöpaituli päälläni, ja jos tulee kuuma nukkuessaan, niin saahan sitä peittoa siirtää osittain pois päältään.
Talviaikaan usein nukun myös villaiset sukat jaloissani. Mieheni nukkuu ilman sukkia. Hänellä onkin parempi verenkierto jaloissaan kuin minulla.
Mihinkäs se hiki siitä paitulista siirtyy, takaisin ihollesi vai kenties lakanoihin?
Hyvänen aika, se hiki torppaa enimmäkseen siihen yöpaituliin eikä aluslakanaan ja siitä eteenpäin peitesijauspatjaan. Mutta nukkukaa vaan ken tahtoo nakuna, mulle ihan sama, missä omissa ruskean raidan lakanoissa te muut nukutte. Sillä ei tarvitse olla mitään totaalia reiän falskaamisvikaa, jos ja kun ihminen kun pieraisee, niin saattapi tulla hiukkasen kosteahkona jälkiviiruna.....
Edelleenkään kaikilla ei ole falskaamisongelmia edes sen vertaa, että tulisi "kosteahkoja jälkiviiruja".
Mitä siis sulla on vain ns. kuivia pieruja, hih, kyllä ihmisellä saattaa tulla joskus jopa varren kanssa se pikkuinenkin paukku, vaikka ei olisikaan peräruutta reiässä vikaa, ja sulkijalihas toimii, kuten pitääkin. Ripuli saattaa yllättää yöllä nukkuessasi, ja jos heräätkin, niin siinä jo ponnistusvaiheessa istumaan ja siitä sitten ylös ampaisuvaiheessa pystyyn saattaa käydäkin niin, että tulla tupsahtaa täyslasti lakanoillesi. :D:)
Mitä ihmettä? Ei ole ikinä aikuisiällä ollut ruskeita raitoja housuissa eikä lakanoissakaan, aiemmin olen luullut että tämä on vain joku huono vitsi mutta ei kai sitten kun täällä niin moni sitä hokee. Ja ehkä sitten joskus kun sairastun aivan erityisen vakavaan ripuliin voi käydä niin etten ehdi vessaan ajoissa, mutta vielä 40 vuoden aikana ei ole koskaan onnistanut ja luulenpa että siinä vaiheessa ei housut tilannetta enää pelasta.
Voi, voi, sulla ei sitten ole ollut Noro-viruksen aiheuttamaa ripulia ja oksennustautia, tai sitten et ole kokenut ylipäätänsä ripulia, joka alkaakin nukkuessasi yöllä, ja heräät siihen kun ripuli jo virtaa reittäsi pitkin....... Elä pikkusen kauemmin tai matkusta vaikkapa kaukomaille ja saat ruokamyrkytyksen, niin saattaa käydä noin, kuten kuvailin jo aiemmin.
Sioilla ei ole unipaituleita, eikä pyjamia päällään. Ne ovat alasti ja nukkuvat sikin sokin karsinoissaan, päät toisen sian persiissä saparon alla sian kyljet omassa tai toisen sian paskoissa. Pierevät ja röhkivät. Sivistynyt ihminen käyttää yöasustetta nukkuessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi, voi, sulla ei sitten ole ollut Noro-viruksen aiheuttamaa ripulia ja oksennustautia, tai sitten et ole kokenut ylipäätänsä ripulia, joka alkaakin nukkuessasi yöllä, ja heräät siihen kun ripuli jo virtaa reittäsi pitkin....... Elä pikkusen kauemmin tai matkusta vaikkapa kaukomaille ja saat ruokamyrkytyksen, niin saattaa käydä noin, kuten kuvailin jo aiemmin.
Olen eri kuin tuo jolle vastasit, mutta olen itsekin aina ennättänyt vessaan ripulissa ja ruokamyrkytyksissä, myös silloin kun olen kaukomailla sairastunut. En siis väitä, etteikö jatkossa voi käydä toisin, mutta 40 vuotta on kohta minullakin mittarissa ilman sotkettuja alushousuja tai lakanoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä selällään nukkuminen. Siinä alapää painautuu helposti lakanaa vasten.
Mitä? :D En tiedä olenko jotenkin epämuodostunut, mutta ainakaan minun alapää ei ole selässä.
Ihminen kääntyilee yön aikana monesti nukkuessaan, jos on normaalissa kunnossa, ja pystyy nukkumaan ihan missä asennossa vaan. Ja kun nouset sängystä, niin minä ainakin nousen ensin istumaan, ja siinä asennossa kyllä alapäästä saattaa jotakin pientä tihkua, jos on kova pissahätäkin aamusella tai yölläkin herätessä veskireissulle, mutta joo, saattaahan sitä olla peppuunkin jäänyt jotain huonosti pyyhkimisen jälkeistä pientä ruskeeta, joka siinä sitten istumaan noustessaan sängyllä lakanaan ryykkää... Siksi kattos on ne pikkarit ja pikkuhousunsuojatkin melko monellakin aikuisella naisella, vaikka ei mitään valumaoireiluja aiheuttavia sairauksia olisikaan.
No ei mulla ainakaan tihkua mitään alapäästä vaikka istunkin kusihädässä sängyn reunalla eikä todellakaan tule "jotain huonosti pyyhkimisen jälkeistä pientä ruskeeta" koska minä pesen kakkareiän joka kakkaamisen jälkeen. En vain "pyyhi", sehän vain siirtää ulostetta pitkin vakoa alaselkään asti. Silloin varmasti onkin ällöt lakanat, jos hygienia on noin huonolla tolalla. Vessapaperilla lähinnä kuivaan jo pestyn perseen. Siinä samalla näen tuliko se puhtaaksi. Jos paperiin jää jotain ruskeaa, pesen lisää. Ei kai kukaan kuvittele saavansa sontareiän puhtaaksi pelkällä pyyhkäisyllä? Uloste on rasvaista, siksi se junttaa kiinni sinne vessanpönttöönkin. Ilmankos tuollaisia ihmisiä ällöttää alasti nukkuvat. Itse menen sänkyyn aina putipuhtaana. Jos siinä nukkuessani hikoilen niin mitä väliä? Hiki kuulemma kellastuttaa lakanat. Olen käyttänyt samoja lakanoita vuosikymmeniä, eikä niissä ole ollut mitään kellastumia mitä esimerkiksi hikoilu aiheuttaa. En ole koskaan tarvinnut kloriittia lakanoideni valkaisuun. Ainoastaan satunnaisiin menkkatahroihin olen sitä käyttänyt.
Ja kannattaa tosiaan käyttää helposti pestäviä petauspatjoja. Ohuempi petari suoraan lakanan alle ja paksumpi petari sen alle. Niissä paksummissakin on yleensä vielä irroitettava päällinen. Joten varsinainen patja on kaukana kehosta ja sen eritteistä. Ja nekin imuroin ja tuuletan parvekkeella näin talvisin. Samoin kuin tyynyt ja peitot.
Eikö tule kylmä alasti, etenkin nyt kun on pakkaset? T.Viluherkkä
Alakertaa tulee tuulettaa, edes kerran viikossa. Tekee hyvää.
Vierailija kirjoitti:
ITSE ASIASSA ALASTI PEITON ALLA ON LÄMMINTÄ. LISÄÄ TARVITTAESSA PEITTOJA.
Vierailija kirjoitti:
Sioilla ei ole unipaituleita, eikä pyjamia päällään. Ne ovat alasti ja nukkuvat sikin sokin karsinoissaan, päät toisen sian persiissä saparon alla sian kyljet omassa tai toisen sian paskoissa. Pierevät ja röhkivät. Sivistynyt ihminen käyttää yöasustetta nukkuessaan.
Ja sitten se sama sivistynyt ihminen syö ilolla sitä sian persettä. Ja lutkuttaa seksikumppaniensa alapäitä. Ja lutkuttaisi omaansakin, mutta kun ei ylety sinne.
Mutta joo, onhan se kamalinta kun on omassa sängyssä omaa hikeä..
Vierailija kirjoitti:
En minä missään pakkasessa nuku vaan kotona! Mulla on 24 astetta täällä kerrostalossa. Patterit ei ole edes täysillä. Silti joskus palelen, mutta lähinnä vain jaloista, joten silloin nukun villasukat jalassa. Niihin erittyy hikeä! Kamalaa!
Mulla saattaa olkapää lähteä nukkuessa sijoiltaan, muutaman kerran näin käynyt, ja jos en saa sitä itse paikalle, niin ambulanssi on soitettava ja en todellakaan aio silloin olla alasti odottamassa. Joten siksi itse en ikinä nuku alasti.
Vierailija kirjoitti:
ja jos aivastaa kovaa niin lakanat imeytyvät pyllyreikään.
Täh, joku alipaine vai?
Ai sinun perce on etupuolella.