En tajua, että miten niin moni sanoo nukkuvansa alasti. Eikö se ole kauhean sotkuista?
Hiki valuu suoraan lakanoihin. Menkat saattaa alkaa ja jos ei menkat niin valkovuotoa. Ja eikös miehillä saata tulla jotain yöllisiä siemensyöksyjä. Joka tapauksessa hyi hyi, vai vaihdatteko joka päivä lakanat?
Kommentit (495)
Vierailija kirjoitti:
Ne, jotka ilman rytkyjä nukkuu, nukkuu saastassa. Kehosta jo irtoaa hikeä ja muutakin karstaa ja eritteitä, jotka ovat sitten lakanoilla. Elikkä tosi epähygieenistä nukkua ilman vaatteita.
Ja onhan nainen viehättävämmän näköinen kauniissa yö vaatteessaan.
Eikö ole saastaisempaa, kun se hiki, karsta ja eritteet ovat yöpuvun sisäpuolella? Moni vielä käyttää samaa yöpukua vähintään yhtä kauan kuin lakanoitakin.
Valkovuotoahan sitä ruiskuilee ympäri sänkyä öisin, ja spermaa myös :D :D :D
Ehkä ap sun kannattaisi harkita vaippoja jos nuo ovat isokin ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Minä ja mieheni nukutaan yöpuvut päällä, ja eikä sen yöasusteen tarvitse mikään paksumateriaalinen olla vaan kevyttä ja ilmavan hengittävää ihoa vasten. Alushousut ovat myös minulla ja miehelläni on bokserit. Kesähelteilläkin meillä on pelkkä ohut T-paituli molemmilla ja tietenkin alushousut. Eli ei nukuta alasti. Rakastelun jälkeen saatetaan nukahtaa ilman yöasua, mutta se onkin eri juttu. Ja kyllähän on taivaan tosi, että yöasu suojaa lakanoita ja sen alla olevaa peitepatjaakin niin, ettei kaikki eritteet hiki lähinnä imeydy aluspeitepatjaan lakanoiden läpi, jos aluslakana on sellainen, josta menee hiki yms. eritteet läpi petauspatjan pinnalle saakka.
Näin toimien säästyn lakanoiden joka viikkoiselta vaihdolta, ja myöskin peitepatjojen useammalta pesulta. Vaihdan lakanat kylläkin noin parin viikon välein. Joskus saatan tyynyliinat vaihtaa useammin kuin kahden viikon välein riippuen, miten likaantuvat.
Sitä paitsi näin talvella, vaikka kodissamme onkin hyvä lämmitysjärjestelmä, niin minusta on lämpöisempää nukkua yöpaituli päälläni, ja jos tulee kuuma nukkuessaan, niin saahan sitä peittoa siirtää osittain pois päältään.
Talviaikaan usein nukun myös villaiset sukat jaloissani. Mieheni nukkuu ilman sukkia. Hänellä onkin parempi verenkierto jaloissaan kuin minulla.
Mihinkäs se hiki siitä paitulista siirtyy, takaisin ihollesi vai kenties lakanoihin?
Pienenä tyttösenä ennen kouluikääni ja jonkun aikaa kansakouluikäisenäkin nukuin yöllä pitkähelmainen yöpuku päälläni ja ilman alkkareita. Sittemin aloin pitämään alkkareita myös yölläkin. Nakuna en ole oppinut nukkumaan tähän ikääni mennessä vieläkään vaan mulla pitää olla jonkinlainen yöasuste päälläni ja pikkuhousut.
Kyllähän se nyt on vaan niin, että kun ihminen erittää nukkuessaan sitä sun tätä ajoittain enempi tai vähempi, niin totuushan on, että yöasu suojaa niitä patjoja ja lakanoita likaantumatta, koska tuskin kellään on niin paksua aluslakanaa allaan, että sen läpi ei mene hiki, joka kellastuttaa aluslakanaa ja sen alla olevaa petauspatjaa tai peitepatjaa. Sitä paitsi jos tulisi yöllä äkkilähtö vaikkapa tulipalon takia, niin ala siinä sitten alasti nukkuessasi etsimään vaatteita savun keskellä päällesi, kun muutenkin on ihminen taatusti paniikissa tuonlaisessa vaiheessa kuin tulipalon sattuessa.
Muuten olisihan se noloa, jos saisi vaikkapa nukkuessasi sydänkohtauksen tai muun äkkikuoleman aiheuttavan kohtauksen ja olisit löydettäessä kuolleena alasti sängyssäsi. Kaikilla kun ei ole sitä nukkumakaveria siinä vieressä, joka havaitsisi sinun olevan kuollut tai tajuton, ja joka ehtisi ehkä sun päällesi ennen ensiapuhenkilökunnan paikalle tuloaan laittaa jotain riepua päällesi.
Ja kyllä minusta itsestäni olisi työläämpää vaihtaa ja pestä pyykkikoneessa niitä lakanoita ja petaria viikoittain tai useamminkin kuin yöasuani.
Ja en kyllä haluaisi nukkua senkään takia alasti, että heräisin toljottamaan keskellä yötä sängyn vieressä seisovaan murtovarkaaseen tai tirkistelijä Timoon Pohjanmaalta.:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä alkkarit pidän päällä, mutten muuta. En halua pyöriä kakkarantuisella lakanalla.
Haluatko sitten pyöriä kakkarantuisissa alkkareissasi? Etkö pese takapuoltasi, tai edes pyyhi sitä?
Ei voi kuin ihmetellä näitä kommentteja. Nukun yleensä alasti, mutta ei ole ollut ikinä sotkuista. Peseydyn päivittäin eikä minulla ole pidätysongelmia.
Ilmeisesti pidätysongelmat on melko yleisiä, täälläkin valtaosalla tuntuu falskaavan alaosastossa kaikki kolme reikää, ja päälle vielä räkä ja kuola. Hämmentävää.
Joo, eihän näille edes riitä mitkään normaalit yövaatteet, vaan pitäisi olla joku kumipuku jonka sisään öisin kaikki virtsasta kuolaan jäisi, eikä valuisi pitkin lakanoita.
Vierailija kirjoitti:
Pienenä tyttösenä ennen kouluikääni ja jonkun aikaa kansakouluikäisenäkin nukuin yöllä pitkähelmainen yöpuku päälläni ja ilman alkkareita. Sittemin aloin pitämään alkkareita myös yölläkin. Nakuna en ole oppinut nukkumaan tähän ikääni mennessä vieläkään vaan mulla pitää olla jonkinlainen yöasuste päälläni ja pikkuhousut.
Kyllähän se nyt on vaan niin, että kun ihminen erittää nukkuessaan sitä sun tätä ajoittain enempi tai vähempi, niin totuushan on, että yöasu suojaa niitä patjoja ja lakanoita likaantumatta, koska tuskin kellään on niin paksua aluslakanaa allaan, että sen läpi ei mene hiki, joka kellastuttaa aluslakanaa ja sen alla olevaa petauspatjaa tai peitepatjaa. Sitä paitsi jos tulisi yöllä äkkilähtö vaikkapa tulipalon takia, niin ala siinä sitten alasti nukkuessasi etsimään vaatteita savun keskellä päällesi, kun muutenkin on ihminen taatusti paniikissa tuonlaisessa vaiheessa kuin tulipalon sattuessa.
Muuten olisihan se noloa, jos saisi vaikkapa nukkuessasi sydänkohtauksen tai muun äkkikuoleman aiheuttavan kohtauksen ja olisit löydettäessä kuolleena alasti sängyssäsi. Kaikilla kun ei ole sitä nukkumakaveria siinä vieressä, joka havaitsisi sinun olevan kuollut tai tajuton, ja joka ehtisi ehkä sun päällesi ennen ensiapuhenkilökunnan paikalle tuloaan laittaa jotain riepua päällesi.
Ja kyllä minusta itsestäni olisi työläämpää vaihtaa ja pestä pyykkikoneessa niitä lakanoita ja petaria viikoittain tai useamminkin kuin yöasuani.
Ja en kyllä haluaisi nukkua senkään takia alasti, että heräisin toljottamaan keskellä yötä sängyn vieressä seisovaan murtovarkaaseen tai tirkistelijä Timoon Pohjanmaalta.:D
Itse en ajattele nukkumaanmennessä kuolemaani, tai miten noloa olisi kuolla jollain tapaa, tai tietyissä vaatteissa, tai ilman vaatteita. En myöskään ajattele murtovarkaita, tai tulipaloa, ja varaudu kaikkeen tällaiseen nukkumaanmennessäni. Huvinsa kullakin, ei sillä.
Mitä jos satut kuolemaan kun olet sonnalla vessanpöntöllä? Oletko jo keksinyt miten voit välttyä sen aiheuttamalta nolostumiselta?
"peitepatja"-tyyppi vastailee eri kirjoittelijoina ;)
Miten nousette ylös. Istutte alasti lakanalle. Hyi!
Entä selällään nukkuminen. Siinä alapää painautuu helposti lakanaa vasten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa teidän alasti nukkujien petarit olla aika hiki ym keltatahraisia. Yök!
Meillä on sellaset pestävät lakanat käytössä.
Petauspatjasta elikkä petarista puhuttiin eikä lakanoista senkin likainen kädellinen. Kyllä meilläkin on lakanat joita voi pestä.
Oletko kuullut koskaan petauspatjan päällisestä, eli patjansuojuksesta? Googletappa. Nyt on hyviä tarjouksiakin, eikä maksa paljon. Loppuu se petarin likaantumisen pelkääminen siihen.
Vierailija kirjoitti:
Entä selällään nukkuminen. Siinä alapää painautuu helposti lakanaa vasten.
Mitä? :D En tiedä olenko jotenkin epämuodostunut, mutta ainakaan minun alapää ei ole selässä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se hiki ja virtsa menee nakuillessa lakanasta läpi petariin ellei käytä ns pissamuovia lakanan alla.
Onneks sulla on alkkarit jalassa yöllä, niin kaikki yllä virtsaamasi virtsa imeytyy niihin, ja on kätevää vaihtaa vain virtsaiset alkkarit puhtaisiin aamulla.
Mä käyn yleensä pissalla jos yällä pissattaa, enkä päästele vaatteisiini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ja mieheni nukutaan yöpuvut päällä, ja eikä sen yöasusteen tarvitse mikään paksumateriaalinen olla vaan kevyttä ja ilmavan hengittävää ihoa vasten. Alushousut ovat myös minulla ja miehelläni on bokserit. Kesähelteilläkin meillä on pelkkä ohut T-paituli molemmilla ja tietenkin alushousut. Eli ei nukuta alasti. Rakastelun jälkeen saatetaan nukahtaa ilman yöasua, mutta se onkin eri juttu. Ja kyllähän on taivaan tosi, että yöasu suojaa lakanoita ja sen alla olevaa peitepatjaakin niin, ettei kaikki eritteet hiki lähinnä imeydy aluspeitepatjaan lakanoiden läpi, jos aluslakana on sellainen, josta menee hiki yms. eritteet läpi petauspatjan pinnalle saakka.
Näin toimien säästyn lakanoiden joka viikkoiselta vaihdolta, ja myöskin peitepatjojen useammalta pesulta. Vaihdan lakanat kylläkin noin parin viikon välein. Joskus saatan tyynyliinat vaihtaa useammin kuin kahden viikon välein riippuen, miten likaantuvat.
Sitä paitsi näin talvella, vaikka kodissamme onkin hyvä lämmitysjärjestelmä, niin minusta on lämpöisempää nukkua yöpaituli päälläni, ja jos tulee kuuma nukkuessaan, niin saahan sitä peittoa siirtää osittain pois päältään.
Talviaikaan usein nukun myös villaiset sukat jaloissani. Mieheni nukkuu ilman sukkia. Hänellä onkin parempi verenkierto jaloissaan kuin minulla.
Mihinkäs se hiki siitä paitulista siirtyy, takaisin ihollesi vai kenties lakanoihin?
Hyvänen aika, se hiki torppaa enimmäkseen siihen yöpaituliin eikä aluslakanaan ja siitä eteenpäin peitesijauspatjaan. Mutta nukkukaa vaan ken tahtoo nakuna, mulle ihan sama, missä omissa ruskean raidan lakanoissa te muut nukutte. Sillä ei tarvitse olla mitään totaalia reiän falskaamisvikaa, jos ja kun ihminen kun pieraisee, niin saattapi tulla hiukkasen kosteahkona jälkiviiruna.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvänen aika, se hiki torppaa enimmäkseen siihen yöpaituliin eikä aluslakanaan ja siitä eteenpäin peitesijauspatjaan. Mutta nukkukaa vaan ken tahtoo nakuna, mulle ihan sama, missä omissa ruskean raidan lakanoissa te muut nukutte. Sillä ei tarvitse olla mitään totaalia reiän falskaamisvikaa, jos ja kun ihminen kun pieraisee, niin saattapi tulla hiukkasen kosteahkona jälkiviiruna.....
Edelleenkään kaikilla ei ole falskaamisongelmia edes sen vertaa, että tulisi "kosteahkoja jälkiviiruja".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä alkkarit pidän päällä, mutten muuta. En halua pyöriä kakkarantuisella lakanalla.
Haluatko sitten pyöriä kakkarantuisissa alkkareissasi? Etkö pese takapuoltasi, tai edes pyyhi sitä?
Ei voi kuin ihmetellä näitä kommentteja. Nukun yleensä alasti, mutta ei ole ollut ikinä sotkuista. Peseydyn päivittäin eikä minulla ole pidätysongelmia.
Ilmeisesti pidätysongelmat on melko yleisiä, täälläkin valtaosalla tuntuu falskaavan alaosastossa kaikki kolme reikää, ja päälle vielä räkä ja kuola. Hämmentävää.
Kyllä ne ulosteet sun muut eritteet sinunkin rei'istäsi yöllä vuotavat ainakin kankkurailoon, vaikka miten olisit viimeisellä vessakäynnillä huuhtonut ja pyyhkinyt.
Ihminen vuotaa eritteitä kaikenaikaa elossa, ja jopa kuolleena kaksinverroin. Sillä ei ole mitään tekemistä hygieniatapojen tai falskauksen kanssa.
Sekä miehet että naiset vuotaa. Siksi on keksitty alkkarit, nenäliinat jne.
Mie nukun aito minkkiturkki sängyn viereisellä jakkaralla, jonka heitän alastoman vartaloni suojaksi, kun herään palohälyttimen ääneen, ja nousen kiireellä ylös, ja jos ehdin ennen savumyrkytystä kiiruhtaa huopatossut laitettuani jalkoihini eteisessä ennen ulos ryntäämistäni.
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa teidän alasti nukkujien petarit olla aika hiki ym keltatahraisia. Yök!
Ei ole, kloriitilla valkaistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkään kaikilla ei ole falskaamisongelmia edes sen vertaa, että tulisi "kosteahkoja jälkiviiruja".
Luminolilla pimeässä loistaisi sinunkin lakana kuin joulukuusi.
Jokainen keho erittää eritteitä ja vuotaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä siis sulla on vain ns. kuivia pieruja, hih, kyllä ihmisellä saattaa tulla joskus jopa varren kanssa se pikkuinenkin paukku, vaikka ei olisikaan peräruutta reiässä vikaa, ja sulkijalihas toimii, kuten pitääkin. Ripuli saattaa yllättää yöllä nukkuessasi, ja jos heräätkin, niin siinä jo ponnistusvaiheessa istumaan ja siitä sitten ylös ampaisuvaiheessa pystyyn saattaa käydäkin niin, että tulla tupsahtaa täyslasti lakanoillesi. :D:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattaa olla että tuntuu hyvältä nukkua alasti, mutta omassa paskassahan silloin pyörii ja mahdollisesti vielä kumppanin eli melkoinen cocktaili kun kuolaa, ihoa, hikeä, silkkaa pierun mukana sumutettua ulostetta on pitkin ja poikin
Suurin osa aikuisista ihmisistä ei pasko housuihinsa yöllä. Toivottavasti oma ulosteinkontinenssisi on hoidossa.
Kyllä sinunkin kankkurailo on täynnä ulosteita ja muita suolieritteitä, tälläkin hetkellä.
En ymmärrä miksi ei sisäsiisti ihminen joka pitää normaali huolen hygieniastaan,voisi nukkua alasti.
Voihan ne lakanat vaihtaa siinä missä ne kalsarit tai pyjaman,,eli silloin kun on tarve,,,ei siihen kelloa tai kalenteria tarvita.
Alasti nukkuminen on huomattavasti miellyttävämpää,ei hierrä eikä kierrä ja on helppo pierrä:-)