Kateellisuus kotiäitiydestä ärsyttää
Meillä minä siis olen "ihan vaan kotiäiti". Lähihoitaja olen, mutta en halua niitä töitä enää tehdä eikä minun tarvitse, sillä elämme mainiosti mieheni tuloilla (yli 6000€/kk brutto), lisäksi tietenkin säästämme sievoisen summan kun ei mene tarhamaksuja ja saan kotihoidontukea. Vanhin lapsi saa tulla koulupäivän jälkeen kotiin, jossa äiti odottaa. Keskimmäinen pääsee eskarista kotiin. Pienin saa olla pieni kotona. Meille tämä on unelmaratkaisu ja nautin todella paljon! Mutta on ikävää, miten pari ystävääni puhuvat kateellusesti selän takana, joskus sanovat suoraan että "helppoa se on toisilla". Ystäväni eivät ole iloisia puolestani, jopa kyseenalaistavat valintani. Mielestäni teen juuri nyt maailman parasta "työtä" ja nautin perhearjesta lasten kanssa. Miten oppisin olemaan välittämättä ystävien puheista? Eivät ole mitään uraihmisiä sillä tavalla, töissä matalapalkka-aloilla jotta saavat lainat maksettua. Uraihmisiltä voisin nuo kommentit ymmärtääkin kun maailmankuvat eroaa, mutta tuo mielestäni nyt on pelkkää kateellisuutta.
Kommentit (182)
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:23"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:15"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:10"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:08"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 18:58"]Mistä ne sit tuntuu kadehtivan? Kun ei kuitenkaan mitään syytä ole. [/quote] Varmaan kun saan "olla vain kotona, se on niin helppoa". [/quote] no osoittaa heidän yksinkertaisuutensa, kun eivät ymmärrä mitä rutiinista toiseen tallustamista se on.
[/quote]
Aahhahhaa....ja normityö ei sittne ole sitä rutiinista toiseen tallustamista? :D Kuule kyllä mun työ ainakin on. Voin luetella sata muutakin työtä, jossa aamulla tietää melko tarkkaan mitä päivän mittaan tapahtuu. Ja näitä töitä tekee suurin osa ihmisistä. Vain pieni osaa saa herätä aamulla iloisen jännittyneenä siitä, että jes, mahtavaa mennä taas töihin, mikä seikkailu meikäläistä odottaa! Yleensä ihmisen oma elämä pesee työelämän sata-nolla jos siihen yhtään panostaa.
[/quote]
Samaa ajattelin! T. Töissä tarhassa, hoitovapaalla
[/quote] mut tuohan onkin samaa kun kotiäitiys, samaa rutiinihommaa
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:24"]Ja kun ei enää kamujen kateus riitä, lähetään avpalstalle kehumaan kuuen tonnin ukkoa ;)
[/quote]
Reps!
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:17"]
Sama. Raahaat kuuden jälkeen väsyneitä reppanoita tarhaan sateessa ja rännässä, et voi pitää kesälomaa yhtäaikaa puolison kanssa, lapsia näkee vain iltaisin ja palkka tästä koko paskasta on sellainen että mitään ei edes jää säästöön ja isompi asunto on vain haave. Sitten brassaillaan että voi olla kotona kun rahaa on! Voi kyynel mikä kohtalo! Prkl. Kun et tiedä mitään ihmisten elämästä siinä pikku idyllissäsi, kermaperse.
[/quote]
Tänään aamulla mun pienimmän piti halata minua tarhan eteisessä monta kertaa, koska "on rankkaa olla erossa niistä joita rakastaa eniten". Ei se oikein pärjää siellä, ottaisin kotihoitoon heti jos voisin.
Oikeesti ap. Teillä on kaikki niin hyvin, älä tee ongelmaa siitä mitä muut ajattelee.
Minä en ainakaan päälle 6000e/kk ITSE tienaavana akateemisena naisena ole sinulle kateellinen. Tuo on varmasti teille tällä hetkellä paras ratkaisu, mutta minä en uskaltaisi jäädä miehen elätettäväksi noin pitkäksi aikaa vapaa-ehtoisesti. Kaipaan myös omaa uraa ja saavutuksia kodin ulkopuolella.
Minäkin olen kotiäiti, tosin meillä ei ole lapsia. Tykkään kovasti. Lastentarhanopettajan hommissa olleena olen kokenut, mitä on lastenhoito ja -kasvatus, enkä kaipaa sitä. Kyllä niitä kotihommia ja itsensä kehittämistä on helpompi ja mukavampi harjoittaa, kun ei ole mukuloita jaloissa pyörimässä.
Olen ns. kotoilija eli nautin kaikesta kotona tehtävästä puuhailusta, mutta miulle ei silti ikinä riittäisi että elämä olisi vain sitä. Työelämä on minulle suuri tyydytyksen lähde, ja vaikka taloudellisesti olisi varmaan mahdollista jäädä kotirouvaksi niin en sitä missään nimessä tekisi. Kolme vuotta ainoan lapsemme kanssa sitä lajia riitti vallan mainiosti. Että kaikki naiset eivät todellakaan kadehdi kotiäitejä!
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:13"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:11"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 18:58"] Mistä ne sit tuntuu kadehtivan? Kun ei kuitenkaan mitään syytä ole. [/quote] Minä kadehdin kaikkia, joilla on aikaa ja rahaa tehdä mitä haluaa elämällään. Tiedän monia muitakin, jotka eivät aamulla kuuden jälkeen lapsia hoitoon raahatessaan koe elävänsä mitään niin hohdokasta elämää, etteikö sen voisi vaihtaa muutamaan vapaavuoteen, jos taloudesta ei tarvitsisi huolehtia. [/quote] niin no, jotkut varmasti tykkää kotirutiinielämän tylsyydestä. Ei sitä kuitenkaan lasten kanssa mitään ihmeitä duunailla.
[/quote]
Riippuu paljon ihmisestä. Olen kotiäiti ja teemme lasten kanssa paljonkin kaikkea. Käydään hoplopeissa ja saan tavata samalla omaa ystävää. Vieraillaan toisissa kaupungeissa ennen miehen kotiintuloa, käydään leffassa, kirppiksellä, muilla ostoksilla, kirjastossa, teatterissa, festareilla (!).. Koko ajan mennään ja lapset tykkäävät kun näkevät omia kavereitaan tapahtumissa. Illat ollaan kotona ja kokataan
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:40"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:13"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:11"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 18:58"] Mistä ne sit tuntuu kadehtivan? Kun ei kuitenkaan mitään syytä ole. [/quote] Minä kadehdin kaikkia, joilla on aikaa ja rahaa tehdä mitä haluaa elämällään. Tiedän monia muitakin, jotka eivät aamulla kuuden jälkeen lapsia hoitoon raahatessaan koe elävänsä mitään niin hohdokasta elämää, etteikö sen voisi vaihtaa muutamaan vapaavuoteen, jos taloudesta ei tarvitsisi huolehtia. [/quote] niin no, jotkut varmasti tykkää kotirutiinielämän tylsyydestä. Ei sitä kuitenkaan lasten kanssa mitään ihmeitä duunailla.
[/quote]
Riippuu paljon ihmisestä. Olen kotiäiti ja teemme lasten kanssa paljonkin kaikkea. Käydään hoplopeissa ja saan tavata samalla omaa ystävää. Vieraillaan toisissa kaupungeissa ennen miehen kotiintuloa, käydään leffassa, kirppiksellä, muilla ostoksilla, kirjastossa, teatterissa, festareilla (!).. Koko ajan mennään ja lapset tykkäävät kun näkevät omia kavereitaan tapahtumissa. Illat ollaan kotona ja kokataan
[/quote] kotiäitihommia siis. Ei mitään vikaa, ei sillä.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:36"]Miehen palkalla. Hihhihihii
[/quote]
Katkeruus paistaa kivasti läpi noista sun viesteistä. :*D
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:42"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:36"]Miehen palkalla. Hihhihihii
[/quote]
Katkeruus paistaa kivasti läpi noista sun viesteistä. :*D
[/quote] ja av-vastaus sun :*)
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:37"]
Minäkin olen kotiäiti, tosin meillä ei ole lapsia. Tykkään kovasti. Lastentarhanopettajan hommissa olleena olen kokenut, mitä on lastenhoito ja -kasvatus, enkä kaipaa sitä. Kyllä niitä kotihommia ja itsensä kehittämistä on helpompi ja mukavampi harjoittaa, kun ei ole mukuloita jaloissa pyörimässä.
[/quote]
Täällä kotiäiti, jolla ei ole kotia.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:36"]Miehen palkalla. Hihhihihii
[/quote]
Niin, mutta minä teen oman osani kodin ja lasten kanssa. Eikä mies valita että hänen palkallaan eletään, päinvastoin. On vaatteet silitettynä ja ruoka pöydässä :) Ja rahamme ovat aina olleet yhteisiä tienaajasta riippumatta. Pääsen kyllä edelleen kampaajalle ja ostoksille. -ap
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:40"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:13"]
[/quote]
[/quote]
Sama meillä! :) - ap
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:44"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:36"]Miehen palkalla. Hihhihihii
[/quote]
Niin, mutta minä teen oman osani kodin ja lasten kanssa. Eikä mies valita että hänen palkallaan eletään, päinvastoin. On vaatteet silitettynä ja ruoka pöydässä :) Ja rahamme ovat aina olleet yhteisiä tienaajasta riippumatta. Pääsen kyllä edelleen kampaajalle ja ostoksille. -ap
[/quote] ja panopupuasu kirstussa iltaa oottelemassa
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:29"]
Minä en ainakaan päälle 6000e/kk ITSE tienaavana akateemisena naisena ole sinulle kateellinen. Tuo on varmasti teille tällä hetkellä paras ratkaisu, mutta minä en uskaltaisi jäädä miehen elätettäväksi noin pitkäksi aikaa vapaa-ehtoisesti. Kaipaan myös omaa uraa ja saavutuksia kodin ulkopuolella.
[/quote]
Sori nolo kirjoitusvirhe, oikein piste i:n päälle tuon akateemisuuden mainitsemisen jälkeen. No, töiden jälkeen ei enää jaksa keskittyä. Ap:lle kaikkea hyvää, mutta joko päivähän sinne töihin on palattava? Sinuna lähtisin opiskelmaan alaa, joka tarjoaa kehittymismahdollisuuksia ja haasteita.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:29"]Minä en ainakaan päälle 6000e/kk ITSE tienaavana akateemisena naisena ole sinulle kateellinen. Tuo on varmasti teille tällä hetkellä paras ratkaisu, mutta minä en uskaltaisi jäädä miehen elätettäväksi noin pitkäksi aikaa vapaa-ehtoisesti. Kaipaan myös omaa uraa ja saavutuksia kodin ulkopuolella.
[/quote]
Sama juttu ja lisäksi kannattaisi ottaa huomioon mahdollinen tilanne, jossa sukset miehen kanssa menevät syystä tai toisesta ristiin. Sitten ei ole uraa, rahaa jne. Ei kannata olla liian riippuvainen toisesta.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:44"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:36"]Miehen palkalla. Hihhihihii
[/quote]
[/quote]
Ja jatkuu, jos ero tulee?
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:42"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:40"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:13"] [quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:11"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 18:58"] Mistä ne sit tuntuu kadehtivan? Kun ei kuitenkaan mitään syytä ole. [/quote] Minä kadehdin kaikkia, joilla on aikaa ja rahaa tehdä mitä haluaa elämällään. Tiedän monia muitakin, jotka eivät aamulla kuuden jälkeen lapsia hoitoon raahatessaan koe elävänsä mitään niin hohdokasta elämää, etteikö sen voisi vaihtaa muutamaan vapaavuoteen, jos taloudesta ei tarvitsisi huolehtia. [/quote] niin no, jotkut varmasti tykkää kotirutiinielämän tylsyydestä. Ei sitä kuitenkaan lasten kanssa mitään ihmeitä duunailla. [/quote] Riippuu paljon ihmisestä. Olen kotiäiti ja teemme lasten kanssa paljonkin kaikkea. Käydään hoplopeissa ja saan tavata samalla omaa ystävää. Vieraillaan toisissa kaupungeissa ennen miehen kotiintuloa, käydään leffassa, kirppiksellä, muilla ostoksilla, kirjastossa, teatterissa, festareilla (!).. Koko ajan mennään ja lapset tykkäävät kun näkevät omia kavereitaan tapahtumissa. Illat ollaan kotona ja kokataan [/quote] kotiäitihommia siis. Ei mitään vikaa, ei sillä.
[/quote]
Monelle on vuoden kohokohta päästä festareille tai teatteriin, jopa leffaan. Meille se on arkea. En tiedä onko tavallista vai ei, käsittääkseni ei ole.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:18"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:16"]
Mua aina järkyttää naiset, joilla ei ole urahaaveita. Se on noloa.
[/quote]
Sua siis järkyttävät sairaanhoitajat, lähihoitajat, bioanalyytikot, lastentarhanopettajat, lastenhoitajat, eläintenhoitajat, puutarhurit, suuhygienistit, peruskoulun opettajat, kaikki marketeissa ja myymälöissä työskentelevät, bussikuskit, kirjastotyöntekijät jne. Useimmilla heistä ei mitään erityistä uraa ole.
Sää et varmaan muuta kerkee tekemäänkään kuin järkyttymään.
[/quote]
Aivan! Jotkut nyt tekee työtä ihan laskuja maksaakseen. Voi nolo kun en ole tätä aiemmin tajunnut hävetä xD