Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kateellisuus kotiäitiydestä ärsyttää

Vierailija
10.04.2015 |

Meillä minä siis olen "ihan vaan kotiäiti". Lähihoitaja olen, mutta en halua niitä töitä enää tehdä eikä minun tarvitse, sillä elämme mainiosti mieheni tuloilla (yli 6000€/kk brutto), lisäksi tietenkin säästämme sievoisen summan kun ei mene tarhamaksuja ja saan kotihoidontukea. Vanhin lapsi saa tulla koulupäivän jälkeen kotiin, jossa äiti odottaa. Keskimmäinen pääsee eskarista kotiin. Pienin saa olla pieni kotona. Meille tämä on unelmaratkaisu ja nautin todella paljon! Mutta on ikävää, miten pari ystävääni puhuvat kateellusesti selän takana, joskus sanovat suoraan että "helppoa se on toisilla". Ystäväni eivät ole iloisia puolestani, jopa kyseenalaistavat valintani. Mielestäni teen juuri nyt maailman parasta "työtä" ja nautin perhearjesta lasten kanssa. Miten oppisin olemaan välittämättä ystävien puheista? Eivät ole mitään uraihmisiä sillä tavalla, töissä matalapalkka-aloilla jotta saavat lainat maksettua. Uraihmisiltä voisin nuo kommentit ymmärtääkin kun maailmankuvat eroaa, mutta tuo mielestäni nyt on pelkkää kateellisuutta.

Kommentit (182)

Vierailija
81/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 18:55"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 18:51"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 18:49"]No anna olla kateellinen. Et sinä voi kontrolloida sitä mitä toiset ihmiset puhuvat. Jokaisesta meistä puhutaan jotain. Sinäkin puhut juuri nyt selän takana ystävistäsi. ;)   [/quote] Tästä jos ystävät tunnistaa, niin se olisi ehkä vain helpottavaa. En tiedä, miten tästä keskustelisin heidän kanssaan. -ap

[/quote]

Onko välttämätöntä olla ystävä heidän kanssaan? Voithan jättää näkemiset harvemmalle, jos elätte ihan eri maailmassa. Kotiäidin paras ystävä on joka tapauksessa toinen kotiäiti. Näin ainakin oman kokemukseni mukaan. Olin itse pitkään kotiäiti, rakastin sitä. Suorastaan parasta aikaa elämäsä. Nauti tästä ajasta äläkä annan muiden pahoittaa mieltäsi. :)

2
[/quote]

Kiitos tästä tuhannesti! Olet kyllä ihan oikeassa! Ap

Vierailija
82/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:05"]

Olen perustellut ystävilleni kotiäitiyttäni näin: Tienaisin lähihoitajana, kokoaikaisen työn jos edes saisin, 1900€/kk brutto josta nettona ehkä 1500-1600€? Menettäisin kotihoidontuen 300€/kk. Nuorin kokopäivätarhaan, eskarilaisen puolipäivähoito ja ekaluokkalaisen iltapäiväkerho maksaisi n. 500€/kk. Ja koska emme asu taajamassa, minulle pitäisi hankkia auto josta on kuluja. Lasketaan sen kuukausilyhennykseksi vaikkapa 150€/kk ja bensoihin 70€/kk. Kulut yhteensä n. 1100e joten ei palkastani kokopäivätyöstä jäisi käteen kuin ehkä 400€. Ja ellen saisi muuta kuin keikkoja, menot olisivat samat tai lähes samat ja palkkani tuskin edes kattaisi työnteosta syntyviä kustannuksia. Silti ollaan kateellisia :( - ap

[/quote]

Hei mut miksi perustelet sun kotiäitiyttä yhtään mitenkään? Et tarvitse siihen muiden hyväksyntää. Olette varmasti hyvinvoiva perhe sinun kotiäitiytesi ansiosta, miehesi saa keskittyä töihinsä, nautitte kaikki tästä ainoasta elämästänne. Ei elämän tarvitse olla kurjaa, tai kiireistä juoksemista työn ja päiväkodin välillä. Ei siitä mitään palkintoa saa. 

Nyt vähän selkää suoraksi, ja alat viettämään aikaasi ihmisten kanssa jotka hyväksyvät sinut sellaisena kuin olet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 18:58"]Mistä ne sit tuntuu kadehtivan? Kun ei kuitenkaan mitään syytä ole.
[/quote]

Varmaan kun saan "olla vain kotona, se on niin helppoa".

Vierailija
84/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:08"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:05"]

Olen perustellut ystävilleni kotiäitiyttäni näin: Tienaisin lähihoitajana, kokoaikaisen työn jos edes saisin, 1900€/kk brutto josta nettona ehkä 1500-1600€? Menettäisin kotihoidontuen 300€/kk. Nuorin kokopäivätarhaan, eskarilaisen puolipäivähoito ja ekaluokkalaisen iltapäiväkerho maksaisi n. 500€/kk. Ja koska emme asu taajamassa, minulle pitäisi hankkia auto josta on kuluja. Lasketaan sen kuukausilyhennykseksi vaikkapa 150€/kk ja bensoihin 70€/kk. Kulut yhteensä n. 1100e joten ei palkastani kokopäivätyöstä jäisi käteen kuin ehkä 400€. Ja ellen saisi muuta kuin keikkoja, menot olisivat samat tai lähes samat ja palkkani tuskin edes kattaisi työnteosta syntyviä kustannuksia. Silti ollaan kateellisia :( - ap

[/quote]

Hei mut miksi perustelet sun kotiäitiyttä yhtään mitenkään? Et tarvitse siihen muiden hyväksyntää. Olette varmasti hyvinvoiva perhe sinun kotiäitiytesi ansiosta, miehesi saa keskittyä töihinsä, nautitte kaikki tästä ainoasta elämästänne. Ei elämän tarvitse olla kurjaa, tai kiireistä juoksemista työn ja päiväkodin välillä. Ei siitä mitään palkintoa saa. 

Nyt vähän selkää suoraksi, ja alat viettämään aikaasi ihmisten kanssa jotka hyväksyvät sinut sellaisena kuin olet.
[/quote]

Voi kiitos tuhannesti myös sinulle! -ap

Vierailija
85/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:08"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 18:58"]Mistä ne sit tuntuu kadehtivan? Kun ei kuitenkaan mitään syytä ole.
[/quote]

Varmaan kun saan "olla vain kotona, se on niin helppoa".
[/quote] no osoittaa heidän yksinkertaisuutensa, kun eivät ymmärrä mitä rutiinista toiseen tallustamista se on.

Vierailija
86/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 18:58"]

Mistä ne sit tuntuu kadehtivan? Kun ei kuitenkaan mitään syytä ole.

[/quote]

Minä kadehdin kaikkia, joilla on aikaa ja rahaa tehdä mitä haluaa elämällään. Tiedän monia muitakin, jotka eivät aamulla kuuden jälkeen lapsia hoitoon raahatessaan koe elävänsä mitään niin hohdokasta elämää, etteikö sen voisi vaihtaa muutamaan vapaavuoteen, jos taloudesta ei tarvitsisi huolehtia.

Vierailija
87/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:11"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 18:58"]

[/quote]

Minä kadehdin kaikkia, joilla on aikaa ja rahaa tehdä mitä haluaa elämällään. Tiedän monia muitakin, jotka eivät aamulla kuuden jälkeen lapsia hoitoon raahatessaan koe elävänsä mitään niin hohdokasta elämää, etteikö sen voisi vaihtaa muutamaan vapaavuoteen, jos taloudesta ei tarvitsisi huolehtia.
[/quote] niin no, jotkut varmasti tykkää kotirutiinielämän tylsyydestä. Ei sitä kuitenkaan lasten kanssa mitään ihmeitä duunailla.

Vierailija
88/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:10"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:08"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 18:58"]Mistä ne sit tuntuu kadehtivan? Kun ei kuitenkaan mitään syytä ole. [/quote] Varmaan kun saan "olla vain kotona, se on niin helppoa". [/quote] no osoittaa heidän yksinkertaisuutensa, kun eivät ymmärrä mitä rutiinista toiseen tallustamista se on.

[/quote]

Aahhahhaa....ja normityö ei sittne ole sitä rutiinista toiseen tallustamista? :D Kuule kyllä mun työ ainakin on. Voin luetella sata muutakin työtä, jossa aamulla tietää melko tarkkaan mitä päivän mittaan tapahtuu. Ja näitä töitä tekee suurin osa ihmisistä. Vain pieni osaa saa herätä aamulla iloisen jännittyneenä siitä, että jes, mahtavaa mennä taas töihin, mikä seikkailu meikäläistä odottaa! Yleensä ihmisen oma elämä pesee työelämän sata-nolla jos siihen yhtään panostaa.  

Vierailija
89/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua aina järkyttää naiset, joilla ei ole urahaaveita. Se on noloa.

Vierailija
90/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:15"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:10"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:08"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 18:58"]Mistä ne sit tuntuu kadehtivan? Kun ei kuitenkaan mitään syytä ole. [/quote] Varmaan kun saan "olla vain kotona, se on niin helppoa". [/quote] no osoittaa heidän yksinkertaisuutensa, kun eivät ymmärrä mitä rutiinista toiseen tallustamista se on.

[/quote]

Aahhahhaa....ja normityö ei sittne ole sitä rutiinista toiseen tallustamista? :D Kuule kyllä mun työ ainakin on. Voin luetella sata muutakin työtä, jossa aamulla tietää melko tarkkaan mitä päivän mittaan tapahtuu. Ja näitä töitä tekee suurin osa ihmisistä. Vain pieni osaa saa herätä aamulla iloisen jännittyneenä siitä, että jes, mahtavaa mennä taas töihin, mikä seikkailu meikäläistä odottaa! Yleensä ihmisen oma elämä pesee työelämän sata-nolla jos siihen yhtään panostaa.  
[/quote]lasten kanssa kuitenkin rutiinit on a ja o. Ja tylsiä.

Vierailija
91/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:11"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 18:58"]

[/quote]

[/quote]

Sama. Raahaat kuuden jälkeen väsyneitä reppanoita tarhaan sateessa ja rännässä, et voi pitää kesälomaa yhtäaikaa puolison kanssa, lapsia näkee vain iltaisin ja palkka tästä koko paskasta on sellainen että mitään ei edes jää säästöön ja isompi asunto on vain haave. Sitten brassaillaan että voi olla kotona kun rahaa on! Voi kyynel mikä kohtalo! Prkl. Kun et tiedä mitään ihmisten elämästä siinä pikku idyllissäsi, kermaperse.

Vierailija
92/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ainakaan kukaan ystävistä ole kadehtinut tai säälinyt.

Pari ystävää on suoraan sanonut että hekin jäisivät mielellään kotiin lasten kanssa mutta mies ei suostu. 

Ja toisaalta pari muuta ystävää on sanonut että eivät pystyisi olemaan kotona pitkää aikaa vaan oli pakko mennä töihin "lepäämään" heti kun vain äippäloma loppui.

Näin sitä ollaan erilaisia. Ja syystä tai toisesta tehdään elämässä erilaisia ratkaisuja. Hyvä niin!

Vierailija
93/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:16"]

Mua aina järkyttää naiset, joilla ei ole urahaaveita. Se on noloa.

[/quote]

Sua siis järkyttävät sairaanhoitajat, lähihoitajat, bioanalyytikot, lastentarhanopettajat, lastenhoitajat, eläintenhoitajat, puutarhurit, suuhygienistit, peruskoulun opettajat, kaikki marketeissa ja myymälöissä työskentelevät, bussikuskit, kirjastotyöntekijät jne. Useimmilla heistä ei mitään erityistä uraa ole.

Sää et varmaan muuta kerkee tekemäänkään kuin järkyttymään.

Vierailija
94/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:17"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:11"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 18:58"]

[/quote]

[/quote]

Sama. Raahaat kuuden jälkeen väsyneitä reppanoita tarhaan sateessa ja rännässä, et voi pitää kesälomaa yhtäaikaa puolison kanssa, lapsia näkee vain iltaisin ja palkka tästä koko paskasta on sellainen että mitään ei edes jää säästöön ja isompi asunto on vain haave. Sitten brassaillaan että voi olla kotona kun rahaa on! Voi kyynel mikä kohtalo! Prkl. Kun et tiedä mitään ihmisten elämästä siinä pikku idyllissäsi, kermaperse.
[/quote] ihmettelen nyt purkaustasi. Tai ehkä lainaus meni vaan persiilleen.

Vierailija
95/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroit että kaverisi eivät ole mitään uraihmisiä eli eivät korkeasti koulutettuja joilla olisi mielenkiintoinen ja vastuullinen työ. Sellaiset ihmiset jotka oikeasti nauttivat perhe-elämän lisäksi myös työstään eivät ole kateellisia kotiäideille.

Sinäkään et ole sellaisessa ammatissa joten olet varmasti ihan onnellinen kotiäitinä, joten nauti siitä kun se kohdallasi on mahdollista :)

Vierailija
96/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:16"]Mua aina järkyttää naiset, joilla ei ole urahaaveita. Se on noloa.
[/quote]

:D Minkäs sille voi jos nauttii eniten ruoanlaitosta, puutarhanhoidosta, kodin sisustamisesta ja miehen mukana matkustelusta?
Kaikki ei voi olla bisnesnaisia ja hyvä niin.
Noloa olla noin mustavalkoinen ja negatiivinen.

Vierailija
97/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:16"]Mua aina järkyttää naiset, joilla ei ole urahaaveita. Se on noloa.
[/quote]

Niin, minulla ei ole urahaaveita. Tämä kotiäitiys on aina ollur haaveeni, rakkaistani huolehtiminen kotona. En kaipaa toistaiseksi työelämää ja kun sen aika on, en usko palaavani lähihoitajaksi. Voihan elämäni toki olla noloa jonkun mielestä ja tiedän, ettei tämä kaikille sopisikaan. Minulle sopii. Me olemme erilaisia ja hyvä niin. - ap

Vierailija
98/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat kateellisia, kun joutuvat itse kitkuttamaan siellä matalapalkkatöissään, jotka tunnetusti ovat melko raskaita, ruutininomaisia ja missä ei kamalasti urakehityksen mahdollisuuksia ole. Mitä sinä siitä välität? Teidän perheessä on asiat erilailla ja nauti siitä! Joskus sinunkin on töihin palattava, joten kannattaa miettiä, lähtisitkö opiskelemaan jotain muuta alaa tai vastaavaa. Anna akkojen kadehtia, se on heidän häpeänsä.

Vierailija
99/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:15"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:10"]

[/quote]

[/quote]

Samaa ajattelin! T. Töissä tarhassa, hoitovapaalla

Vierailija
100/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun ei enää kamujen kateus riitä, lähetään avpalstalle kehumaan kuuen tonnin ukkoa ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan