Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kateellisuus kotiäitiydestä ärsyttää

Vierailija
10.04.2015 |

Meillä minä siis olen "ihan vaan kotiäiti". Lähihoitaja olen, mutta en halua niitä töitä enää tehdä eikä minun tarvitse, sillä elämme mainiosti mieheni tuloilla (yli 6000€/kk brutto), lisäksi tietenkin säästämme sievoisen summan kun ei mene tarhamaksuja ja saan kotihoidontukea. Vanhin lapsi saa tulla koulupäivän jälkeen kotiin, jossa äiti odottaa. Keskimmäinen pääsee eskarista kotiin. Pienin saa olla pieni kotona. Meille tämä on unelmaratkaisu ja nautin todella paljon! Mutta on ikävää, miten pari ystävääni puhuvat kateellusesti selän takana, joskus sanovat suoraan että "helppoa se on toisilla". Ystäväni eivät ole iloisia puolestani, jopa kyseenalaistavat valintani. Mielestäni teen juuri nyt maailman parasta "työtä" ja nautin perhearjesta lasten kanssa. Miten oppisin olemaan välittämättä ystävien puheista? Eivät ole mitään uraihmisiä sillä tavalla, töissä matalapalkka-aloilla jotta saavat lainat maksettua. Uraihmisiltä voisin nuo kommentit ymmärtääkin kun maailmankuvat eroaa, mutta tuo mielestäni nyt on pelkkää kateellisuutta.

Kommentit (182)

Vierailija
141/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa että AV-palstalla kotirouvat ja kotiäidit saavat melkeimpä vielä enemmän vihaisia kommentteja kuin vaikka työttömyystuilla loisivat, joita Suomesta kuitenkin löytyy satoja tuhansia. Mistäköhän se kertoo...

Olen itse työelämässä mutta aion ehdottomasti jäädä kotiäidiksi kun/jos saamme lapsia lähitulevaisuudessa.

Vierailija
142/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt, mikä motiivi joillakin on ruikuttaa, miten heille ollaan niin kamalan kateellisia milloin mistäkin ihmeellisestä asiasta. Kuuden tonnin kuukausipalkka miehellä ei ole mitenkään niin harvinainen asia, että sen takia kukaan viitsisi olla kateellinen. Oletko varma, että sinulle ollaan kateellisia vai kuvitteletko pelkästään huonon itsetuntosi kohentamiseksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:23"]Huvittavaa että AV-palstalla kotirouvat ja kotiäidit saavat melkeimpä vielä enemmän vihaisia kommentteja kuin vaikka työttömyystuilla loisivat, joita Suomesta kuitenkin löytyy satoja tuhansia. Mistäköhän se kertoo...

Olen itse työelämässä mutta aion ehdottomasti jäädä kotiäidiksi kun/jos saamme lapsia lähitulevaisuudessa.
[/quote]

Sekin on vähän outoa että näihin keskusteluihin ryntää heti kasa huolestuneita naisia murehtimaan näiden kotirouvien/äitien rahatilanteesta ja tulevaisuudesta.
Eikö kannattaisi huolehtia noiden työttömien ja köyhien teiniäitien rahatilanteesta? En itse ymmärrä miten he aikovat elää vanhempana kun noita tukia tullaan luultavasti leikkaamaan. Heidän oma asia kuitenkin.

Tuskin kukaan on niin tyhmä että jää työelämästä pois ilman mitään suunnitelmaa. Meillä esim. on avioehto mutta saisin silti eron sattuessa ison summan + tuhansia kuussa lapsen hoitoon. Oma viisinumeroinen säästötili löytyy myös.

Vierailija
144/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:07"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:05"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:57"]Minua huolestuttaisi sinun tilanteessasi, etten saisi minkäänlaista eläkekertymää eikä olisi omaa rahaa säästettäväksi ja sijoitettavaksi.

Nyt olen turvannut tulevaisuuttani työnteon lisäksi myös osakkeiden ja sijoitusasunnon ostolla ja säästämällä.

Etkö vois ehdottaa miehellesi, että hän maksaisi sinulle yksityisen eläkevakuutuksen ja lisäksi antaisi sinulle vaikka 300 euroa kuussa, jonka voisit käyttää sijoittamiseen?
[/quote]

Kiitos hyvistä ajatuksista ja neuvoista! Mieheni on tehnyt minulle kuvaamiasi järjestelyjä, koska hänkin on ajatellut tulevaa eläkekertymääni. Oikein hyvä näkökulma tässä on monelle! Minusta tuo on oikeastaan välttämätöntä tulevaisuuden turvaamista. - ap
[/quote]

Siis mitä järjestelyjä? Onko miehesi esimerkiksi ostanut osakkeita jotka ovat 100% sinun nimissäsi?
[/quote]

Kyllä, esimerkiksi. - ap

Vierailija
145/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:31"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:23"]Huvittavaa että AV-palstalla kotirouvat ja kotiäidit saavat melkeimpä vielä enemmän vihaisia kommentteja kuin vaikka työttömyystuilla loisivat, joita Suomesta kuitenkin löytyy satoja tuhansia. Mistäköhän se kertoo... Olen itse työelämässä mutta aion ehdottomasti jäädä kotiäidiksi kun/jos saamme lapsia lähitulevaisuudessa. [/quote] Sekin on vähän outoa että näihin keskusteluihin ryntää heti kasa huolestuneita naisia murehtimaan näiden kotirouvien/äitien rahatilanteesta ja tulevaisuudesta. Eikö kannattaisi huolehtia noiden työttömien ja köyhien teiniäitien rahatilanteesta? En itse ymmärrä miten he aikovat elää vanhempana kun noita tukia tullaan luultavasti leikkaamaan. Heidän oma asia kuitenkin. Tuskin kukaan on niin tyhmä että jää työelämästä pois ilman mitään suunnitelmaa. Meillä esim. on avioehto mutta saisin silti eron sattuessa ison summan + tuhansia kuussa lapsen hoitoon. Oma viisinumeroinen säästötili löytyy myös.

[/quote]

Näistä ex kotiäideistähän juuri tulee sitten yhteiskunnan elättejä eron sattuessa, kun kukaan ei palkkaa kymmenen vuotta kotona ollutta töihin, kun on nuorta ja tuoretta tulijaa ja eläkkeetkin maksetaan muiden pusseista. En ole siis huolissani kuin omista veroeuroistani. Enkä myöskään koe järkeväksi tukea verovaroin 6000e/kk tienaavan miehen vaimon kotii jäämistä kotihoidontuen muodossa. 

Vierailija
146/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:07"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:05"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:57"]Minua huolestuttaisi sinun tilanteessasi, etten saisi minkäänlaista eläkekertymää eikä olisi omaa rahaa säästettäväksi ja sijoitettavaksi.

Nyt olen turvannut tulevaisuuttani työnteon lisäksi myös osakkeiden ja sijoitusasunnon ostolla ja säästämällä.

Etkö vois ehdottaa miehellesi, että hän maksaisi sinulle yksityisen eläkevakuutuksen ja lisäksi antaisi sinulle vaikka 300 euroa kuussa, jonka voisit käyttää sijoittamiseen?
[/quote]

Kiitos hyvistä ajatuksista ja neuvoista! Mieheni on tehnyt minulle kuvaamiasi järjestelyjä, koska hänkin on ajatellut tulevaa eläkekertymääni. Oikein hyvä näkökulma tässä on monelle! Minusta tuo on oikeastaan välttämätöntä tulevaisuuden turvaamista. - ap
[/quote]

Siis mitä järjestelyjä? Onko miehesi esimerkiksi ostanut osakkeita jotka ovat 100% sinun nimissäsi?
[/quote]
Ei sillä nimellä ole mitään väliä jos ei ole avioehtoa.

Vierailija
147/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:31"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:23"]Huvittavaa että AV-palstalla kotirouvat ja kotiäidit saavat melkeimpä vielä enemmän vihaisia kommentteja kuin vaikka työttömyystuilla loisivat, joita Suomesta kuitenkin löytyy satoja tuhansia. Mistäköhän se kertoo...

[/quote]

Sekin on vähän outoa että näihin keskusteluihin ryntää heti kasa huolestuneita naisia murehtimaan näiden kotirouvien/äitien rahatilanteesta ja tulevaisuudesta.
Eikö kannattaisi huolehtia noiden työttömien ja köyhien teiniäitien rahatilanteesta? En itse ymmärrä miten he aikovat elää vanhempana kun noita tukia tullaan luultavasti leikkaamaan. Heidän oma asia kuitenkin.

Tuskin kukaan on niin tyhmä että jää työelämästä pois ilman mitään suunnitelmaa. Meillä esim. on avioehto mutta saisin silti eron sattuessa ison summan + tuhansia kuussa lapsen hoitoon. Oma viisinumeroinen säästötili löytyy myös.
[/quote]
No kohta nämä kodilleen eläneet kotiäidit ovat työttömiä ja köyhiä yh-äitejä. Eibsiihen tarvita kuin ukon kyllästyminen tai kotiäidin hairahdus.. Tuskinpa suurin osa on järjestänyt asiansa niin hyvin kuin sinä.

Vierailija
148/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:35"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:07"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:05"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:57"]Minua huolestuttaisi sinun tilanteessasi, etten saisi minkäänlaista eläkekertymää eikä olisi omaa rahaa säästettäväksi ja sijoitettavaksi.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kyllä, esimerkiksi. - ap
[/quote] miten noissa verotus menee?

Vierailija
149/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:35"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:07"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:05"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:57"]Minua huolestuttaisi sinun tilanteessasi, etten saisi minkäänlaista eläkekertymää eikä olisi omaa rahaa säästettäväksi ja sijoitettavaksi. Nyt olen turvannut tulevaisuuttani työnteon lisäksi myös osakkeiden ja sijoitusasunnon ostolla ja säästämällä. Etkö vois ehdottaa miehellesi, että hän maksaisi sinulle yksityisen eläkevakuutuksen ja lisäksi antaisi sinulle vaikka 300 euroa kuussa, jonka voisit käyttää sijoittamiseen? [/quote] Kiitos hyvistä ajatuksista ja neuvoista! Mieheni on tehnyt minulle kuvaamiasi järjestelyjä, koska hänkin on ajatellut tulevaa eläkekertymääni. Oikein hyvä näkökulma tässä on monelle! Minusta tuo on oikeastaan välttämätöntä tulevaisuuden turvaamista. - ap [/quote] Siis mitä järjestelyjä? Onko miehesi esimerkiksi ostanut osakkeita jotka ovat 100% sinun nimissäsi? [/quote] Kyllä, esimerkiksi. - ap

[/quote]

6000 euron kuukausipalkasta josta ei verojen ja koko perheen elättämisen jälkeen paljon jää? Yksityiset eläkevakuutukset, osakesijoitukset ja kaikki, ja silti riittää rahaa vielä ties mihin :D

Vierailija
150/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:09"]Mun kokemuksen mukaan te kotiäidit olette koko ajan somea myöten korostamassa, miten arvokasta juuri teidän työ on ja miten joku äiti raaskii laittaa lapsensa päivähoitoon ennen 3v ikää. Usein työssäkäyvillä ei esiinny tällaista tai sitten ei ole vain aikaa, koska no, he ovat töissä. Missä kaikki isät luuraavat? Mikseivät kotiäidit ikinä hehkuta koti-isiä? Ai niin, hejän hyåpivät heidän varpailleen ja kyseenalaistavat juuri naisen eli heidän paikkansa kotona maleksimassa.
[/quote]

Hei! Hyvä näkäkulma! Minä tunnen yhden koti-isän ja todellakin arvostan häntä. Ja kyllä minä tiedän miten raskasta työnteko voi olla; hattua nostan sillekin! Hoitajana oli paljon vuorotyötä, tuplavuoroa kun joku oli sairaana ja työ demenriayksikössä oli välillä hyvin raskasta henkisesti ja fyysisesti. Ymmärrän hyvin miten raskasta on yhdistää työ ja perhe. Kiitos tuosta näkökulmastasi! - ap

Vierailija
151/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 18:47"]

Meillä minä siis olen "ihan vaan kotiäiti". Lähihoitaja olen, mutta en halua niitä töitä enää tehdä eikä minun tarvitse, sillä elämme mainiosti mieheni tuloilla (yli 6000€/kk brutto), lisäksi tietenkin säästämme sievoisen summan kun ei mene tarhamaksuja ja saan kotihoidontukea. Vanhin lapsi saa tulla koulupäivän jälkeen kotiin, jossa äiti odottaa. Keskimmäinen pääsee eskarista kotiin. Pienin saa olla pieni kotona. Meille tämä on unelmaratkaisu ja nautin todella paljon! Mutta on ikävää, miten pari ystävääni puhuvat kateellusesti selän takana, joskus sanovat suoraan että "helppoa se on toisilla". Ystäväni eivät ole iloisia puolestani, jopa kyseenalaistavat valintani. Mielestäni teen juuri nyt maailman parasta "työtä" ja nautin perhearjesta lasten kanssa. Miten oppisin olemaan välittämättä ystävien puheista? Eivät ole mitään uraihmisiä sillä tavalla, töissä matalapalkka-aloilla jotta saavat lainat maksettua. Uraihmisiltä voisin nuo kommentit ymmärtääkin kun maailmankuvat eroaa, mutta tuo mielestäni nyt on pelkkää kateellisuutta.

[/quote]

Ensin voisit ajatella sitä, ettet voi tietää ovatko ystävät kateellisia (elleivät he niin sano).Tuo on vaan sinun tulkintasi asiasta. Varmasti sinulla on jossain asioissa helpompaa kuin heillä; toisaalta taas he ovat itsenäisempiä kuin sinä olellessasi miehesi tuloista riippuvainen.

Vierailija
152/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:35"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:07"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:05"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:57"]Minua huolestuttaisi sinun tilanteessasi, etten saisi minkäänlaista eläkekertymää eikä olisi omaa rahaa säästettäväksi ja sijoitettavaksi. Nyt olen turvannut tulevaisuuttani työnteon lisäksi myös osakkeiden ja sijoitusasunnon ostolla ja säästämällä. Etkö vois ehdottaa miehellesi, että hän maksaisi sinulle yksityisen eläkevakuutuksen ja lisäksi antaisi sinulle vaikka 300 euroa kuussa, jonka voisit käyttää sijoittamiseen? [/quote] Kiitos hyvistä ajatuksista ja neuvoista! Mieheni on tehnyt minulle kuvaamiasi järjestelyjä, koska hänkin on ajatellut tulevaa eläkekertymääni. Oikein hyvä näkökulma tässä on monelle! Minusta tuo on oikeastaan välttämätöntä tulevaisuuden turvaamista. - ap [/quote] Siis mitä järjestelyjä? Onko miehesi esimerkiksi ostanut osakkeita jotka ovat 100% sinun nimissäsi? [/quote] Kyllä, esimerkiksi. - ap

[/quote]

6000 euron kuukausipalkasta josta ei verojen ja koko perheen elättämisen jälkeen paljon jää? Yksityiset eläkevakuutukset, osakesijoitukset ja kaikki, ja silti riittää rahaa vielä ties mihin :D
[/quote]

Onhan meillä myös säästöjä ja osa perintö sijoitettuna, osa siitä säästössä. Ihan hyvin meille ainakin riittää. - ap

Vierailija
153/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:09"]Mun kokemuksen mukaan te kotiäidit olette koko ajan somea myöten korostamassa, miten arvokasta juuri teidän työ on ja miten joku äiti raaskii laittaa lapsensa päivähoitoon ennen 3v ikää. Usein työssäkäyvillä ei esiinny tällaista tai sitten ei ole vain aikaa, koska no, he ovat töissä. Missä kaikki isät luuraavat? Mikseivät kotiäidit ikinä hehkuta koti-isiä? Ai niin, hejän hyåpivät heidän varpailleen ja kyseenalaistavat juuri naisen eli heidän paikkansa kotona maleksimassa.
[/quote]

Hei! Hyvä näkäkulma! Minä tunnen yhden koti-isän ja todellakin arvostan häntä. Ja kyllä minä tiedän miten raskasta työnteko voi olla; hattua nostan sillekin! Hoitajana oli paljon vuorotyötä, tuplavuoroa kun joku oli sairaana ja työ demenriayksikössä oli välillä hyvin raskasta henkisesti ja fyysisesti. Ymmärrän hyvin miten raskasta on yhdistää työ ja perhe. Kiitos tuosta näkökulmastasi! - ap
[/quote]

Dementiayksikössä, korjaus. Puhelimesta täällä kirjoittelen, pahoittelut virheistä! - ap

Vierailija
154/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:40"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:35"]

[/quote]

[/quote]

Onhan meillä myös säästöjä ja osa perintö sijoitettuna, osa siitä säästössä. Ihan hyvin meille ainakin riittää. - ap
[/quote]
Toki teille riittää, mutta että joku tai jopa jotkut olisi kateellinen...? Noup.

Vierailija
155/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea. Sulla menee siis ihan kivasti. Hyvä, että on helppo elämä

Vierailija
156/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:40"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 18:47"]

[/quote]

Ensin voisit ajatella sitä, ettet voi tietää ovatko ystävät kateellisia (elleivät he niin sano).Tuo on vaan sinun tulkintasi asiasta. Varmasti sinulla on jossain asioissa helpompaa kuin heillä; toisaalta taas he ovat itsenäisempiä kuin sinä olellessasi miehesi tuloista riippuvainen.
[/quote]

Tämä toki on tulkintani asiasta, sen tiedostan! Voihan kyse muustakin olla. Kiitos kun kanssani pohditte asiaa. - ap

Vierailija
157/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä aikooko AP mennä vielä töihin tai paljonko heillä on säästöjä mutta eiköhän hän tule pärjäämään ihan hyvin, olisi hyvä silti olla joku suunnitelma jo nyt.

Suomessa on tosi harvinaista olla kotirouva tai kotiäiti vuosikausia putkeen. Tunnen vain muutamia ja he ovat kaikki varakkaita (myös naiset vähän varakkaammista perheistä) joten eron sattuessa ei todellakaan tarvitse mennä mitään tukia hakemaan.

Vierailija
158/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin vielä toivottaa teille jokaiselle oikein mukavaa viikonloppia ja kiittää vastauksistanne ja kommenteistanne! Oli oikein hienoa saada myös uutta näkökulmaa asiaan. - ap

Vierailija
159/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:38"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:35"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:07"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:05"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:57"]Minua huolestuttaisi sinun tilanteessasi, etten saisi minkäänlaista eläkekertymää eikä olisi omaa rahaa säästettäväksi ja sijoitettavaksi.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kyllä, esimerkiksi. - ap
[/quote] miten noissa verotus menee?
[/quote]

Hei! Käsittääkseni kyse on pääomaverotuksesta ja myyntivoittoverotuksesta. Tämä on enemmän mieheni alaa joten myönnän, etten ole riittävästi asiaan perehtynyt. - ap

Vierailija
160/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse kyllä kadehdi, en itse tuollaista elämää jaksaisi (haluan käyttää aivojani ja kehittyä) enkä haluaisi elää. En ymmärrä että miksi minun pitäisi kuitenkaan kovin iloinen tuollaisesta valinnasta olla, mun verorahoilla ap:n kaltaisten tuet maksetaan. Ihan hullua että kotona olemisesta maksetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi