Kateellisuus kotiäitiydestä ärsyttää
Meillä minä siis olen "ihan vaan kotiäiti". Lähihoitaja olen, mutta en halua niitä töitä enää tehdä eikä minun tarvitse, sillä elämme mainiosti mieheni tuloilla (yli 6000€/kk brutto), lisäksi tietenkin säästämme sievoisen summan kun ei mene tarhamaksuja ja saan kotihoidontukea. Vanhin lapsi saa tulla koulupäivän jälkeen kotiin, jossa äiti odottaa. Keskimmäinen pääsee eskarista kotiin. Pienin saa olla pieni kotona. Meille tämä on unelmaratkaisu ja nautin todella paljon! Mutta on ikävää, miten pari ystävääni puhuvat kateellusesti selän takana, joskus sanovat suoraan että "helppoa se on toisilla". Ystäväni eivät ole iloisia puolestani, jopa kyseenalaistavat valintani. Mielestäni teen juuri nyt maailman parasta "työtä" ja nautin perhearjesta lasten kanssa. Miten oppisin olemaan välittämättä ystävien puheista? Eivät ole mitään uraihmisiä sillä tavalla, töissä matalapalkka-aloilla jotta saavat lainat maksettua. Uraihmisiltä voisin nuo kommentit ymmärtääkin kun maailmankuvat eroaa, mutta tuo mielestäni nyt on pelkkää kateellisuutta.
Kommentit (182)
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 09:43"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 08:48"]Huvittaa, että kotiäidit kerskuvat sillä että heille on annettu mahdollisuus jäädä kotiäideiksi. Luuletteko tosiaan, että muut äidit käyvät töissä vain pakosta? Mun mies tienaa kyllä niin hyvin, ettei mun palkkaa tarvitsisi, mutta kun minä HALUAN TEHDÄ TÖITÄ! Teille se tuntuu olevan ihan vieras ajatus, että joku nauttii muustakin kuin pyykinpesusta tai leikkipuistossa käymisestä. Laajempi aivokapasiteetti vaan vaatii enemmän haasteita, ei työssäkäyminen ole mikään pakko monella muullakaan, se on oma valinta. Eli ei, en todellakaan ole kateellinen niille, joilla ei ole töitä. [/quote] Kyllä sitä aivojen laajentamista voi tehdä vaikka kotona olisikin. Itsestä se on kiinni. Itse kotona ollessani seurasin uutisia ja muutenkin aikaani, tein itseopiskelua ja olin sosiaalinen. En tunne että ne vuodet minua tyhmensi. Nyt olen ollut työelämässä ja tunnen että ihan se sama fiksu tyyppi olen, en sen tyhmempi tai valaistuneempi.
[/quote]
Aivojen laajentamista tuskin on uutisten ja ajan seuraaminen tai sosiaalisuus. Nämähän kuuluvat normaalisivistykseen, jota tulee harjoittaa olit töissä tai et. Riippuu tietenkin töistä, mutta kyllä töiden tekeminen laajentaa aivokapasiteettia verrattuna kotona olemiseen. Itse olen parhaillaan kotona lapseni kanssa ja kyllähän tässä aivokapasiteetti on aikalailla nollassa vaikka seuraankin uutisia, olen sosiaalinen, luen kirjoja jne. Minua odottaa vaativa työ, jota haluan tehdä mm. syystä, ettei ole minulle sopivaa vuodesta toiseen loisia kotona mieheni rahoilla. Jokainen tietenkin tyylillään, mutta turha on liikaa ihannoida kotiäidin elämää.
Hyvä että suloe sopii. Sehän riittää! Olet valinnut tämän tavan elää ja jos se nyt jonkun peffaa hiertää niin se on voi voi. Itse en osais olla kotiäiti vaan olen parempi äiti, kun käyn töissä. Tämä fakta tuntuu joskus vaivaavan joitakin ihmisiä. Mutta arvaa mitä! Se ei ole mun päänsärky :)