Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NIPT-testi

Vierailija
09.01.2015 |

Missä kaikkialla Suomessa tehdään raskaana oleville NIPT-testejä? Lähinnä kiinnostaisi yksityiset lääkäritalot pk-seudun ulkopuolella.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostais muakin vaikken pk-seudulla asukaan! Ja onko joku käyny sellasessa?

Vierailija
2/24 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUS:sin kautta pääsin NIPT kokeeseen viikko sitten Naistenklinikalla. Kaksi putkea verta lähetetään Belgiaan ja tulokset tulee 2-3 vk. päästä. Tutkimuksen hinta yksityisellä puolella käsittääkseni 600€. Itse kuulun ns. riskiryhmään ja siksi vaihtohdot olivat NIPT tai lapsivesipunktio. Keskenmenoriskin takia valitsimme NIPT:tin. Nyt vain jännitämme kirjettä tai puhelinsoittoa. Lääkärikeskus Aava näyttää tekevän näitä ja toimipisteitä ympäsi Suomea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, itsellänikin oli viime keväänä raskaus, joka keskeytettiin 18 trisomian takia ja olen nyt reilun viikon päästä menossa ultraan ja myös nipt-testiin.

Miten kauan HUS:ssa testeissä käyneillä on mennyt tuloksien saamiseen, ovatko tulleet kahdessa viikossa vai onko mennyt kolme viikkoa?

Vierailija
4/24 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä NIPT-testi maksaa Aavassa?

Vierailija
5/24 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin husissa NIPT-testissä nyt tammikuussa, ja vastaus tuli kirjeenä (normaali tulos) 1 vk ja 4 päivää testin jälkeen. Eli kun annoin maanantaina verinäytteen, niin vastaus tuli seuraavan viikon perjantaina kotiin. Ja kirje oli husista lähtenyt jo keskiviikkona, eli silloin olisi varmaan tullut soitto, jos tulos olisi ollut poikkeava. Meillä siis taustalla aiemmassa keskeytetyssä raskaudessa T18.

Vierailija
6/24 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Turussa Turun Gynekologikeskus ja Medisonar tekee testejä, hinnat on aivan eri kuin mitä ystäväni pääkaupunkiseudulla ovat kertoneet. Itse päädyin tekemään Serenity NIPTin - tahdoin tehdä eurooppalaisen testin, tuntuu jotenkin järkevämmältä.

Vierailija
7/24 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dextrassa kävin. Muistaakseni 690 e itse testi + tietty lääkäripalkkio ja ultra päälle. Oli hintansa väärti. Yleisellä sitä ei saa jollei ole jotain epäilyjä valmiiksi eli siis tullut muissa testeissä / ultrissa jotain esille. Vastaus tuli 10 vrk päästä. Googlettamalla saat kuules paremmin tähän asiaan vastauksen eli hinnat sekä lähin paikka sulle riippuen missä asut. Pk-seudulla useita paikkoja, muusta suomesta en tiedä.

Vierailija
8/24 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä NIPT-testi maksaa Aavassa?

https://www.aava.fi/palvelu/sikion-kromosomitutkimukset-lapsivesitutkim…

Vierailija
9/24 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse löysin Turun Gynekologikeskuksesta edullisen NIPT-testin Turussa, hyvä palvelu oli!

Vierailija
10/24 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nipt-testaaja, mitä maksoit testistä Turun gyn.keskuksessa?

Vierailija
11/24 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ollut hieman alle 600 euroa, palvelu oli tosiaan hyvää ja vastaus tuli nopeasti. Se oli sellainen eurooppalainen NIPT-testi - ja kuulemma laadukas testi.

Vierailija
12/24 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä! Kävin itse myös tekemässä tuon NIPT testin, nyt odotellaan tuloksia. Ihme, että Helsingissä samat testit ovat paljon kalliimpia - juttelin erään ystäväni kanssa tästä, joka odottaa toista lastaan. Miksei näitä ole Helsingissä?

Vierailija
13/24 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä NIPT:in voi teettää ainakin Femedassa. Hinta noin 700 euroa. Tuloksista sanotaan, että tulee noin kahdessa viikossa, mutta käytännössä ne tulevat yleensä vähän aiemmin. Lähetetään Floridaan tutkittavaksi.

Vierailija
14/24 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on myös itselleni ajankohtainen - huomasin pienen etsiskelyn jälkeen, että ainakin Helsingin Cityterveydessä NIPT oli 479e. Aika mielenkiintoista että hinnat vaihtelevat näin paljon!

Vierailija
15/24 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menossa ensiviikolla Helsingin Cityterveyteen NIPT tutkimukseen. Kuinka kauan teillä muilla on vastauksissa kestänyt ? Entä Nipt TUrku: miten nopeasti sait vastauksen ? Ymmärsin että olen menossa samaan Serenity testiin, jossa näyte lähetetään siis Lontooseen.

Vierailija
16/24 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko nipt:n tuloksessa lääkärin tulkintaa? Erityisesti kiinnostaa tuo Cityterveyden nipt, koska on niin selkeästi muita halvempi. Jaksaisitko kommentoida tänne miten meni, mitä tykkäsit kun olet käynyt Cityterveydessä? Kiitos etukäteen!

Vierailija
17/24 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain nipt-testini vastauksen viikossa

Vierailija
18/24 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tosiaan viime maanantaina Cityterveydessä NIPT tutkimuksessa ja vastauksen sain tänään, 9pv näytteenotosta, mutta testi valmistui jo maanantaina, mutta itsenäisyyspv pyhänä ei Suomen puolella tapahtunut mitään. Hinta on halpa, mutta siis pitää osata varautua siihen ettei henkilökohtaista kontaktia lääkäriin ole ollenkaan, tutkimustulos laitetaan vaan terveyskansioon ja thats it. Itselle se ei ollut ongelma ja tulokseni ei onneksi aiheuttaneet lisäkysymyksiä... ei havaittu trisomioita 13,18,21 ja normaalit XX kromosomit. Kuinkahan luotettava tää vastaus on  :)? ihan vaan pieni epäusko nouse pintaan...

Vierailija
19/24 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiko Cityterveyden testistä tietoa sukupuolesta?mitä kautta varasit tuonne testiin ajan, vaatiko lääkärin lähetettä? olisiko tuolta saanut sitä laajempaa testivaihtoehtoa?

Vierailija
20/24 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saiko Cityterveyden testistä tietoa sukupuolesta?mitä kautta varasit tuonne testiin ajan, vaatiko lääkärin lähetettä? olisiko tuolta saanut sitä laajempaa testivaihtoehtoa?

Haluan tietää saman! :) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi