Ystäväni kertoo kaikki asiani miehelleen!!
Kerron ystävälleni miesongelmistani, treffeistä, työasioista ym ja hän kertoo kaiken meihelleen (joka ei ole ystäväni) ja minua raivostuttaa! Missä yksityisyys? Hän aina kertoo naureskellen, kuinka he Matin kanssa pohtivat tätä ja tätä asiaa ja minä olen että what?? Kuinka kertoisin hänelle, että tämä loukkaa?
Kommentit (81)
Ap täällä taas... tilanne on vieläkin päällä: kävin treffeillä ja mies oli aika mukava, jopa poikaystävämateriaalia ja kerroin tästä ystävälleni. Ystäväni sanoi puhelimessa, että nyt Mattikin on tyytyväinen, kun hän pääseen kertomaan tästä asiasta Matille (eli miehelleen). Eli se siitä. Mikään ei ole muuttunut.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:56"]Mä kerron kaiken miehelleni. Ainoastaan jotkut peräpukamat tai hiivatulehdukset jätän kertomatta. Jaa. Luulin, että puolison kanssa jaetaan kaikki. Mun mies kertoo myös kaikki sen kavereiden asiat mulle.
[/quote]
Sama täällä. Minä kerron miehelle ja mies minulle. Kumpikaan ei kerro enää siitä eteenpäin muille, jos se nyt ketään lohduttaa.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:56"]
Mä kerron kaiken miehelleni. Ainoastaan jotkut peräpukamat tai hiivatulehdukset jätän kertomatta. Jaa. Luulin, että puolison kanssa jaetaan kaikki. Mun mies kertoo myös kaikki sen kavereiden asiat mulle.
[/quote]
Ei kerro. Juoruilu ei ole miehinen ominaisuus. Tai ehkä juoruilu on, mutta ainakin tiedetään missä sen rajat kulkevat.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:39"]
Kerron ystävälleni miesongelmistani, treffeistä, työasioista ym ja hän kertoo kaiken meihelleen (joka ei ole ystäväni) ja minua raivostuttaa! Missä yksityisyys? Hän aina kertoo naureskellen, kuinka he Matin kanssa pohtivat tätä ja tätä asiaa ja minä olen että what?? Kuinka kertoisin hänelle, että tämä loukkaa?
[/quote]
Ihan samanlailla minua vituttaa kun vaimoni kertoo kaikki meidän asiamme naisystävilleen. Vittumainen ominaisuus ihmisessä.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:56"]
Mä kerron kaiken miehelleni. Ainoastaan jotkut peräpukamat tai hiivatulehdukset jätän kertomatta. Jaa. Luulin, että puolison kanssa jaetaan kaikki. Mun mies kertoo myös kaikki sen kavereiden asiat mulle.
[/quote]
:D Niin mäkin. Mutta tänään just äsken kerroin mun pukamasta(se on ihan uusi ja ainoa), kuvailin oikein ja ihmettelin:)
Ihan mielenkiinnosta naiset: Kun miehenne kaveri on esimerkiksi eronnut tai mokannut, niin a) oletteko utelemassa yksityiskohtia mieheltänne vai b) jätättekö asian sikseen?
Mieheni olisi todennäköisesti viimeinen, jolta kuulisin asiasta. Ja silloinkin vain jos tivaisin oikein pitkään.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 18:56"]
Ihan mielenkiinnosta naiset: Kun miehenne kaveri on esimerkiksi eronnut tai mokannut, niin a) oletteko utelemassa yksityiskohtia mieheltänne vai b) jätättekö asian sikseen?
[/quote]
no tietysti miehellw kerrotaan asiat! Senhän nyt tyhmäkin tajuaa
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 18:56"]
[/quote]
B. Ei kiinnosta.
Veljeni avovaimo oli mennyt vatvomaan eroani hyvälle ystävälleen josta minä en erityisemmin välittänyt. Minulle on sinänsä sama mitä minusta puhutaan selän takana, mutta tuplasti vitutti se että veljen avokki ei älynnyt pitää tietojaan itsellään, ja että juorut kuullut tuli sitten ottamaan osaa ja toivottamaan voimia kun näimme sattumalta - vahingonilon kyllä saattoi haistaa siitä ihmisestä.
Tosin sain sittemmin minäkin olla vahingoniloinen kun kuulin että muijalla itsellään oli mennyt poikki ah-niin-auvoinen-parisuhteensa.
Mieheni on puolisoni ja ehdottomasti myös paras ystäväni! Meillä todellakin kerrotaan toisillemme omat ja ystävien kuulumiset - ja saatamme niitä yhdessä spekuloidakin. Jokin mulle luottamuksella kerrottu asia tarkoittaa siis sitä, että en kerro sitä eteenpäin - paitsi miehelleni kerron. Meillä ei parisuhteessamme ole salaisuuksia tai asioita, joista emme keskustelisi - siis myös ystävien asiat puhutaan toisillemme. MUTTA siihen se sitten jääkin eli vaikka me keskenämme jaamme ja ehkä jopa päivittelemme kavereidenkin asiat, niin ne jäävät meidän välisiksi. Ei niitä juttuja sitten muuten jaella eikä todellakaan kerrota tai kommentoida niille kavereille, että puoliso tietää. Luulen, että kaikki ihmiset ymmärtävät kyllä, että puolisot jakavat asiat keskenään ja siten myös ne kavereiden asiat. itselleni on ainakin selvää, että ne asiat joita kerron luottamuksella kavereilleni ovat luottamuksellisia, mutta puolisoilleen saattavat nekin kertoa. Se on täysin normaalia ja hyväksyttävää.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 06:09"]Mieheni on puolisoni ja ehdottomasti myös paras ystäväni! Meillä todellakin kerrotaan toisillemme omat ja ystävien kuulumiset - ja saatamme niitä yhdessä spekuloidakin. Jokin mulle luottamuksella kerrottu asia tarkoittaa siis sitä, että en kerro sitä eteenpäin - paitsi miehelleni kerron. Meillä ei parisuhteessamme ole salaisuuksia tai asioita, joista emme keskustelisi - siis myös ystävien asiat puhutaan toisillemme. MUTTA siihen se sitten jääkin eli vaikka me keskenämme jaamme ja ehkä jopa päivittelemme kavereidenkin asiat, niin ne jäävät meidän välisiksi. Ei niitä juttuja sitten muuten jaella eikä todellakaan kerrota tai kommentoida niille kavereille, että puoliso tietää. Luulen, että kaikki ihmiset ymmärtävät kyllä, että puolisot jakavat asiat keskenään ja siten myös ne kavereiden asiat. itselleni on ainakin selvää, että ne asiat joita kerron luottamuksella kavereilleni ovat luottamuksellisia, mutta puolisoilleen saattavat nekin kertoa. Se on täysin normaalia ja hyväksyttävää.
[/quote]
eli sun mielestä on hyväksyttävää, että tullessasi jonkun nolon/ikävän vaivan vuoksi mun vastaanotolle, satut olemaan mun tuttu ja muita lääkäreitä ei ole, niin kerron kotona vai vastasi miehelleni - vaikka olen vaitiolovelvollinen, ei meilläkään pari suhteessa ole salaisuuksia ja minulle luottamuksella kerrottuja asioita en kerro eteenpäin - paitsi miehelleni. Oikeasti, näinkö??
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 06:41"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 06:09"]Mieheni on puolisoni ja ehdottomasti myös paras ystäväni! Meillä todellakin kerrotaan toisillemme omat ja ystävien kuulumiset - ja saatamme niitä yhdessä spekuloidakin. Jokin mulle luottamuksella kerrottu asia tarkoittaa siis sitä, että en kerro sitä eteenpäin - paitsi miehelleni kerron. Meillä ei parisuhteessamme ole salaisuuksia tai asioita, joista emme keskustelisi - siis myös ystävien asiat puhutaan toisillemme. MUTTA siihen se sitten jääkin eli vaikka me keskenämme jaamme ja ehkä jopa päivittelemme kavereidenkin asiat, niin ne jäävät meidän välisiksi. Ei niitä juttuja sitten muuten jaella eikä todellakaan kerrota tai kommentoida niille kavereille, että puoliso tietää. Luulen, että kaikki ihmiset ymmärtävät kyllä, että puolisot jakavat asiat keskenään ja siten myös ne kavereiden asiat. itselleni on ainakin selvää, että ne asiat joita kerron luottamuksella kavereilleni ovat luottamuksellisia, mutta puolisoilleen saattavat nekin kertoa. Se on täysin normaalia ja hyväksyttävää.
[/quote]
eli sun mielestä on hyväksyttävää, että tullessasi jonkun nolon/ikävän vaivan vuoksi mun vastaanotolle, satut olemaan mun tuttu ja muita lääkäreitä ei ole, niin kerron kotona vai vastasi miehelleni - vaikka olen vaitiolovelvollinen, ei meilläkään pari suhteessa ole salaisuuksia ja minulle luottamuksella kerrottuja asioita en kerro eteenpäin - paitsi miehelleni. Oikeasti, näinkö??
[/quote]
ai kun puhelin ymmärtää hyvin yhdys sanat :D
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 11:20"]Siis miten kuvittelette, etteivät ihmiset kertoisi asioista kumppaneilleen? Tietenkin kerrotaan kaikki.
[/quote]
On pikkusen typerää olla sitä mieltä että puolisolle kerrotaan kaikki. Omat pillun poimut, peräpukamat ja hiivatulehdukset on ihan eri juttu kuin jokin mitä kaveri kertoo luottamuksella minulle. Jos se haluaisi mun miehen tietävän omia yksityisasioitaan, varmaan kertoisi sille miehelle. Tuo ei ole oman parisuhteen luottamuksenosoitus vaan kaverin luottamuksen pettämistä. Juuri tuollaisten lörppöjen takia minä en kerro asioistani kenellekään. Mun asioista ei tarvitse märehtiä minkään meidän Matin kanssa.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 13:15"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 11:51"]
Ei puolison kanssa olla mikään yksikkö vaan erilliset ihmiset. Puolison kanssa ei jaeta sellaisia asioita jotka joku on luottamuksellisesti sinulle kertonut.
[/quote]
Puolison kanssa ollaan tietysti yksilöt mutta kyllä mielestäni täydellinen avoimmuus on se juttu joka suojaa suhdetta ja tekee siittä syvän, ainutlaatuisen sekä antaa sen sielujen sympatian joka parisuhteeseen kuuluu.
Minun mielestäni täydelliseen avoimuuteen ei kuulu salaisuudet! Kaverille tietysti pitää kertoa että "kaikki minkä tiedän, tietää puolisonikin" Hänen päätettäväkseen sitten jää että mitä jakaa ja mitä ei.
Jos puolisolleen ei voi jakaa aivan kaikkea suhde ei voi kasvaa ja jokin "jäytää" välissä. Tälläinen suhde jossa jaetaan aivan kaikki kestää kaikki elämän myrskyt. Ei pääse vieraita väliin ja molemmilla on turvallinen sekä hyvä olla.
Mies 77
[/quote]
Kyllä suhteessa on muutakin pielessä jos se horjuu siitä ettei kerrota ystävien yksityisasioita puolisolle. Tai työhön liittyviä vaitiolovelvollisuuteen kuuluvia juttuja.
Ystäväkö? En pitäisi tuollaista ihmistä kuin rupattelukaverina, jonka kanssa puhutaan yleisistä asioista, ei mitään henkilökohtaisuuksia. Vaikka miehen kanssa olemmekin "yhtä", ei se tarkoita ystävien asioilla retostelua. Muutenkin inhoan sitä, että puhutaan toisten asioita. Antaa jokaisen kertoa itse, mitä haluaa.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:06"]
Jaan monia asioita miehen kanssa, koska olen murehtija ja puhuminen helpottaa oloa. Juoruilu ei sinänsä kiinnosta. Jos ystävä kertoo jostain vakavasta ja vaikeasta asiasta, niin se voi jäädä mieleeni myllertämään ja haluan puhua siitä vielä miehelle. Sama asia jos lukee vaikka ikäviä uutisia jostain iltasanomista, pakko niitäkin käydä miehen kanssa läpi.
[/quote]
Niin se on että mies se on naiselle se paras tuki ja turva. Ihan hömpönpömppöä kaiken maailman feministit ja ties mitkä ihan kauheat. Ottaisivat vaan oppia muutkin kuinka on parempi käpertyä oman ukkokullan kainaloon ja siinä saada elämänohjeita pahan päivän varalle, eikä hullun lailla tavata jotain Feminoita ja niiden epäilyttäviä palstoja.
Miten usein tällainen juorutäti koettaa muista puhumalla olla mielenkiintoinen miehen silmissä, koska on oikeasti aina vaivautunut, epävarma ja miellyttämisenhaluinen tämän seurassa? On vain sellainen tuntuma joskus.