Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni kertoo kaikki asiani miehelleen!!

Vierailija
10.04.2015 |

Kerron ystävälleni miesongelmistani, treffeistä, työasioista ym ja hän kertoo kaiken meihelleen (joka ei ole ystäväni) ja minua raivostuttaa! Missä yksityisyys?  Hän aina kertoo naureskellen, kuinka he Matin kanssa pohtivat tätä ja tätä asiaa   ja minä olen että what??   Kuinka kertoisin hänelle, että tämä loukkaa?

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 13:16"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 13:01"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:12"] [quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:06"] Jaan monia asioita miehen kanssa, koska olen murehtija ja puhuminen helpottaa oloa. Juoruilu ei sinänsä kiinnosta. Jos ystävä kertoo jostain vakavasta ja vaikeasta asiasta, niin se voi jäädä mieleeni myllertämään ja haluan puhua siitä vielä miehelle. Sama asia jos lukee vaikka ikäviä uutisia jostain iltasanomista, pakko niitäkin käydä miehen kanssa läpi. [/quote] Siis teillä on vähän niinku isä-lapsi- suhde. "Miks on sotia"? kysyy hän surusilmin mieheltään. [/quote] No se toimii myös toisin päin. Mies purkaa minulle jos on taas mennyt katsomaan jotain mestausvideoita. Kyllähän niitä ikäviä uutisia välillä saa lukea eikä se minusta ole mitenkään lapsellista järkyttyä niistä, päinvastoin. [/quote] Ohis, mun mielestä ystävän luottamuksen pettäminen ja Iltalehden juttujen kauhisteleminen eivät ole millään tavalla vertailukelpoisia asioita keskenään. Tai jos sulla ovat, niin sano please ystävillesi, etteivät kerro sinulle mitään arkaluontoista, sillä järkytyt sellaisesta niin, että sinun on puitava sitä miehesi kanssa saadaksesi mielenrauhan. Kai ystäväsi kuitenkin tieyävät, että puit heidän asiansa myös miehesi kanssa?

[/quote]

Jos ystävä sanoo, ettei saa kertoa kellekään niin kyllä silloin olen kertomatta. Ja olen maininnut jos olen asioista miehelle jotain kertonut. Mieheni ei kuitenkaan jaa asioita eteenpäin eikä ole mitenkään tuomitseva, joten mielestäni aika harmitonta puhua hänelle. Ei minuakaan haittaa jos joku miehensä kanssa käy minun asioita huolestuneena lävitse. Parisuhde on tavallaan yksikkö. Eri asia jos niitä asioita alkaa vuotamaan ystäville ja vanhemmille.

[/quote]

Jos minulle joku sanoisi että "ei saa kertoa kenellekän" vastaisin että älä kerro sitten minullekaan! Sillä minä kerron aivan varmasti kaiken myös puolisolleni.

Mies 77

Vierailija
42/81 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulle joku sanoisi että "ei saa kertoa kenellekän" vastaisin että älä kerro sitten minullekaan! Sillä minä kerron aivan varmasti kaiken myös puolisolleni.

Mies 77

Sairasta hommaa. Minun asiat eivät kuulu ystävieni puolisoille. Entäs jos olisit vaitiolovelvollinen psykiatri? Jäytäisivätkö potilaiden asiat parisuhdettanne? Pitäisi varmaan sitten laverrella vaimolle potilaiden kertomukset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ystävä ole mikää kassakaappi !

Vaimoni kertoo välillä minulle juttujaan ja olen kuuntelevani niitä, mutta usein menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Muistan ikäni, kun menin Hotelli Marskiin tarjoilija harjoittelijaksi "30.v sitten" ja muut oli nuoria naisia. Kyllä oli korvat punaisena, kun kuuntelin heidän gynegologi, kuukautis, poikaystävä ym juttuja. Eipä ollut erillistä taukotilaa minulle siellä.

Se oli uusi kokemus juuri 18.v täyttäneelle pojanklopille.

Tietysti kerroin kavereilleni, miten härskit jutut naisilla oli työmaalla.

Vierailija
44/81 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikki naiset nauraa kavereidensa asioita miehelleen ja he yhdessä sitten keskustelevat, että miten paljon parempia he ovat kuin aloittaja. Itsekin teen noin... Mutta minulle tämä ei ole ongelma, koska en kerro KENELLEKÄÄN asioita joita he eivät saisi kertoa eteenpäin.

Vierailija
45/81 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä vielä hei:

Kaverini siis usein kertoo, että "naureskelimme Matin kanssa sille Penalle, olipas tyhmä ja vajaa treffiseura!"  Ja olen siis itse kertonut miksi treffit menivät mönkään ja mikä Penassa oli outoa.  Tulee sellainen olo, että keskenään jauhavat asioistani ja saattavat pitää mua jopa vähän hölmönä sinkkukaverina, joka ei löydä ketään ja jokaiselle ehdokkaalle nauravat tai keskenään puhuvat siitä. Harmillista, että kaveriin ei voi luottaa. Hänen mieheen törmään työasioissa harvakseltaan, mutta aina moikataan ja vaihdetaan kuulumiset... mutta ei se hauskaa ole tietää, että hän tietää niin paljon asioistani. :(

Toki jotain voi kertoa, mutta sellainen jauhaminen /haukkuminen tuntuu pahalta. On myös usein kysynyt miehensä mielipiteitä exäni suhteen ja haukkuvat sitä ja se sattuu.

Vierailija
46/81 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:54"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 11:59"]Pakkohan ne jutut on jonnekin kaataa terapiamielessä. Oma puoliso on yleensä paras siihen. Puoliso pitää toki kaiken omana tietonaan.
[/quote]

Ai miksi se puoliso ei sit puhu eteenpäin
[/quote]
Koska mun kavereiden kriisit eivät liikuta häntä. Meillä on selvät prioriteetit muutenkin; puoliso ensin ja tämän juttuja ei puhuta muille, parhaat kaverit ja lähisuku seuraavaksi ja loput sitten.

Vierailija
47/81 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 13:41"]

Mies 77

Sairasta hommaa. Minun asiat eivät kuulu ystävieni puolisoille. Entäs jos olisit vaitiolovelvollinen psykiatri? Jäytäisivätkö potilaiden asiat parisuhdettanne? Pitäisi varmaan sitten laverrella vaimolle potilaiden kertomukset?

Näinhän moni tekeekin. Aiemmin oli ketju näihin työasioiden kotonakertomisiin liittyen.

Vierailija
48/81 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan niin tällaisia ihmisiä ja etenkin niitä jotka lukevat jopa lähettämäsi tekstiviestit/muut yksityiset viestit puolisolleen, sitten naureskellen vastaavat viestiin että Pekka käski sanoa "jotain". Jos lähetän viestin, niin suuntaan sen juuri sille ihmiselle jolle sen olen kirjoittanut, en halua että sitä lukee kukaan muu vaikka sisältö ei olisi edes kovin arkaluontoista. Ja ei, asiasta sanominen ei mene jakeluun, joillain ihmisillä ei vaan ole mitään käsitystä siitä mitä yksityisyys tarkoittaa.

Vierailija
49/81 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 14:21"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:54"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 11:59"]Pakkohan ne jutut on jonnekin kaataa terapiamielessä. Oma puoliso on yleensä paras siihen. Puoliso pitää toki kaiken omana tietonaan. [/quote] Ai miksi se puoliso ei sit puhu eteenpäin [/quote] Koska mun kavereiden kriisit eivät liikuta häntä. Meillä on selvät prioriteetit muutenkin; puoliso ensin ja tämän juttuja ei puhuta muille, parhaat kaverit ja lähisuku seuraavaksi ja loput sitten.

[/quote]

Miten ihmeessä selviät ilman terapiaa kertomatta miehen asioita eteenpäin, jos se on täysin mahdotonta kaverien asioiden kanssa?

Vierailija
50/81 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko erikseen sanonut ystävällesi asioista puhuessasi, että sanot kyseisen asian luottamuksella tai ettet halua siitä puhuttavan eteenpäin? Valitettavasti on olemassa ihmisiä, jotka eivät tajua olla juoruamatta eteenpäin, jos salassapidosta ei väännetä niin sanotusti rautalangasta. Ja sitten jos tällaiselle henkilölle suuttuu, niin he eivät ole ollenkaan ymmärtävinään, mikä siinä hiivatulehduksessa tai yhden illan jutussa oli niin noloa, etteikö sitä voisi Peralle kertoa.

Vierailija
51/81 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 15:31"]Oletko erikseen sanonut ystävällesi asioista puhuessasi, että sanot kyseisen asian luottamuksella tai ettet halua siitä puhuttavan eteenpäin? Valitettavasti on olemassa ihmisiä, jotka eivät tajua olla juoruamatta eteenpäin, jos salassapidosta ei väännetä niin sanotusti rautalangasta. Ja sitten jos tällaiselle henkilölle suuttuu, niin he eivät ole ollenkaan ymmärtävinään, mikä siinä hiivatulehduksessa tai yhden illan jutussa oli niin noloa, etteikö sitä voisi Peralle kertoa.
[/quote]Jos on imbesilli kielikello luonteeltaan en uskaltaisi kertoa yhtään mitään henkilökohtaista!

Vierailija
52/81 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastenmielisimpiä piirteitä ihmisessä on juoruilu ja varsinkin toisen luottamuksella kerrotun asian kertominen eteenpäin. En koskaan kertoisi, edes sille puolisolle jotakin minulle uskottua arkaluontoista asiaa. Siksi olenkin luotettavan, hyvän ystävän maineessa. 

Vierailija
53/81 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata avautua kovinkaan paljon, ei kenellekään. Ihmiset ovat hämmästyttävän kiinnostuneita toisten asioista ja ikävä kyllä  järkyttävän löysäsuisia. Mitä pienempi paikkakunta, sitä hanakammin ollaan uteliaita ja levitetään asioita. Maaseudulla jokainen sanasi ja asiasi kantautuu muiden korviin, sukulaisten, kyläläisten, naapurien, jopa kaupan kassan toimesta..

Vierailija
54/81 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi noloa, jos mieheni kertoisi kaikki tuttaviensa asiat minulle. Sama toisin päin. Olen luotettavan ihmisen maineessa ja pidän siitä kiinni jatkossakin.

Vierailija
55/81 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä loukkaa minulla on sama tilanne. Sitten tuo menee sanomaan kaiken vähintään elein jotta seurueessa voisi hyötyä. Sanoo vittuilemalla. Suomalaiset kyllä ovat niitä somaleita.

Vierailija
56/81 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvailemasi ihminen ei edes ymmärrä luottamuksen merkitystä ihmissuhteissa.

Vierailija
57/81 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä asiassa on selvästi kaksi puolta ja näkökantaa ja molemmat tuntuvat olevan hyvät. Toisaalta ymmärrän puolisolleen puhuvia naisia ja toisaalta taas toivon yksityisyyttä.
Ap

Vierailija
58/81 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas on ystävä joka olettaa että kerron miehelleni kaikki ystävän tilittämät erot. (Vaihtaa miestä kuin housuja...) Sitten kun satutaan yhdessä kahvipöydän ääreen niin vetää herneen nenäänsä kun mieheni ei tiedäkkään Samista ja sen jälkeen tapahtuneesta Timpan episodista. Kun ei miestä vaan kiinnosta niin en viitsi niitä eteenpäin tilittää. Minäkään en haluaisi asioitani kerrottavan eteenpäin.

Vierailija
59/81 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 10:45"]

Mieheni on paras ystäväni ja luotan täysin häneen. Kerromme toisillemme aivan kaiken! Myös hiivat ja pukamat ;D

Ja kyllä pohdin usein mieheni kanssa ystävieni asioita, mutta hän ei milloinkaan sanoisi siitä ystävilleni tai kenellekään muulle. Kuten en minäkään. 

Ihmisillä on erilaisia suhteita. Meidän suhde perustuu täydelliseen avoimuuteen ja vapaaehtoiseen asioiden jakamiseen. Voi olla jonkun mielestä väärin, mutta itse olen valinnut, että minulla on tässä elämässä yksi kumppani jolle voin kertoa aivan kaiken, kuten myös hän minulle. Arvostamme toisiamme ja toistemme näkemyksiä asioihin ja on helpottavaa puhua mieltä painavista asioista. En ole koskaan joutunut pettymään, niin että mies olisi puhunut ohi suunsa..

Mutta en todellakaan milloinkaan sanoisi ystävälleni, että miehen kanssa on naureskeltu hänen asioitaan, kuten AP tapauksessa.

[/quote]

Mutta ymmärrätkö että petät silloin muiden ihmisten luottamuksen, kun jaat heidän asioitaaan miehellesi? Omituinen näkemys tuo että sinulla muka olisi oikeus puhua kaikesta miehellesi. Ei ole. Puhu hänelle vain sinua koskevista, omista asioistasi.

Vierailija
60/81 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan näissä parisuhteissa puhutaan sitten vähemmän oikeaa asiaa,kuten uskoudutaan omista ajatuksista, tunteista, haaveista. Se pitää korvata hömpällä ja muista puhumisella, joka "yhdistää" ja saa tuntemaan, että ei meidän suhde sentään kaikkein surkein ole, vaikka voisi luulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän