Ystäväni kertoo kaikki asiani miehelleen!!
Kerron ystävälleni miesongelmistani, treffeistä, työasioista ym ja hän kertoo kaiken meihelleen (joka ei ole ystäväni) ja minua raivostuttaa! Missä yksityisyys? Hän aina kertoo naureskellen, kuinka he Matin kanssa pohtivat tätä ja tätä asiaa ja minä olen että what?? Kuinka kertoisin hänelle, että tämä loukkaa?
Kommentit (81)
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 11:30"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 10:45"]
Mieheni on paras ystäväni ja luotan täysin häneen. Kerromme toisillemme aivan kaiken! Myös hiivat ja pukamat ;D
Ja kyllä pohdin usein mieheni kanssa ystävieni asioita, mutta hän ei milloinkaan sanoisi siitä ystävilleni tai kenellekään muulle. Kuten en minäkään.
Ihmisillä on erilaisia suhteita. Meidän suhde perustuu täydelliseen avoimuuteen ja vapaaehtoiseen asioiden jakamiseen. Voi olla jonkun mielestä väärin, mutta itse olen valinnut, että minulla on tässä elämässä yksi kumppani jolle voin kertoa aivan kaiken, kuten myös hän minulle. Arvostamme toisiamme ja toistemme näkemyksiä asioihin ja on helpottavaa puhua mieltä painavista asioista. En ole koskaan joutunut pettymään, niin että mies olisi puhunut ohi suunsa..
Mutta en todellakaan milloinkaan sanoisi ystävälleni, että miehen kanssa on naureskeltu hänen asioitaan, kuten AP tapauksessa.
[/quote]
Kai ystäväsi tietävät, että kerrot asiat myös miehellesi? Minunkin mies on samanlainen, ei ikinä ottaisi näitä asioita puheeksi kenenkään kanssa, mutta jos ystäväni kertovat vaikka esim. jotain noloja juttuja joita on tapahtunut, tai sairauksiaan, niin eihän mieheni kuulu tietää niistä! Olemme kaikki paljon porukassa, joten jos mieheni tietäisi näistä noloista jutuista, olisi se entistä nolompaa ystävälle! Ymmärrätkö mitä tarkoitan, vaikea selittää! Yhdellä ystävälläni on "naisten vaivoja", aika vakaviakin, ja jos mieheni tietäisi näistä, niin sehän olisi entistä nolompaa ystävälleni, kun porukassa ollaan. Ei niitä juttuja oikeasti ole tarkoitettu kenellekään muulle...
Tietysti jos ystävät ja mies eivät juuri ole tekemisissä keskenään, silloin ehkä eri juttu.
[/quote]
Just näin. Mun ystävä kerran sanoi että "kerroin siitä matille eihän haittaa" ja mua hävetti ihan kamalsti sen jälkeen sen miehen seurassa, olin itse mokannu pahasti. Ajattelin vaan että se mies varmasti nauraa partaansa vaan mulle. Välit viileni sen jälkeen.
Ei puolison kanssa olla mikään yksikkö vaan erilliset ihmiset. Puolison kanssa ei jaeta sellaisia asioita jotka joku on luottamuksellisesti sinulle kertonut.
Pakkohan ne jutut on jonnekin kaataa terapiamielessä. Oma puoliso on yleensä paras siihen. Puoliso pitää toki kaiken omana tietonaan.
Jaan monia asioita miehen kanssa, koska olen murehtija ja puhuminen helpottaa oloa. Juoruilu ei sinänsä kiinnosta. Jos ystävä kertoo jostain vakavasta ja vaikeasta asiasta, niin se voi jäädä mieleeni myllertämään ja haluan puhua siitä vielä miehelle. Sama asia jos lukee vaikka ikäviä uutisia jostain iltasanomista, pakko niitäkin käydä miehen kanssa läpi.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 11:59"]Pakkohan ne jutut on jonnekin kaataa terapiamielessä. Oma puoliso on yleensä paras siihen. Puoliso pitää toki kaiken omana tietonaan.
[/quote]
Ei todellakaan ole pakko!!! Tai jos tuntuu olevan niin mene terapiaan.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:56"]
Mä kerron kaiken miehelleni. Ainoastaan jotkut peräpukamat tai hiivatulehdukset jätän kertomatta. Jaa. Luulin, että puolison kanssa jaetaan kaikki. Mun mies kertoo myös kaikki sen kavereiden asiat mulle.
[/quote]
Toivottavasti teidän kaverit tietää että olette molemmat epäluotettavia paskiaisia.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:06"]
Jaan monia asioita miehen kanssa, koska olen murehtija ja puhuminen helpottaa oloa. Juoruilu ei sinänsä kiinnosta. Jos ystävä kertoo jostain vakavasta ja vaikeasta asiasta, niin se voi jäädä mieleeni myllertämään ja haluan puhua siitä vielä miehelle. Sama asia jos lukee vaikka ikäviä uutisia jostain iltasanomista, pakko niitäkin käydä miehen kanssa läpi.
[/quote]
Siis teillä on vähän niinku isä-lapsi- suhde. "Miks on sotia"? kysyy hän surusilmin mieheltään.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:56"]
Mä kerron kaiken miehelleni. Ainoastaan jotkut peräpukamat tai hiivatulehdukset jätän kertomatta. Jaa. Luulin, että puolison kanssa jaetaan kaikki. Mun mies kertoo myös kaikki sen kavereiden asiat mulle.
[/quote]
Voi luoja. Minä jaan mieheni kanssa omat asiani, en ystävieni juttuja. En ole ikinä juorunnut sille mitään ystävistäni, enkä oikeastaan ymmärrä miksi pitäisikään. Ei minuakaan kiinnosta sen ystävien naisongelmat.
Minusta on väärin kertoa miehelle ystävän luottamuksella kertomat asiat. Ei se avoimuus ja rehellisyys tarkoita sitä, että ystävien asiat kerrotaan eteenpäin, eihän ne kuulu teidän parisuhteeseen millään tavalla. Jos ne olisi myös miehen korville tarkoitettuja asioita, kertoisi ystävä ne hänen ollessa mukana.
Ei ole kyllä mukava ajatus, että ystävälle uskottuja asioita pohditaan oikein pariskuntana.
Sano että tätä asiaa ei saa kertoa edes miehelle. Helppoa.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:12"]
[/quote]
Siis teillä on vähän niinku isä-lapsi- suhde. "Miks on sotia"? kysyy hän surusilmin mieheltään.
[/quote]
No se toimii myös toisin päin. Mies purkaa minulle jos on taas mennyt katsomaan jotain mestausvideoita. Kyllähän niitä ikäviä uutisia välillä saa lukea eikä se minusta ole mitenkään lapsellista järkyttyä niistä, päinvastoin.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 11:59"]Pakkohan ne jutut on jonnekin kaataa terapiamielessä. Oma puoliso on yleensä paras siihen. Puoliso pitää toki kaiken omana tietonaan.
[/quote]
Ai miksi se puoliso ei sit puhu eteenpäin
no jos tiedät miten se toimii niin kannattaako sille enää mitään kertoa. Toisia ihmisiä ei voi muuttaa mutta omaa suhtautumistaan ja käytöstään voi.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:12"]
[/quote]
[/quote]
No se toimii myös toisin päin. Mies purkaa minulle jos on taas mennyt katsomaan jotain mestausvideoita. Kyllähän niitä ikäviä uutisia välillä saa lukea eikä se minusta ole mitenkään lapsellista järkyttyä niistä, päinvastoin.
[/quote]
Ohis, mun mielestä ystävän luottamuksen pettäminen ja Iltalehden juttujen kauhisteleminen eivät ole millään tavalla vertailukelpoisia asioita keskenään. Tai jos sulla ovat, niin sano please ystävillesi, etteivät kerro sinulle mitään arkaluontoista, sillä järkytyt sellaisesta niin, että sinun on puitava sitä miehesi kanssa saadaksesi mielenrauhan. Kai ystäväsi kuitenkin tieyävät, että puit heidän asiansa myös miehesi kanssa?
Minäkin kerron paljon asioita miehelleni. Mutta en kerro, että kerron.
Mitä väliä?
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:39"]
Kerron ystävälleni miesongelmistani, treffeistä, työasioista ym ja hän kertoo kaiken meihelleen (joka ei ole ystäväni) ja minua raivostuttaa! Missä yksityisyys? Hän aina kertoo naureskellen, kuinka he Matin kanssa pohtivat tätä ja tätä asiaa ja minä olen että what?? Kuinka kertoisin hänelle, että tämä loukkaa?
[/quote]Niin vaimonikin kertoo keskustelunsa minulle ja siihen ne pysähtyy. Tokin asia toimii myös toisinpäin.
Mistä yleensä tiedät, hänen kertovan kaiken miehelleen ?
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 11:51"]
Ei puolison kanssa olla mikään yksikkö vaan erilliset ihmiset. Puolison kanssa ei jaeta sellaisia asioita jotka joku on luottamuksellisesti sinulle kertonut.
[/quote]
Puolison kanssa ollaan tietysti yksilöt mutta kyllä mielestäni täydellinen avoimmuus on se juttu joka suojaa suhdetta ja tekee siittä syvän, ainutlaatuisen sekä antaa sen sielujen sympatian joka parisuhteeseen kuuluu.
Minun mielestäni täydelliseen avoimuuteen ei kuulu salaisuudet! Kaverille tietysti pitää kertoa että "kaikki minkä tiedän, tietää puolisonikin" Hänen päätettäväkseen sitten jää että mitä jakaa ja mitä ei.
Jos puolisolleen ei voi jakaa aivan kaikkea suhde ei voi kasvaa ja jokin "jäytää" välissä. Tälläinen suhde jossa jaetaan aivan kaikki kestää kaikki elämän myrskyt. Ei pääse vieraita väliin ja molemmilla on turvallinen sekä hyvä olla.
Mies 77
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 13:01"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:12"] [quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:06"] Jaan monia asioita miehen kanssa, koska olen murehtija ja puhuminen helpottaa oloa. Juoruilu ei sinänsä kiinnosta. Jos ystävä kertoo jostain vakavasta ja vaikeasta asiasta, niin se voi jäädä mieleeni myllertämään ja haluan puhua siitä vielä miehelle. Sama asia jos lukee vaikka ikäviä uutisia jostain iltasanomista, pakko niitäkin käydä miehen kanssa läpi. [/quote] Siis teillä on vähän niinku isä-lapsi- suhde. "Miks on sotia"? kysyy hän surusilmin mieheltään. [/quote] No se toimii myös toisin päin. Mies purkaa minulle jos on taas mennyt katsomaan jotain mestausvideoita. Kyllähän niitä ikäviä uutisia välillä saa lukea eikä se minusta ole mitenkään lapsellista järkyttyä niistä, päinvastoin. [/quote] Ohis, mun mielestä ystävän luottamuksen pettäminen ja Iltalehden juttujen kauhisteleminen eivät ole millään tavalla vertailukelpoisia asioita keskenään. Tai jos sulla ovat, niin sano please ystävillesi, etteivät kerro sinulle mitään arkaluontoista, sillä järkytyt sellaisesta niin, että sinun on puitava sitä miehesi kanssa saadaksesi mielenrauhan. Kai ystäväsi kuitenkin tieyävät, että puit heidän asiansa myös miehesi kanssa?
[/quote]
Jos ystävä sanoo, ettei saa kertoa kellekään niin kyllä silloin olen kertomatta. Ja olen maininnut jos olen asioista miehelle jotain kertonut. Mieheni ei kuitenkaan jaa asioita eteenpäin eikä ole mitenkään tuomitseva, joten mielestäni aika harmitonta puhua hänelle. Ei minuakaan haittaa jos joku miehensä kanssa käy minun asioita huolestuneena lävitse. Parisuhde on tavallaan yksikkö. Eri asia jos niitä asioita alkaa vuotamaan ystäville ja vanhemmille.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 10:45"]
Mieheni on paras ystäväni ja luotan täysin häneen. Kerromme toisillemme aivan kaiken! Myös hiivat ja pukamat ;D
Ja kyllä pohdin usein mieheni kanssa ystävieni asioita, mutta hän ei milloinkaan sanoisi siitä ystävilleni tai kenellekään muulle. Kuten en minäkään.
Ihmisillä on erilaisia suhteita. Meidän suhde perustuu täydelliseen avoimuuteen ja vapaaehtoiseen asioiden jakamiseen. Voi olla jonkun mielestä väärin, mutta itse olen valinnut, että minulla on tässä elämässä yksi kumppani jolle voin kertoa aivan kaiken, kuten myös hän minulle. Arvostamme toisiamme ja toistemme näkemyksiä asioihin ja on helpottavaa puhua mieltä painavista asioista. En ole koskaan joutunut pettymään, niin että mies olisi puhunut ohi suunsa..
Mutta en todellakaan milloinkaan sanoisi ystävälleni, että miehen kanssa on naureskeltu hänen asioitaan, kuten AP tapauksessa.
[/quote]
Kai ystäväsi tietävät, että kerrot asiat myös miehellesi? Minunkin mies on samanlainen, ei ikinä ottaisi näitä asioita puheeksi kenenkään kanssa, mutta jos ystäväni kertovat vaikka esim. jotain noloja juttuja joita on tapahtunut, tai sairauksiaan, niin eihän mieheni kuulu tietää niistä! Olemme kaikki paljon porukassa, joten jos mieheni tietäisi näistä noloista jutuista, olisi se entistä nolompaa ystävälle! Ymmärrätkö mitä tarkoitan, vaikea selittää! Yhdellä ystävälläni on "naisten vaivoja", aika vakaviakin, ja jos mieheni tietäisi näistä, niin sehän olisi entistä nolompaa ystävälleni, kun porukassa ollaan. Ei niitä juttuja oikeasti ole tarkoitettu kenellekään muulle...
Tietysti jos ystävät ja mies eivät juuri ole tekemisissä keskenään, silloin ehkä eri juttu.