Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikää 36v ja liikunnasta aina tullut vaan huono olo ja väsymys. Miten saisi itsensä liikkumaan, kun tietää että lopputulos on inhottava olo..

Vierailija
26.12.2021 |

Tiedän että se on terveellistä, miksi se ei sitten tunnu siltä.
Mitä liikuntaa suosittelet?

Kommentit (153)

Vierailija
61/153 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bmi 37 on se mikä väsyttää. Jos raahaa mukana koko ajan kymmeniä kiloja ylimääräistä painoa, totta hitossa se väsyttää. Jokainen askel on salitreeniä kun mukana on 30-40 kilon painot.

Miksi ap jätti näin tähdellisen tiedon pois aloituksesta? Ihan turha ehdotella ratkaisuja kun ainoa hoitokeino on painon radikaali pudottaminen ensin ruokavalion muutoksella, ja sitten vähittäinen liikunnan aloitus. Tuolla painolla ei mikään ruhon liikutus varmasti tunnu mukavalta.

Jätin painon kertomisen tarkoituksella pois: en onnistu laihduttamaan, tuhansia yrityksiä takana. Haluasin kunnon vastauksia, enkä "laihduta! " viestejä. Kaikilla ei riitä itsekuri.

Haluan liikkua, että paino pysyisi tässä eikä nousisi enää

Ap

Vierailija
62/153 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bmi 37 on se mikä väsyttää. Jos raahaa mukana koko ajan kymmeniä kiloja ylimääräistä painoa, totta hitossa se väsyttää. Jokainen askel on salitreeniä kun mukana on 30-40 kilon painot.

Miksi ap jätti näin tähdellisen tiedon pois aloituksesta? Ihan turha ehdotella ratkaisuja kun ainoa hoitokeino on painon radikaali pudottaminen ensin ruokavalion muutoksella, ja sitten vähittäinen liikunnan aloitus. Tuolla painolla ei mikään ruhon liikutus varmasti tunnu mukavalta.

Jätin painon kertomisen tarkoituksella pois: en onnistu laihduttamaan, tuhansia yrityksiä takana. Haluasin kunnon vastauksia, enkä "laihduta! " viestejä. Kaikilla ei riitä itsekuri.

Haluan liikkua, että paino pysyisi tässä eikä nousisi enää

Ap

No kun siihen ei ole mitään taikakeinoja. Tuossa painossa kaikki väsyttää, eikä siihen ole mitään muuta ratkaisua kuin painon vähentäminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/153 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn uimassa 5 x viikossa 4-7km lenkkejä, uin yleensä 2h + siihen päälle potkutreenit räpylöillä. Mulla hemoglobiini pyörii 80 pintaan, mutta siitä huolimatta jaksan painaa. Maanantaina on vika päivä kun halli on auki ja menen vetämään taas pidemmän treenin, varmaan nyt 8km. Kun ei tiedä milloin taas halli aukeaa. Mutta sitten mä käyn hiihtämässä, yleensä hiihdän 20km lenkkejä. Harmi että olo on aina surkea kun tuntuu ettei happi riitä ja vielä pakkanen siihen, mutta pakko liikkua että jaksaa töissä. Viikossa tulee hiihdettyä siis sellaiset 100km. Uintia olen tehnyt ihan vaan siksi että keuhkot toimii paremmin vrt pakkanen, mutta pakko mennä hiihtämään kun kelit ovat hyvät. Keväälle ajattelin että lisäisin tähän vielä aamutreenit, jotta jaksaisin paremmin. Nyt olen vähän zombi. Tarkoitus olisi mennä rytmissä 8+8+8 (uni, työ, harrastukset). Ai niin käyn 2 x ratsastamassa myöskin viikossa. Juosta en pysty kun tulee seinä vastaan kunnon ja hemoglobiinin vuoksi. Kuntosalilla en käy, ei ole mun juttuni - mielummin kävelen 15km lenkkejä. Harrastan liikuntaa osaksi myös selkäni takia, jotta pysyy kunnossa. Syön kerran päivässä, yritän vähentää siitäkin ensi vuonna - esim hiilihydraatit ja proteiinit pois, toki ne viikonlopun herkut täytyy jättää pois. Herkkujen osalta kannattaa kokeilla mun tapaa sylkeä herkut pois - saat suuhusi kyllä sen herkun fiiliksen mutta mikään ei mene vatsalaukkuun asti. Samaa voi kokeilla ruoan kanssa, mulla painottuu enempi noihin herkkuihin tuo sylkeminen. Ja kannattaa kokeilla jos herkun sijasta syöt vaikka suolakeksin tai ylipäätän korvaat yhden aterian syömällä yhden suolakeksin ja juomalla cocis lightia (tai mikä nyt on kaloriton ruoka). Mulla ollut ongelmaa aineenvaihdunnan kanssa mutta kannattaa ottaa laksatiivit käyttöön jos tuntuu ettei vatsa toimi ja sitten purkista syöt tarvittavat vitamiinit, rautaa kannattaa oikeasti ottaa vaikka tupla-annokset alkuun - sillä on yllättävä vaikutus omaan oloon. 

Vierailija
64/153 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käyn uimassa 5 x viikossa 4-7km lenkkejä, uin yleensä 2h + siihen päälle potkutreenit räpylöillä. Mulla hemoglobiini pyörii 80 pintaan, mutta siitä huolimatta jaksan painaa. Maanantaina on vika päivä kun halli on auki ja menen vetämään taas pidemmän treenin, varmaan nyt 8km. Kun ei tiedä milloin taas halli aukeaa. Mutta sitten mä käyn hiihtämässä, yleensä hiihdän 20km lenkkejä. Harmi että olo on aina surkea kun tuntuu ettei happi riitä ja vielä pakkanen siihen, mutta pakko liikkua että jaksaa töissä. Viikossa tulee hiihdettyä siis sellaiset 100km. Uintia olen tehnyt ihan vaan siksi että keuhkot toimii paremmin vrt pakkanen, mutta pakko mennä hiihtämään kun kelit ovat hyvät. Keväälle ajattelin että lisäisin tähän vielä aamutreenit, jotta jaksaisin paremmin. Nyt olen vähän zombi. Tarkoitus olisi mennä rytmissä 8+8+8 (uni, työ, harrastukset). Ai niin käyn 2 x ratsastamassa myöskin viikossa. Juosta en pysty kun tulee seinä vastaan kunnon ja hemoglobiinin vuoksi. Kuntosalilla en käy, ei ole mun juttuni - mielummin kävelen 15km lenkkejä. Harrastan liikuntaa osaksi myös selkäni takia, jotta pysyy kunnossa. Syön kerran päivässä, yritän vähentää siitäkin ensi vuonna - esim hiilihydraatit ja proteiinit pois, toki ne viikonlopun herkut täytyy jättää pois. Herkkujen osalta kannattaa kokeilla mun tapaa sylkeä herkut pois - saat suuhusi kyllä sen herkun fiiliksen mutta mikään ei mene vatsalaukkuun asti. Samaa voi kokeilla ruoan kanssa, mulla painottuu enempi noihin herkkuihin tuo sylkeminen. Ja kannattaa kokeilla jos herkun sijasta syöt vaikka suolakeksin tai ylipäätän korvaat yhden aterian syömällä yhden suolakeksin ja juomalla cocis lightia (tai mikä nyt on kaloriton ruoka). Mulla ollut ongelmaa aineenvaihdunnan kanssa mutta kannattaa ottaa laksatiivit käyttöön jos tuntuu ettei vatsa toimi ja sitten purkista syöt tarvittavat vitamiinit, rautaa kannattaa oikeasti ottaa vaikka tupla-annokset alkuun - sillä on yllättävä vaikutus omaan oloon. 

Jaksaakohan kukaan edes näpytellä viestiä, jossa kertoisi, mitä kaikkea tässä on vialla.

Vierailija
65/153 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap älä kokeile tässä mainittuja ruuan sylkemistä tai laksatiivejä. Kumpikaan ei ole laihtumista ja niistä voi seurata ongelmia. Ruuan sylkeminen voi laukaista pahemman syömishäiriön tyyliin oksentelu. Ainoa minkä sylkemisen ymmärrän on tällainen: otat konvehdin ja se on pahanmakuinen. On IHAN OK sylkäistä se pois. Tai salmiakkikarkki, jossa on ripaus makua päällä ja sisällä mauton möykky. Niitä ei ole pakko pureksia ja niellä. Mutta kun syöt, niin syö ja nauti ruuasta. Jos haluat laihtua, tee se ruokavaliolla ja ihan pienetkin muutokset riittävät alussa. Ota liikunta kokeiluun terveyden, ei laihtumisen takia!

Laksatiiveillä saatat saada täysin jumiutuneen tai ärtyneen suoliston. Usko minua ja meitä muita suolivaivaisia, et ikinä halua sellaista vaivaa. Et ikinä. Olet onnellisempi lihavana ja liikkumattomana kuin suolivaivaisena. Aina!

Vierailija
66/153 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alotin liikunnan sillä että kävin päivittäin sellaisella kävelyllä kun teki mieli. Vartin tai puolentoista tunnin, mitä milloinkin mieli. Nykyään uin, tanssin yms ja tulee hyvä mieli, vaikka ennen kaikki liikunta tuntui vaan pahalta.

Vierailija
67/153 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene lääkäriin. Terveellä ihmisellä tulee liikunnan ja suihkun jälkeen hyvä olo.

Käynyt, kaikki kunnossa.

Liikunnan jälkeen olen valmis nukkumaan (ja todella kiukkuinen) ap

Tarkastele syömisiäsi, saathan varmasti tarpeeksi kaloreita päivässä?

Jep, ja lisäksi esimerkiksi Doktor Ekberg (entinen ruotsalainen 10-ottelun ennätysmies) voisi suositella leivän jättämistä kokonaan pois vaikkapa kuukauden ajaksi. Leivän polysakkaridit tai mitkä lie, aiheuttavat kaikille suolen läpäisevyyden lisääntymistä, mutta gluteenille erityisen herkille se näkyy vaikeinakin oireina.

Vierailija
68/153 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ainoa oikea toimiva vaihtoehto on ruokavalio ja syöminen kellon tarkuudella.

Vierailija
69/153 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis käyn lähinnä käveleen 1h, ja siitä tulee väsymys. Lihaskuntoa en ole tehnyt 10 vuoteen, koska tulee lihaskipuja

Ap

Fibromyalgia oireilee myös noin että esim. salitreenistä tulee lihakset niin kipeäksi että voi kestää viikonkin palautua.

Vierailija
70/153 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen verran syömishäiriö taustaa, että tuttua hommaa tuo herkkujen /ruuan suussa pyörittely ja pois sylkeminen

Ap

Vierailija
71/153 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap älä kokeile tässä mainittuja ruuan sylkemistä tai laksatiivejä. Kumpikaan ei ole laihtumista ja niistä voi seurata ongelmia. Ruuan sylkeminen voi laukaista pahemman syömishäiriön tyyliin oksentelu. Ainoa minkä sylkemisen ymmärrän on tällainen: otat konvehdin ja se on pahanmakuinen. On IHAN OK sylkäistä se pois. Tai salmiakkikarkki, jossa on ripaus makua päällä ja sisällä mauton möykky. Niitä ei ole pakko pureksia ja niellä. Mutta kun syöt, niin syö ja nauti ruuasta. Jos haluat laihtua, tee se ruokavaliolla ja ihan pienetkin muutokset riittävät alussa. Ota liikunta kokeiluun terveyden, ei laihtumisen takia!

Laksatiiveillä saatat saada täysin jumiutuneen tai ärtyneen suoliston. Usko minua ja meitä muita suolivaivaisia, et ikinä halua sellaista vaivaa. Et ikinä. Olet onnellisempi lihavana ja liikkumattomana kuin suolivaivaisena. Aina!

Laksatiivejä käytin nuorempana painonhallinnassa. Ap

Vierailija
72/153 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis käyn lähinnä käveleen 1h, ja siitä tulee väsymys. Lihaskuntoa en ole tehnyt 10 vuoteen, koska tulee lihaskipuja

Ap

Kenelle tahansa tulee lihaskiouja, jos aloittaa lihaskuntotreenin nollasta. Treeninjälkeinen lihaskipu ei ole vaarallista!

Tulee mieleeni, että oletkohan nyt vain keksinyt itsellesi vähän liikaa tekosyitä?

Vierailija
73/153 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kenelle tahansa tulee lihaskiouja, jos aloittaa lihaskuntotreenin nollasta. Treeninjälkeinen lihaskipu ei ole vaarallista!

Tulee mieleeni, että oletkohan nyt vain keksinyt itsellesi vähän liikaa tekosyitä?

Ei ole vaarallista, mutta inhottavaa ja epämiellyttävää.

Eikä mulla ole tarkoitus kasvattaa lihasta,vaan pitää paino tässä, siksi ei ole tarkoitus tehdä mitään lihaskuntoa

Ap

Vierailija
74/153 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunti kävelyä on ihan liikaa, jos ei ole tottunut, ja ylipainoakin on. Aloita vähemmällä. Niin vähällä kuin hyvältä tuntuu. Vaikka 10 minuutilla! 10 min lenkki esim. 3 krt viikossa on ERITTÄIN HYVÄ alku, jos vertailukohta on 0. Siinä saa rutiinin alkuun. Myöhemmin voi lisätä määrää sen mukaan mitä alkaa jaksaa. Älä laske, kuinka vähän 10 min lenkki kuluttaa kaloreita tai nostaa kuntoa. Se ei ole oleellista tässä vaiheessa. Oleellista on päästä liikkumaan säännöllisesti niin, että se ei tunnu kamalalta. Eikä masennuta siitäkään, jos heti alkuun säännöllisyys ei toteudu rikkumattomasti.

Vierailija
75/153 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin haluaisin nauttia liikunnasta. Ennen kävinkin salilla ja jumpissa mutta salitreeni on niin tylsää, että ei tule mitään. Ryhmäliikunta kaatuu aina muutaman kuukauden jälkeen väsymykseen ja "mitä hittoa mä täällä teen"-fiilikseen.

Kävelystä tulee pohkeet kipeiksi tai sitten alaselkä. Jo kävellessä ja sitten yrittää vaan päästä kotiin turvallisesti.

Ja väsymys mikä tulee liikunnasta on ihan tajuton.

Vierailija
76/153 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

syvän veden jumppa on ollut ainoa, minkä jälkeen on noita endorfiineja ollut.

Minä taas olen ihan loppu ja kiukkuinen tuon jälkeen. Pari kertaa kävin, kun uimahallit aukesi, mutta tulin vain väsyneeksi ja kiukkuiseksi.

Vesijuoksu tuntuu olevan ainoa mukava liikunta. Senkin jälkeen kyllä väsyttää hitosti

Ap

Miten minusta nyt vähän tuntuu, että yrität vain keksiä tekosyitä. Mikään ei kelpaa. Mites se ravintopuoli? Riudutatko itseäsi jatkuvassa nälässä (ja sitten ihmettelet, kun väsyttää ja kikuttaa)?

Vierailija
77/153 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

syvän veden jumppa on ollut ainoa, minkä jälkeen on noita endorfiineja ollut.

Minä taas olen ihan loppu ja kiukkuinen tuon jälkeen. Pari kertaa kävin, kun uimahallit aukesi, mutta tulin vain väsyneeksi ja kiukkuiseksi.

Vesijuoksu tuntuu olevan ainoa mukava liikunta. Senkin jälkeen kyllä väsyttää hitosti

Ap

Miten minusta nyt vähän tuntuu, että yrität vain keksiä tekosyitä. Mikään ei kelpaa. Mites se ravintopuoli? Riudutatko itseäsi jatkuvassa nälässä (ja sitten ihmettelet, kun väsyttää ja kikuttaa)?

Mulla on todella harvoin nälkä, syön paljon ja usein

Ap

Vierailija
78/153 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö alasti peilin edessä

Vierailija
79/153 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt turhan päiten liikkumista. Itse teen fyysisiä hommia ja liikunta tulee siinä ohessa huomaamatta. Salille mua ei saa mistään hinnasta.

Jos tuolta kannalta ajattelee, niin loppujen lopuksi kaikki on turhaa. Liikkuminen on aina hyvästä toisin kuin rojahtaa sohvalle työpäivän jälkeen pizzalaatikon kanssa ja viikonloppuisin ehkä vielä olutlaatikko kaverina. Sellainen säännöllisesti tehtyä on iso karhunpalvelus itselle ja kostautuu aina jossain vaiheessa.

Vierailija
80/153 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt turhan päiten liikkumista. Itse teen fyysisiä hommia ja liikunta tulee siinä ohessa huomaamatta. Salille mua ei saa mistään hinnasta.

Jos tuolta kannalta ajattelee, niin loppujen lopuksi kaikki on turhaa. Liikkuminen on aina hyvästä toisin kuin rojahtaa sohvalle työpäivän jälkeen pizzalaatikon kanssa ja viikonloppuisin ehkä vielä olutlaatikko kaverina. Sellainen säännöllisesti tehtyä on iso karhunpalvelus itselle ja kostautuu aina jossain vaiheessa.

Miksi elämästä nauttiminen kostautuisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän