Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa minua eroamaan miehestäni

Vierailija
09.04.2015 |

Meillä on kaksi lasta, toinen syntyi juuri ja siksi tämä on niin vaikea, kun en ole varma pärjäänkö ilman miehen apuja kumminkaan. Minulla ei ole edes ajokorttia, joten liikkuminen ja kaikki vaikeutuisi.

Mies siis kyllä auttaa, mutta tekee vain tarpeelliset asiat kuten syöttämiset ja tälläiset esikoiselle ja lopun ajan huuta sille pääpunaisena. Olen niin kypsä siihen, että mulla onkin kolme lasta. Aina jos on vastoinkäymisiä mies purkaa ne huutamalla esikoiselle aivan kaikesta, vaikka esikoinen vain leikkisi rauhassa mies keksi aiheen mistä taas huuta. Yritän olla mahdollisimman paljon esikoisen kanssa, vaikka onkin tämä vauva ja leperrellä sille, mutta sitten mies taas tulee ja raivoaa ja se oli siinä sitten. Esikoisella on taas paha mieli ja minä yritän kaiken muun ohella lohduttaa sitä. En jaksa enää, en vain jotenkin uskalla sanoa sitä ääneen.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojele lastasi, kukaan muu ei voi tehdä sitä. Lapsi on täysin teidän armoillanne eikä mahda tilanteelle mitään. Hyvä, että sinä näet sen ja ymmärrät miten väärin miehesi toimii.

Minä olen jo isoäiti ja katson asioita matkan päästä. Tällä järjellä en ikinä jäisi sellaiseen paikkaan jossa minun pienelle lapselleni edes huudetaan toistuvasti saati tehtäisiin muuta pahaa. Käytännön asiat järjestyvät aina, luota siihen.

Voitko mennä ensin vanhempiesi luo? Jos et, mene turvakotiin. Mene minne tahansa, missä lapsesi ei tarvitse pelätä. Voi olla, että miehesi tulee joskus järkiinsä ja aikuistuu ja voitte olla yhdessä, mutta niin kauan kuin sitä ei tapahdu, hän ei ole hyvä isä sinun lapsillesi.

Älä vähättele tätä asiaa äläkä selittele sitä parhain päin. Meillä naisilla on taipumus silotella ja piilotella ikäviä asioita ja valitettavasti se usein tapahtuu lasten kustannuksella.

Vierailija
2/5 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen tilanne ollut itsellä. Esikoiseni ei ole nykyisen mieheni oma mutta toiminut isän korvikkeena koska biologinen isä valitsi aineet tärkeämmiksi. Mies ei tehnyt muutakun valittanut ja huutanut lapselleni kaikesta. Ei suostunut mennä juttelemaan lapselle jos tämä aiheuttanut tälle pahan mielen. Jouduin jatkuvasti menemään väliin näihin tilanteisiin ja sain huudot joka kerta ja sitä lapsi joutui kuuntelemaan. Loppujen lopuksi otin eron koska lapsen ei tarvitse nähdä sellaista elämää kun on ansainnut paljon parempaa. Helppo päätös ei tietenkään ollut mutta oma lapsi menee kaiken edelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä vielä ja muista että valinnan teet itsesi ja lapsesi parhaaksi<3

Vierailija
4/5 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammu sitä aikaa haulikolla kasvoihin

Vierailija
5/5 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tajusin vasta eron jälkeen, miten olin ollut aina lasten ja miehen välissä.

Suojelin lapsia, hyssyttelin että annetaan isän nukkua, lähdettiin aamulla ulkoilemaan. Ja riitatilanteissa käänsin huomion itseeni ja viitoin lapset menemään pois tilanteesta.

Meillä ei siis käyty käsiksi, mutta huudettiin railakkaasti tai v-tuiltiin pistävästi.

Meillä on lasten kanssa yhä suorastaan telepaattinen yhteys, ne tajuaa pelkästä silmäyksestä mitä tarkoitan. Mutta kun tiedän, mistä se johtuu - siitä että ovat joutuneet pelkäämään ja luottamaan siihen että äiti hoitaa asian niin se ei ole pelkästään hyvä.

Lapset osaavat lukea mielialoja tarkkaan ja mukauttaa käytöstään. He tietävät, miten olla ettei iskä vaan hermostu. He tietävät, miten voimia kuluttavaa on joutua tarkkailemaan, millaisella tuulella vanhampi tällä kertaa on.

Ero oli kuitenkin niin vapauttava. Jo muutama viikko eron jälkeen lapseni alkoivat taas lauleskella ääneen, soittaa musiikkia isolla, nauraa ja jutella. Varsinkin se lauleskelu oli mielestäni suurenmoista - mulla ei ole syytä ärähtää että "voisit sinäkin olla hiljaa välillä".