Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

hs: perheellisiä ei pidä suosia lomien jakamisessa

Vierailija
08.04.2015 |

Mä olen niin kyllästynyt tähän, että hesarinkin pitää provosoida näitä työpaikkojen jääriä veloja tms, jotka haluaa loman heinäkuuksi vain siksi, että heillä on oikeus. Ja miksi perheellisistä puhutaan kuin heillä olisi ikuinen loman tarve?

Päiväkoti-ikäinen saa aina varapaikan ja kyllä 12 v jo alkaa pärjätä, joten todellinen ongelma on pikkukoululaisten vanhemmilla. Alkukesästä on leirejä, mutta mitäs sitten? Meillä on yksi sukulainen eläkkeellä ja riittävän hyväkuntoinen auttamaan, kaikilla ei sitäkään. Harvalla suomessa on sellaiset palkat, että kuukausiksi pystyy hoitajan kotiin palkkaamaan.

Toivoisin, että työpaikalla kaikki miettisivät, että onko heidän lomasuunnitelmansa koulujen loma-ajalle tärkeämpi kuin lapsen henki. Sillä, siitä siinä on pohjimmiltaan kyse kun pikku koululainen jätetään sinnittelemään yksin.

Kommentit (348)

Vierailija
61/348 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselliset ne tuntuu aina kattovan ja arvostavan sitä omaa napaansa enemmän kun lapsettomien.

Vierailija
62/348 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä jaksanut tätä kaikkea paskaa lukea, mutta velat on veloja, niillä on kusta päässä jo muutenkin.

Jos kyse on nuoresta duunin tekijästä, niin sehän oli selvä, että he väistävät. Itsekin mielelläni otin ne "väärät" loma-ajat, niin perheelliset sitten miellellään myös tuuras, kun piti lähteä festareille pari tuntia aikaisemmin tai tuli vähän myöhässä.

Ihmiset kun puhuis keskenään ja sovittelis ja ymmärtäisi monia asioita, niin kaikki onnistuu.

Olen nyt 42v. Annan mielelläni nuorille perheellisille ne mitä haluavat ja toisille nuorille festarituntinsa. ;) He sitten komppaavat mua kolme viikon joululomalla!

Omat muksut teini-iässä, että kyllähän tuo kaikki on vaan joustoa ymmärtämistä ja soveltamista. Saatanan puritaanit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/348 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:46"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:45"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:41"]Eli lapsettomien pitää joustaa, mut lapsellisten ei? [/quote] Missä niin sanottiin? Ap

[/quote]

Esim. viestissä 55...
[/quote]
Aika katkera pitää olla, että tuon kärjistyksen onnistut tiristämään kaukista mun kommenteista.
ap

Vierailija
64/348 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:44"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:40"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:31"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:13"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:10"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:01"]Kyllä mä ymmärrän, että perheellisten on parempi pitää lomat tiettyyn aikaan. Mutta jos jollain on myös jokin hyvä syy pitää loma siihen aikaan, niin perheellisen ei pitäisi olla etuasemassa.

t. lapseton sinkku
[/quote]
Mutta kun kaikki syyt ei ole ihan saman arvoisia ja siitä pitäisi voida keskustella. Jos vaikka sinkulla on putkiremppa kesäkuussa ja pitää päästä mökille evakkoon, niin erittäin mielelläni joustan, jos se vaan on perheen kannalta mahdollista. Ja meillä aika usein on.

Ap
[/quote]

Vain siksi ettei asiat ole samanarvoisia sinulle, ei tarkoita että kaikki jakavat sinun arvomaailmasi. Esim minulle on tärkeämpää saada kesällä lomaa festareille jne ja nauttia lyhyestä kesästä, kun se että sinun vapaaehtoisesti hankittu lapsesi saattaa joutua olemaan yksin
[/quote]
Jos voitaisiin keskustella siitä, että millä viikollsviikolla on sulle tärkeät festarit ja milloin taas perheellisen kaikkein vaikein saada hoitajaa ja molemmilla on riittävästi hyvää tahtoa, niin lopputulos voisi olla molemmille parempi.

Eikös ne festaritkin ole joka vuosi samaan aikaan, joten kiertävä kuukausi on festarikävijöillekin huonompi kuin rakentava neuvottelu.

Jostain oleelista on myös pielessä, jos heikommassa asemassa olevaa kohtaan voi lainkaan tuntea sympatiaa. Mä en perää omia oikeuksiani, vaan sitä, että asian vakavuus huomioitaisiin.
ap
[/quote]

Miten itse ajoin noiden kanssa on niin että festareiden välipäivät menee kiertäessä suomea sukulaisille jne. Joita en näe loppuvuonna juuri sen takia että jokaisella on eri lomat ja menot. Eli minulle olisi hankalaa tulla töihin välissä jos olen esim toisella puolella Suomea.

Ja hyvä että sanoit heikommat asian. Sillä yleensä lapsettomat ovat se heikompi osa, koska perheelliset jyrää heidät sillä perhe verukkeella
[/quote]
Ai sä olet aikuisena kuukausia yksin olevaa 7 vuotiasta heikompi?
Ja just tota mä tarkortarkotan joustamattomuudella, että sun pitää saada tehdä se turnee minkä olet aina tehnyt, mitään muita vaihtoehtoja ei ole.
ap

Ap
[/quote]

Lapsen vanhemmat voi ottaa vaikka palkatonta lomaa, ottaa lomat eri vuoroilla, sopia vaikka naapurin Irma kanssa että Irma katsoo lapsien perään kun on lomalla ja sitten kun se Marjatta on lomalla niin katsoo Irma lapsien perään. Laittaa lapsi hoitoon tai pitkälle kesäleirille. Ja jos siihen ei ole varaa niin olisiko sitä lasten hankintaa pitänyt ajatella tarkemmin? Tai laittaa talven aikana säästöön rahaa kyseiselle ajalle. Näin minä omankin 'turneen' kohdalla tee raada niska limassa töitä, jotta kesällä on mahdollisuus tehdä asiat valitsemallani tavalla

Vierailija
65/348 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:49"]

En mä jaksanut tätä kaikkea paskaa lukea, mutta velat on veloja, niillä on kusta päässä jo muutenkin.

Jos kyse on nuoresta duunin tekijästä, niin sehän oli selvä, että he väistävät. Itsekin mielelläni otin ne "väärät" loma-ajat, niin perheelliset sitten miellellään myös tuuras, kun piti lähteä festareille pari tuntia aikaisemmin tai tuli vähän myöhässä.

Ihmiset kun puhuis keskenään ja sovittelis ja ymmärtäisi monia asioita, niin kaikki onnistuu.

Olen nyt 42v. Annan mielelläni nuorille perheellisille ne mitä haluavat ja toisille nuorille festarituntinsa. ;) He sitten komppaavat mua kolme viikon joululomalla!

Omat muksut teini-iässä, että kyllähän tuo kaikki on vaan joustoa ymmärtämistä ja soveltamista. Saatanan puritaanit.

[/quote]

Toi kertoo susta kaiken tarpeellisen :'DD

Vierailija
66/348 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:47"]

"No, kyllä minä ainakin joustan lomaviikoissani ihan mielelläni kun omat lapset ovat jo teinejä. Muistan vielä sen verran hyvin millaista säätämistä pikkukoululaisten kesäloma-ajat olivat."

Minä lapsettomana joustan mielelläni, enkä ymmärrä miksi tästä saadaan edes keskustelua, kun perheissä on vain keskim. kaksi lasta ja päiväkoti-ikä on yleensä vain 3-4-vuotta ja myöhemmin lapsen ollessa kouluiässä on lapsella lomaa koko kesä eli vanhemmat saavat olla loma-aikana lasten kanssa oli loma-aika mikä tahansa kesäkuukausi.

Ja lapsettomana pidän mielelläni perinteisen lomaajan ulkopuolella, koska silloin hinnat ovat paljon halvemmat ja enemmän rauhaa lomakohteissa. Ei pitäisi olla mitään ongelmaa, jos kaikilla löytyisi hyvää tahtoa, eikä pelkästään omaa napaan tuijottamista.

[/quote]

Menikö tämä nyt sen hyvän tahdon vai omaan napaan tuijottamisen piikkiin? ;)

Ihan vakavissaan, ihmiset tekevät lomillaan erilaisia asioita, ja kaikille "väärä" ajankohta ei ole mieleen oli lapsia tai ei. Sne "väärän" ajankohdan nielee omalla vuorollaan, mutta ei sitä toisen puolesta halua ottaa.

Vierailija
67/348 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:46"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:44"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:40"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:31"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:13"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:10"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:01"]Kyllä mä ymmärrän, että perheellisten on parempi pitää lomat tiettyyn aikaan. Mutta jos jollain on myös jokin hyvä syy pitää loma siihen aikaan, niin perheellisen ei pitäisi olla etuasemassa. t. lapseton sinkku [/quote] Mutta kun kaikki syyt ei ole ihan saman arvoisia ja siitä pitäisi voida keskustella. Jos vaikka sinkulla on putkiremppa kesäkuussa ja pitää päästä mökille evakkoon, niin erittäin mielelläni joustan, jos se vaan on perheen kannalta mahdollista. Ja meillä aika usein on. Ap [/quote] Vain siksi ettei asiat ole samanarvoisia sinulle, ei tarkoita että kaikki jakavat sinun arvomaailmasi. Esim minulle on tärkeämpää saada kesällä lomaa festareille jne ja nauttia lyhyestä kesästä, kun se että sinun vapaaehtoisesti hankittu lapsesi saattaa joutua olemaan yksin [/quote] Jos voitaisiin keskustella siitä, että millä viikollsviikolla on sulle tärkeät festarit ja milloin taas perheellisen kaikkein vaikein saada hoitajaa ja molemmilla on riittävästi hyvää tahtoa, niin lopputulos voisi olla molemmille parempi. Eikös ne festaritkin ole joka vuosi samaan aikaan, joten kiertävä kuukausi on festarikävijöillekin huonompi kuin rakentava neuvottelu. Jostain oleelista on myös pielessä, jos heikommassa asemassa olevaa kohtaan voi lainkaan tuntea sympatiaa. Mä en perää omia oikeuksiani, vaan sitä, että asian vakavuus huomioitaisiin. ap [/quote] Miten itse ajoin noiden kanssa on niin että festareiden välipäivät menee kiertäessä suomea sukulaisille jne. Joita en näe loppuvuonna juuri sen takia että jokaisella on eri lomat ja menot. Eli minulle olisi hankalaa tulla töihin välissä jos olen esim toisella puolella Suomea. Ja hyvä että sanoit heikommat asian. Sillä yleensä lapsettomat ovat se heikompi osa, koska perheelliset jyrää heidät sillä perhe verukkeella [/quote] Ai sä olet aikuisena kuukausia yksin olevaa 7 vuotiasta heikompi? Ja just tota mä tarkortarkotan joustamattomuudella, että sun pitää saada tehdä se turnee minkä olet aina tehnyt, mitään muita vaihtoehtoja ei ole. ap Ap

[/quote]

En oo tää kyseinen henkilö, mut siis sun mielestäs pitäs omat suunnitelmat ja menot tehä lapsellisten mukaan?
[/quote]
Neuvottelutaitoa on se, että kaikki priorisoivat asioita ja miettivät vaihtoehtoisia ratkaisuja niin, että kokonaisuus on lopulta kaikille paras mahdollinen.
ap

Vierailija
68/348 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:53"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:46"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:44"] [quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:40"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:31"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:13"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:10"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:01"]Kyllä mä ymmärrän, että perheellisten on parempi pitää lomat tiettyyn aikaan. Mutta jos jollain on myös jokin hyvä syy pitää loma siihen aikaan, niin perheellisen ei pitäisi olla etuasemassa. t. lapseton sinkku [/quote] Mutta kun kaikki syyt ei ole ihan saman arvoisia ja siitä pitäisi voida keskustella. Jos vaikka sinkulla on putkiremppa kesäkuussa ja pitää päästä mökille evakkoon, niin erittäin mielelläni joustan, jos se vaan on perheen kannalta mahdollista. Ja meillä aika usein on. Ap [/quote] Vain siksi ettei asiat ole samanarvoisia sinulle, ei tarkoita että kaikki jakavat sinun arvomaailmasi. Esim minulle on tärkeämpää saada kesällä lomaa festareille jne ja nauttia lyhyestä kesästä, kun se että sinun vapaaehtoisesti hankittu lapsesi saattaa joutua olemaan yksin [/quote] Jos voitaisiin keskustella siitä, että millä viikollsviikolla on sulle tärkeät festarit ja milloin taas perheellisen kaikkein vaikein saada hoitajaa ja molemmilla on riittävästi hyvää tahtoa, niin lopputulos voisi olla molemmille parempi. Eikös ne festaritkin ole joka vuosi samaan aikaan, joten kiertävä kuukausi on festarikävijöillekin huonompi kuin rakentava neuvottelu. Jostain oleelista on myös pielessä, jos heikommassa asemassa olevaa kohtaan voi lainkaan tuntea sympatiaa. Mä en perää omia oikeuksiani, vaan sitä, että asian vakavuus huomioitaisiin. ap [/quote] Miten itse ajoin noiden kanssa on niin että festareiden välipäivät menee kiertäessä suomea sukulaisille jne. Joita en näe loppuvuonna juuri sen takia että jokaisella on eri lomat ja menot. Eli minulle olisi hankalaa tulla töihin välissä jos olen esim toisella puolella Suomea. Ja hyvä että sanoit heikommat asian. Sillä yleensä lapsettomat ovat se heikompi osa, koska perheelliset jyrää heidät sillä perhe verukkeella [/quote] Ai sä olet aikuisena kuukausia yksin olevaa 7 vuotiasta heikompi? Ja just tota mä tarkortarkotan joustamattomuudella, että sun pitää saada tehdä se turnee minkä olet aina tehnyt, mitään muita vaihtoehtoja ei ole. ap Ap [/quote] En oo tää kyseinen henkilö, mut siis sun mielestäs pitäs omat suunnitelmat ja menot tehä lapsellisten mukaan? [/quote] Neuvottelutaitoa on se, että kaikki priorisoivat asioita ja miettivät vaihtoehtoisia ratkaisuja niin, että kokonaisuus on lopulta kaikille paras mahdollinen. ap

[/quote]

:'DDDDDDD eli paras mahdollinen teille lapsellisille? Miks te kuvittelette että teijän lomanne ois jotenkin arvokkaampi kun lapsettomien?

Vierailija
69/348 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kouluikäinen voi olla yksin lomalla? Minä ainakin olin lapsuudessani ja tyttärenikin on nykyään. Varsinkin ala-asteella koulu loppuu välillä jo aamupäivällä, onko teillä lapsenvahdit kyttäämässä joka päivä, ettei lapsi ehdi kuolla ennen kuin pääsette töistä?

Vierailija
70/348 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos nyt kuvitellaan että työpaikalla on kiertävät lomavuorot ja se haikailtu heinäkuu on osunut ekaluokkalaisen vanhemmalle. Pitäisikö hänen mielestäsi neuvotella ja kenties tulla vastaan, jos lapsettomalla sinkulla olisi tärkeää menoa juuri heinäkuussa?

Vierailija
71/348 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:56"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:53"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:46"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:44"] [quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:40"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:31"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:13"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:10"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:01"]Kyllä mä ymmärrän, että perheellisten on parempi pitää lomat tiettyyn aikaan. Mutta jos jollain on myös jokin hyvä syy pitää loma siihen aikaan, niin perheellisen ei pitäisi olla etuasemassa. t. lapseton sinkku [/quote] Mutta kun kaikki syyt ei ole ihan saman arvoisia ja siitä pitäisi voida keskustella. Jos vaikka sinkulla on putkiremppa kesäkuussa ja pitää päästä mökille evakkoon, niin erittäin mielelläni joustan, jos se vaan on perheen kannalta mahdollista. Ja meillä aika usein on. Ap [/quote] Vain siksi ettei asiat ole samanarvoisia sinulle, ei tarkoita että kaikki jakavat sinun arvomaailmasi. Esim minulle on tärkeämpää saada kesällä lomaa festareille jne ja nauttia lyhyestä kesästä, kun se että sinun vapaaehtoisesti hankittu lapsesi saattaa joutua olemaan yksin [/quote] Jos voitaisiin keskustella siitä, että millä viikollsviikolla on sulle tärkeät festarit ja milloin taas perheellisen kaikkein vaikein saada hoitajaa ja molemmilla on riittävästi hyvää tahtoa, niin lopputulos voisi olla molemmille parempi. Eikös ne festaritkin ole joka vuosi samaan aikaan, joten kiertävä kuukausi on festarikävijöillekin huonompi kuin rakentava neuvottelu. Jostain oleelista on myös pielessä, jos heikommassa asemassa olevaa kohtaan voi lainkaan tuntea sympatiaa. Mä en perää omia oikeuksiani, vaan sitä, että asian vakavuus huomioitaisiin. ap [/quote] Miten itse ajoin noiden kanssa on niin että festareiden välipäivät menee kiertäessä suomea sukulaisille jne. Joita en näe loppuvuonna juuri sen takia että jokaisella on eri lomat ja menot. Eli minulle olisi hankalaa tulla töihin välissä jos olen esim toisella puolella Suomea. Ja hyvä että sanoit heikommat asian. Sillä yleensä lapsettomat ovat se heikompi osa, koska perheelliset jyrää heidät sillä perhe verukkeella [/quote] Ai sä olet aikuisena kuukausia yksin olevaa 7 vuotiasta heikompi? Ja just tota mä tarkortarkotan joustamattomuudella, että sun pitää saada tehdä se turnee minkä olet aina tehnyt, mitään muita vaihtoehtoja ei ole. ap Ap [/quote] En oo tää kyseinen henkilö, mut siis sun mielestäs pitäs omat suunnitelmat ja menot tehä lapsellisten mukaan? [/quote] Neuvottelutaitoa on se, että kaikki priorisoivat asioita ja miettivät vaihtoehtoisia ratkaisuja niin, että kokonaisuus on lopulta kaikille paras mahdollinen. ap

[/quote]

:'DDDDDDD eli paras mahdollinen teille lapsellisille? Miks te kuvittelette että teijän lomanne ois jotenkin arvokkaampi kun lapsettomien?
[/quote]
Sä et halua ymmärtää, haluat vaan jankata tätä vastakkainasettelua.
ap

Vierailija
72/348 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kauan kuin talossa on yksikään pätkäsopimuksella oleva, ei etuoikeuksia tule edes harkita. 
se on aivan sama kuinka ihan se lapsukainen siellä kotona on, sinä itse teit päätöksen hankkia sen.
muiden ei tule kärsiä siitä.

Vierailija
73/348 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä vimmatun pakko se koululaisen loma on olla se 10 viikkoa? Joku ihme jäänne agraariyhteiskunnasta heinänteko- ja potunnostoaikoineen. Jos kesto ja ajankohta on puolelle (?) Suomelle ja samalla yhteiskunnalle ongelma joka riivatun vuosi niin muutetaan (eli siirretään/pätkitään/lyhennetään) sitä loma-aikaa.
Ainiin mutta kun opettajat, saavutetut edut ja Akava.

Vierailija
74/348 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertävä lomalista, jossa saa vaihtaa lomia keskenään on paras, koska ketään ei pakoteta joustamaan. Se saako perheellinen kesä-heinäkuussa lomaa riippuu ihan omasta ystävällisyydestä ja neuvottelutaidosta. Osa lapsettomista tahtoo eräillä lapissa tai bilettää etelässä lomakausien ulkopuolelta, mutta uskokaa tai älkää niin osa heistä tahtoo viettää aikaa rakkaidensa kanssa kesän parhaimpaan aikaan. Joskus mieltymykset kohtaa, joskus ei. Jokainen "kärsii" vuorollaan jos toiveloma on kaikilla samaan aikaan.

Vierailija
75/348 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi on itseasiassa hyvä pointti. pätkäsopimusten kulta-aikana lomasuosiminen pitää sitten näkyä muilla palkassa.
-m35

Vierailija
76/348 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:10"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:01"]Kyllä mä ymmärrän, että perheellisten on parempi pitää lomat tiettyyn aikaan. Mutta jos jollain on myös jokin hyvä syy pitää loma siihen aikaan, niin perheellisen ei pitäisi olla etuasemassa. t. lapseton sinkku [/quote] Mutta kun kaikki syyt ei ole ihan saman arvoisia ja siitä pitäisi voida keskustella. Jos vaikka sinkulla on putkiremppa kesäkuussa ja pitää päästä mökille evakkoon, niin erittäin mielelläni joustan, jos se vaan on perheen kannalta mahdollista. Ja meillä aika usein on. Ap

[/quote]

Myös siitä voi keskustella, onko lomaoikeudella (myös ajankohdan suhteen) mitään tekemistä sen kanssa, miten ja kenen kanssa sen loman aikoo viettää? Onko kaikkien työ (jolla se lomakin ansaitaan) kuitenkin tasa-arvoista riippumatta yksityiselämän asioista?

Vierailija
77/348 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa kertaa otetaan esille lomataistoissa, että kyseessä jo henkeä uhkaava tilanne. Törkeää itsekästä manipulaatiota.

Vierailija
78/348 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 00:03"]

Kiertävä lomalista, jossa saa vaihtaa lomia keskenään on paras, koska ketään ei pakoteta joustamaan. Se saako perheellinen kesä-heinäkuussa lomaa riippuu ihan omasta ystävällisyydestä ja neuvottelutaidosta. Osa lapsettomista tahtoo eräillä lapissa tai bilettää etelässä lomakausien ulkopuolelta, mutta uskokaa tai älkää niin osa heistä tahtoo viettää aikaa rakkaidensa kanssa kesän parhaimpaan aikaan. Joskus mieltymykset kohtaa, joskus ei. Jokainen "kärsii" vuorollaan jos toiveloma on kaikilla samaan aikaan.

[/quote]

harvinaisen täyspäinen kommentti tähän ketjuun. kiitos.

-m35

Vierailija
79/348 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:58"]

Ap, jos nyt kuvitellaan että työpaikalla on kiertävät lomavuorot ja se haikailtu heinäkuu on osunut ekaluokkalaisen vanhemmalle. Pitäisikö hänen mielestäsi neuvotella ja kenties tulla vastaan, jos lapsettomalla sinkulla olisi tärkeää menoa juuri heinäkuussa?

[/quote]

Tähän mäkin haluun vastauksen! :D

Vierailija
80/348 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 00:04"]

Ekaa kertaa otetaan esille lomataistoissa, että kyseessä jo henkeä uhkaava tilanne. Törkeää itsekästä manipulaatiota.

[/quote]
mitä muuta voi odottaa monessakin mielessä lapsellisilta