Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

hs: perheellisiä ei pidä suosia lomien jakamisessa

Vierailija
08.04.2015 |

Mä olen niin kyllästynyt tähän, että hesarinkin pitää provosoida näitä työpaikkojen jääriä veloja tms, jotka haluaa loman heinäkuuksi vain siksi, että heillä on oikeus. Ja miksi perheellisistä puhutaan kuin heillä olisi ikuinen loman tarve?

Päiväkoti-ikäinen saa aina varapaikan ja kyllä 12 v jo alkaa pärjätä, joten todellinen ongelma on pikkukoululaisten vanhemmilla. Alkukesästä on leirejä, mutta mitäs sitten? Meillä on yksi sukulainen eläkkeellä ja riittävän hyväkuntoinen auttamaan, kaikilla ei sitäkään. Harvalla suomessa on sellaiset palkat, että kuukausiksi pystyy hoitajan kotiin palkkaamaan.

Toivoisin, että työpaikalla kaikki miettisivät, että onko heidän lomasuunnitelmansa koulujen loma-ajalle tärkeämpi kuin lapsen henki. Sillä, siitä siinä on pohjimmiltaan kyse kun pikku koululainen jätetään sinnittelemään yksin.

Kommentit (348)

Vierailija
41/348 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:13"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:10"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:01"]Kyllä mä ymmärrän, että perheellisten on parempi pitää lomat tiettyyn aikaan. Mutta jos jollain on myös jokin hyvä syy pitää loma siihen aikaan, niin perheellisen ei pitäisi olla etuasemassa.

t. lapseton sinkku
[/quote]
Mutta kun kaikki syyt ei ole ihan saman arvoisia ja siitä pitäisi voida keskustella. Jos vaikka sinkulla on putkiremppa kesäkuussa ja pitää päästä mökille evakkoon, niin erittäin mielelläni joustan, jos se vaan on perheen kannalta mahdollista. Ja meillä aika usein on.

Ap
[/quote]

Vain siksi ettei asiat ole samanarvoisia sinulle, ei tarkoita että kaikki jakavat sinun arvomaailmasi. Esim minulle on tärkeämpää saada kesällä lomaa festareille jne ja nauttia lyhyestä kesästä, kun se että sinun vapaaehtoisesti hankittu lapsesi saattaa joutua olemaan yksin
[/quote]
Toiset syyt on saman arvoisia kuin toiset

Vierailija
42/348 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:13"]

Kiertävä lomavuoro on paras ja oikeudenmukaisin. Siinä on vain se ongelma että se vaatii pomoilta pokkaa pitää kiinni vuoroista ja rohkeutta olla kuuntelematta nicojessicoiden mammojen kitinää siitä miksi juuri heillä on joka vuosi oikeus poiketa yhteisesti sovitusta systeemistä.

[/quote]

entisessä duunissa listoja tiirailtiin kolme vuotta taaksepäin, ja listapetteri (mies) määräsi lomat juurikin tuolla taktiikalla. yllättäen ainoa joka vastusti oli juuri se, joka oli äitiyslomalla 10kk vakisopparin kirjoittamisen jälkeen. "yllättävää". 

kunpa provoaisinkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/348 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:12"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:03"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:59"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:49"]

Mä en mitenkään voi käsittää, että tästäkin on tehty ongelma. Eikö se perkeleen perheellinen voisi pitää lomia paskaan aikaan vaikka silloin, kun lapsi on päiväkoti-ikäinen, jolloin vela vois pitää heinäkuita useamman putkeen. Ja sitten kun lapsesta tulee pieni koululainen, perheellinen voisi parina kolmena kesänä pitää lomansa heinäkuussa, tai mikä kuu nyt sattuukin eniten palvelemaan tarkoitusta.

EI, MEILLÄ ON TÄMÄ KIERTÄVÄ LOMALISTA, JA MEILLÄ EI TEHDÄ IKINÄ KOSKAAN YHTÄÄN POIKKEUKSIA. Että jos nyt Marjatan ekaluokkalainen on koko 10 vko yksin kotona, kun Marjatta sattui poikimaan juuri sinä vuonna, että kiertävän lomalistan mukaisesti seitsemän vuoden kuluttua Marjatan kesäloma on syyskuussa, Marjatta pitää nyt vaan turpansa kiinni ja on tyytyväinen, että edes joskus saa lomaa!! Seuraavana vuonna, kun Marjatan lapsi on tokaluokkalainen, saa Marjatta pitää lomansa toukokuussa! Vittu jee!

[/quote]

Eikö sille perkeleen perheelliselle tule mieleen ehdottaa vaikka jo edellisenä kesänä, että vaihdettaisiko vuoroja, kun sulla on loma elokuussa ja mulla heinäkuussa, niin mä voisin pitää ensi kesänä heinäkuun ettei lapsen tarvitse olla yksin kotona, ja tänä vuonna olisi muutenkin hyvä olla elokuussa kotona kun lapsi aloittaa koulun.

No ei tietenkään, kun paljon mukavampaa on valittaa kuinka lapseton ei jousta.

[/quote]

No eikös se perkele heti tokassa lauseessa pitänyt niitä lomiaan paskaan aikaan, vuosina jolloin lapsi on päiväkodissa???

[/quote]

No perkele, minusta se vain mietti eikö voisi pitää lomiaan paskaan aikaan. Ehdottamisesta ei puhuttu mitään. Ja onko ne nyt lopulta edes niin paskoja aikoja, sesongin ulkopuolella saa suht edullisia ulkomaanmatkoja, jolloin päiväkoti-ikäisenkin on koululaista helpompi lähteä reissuun. Voisi vaikka yrittää hyödyntää, jos ei tarvitsisi leikkiä marttyyria.

[/quote]

Ei perkele, etkö osaa lukea? Toi koko hässäkkä on kirjoitettu konditionaalissa, että jos se perheellinen voisi ensin niin sitten voisi lapseton myöhemmin. Jolloin kaikilla VOISI olla mukavampaa. Kyllä, tokihan sitä sen perheellisen pitää ensin ehdottaa, ei tämä itsestään tapahtuISI.

Ja tän koko kesälomavinkumisen pointtinahan on vissiin se heinäkuu, enkä minäkään tarhaikäisten lasten äitinä ollut lainkaan kiinnostunut heinäkuusta, vaan juuri sesongin ulkopuolisesta lomasta. Nyt koululaisten äitinä olen toki kiinnostunut niistä ajoista, jotka osuu myös lasten loman kanssa samaan aikaan. Mitä pienempiä koululaisia ovat olleet, sen kiinnostuneempi olen ollut.

Vierailija
44/348 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:13"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:10"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:01"]Kyllä mä ymmärrän, että perheellisten on parempi pitää lomat tiettyyn aikaan. Mutta jos jollain on myös jokin hyvä syy pitää loma siihen aikaan, niin perheellisen ei pitäisi olla etuasemassa.

t. lapseton sinkku
[/quote]
Mutta kun kaikki syyt ei ole ihan saman arvoisia ja siitä pitäisi voida keskustella. Jos vaikka sinkulla on putkiremppa kesäkuussa ja pitää päästä mökille evakkoon, niin erittäin mielelläni joustan, jos se vaan on perheen kannalta mahdollista. Ja meillä aika usein on.

Ap
[/quote]

Vain siksi ettei asiat ole samanarvoisia sinulle, ei tarkoita että kaikki jakavat sinun arvomaailmasi. Esim minulle on tärkeämpää saada kesällä lomaa festareille jne ja nauttia lyhyestä kesästä, kun se että sinun vapaaehtoisesti hankittu lapsesi saattaa joutua olemaan yksin
[/quote]
Jos voitaisiin keskustella siitä, että millä viikollsviikolla on sulle tärkeät festarit ja milloin taas perheellisen kaikkein vaikein saada hoitajaa ja molemmilla on riittävästi hyvää tahtoa, niin lopputulos voisi olla molemmille parempi.

Eikös ne festaritkin ole joka vuosi samaan aikaan, joten kiertävä kuukausi on festarikävijöillekin huonompi kuin rakentava neuvottelu.

Jostain oleelista on myös pielessä, jos heikommassa asemassa olevaa kohtaan voi lainkaan tuntea sympatiaa. Mä en perää omia oikeuksiani, vaan sitä, että asian vakavuus huomioitaisiin.
ap

Vierailija
45/348 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älkää hankkiko lapsia jos on noin vaikeeta.

Vierailija
46/348 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:16"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:10"]Mutta kun kaikki syyt ei ole ihan saman arvoisia ja siitä pitäisi voida keskustella. Jos vaikka sinkulla on putkiremppa kesäkuussa ja pitää päästä mökille evakkoon, niin erittäin mielelläni joustan, jos se vaan on perheen kannalta mahdollista. Ja meillä aika usein on. Ap

[/quote]

Kaikki syyt eivät ehkä ole saman arvoisia, mutta tasapuolisesti jaetuissa lomissa niillä ei ole mitään merkitystä. Molemminpuolinen (!) jousto on tietysti positiivista, on hienoa jos työpaikalla löytyy sellaista, koska mikään itsestäänselvyys se ei ole.
[/quote]
Ja mun pointti oli se, että siihen pitäisi pyrkiä
Ihmisten pitäisi olla töissäkin ihmisiä toisilleen, eikä sääntöjä seuraavis robotteja.
ap

Vierailija
47/348 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:30"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:12"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:03"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:59"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:49"]

Mä en mitenkään voi käsittää, että tästäkin on tehty ongelma. Eikö se perkeleen perheellinen voisi pitää lomia paskaan aikaan vaikka silloin, kun lapsi on päiväkoti-ikäinen, jolloin vela vois pitää heinäkuita useamman putkeen. Ja sitten kun lapsesta tulee pieni koululainen, perheellinen voisi parina kolmena kesänä pitää lomansa heinäkuussa, tai mikä kuu nyt sattuukin eniten palvelemaan tarkoitusta.

EI, MEILLÄ ON TÄMÄ KIERTÄVÄ LOMALISTA, JA MEILLÄ EI TEHDÄ IKINÄ KOSKAAN YHTÄÄN POIKKEUKSIA. Että jos nyt Marjatan ekaluokkalainen on koko 10 vko yksin kotona, kun Marjatta sattui poikimaan juuri sinä vuonna, että kiertävän lomalistan mukaisesti seitsemän vuoden kuluttua Marjatan kesäloma on syyskuussa, Marjatta pitää nyt vaan turpansa kiinni ja on tyytyväinen, että edes joskus saa lomaa!! Seuraavana vuonna, kun Marjatan lapsi on tokaluokkalainen, saa Marjatta pitää lomansa toukokuussa! Vittu jee!

[/quote]

Eikö sille perkeleen perheelliselle tule mieleen ehdottaa vaikka jo edellisenä kesänä, että vaihdettaisiko vuoroja, kun sulla on loma elokuussa ja mulla heinäkuussa, niin mä voisin pitää ensi kesänä heinäkuun ettei lapsen tarvitse olla yksin kotona, ja tänä vuonna olisi muutenkin hyvä olla elokuussa kotona kun lapsi aloittaa koulun.

No ei tietenkään, kun paljon mukavampaa on valittaa kuinka lapseton ei jousta.

[/quote]

No eikös se perkele heti tokassa lauseessa pitänyt niitä lomiaan paskaan aikaan, vuosina jolloin lapsi on päiväkodissa???

[/quote]

No perkele, minusta se vain mietti eikö voisi pitää lomiaan paskaan aikaan. Ehdottamisesta ei puhuttu mitään. Ja onko ne nyt lopulta edes niin paskoja aikoja, sesongin ulkopuolella saa suht edullisia ulkomaanmatkoja, jolloin päiväkoti-ikäisenkin on koululaista helpompi lähteä reissuun. Voisi vaikka yrittää hyödyntää, jos ei tarvitsisi leikkiä marttyyria.

[/quote]

Ei perkele, etkö osaa lukea? Toi koko hässäkkä on kirjoitettu konditionaalissa, että jos se perheellinen voisi ensin niin sitten voisi lapseton myöhemmin. Jolloin kaikilla VOISI olla mukavampaa. Kyllä, tokihan sitä sen perheellisen pitää ensin ehdottaa, ei tämä itsestään tapahtuISI.

Ja tän koko kesälomavinkumisen pointtinahan on vissiin se heinäkuu, enkä minäkään tarhaikäisten lasten äitinä ollut lainkaan kiinnostunut heinäkuusta, vaan juuri sesongin ulkopuolisesta lomasta. Nyt koululaisten äitinä olen toki kiinnostunut niistä ajoista, jotka osuu myös lasten loman kanssa samaan aikaan. Mitä pienempiä koululaisia ovat olleet, sen kiinnostuneempi olen ollut.

[/quote]

Joko minä en osaa lukea, tai sinä et osaa kirjoittaa. Koko vikinä on tarpeetonta, jos se perkeleen perheellinen ei saa suutaan auki ja ehdota vaihtoja hyvissä ajoin. Toinen osapuoli suostuu tai ei suostu, mikään pakko ei ole suostua.

Vierailija
48/348 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi, että menee listojen mukaan. Vaihtaminen, jotta saa seuraavana vuonna haluamansa, on tyhmää, koska työpaikat vaihtyy nykyään tiuhaan.
Se, jonka vuoksi joustit, onkin ensi kesänä irtisanottu.

Vierailija
49/348 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:34"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:16"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:10"]Mutta kun kaikki syyt ei ole ihan saman arvoisia ja siitä pitäisi voida keskustella. Jos vaikka sinkulla on putkiremppa kesäkuussa ja pitää päästä mökille evakkoon, niin erittäin mielelläni joustan, jos se vaan on perheen kannalta mahdollista. Ja meillä aika usein on. Ap [/quote] Kaikki syyt eivät ehkä ole saman arvoisia, mutta tasapuolisesti jaetuissa lomissa niillä ei ole mitään merkitystä. Molemminpuolinen (!) jousto on tietysti positiivista, on hienoa jos työpaikalla löytyy sellaista, koska mikään itsestäänselvyys se ei ole. [/quote] Ja mun pointti oli se, että siihen pitäisi pyrkiä Ihmisten pitäisi olla töissäkin ihmisiä toisilleen, eikä sääntöjä seuraavis robotteja. ap

[/quote]

Ihmisyyteen kuuluu myös hyväksyä, että jokainen laittaa omat suunnitelmansa etusijalle. Hyvä tahto ja yhteishenki on jees, mutta se tosiaan vaatii kaikilta panostusta. Hyvin usein roolit jakautuvat niin, että toiset joustavat ja toisten puolesta joustetaan, oli tilanne mikä hyvänsä.

Vierailija
50/348 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:31"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:13"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:10"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:01"]Kyllä mä ymmärrän, että perheellisten on parempi pitää lomat tiettyyn aikaan. Mutta jos jollain on myös jokin hyvä syy pitää loma siihen aikaan, niin perheellisen ei pitäisi olla etuasemassa.

t. lapseton sinkku
[/quote]

Ap
[/quote]

[/quote]
Jos voitaisiin keskustella siitä, että millä viikollsviikolla on sulle tärkeät festarit ja milloin taas perheellisen kaikkein vaikein saada hoitajaa ja molemmilla on riittävästi hyvää tahtoa, niin lopputulos voisi olla molemmille parempi.

Eikös ne festaritkin ole joka vuosi samaan aikaan, joten kiertävä kuukausi on festarikävijöillekin huonompi kuin rakentava neuvottelu.

Jostain oleelista on myös pielessä, jos heikommassa asemassa olevaa kohtaan voi lainkaan tuntea sympatiaa. Mä en perää omia oikeuksiani, vaan sitä, että asian vakavuus huomioitaisiin.
ap
[/quote]

Miten itse ajoin noiden kanssa on niin että festareiden välipäivät menee kiertäessä suomea sukulaisille jne. Joita en näe loppuvuonna juuri sen takia että jokaisella on eri lomat ja menot. Eli minulle olisi hankalaa tulla töihin välissä jos olen esim toisella puolella Suomea.

Ja hyvä että sanoit heikommat asian. Sillä yleensä lapsettomat ovat se heikompi osa, koska perheelliset jyrää heidät sillä perhe verukkeella

Vierailija
51/348 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lapsettomien pitää joustaa, mut lapsellisten ei?

Vierailija
52/348 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:41"]

Eli lapsettomien pitää joustaa, mut lapsellisten ei?

[/quote]

Oivalsit asian ytimen.

lapseton

Vierailija
53/348 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin näin, tasa-arvoinen käytäntö edellyttäisi pitkiä työsuhteita, joustavia ihmisiä, hyviä välejä yleensäkin. Kun näin ei ole, niin raaka vuorosysteemi on hyvä.

Vierailija
54/348 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:40"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:31"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:13"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:10"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:01"]Kyllä mä ymmärrän, että perheellisten on parempi pitää lomat tiettyyn aikaan. Mutta jos jollain on myös jokin hyvä syy pitää loma siihen aikaan, niin perheellisen ei pitäisi olla etuasemassa.

t. lapseton sinkku
[/quote]

Ap
[/quote]

[/quote]

ap
[/quote]

Miten itse ajoin noiden kanssa on niin että festareiden välipäivät menee kiertäessä suomea sukulaisille jne. Joita en näe loppuvuonna juuri sen takia että jokaisella on eri lomat ja menot. Eli minulle olisi hankalaa tulla töihin välissä jos olen esim toisella puolella Suomea.

Ja hyvä että sanoit heikommat asian. Sillä yleensä lapsettomat ovat se heikompi osa, koska perheelliset jyrää heidät sillä perhe verukkeella
[/quote]
Ai sä olet aikuisena kuukausia yksin olevaa 7 vuotiasta heikompi?
Ja just tota mä tarkortarkotan joustamattomuudella, että sun pitää saada tehdä se turnee minkä olet aina tehnyt, mitään muita vaihtoehtoja ei ole.
ap

Ap

Vierailija
55/348 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:43"]

Juurikin näin, tasa-arvoinen käytäntö edellyttäisi pitkiä työsuhteita, joustavia ihmisiä, hyviä välejä yleensäkin. Kun näin ei ole, niin raaka vuorosysteemi on hyvä.

[/quote]

No mitä tasa-arvoista siinä ei muka ole? Ei oo muiden vika jos lapsen oot hankkinu.

Vierailija
56/348 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:41"]Eli lapsettomien pitää joustaa, mut lapsellisten ei?
[/quote]
Missä niin sanottiin?
Ap

Vierailija
57/348 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hankit pentuja? Itse olin yh, eikä tarvinut toisia kiusata silläkään asialla.

Vierailija
58/348 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:44"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:40"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:31"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:13"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:10"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:01"]Kyllä mä ymmärrän, että perheellisten on parempi pitää lomat tiettyyn aikaan. Mutta jos jollain on myös jokin hyvä syy pitää loma siihen aikaan, niin perheellisen ei pitäisi olla etuasemassa. t. lapseton sinkku [/quote] Mutta kun kaikki syyt ei ole ihan saman arvoisia ja siitä pitäisi voida keskustella. Jos vaikka sinkulla on putkiremppa kesäkuussa ja pitää päästä mökille evakkoon, niin erittäin mielelläni joustan, jos se vaan on perheen kannalta mahdollista. Ja meillä aika usein on. Ap [/quote] Vain siksi ettei asiat ole samanarvoisia sinulle, ei tarkoita että kaikki jakavat sinun arvomaailmasi. Esim minulle on tärkeämpää saada kesällä lomaa festareille jne ja nauttia lyhyestä kesästä, kun se että sinun vapaaehtoisesti hankittu lapsesi saattaa joutua olemaan yksin [/quote] Jos voitaisiin keskustella siitä, että millä viikollsviikolla on sulle tärkeät festarit ja milloin taas perheellisen kaikkein vaikein saada hoitajaa ja molemmilla on riittävästi hyvää tahtoa, niin lopputulos voisi olla molemmille parempi. Eikös ne festaritkin ole joka vuosi samaan aikaan, joten kiertävä kuukausi on festarikävijöillekin huonompi kuin rakentava neuvottelu. Jostain oleelista on myös pielessä, jos heikommassa asemassa olevaa kohtaan voi lainkaan tuntea sympatiaa. Mä en perää omia oikeuksiani, vaan sitä, että asian vakavuus huomioitaisiin. ap [/quote] Miten itse ajoin noiden kanssa on niin että festareiden välipäivät menee kiertäessä suomea sukulaisille jne. Joita en näe loppuvuonna juuri sen takia että jokaisella on eri lomat ja menot. Eli minulle olisi hankalaa tulla töihin välissä jos olen esim toisella puolella Suomea. Ja hyvä että sanoit heikommat asian. Sillä yleensä lapsettomat ovat se heikompi osa, koska perheelliset jyrää heidät sillä perhe verukkeella [/quote] Ai sä olet aikuisena kuukausia yksin olevaa 7 vuotiasta heikompi? Ja just tota mä tarkortarkotan joustamattomuudella, että sun pitää saada tehdä se turnee minkä olet aina tehnyt, mitään muita vaihtoehtoja ei ole. ap Ap

[/quote]

En oo tää kyseinen henkilö, mut siis sun mielestäs pitäs omat suunnitelmat ja menot tehä lapsellisten mukaan?

Vierailija
59/348 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:45"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:41"]Eli lapsettomien pitää joustaa, mut lapsellisten ei? [/quote] Missä niin sanottiin? Ap

[/quote]

Esim. viestissä 55...

Vierailija
60/348 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No, kyllä minä ainakin joustan lomaviikoissani ihan mielelläni kun omat lapset ovat jo teinejä. Muistan vielä sen verran hyvin millaista säätämistä pikkukoululaisten kesäloma-ajat olivat."

Minä lapsettomana joustan mielelläni, enkä ymmärrä miksi tästä saadaan edes keskustelua, kun perheissä on vain keskim. kaksi lasta ja päiväkoti-ikä on yleensä vain 3-4-vuotta ja myöhemmin lapsen ollessa kouluiässä on lapsella lomaa koko kesä eli vanhemmat saavat olla loma-aikana lasten kanssa oli loma-aika mikä tahansa kesäkuukausi.

Ja lapsettomana pidän mielelläni perinteisen lomaajan ulkopuolella, koska silloin hinnat ovat paljon halvemmat ja enemmän rauhaa lomakohteissa. Ei pitäisi olla mitään ongelmaa, jos kaikilla löytyisi hyvää tahtoa, eikä pelkästään omaa napaan tuijottamista.