Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tylytetäänkö teitä usein asiakkaina (kuten Härköstä)? Mua ei.

Vierailija
08.04.2015 |

Anna- Leenaa on siis tuhma bussikuski "tylyttänyt": http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1428371659832.html

Luin nuo kommentit ja valtavasti oli kauhukokemuksia bussikuskeista ja muistakin asiakaspalvelijoista. Mussa on varmaan joku vikana, kun en tuollaista koe juuri koskaan.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Härkösen juttu on valittaa ja uhriutua. Hän on kirjoittanut uhrikirjoja entisistä opettajistaan, koulukavereidensa vanhemmista, existään, lääkäreistään... Kolumneissa hän on jo parikymmentä vuotta kertonut, miten häntä tylyttävät matkaoppaat, Stockan myyjät, miesystävät, kaveritkin... Tuon on vain hänen brändinsä.

Vierailija
22/69 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 19:42"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 19:40"]

Härkönen yrittää kiertää sääntöjä ja valittaa, kun häntä ohjeistetaan... En jaksa ymmärtää.

[/quote] Keksimällä keksitty juttu, ei jaksa innostaa.

[/quote]

Totta, mutta noi kommentit oli kiinnostavia. Sydänverellä kirjotettuja.
[/quote]

Ette tainnut ymmärtää pointtia. Härkönen myönsi olleensa väärässä ja ymmärsi kuskin perustelut. Ihmetteli vaan sitä, että miksi asiaa ei voinut esittää ystävällisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 20:00"]

Härkösen juttu on valittaa ja uhriutua. Hän on kirjoittanut uhrikirjoja entisistä opettajistaan, koulukavereidensa vanhemmista, existään, lääkäreistään... Kolumneissa hän on jo parikymmentä vuotta kertonut, miten häntä tylyttävät matkaoppaat, Stockan myyjät, miesystävät, kaveritkin... Tuon on vain hänen brändinsä.

[/quote]

Ja kerran kehitysvammainen lapsi tuijotti....

Anna-Leena voisi siis a) keksiä jotain sanottavaa tai b) hoitaa tuota herkkänahkaisuuttaan. Tai molempia.

Vierailija
24/69 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 20:10"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 19:42"] [quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 19:40"] Härkönen yrittää kiertää sääntöjä ja valittaa, kun häntä ohjeistetaan... En jaksa ymmärtää. [/quote] Keksimällä keksitty juttu, ei jaksa innostaa. [/quote]   Totta, mutta noi kommentit oli kiinnostavia. Sydänverellä kirjotettuja. [/quote] Ette tainnut ymmärtää pointtia. Härkönen myönsi olleensa väärässä ja ymmärsi kuskin perustelut. Ihmetteli vaan sitä, että miksi asiaa ei voinut esittää ystävällisesti.

[/quote]

Mutta kukaan ei tiedä, sanoiko kuski todella epäystävällisesti (ja jos sanoi, oliko se tuon jutun arvoista) vai kokiko Härkönen kommnetin sellaisena. Lisäksi pointtini tässä oli se, että moni kokee epätäydellistä palvelua epätäydellisiltä ihmisiltä, mutta kaikki eivät koe sitä tylytyksenä.

Vierailija
25/69 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 19:43"]Minä tylytän takaisin, jos joku ryppyilee. Osaan sen homman todella hyvin. Parimetriset äijänkorstotkin menevät hiljaiseksi, kun minä puolta metriä alempaa annan oikein tulla. Huomatkaa: ei koskaan kirosanoja, minä osaan käyttää sarkasmia loistavasti.
[/quote]
Olet varmaan just se vitun ärsyttävä "suorasanainen, sarkastinen ja sanavalmis taskuraketti" vaikka oikeesti olet kääpiö naikkonen jolla on Napoleon-kompleksi. vingut ja kitiset asiaa puhuville fiksuilla ihmisille. Sitten tyhmyyttäsi kehut sarkasmiksi. Niin nähty tapaus :)

Vierailija
26/69 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei usein, mutta muutaman kerran on tylytetty juuri bussissa, Helsingissä. Esim. kerran kuski huusi kun en hänen mielestään heilauttanut kättä tarpeeksi ajoissa kun pysäkki oli paikassa jossa bussi kulkee nopeasti. Ei vissiin tajunnut, ettei siinä hämärässä ja sateessa bussin odottajakaan nähnyt kovin ajoissa mikä bussi on tulossa. Toisen kerran ulkomaalainen kuski kiukutteli kun kuulimme toisemme väärin ja sain väärän lipun, ja hänen mielestään molempien väärinkuulemiset olivat minun vikaani.

Vierailija
27/69 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista täällä sääntö-Suomessa taas... Säännöt on tehty noudatettaviksi. Jotkut vaan on niin huumaantuneita tästä sääntölandiasta että jos joku ei esim. TIEDÄ jonkin säännön olemassaolosta, heti purraan toiselta ihmiseltä pää poikki. Kun vaihtoehto olisi vaikka vaan neutraalisti huomauttaa asiasta ja jos ei mene perille, sitten käyttää painokkaampaa kehotusta.

Vierailija
28/69 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen leimannut korttia ja lähtenyt niin kuski alkaa huutelemaan perään että "HEIHEIHEI tules takaisin ei siitä noin vaan huidella!!11!!11" ja tarkastanut että maksoin. Miten hitaasti se pitää leimata että ne keharit näkee ja aistihavainto käännetään aivoissa ajatukseksi?

Vierailija
29/69 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 20:20"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 19:43"]Minä tylytän takaisin, jos joku ryppyilee. Osaan sen homman todella hyvin. Parimetriset äijänkorstotkin menevät hiljaiseksi, kun minä puolta metriä alempaa annan oikein tulla. Huomatkaa: ei koskaan kirosanoja, minä osaan käyttää sarkasmia loistavasti. [/quote] Olet varmaan just se vitun ärsyttävä "suorasanainen, sarkastinen ja sanavalmis taskuraketti" vaikka oikeesti olet kääpiö naikkonen jolla on Napoleon-kompleksi. vingut ja kitiset asiaa puhuville fiksuilla ihmisille. Sitten tyhmyyttäsi kehut sarkasmiksi. Niin nähty tapaus :)

[/quote]

Minä en kitise, minä sanon suoraan. Eipä minua sitten tylytetäkään. Ikävää, jos se sinua vaivaa, mutta elämä on. :)

Napoleon-kompleksi? Napoleonhan oli varsin kookas omaan aikaansa nähden. Britit siitä kompleksisen tekivät, kait pönkittääkseen omaa heikkouttaan. Niin kuin sinäkin kompensoit omaa heikkouttasi minuun. :D Enkä minä ole naikkonen, sillä naikkosilla on tekoripset, tekotissit ja tekorusketus ja ne ovat n. 30 vuotta minua nuorempia. Minussa on kaikki omaa. ;)

Vierailija
30/69 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 20:27"]

Tällaista täällä sääntö-Suomessa taas... Säännöt on tehty noudatettaviksi. Jotkut vaan on niin huumaantuneita tästä sääntölandiasta että jos joku ei esim. TIEDÄ jonkin säännön olemassaolosta, heti purraan toiselta ihmiseltä pää poikki. Kun vaihtoehto olisi vaikka vaan neutraalisti huomauttaa asiasta ja jos ei mene perille, sitten käyttää painokkaampaa kehotusta.

[/quote]

Ei kuljettaja välttämättä tiedä tylyttäneensä. Hän saattoi vaan huomauttaa neutraalisti, mutta Härkönen ehkä omista syistään piti sitä tylynä.

Vierailija
31/69 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 20:20"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 19:43"]Minä tylytän takaisin, jos joku ryppyilee. Osaan sen homman todella hyvin. Parimetriset äijänkorstotkin menevät hiljaiseksi, kun minä puolta metriä alempaa annan oikein tulla. Huomatkaa: ei koskaan kirosanoja, minä osaan käyttää sarkasmia loistavasti. [/quote] Olet varmaan just se vitun ärsyttävä "suorasanainen, sarkastinen ja sanavalmis taskuraketti" vaikka oikeesti olet kääpiö naikkonen jolla on Napoleon-kompleksi. vingut ja kitiset asiaa puhuville fiksuilla ihmisille. Sitten tyhmyyttäsi kehut sarkasmiksi. Niin nähty tapaus :)

[/quote]

Minä en kitise, minä sanon suoraan. Eipä minua sitten tylytetäkään. Ikävää, jos se sinua vaivaa, mutta elämä on. :)

Napoleon-kompleksi? Napoleonhan oli varsin kookas omaan aikaansa nähden. Britit siitä kompleksisen tekivät, kait pönkittääkseen omaa heikkouttaan. Niin kuin sinäkin kompensoit omaa heikkouttasi minuun. :D Enkä minä ole naikkonen, sillä naikkosilla on tekoripset, tekotissit ja tekorusketus ja ne ovat n. 30 vuotta minua nuorempia. Minussa on kaikki omaa. ;)
[/quote]
Kun sanot suoraa "puoli metriä alempaa" se on kitinää. Napoleon-kompleksi on vakiintunut sana ja sitä käytetään kuvaamaan kaltaisiasi agressiivisia tonttuja Napoleonin todellisesta pituudesta huolimatta. Kompleksisuus ei ole sana, ja olen niin koossa kuin henkisissä ominaisuuksissani sinua vahvempi, ainakin tosta muka-nokkelasta narinasta päätellen. Naikkosella tarkoitan juuri sinun kaltaisiasi itsestään liikoja luulevaa ylikasvanutta uhmaikäistä tyttöä.

Vierailija
32/69 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 19:40"]

Härkönen yrittää kiertää sääntöjä ja valittaa, kun häntä ohjeistetaan... En jaksa ymmärtää.

[/quote]

Samaa mieltä. Siellä bussissa on ihan kyltti, jossa lukee että uloskäynti taka-ovesta. Sillä ei siis ole merkitystä, jos satut istumaan bussin etuosassa. Tai istut lähes tyhjässä bussissa. Tai olet tunnettu kirjailija. Kaikki poistuvat bussin takaovesta koska sääntö on kaikille sama. Reilua ja yksinkertaista. Anna-Leenan mielestä säännöt eivät kuitenkaan koske häntä. Ainahan näitä mielensäpahoittajia löytyy busseista. Ja muualtakin.

Vierailija
33/69 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Härkönenhän nyt on ammattimielensäpahoittaja, joka saa näillä dramatisoiduilla ongelmillaan palstantäytettä. Pinnallinen, itsekeskeinen ja tyhjäpäinen nainen, jonka tekstejä yliarvostetaan. Häräntappoase oli uransa huippu, henkinen taso ikävä kyllä on edelleen sama kuin silloin kuusitoistavuotiaana. Niitä ihmisiä, jotka loukkaantuvat jo siitäkin, jos sanoo 'Huomenta' väärällä tavalla - ja kirjoittaa siitä mielensäpahoittamisesta kärkevän kolumnin.

Vierailija
34/69 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 20:41"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 20:20"] [quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 19:43"]Minä tylytän takaisin, jos joku ryppyilee. Osaan sen homman todella hyvin. Parimetriset äijänkorstotkin menevät hiljaiseksi, kun minä puolta metriä alempaa annan oikein tulla. Huomatkaa: ei koskaan kirosanoja, minä osaan käyttää sarkasmia loistavasti. [/quote] Olet varmaan just se vitun ärsyttävä "suorasanainen, sarkastinen ja sanavalmis taskuraketti" vaikka oikeesti olet kääpiö naikkonen jolla on Napoleon-kompleksi. vingut ja kitiset asiaa puhuville fiksuilla ihmisille. Sitten tyhmyyttäsi kehut sarkasmiksi. Niin nähty tapaus :) [/quote] Minä en kitise, minä sanon suoraan. Eipä minua sitten tylytetäkään. Ikävää, jos se sinua vaivaa, mutta elämä on. :) Napoleon-kompleksi? Napoleonhan oli varsin kookas omaan aikaansa nähden. Britit siitä kompleksisen tekivät, kait pönkittääkseen omaa heikkouttaan. Niin kuin sinäkin kompensoit omaa heikkouttasi minuun. :D Enkä minä ole naikkonen, sillä naikkosilla on tekoripset, tekotissit ja tekorusketus ja ne ovat n. 30 vuotta minua nuorempia. Minussa on kaikki omaa. ;) [/quote] Kun sanot suoraa "puoli metriä alempaa" se on kitinää. Napoleon-kompleksi on vakiintunut sana ja sitä käytetään kuvaamaan kaltaisiasi agressiivisia tonttuja Napoleonin todellisesta pituudesta huolimatta. Kompleksisuus ei ole sana, ja olen niin koossa kuin henkisissä ominaisuuksissani sinua vahvempi, ainakin tosta muka-nokkelasta narinasta päätellen. Naikkosella tarkoitan juuri sinun kaltaisiasi itsestään liikoja luulevaa ylikasvanutta uhmaikäistä tyttöä.

[/quote]

Mikä ihmeen tarve aikuisella (?) ihmisellä on hyökätä verbaalisesti täysin ventovieraan ihmisen kimppuun netissä, vetäistä hatusta syvälleluotaavia päätelmiä hänen luonteestaan ja olemuksestaan ja aloittaa haukkuminen?

En ole tuo "taskuraketti", mutta ihan näin sivusta lukiessa alkoi ärsyttää aivan hel**tisti.

Vierailija
35/69 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 19:08"]

On tylytetty! Bussikuski nimenomaan tylytti joskus kun ei uskonut että olen alle 15v. Ei mulla ollut sen ikäisenä mitään henkkareitakaan. Jotkut asiat voi sanoa myös kivasti vaikka ei olisi millään (muka) uskonut ikääni. Mielestäni olin selvästi kyllä hirveän nuoren näköinen mutta kuski halusi tylyttää nuoria vaan.

[/quote]

Minulle kävi samoin alaikäsenä matkustaessani. Olin todella lapsen näköinen n. 13-vuotias ja lapsilippua myytiin muistaakseni alle 17-vuotiaalle, opiskelijalippuakaan en voinut ostaa kun en vielä tuossa iässä voinut mihinkään opiskelijaliittoon kuulua. Bussikuski ei uskonut olevani 13 enkä voinut millään tavoin asiaa todistaakkaan, kun harvemmalla tuon ikäisellä on yhtään mitään henkilöpapereita, varsinkaan mukana kulkevia. Olin todella peloissani sillä olin matkalla sukulaisen luota kotiin naapurikaupunkiin ja iltakin oli jo pitkällä, mutta rahat riittivät loppujen lopuksi tuplahintaiseen aikuisten lippuun. Kuskin ylimielinen asenne ja vittuilu on jäänyt ikuisesti mieleeni, nykyäänhän tuosta varmaan olisi voinut soittaa iltalehteen ja syyttää kuskia heitteillejätöstä mikäli rahat ei olisi riittänyt. Kännykätkään eivät tuohon aikaan tainneet olla vielä niin yleisiä, että olisi voinut soittaa jonkun apuun.  

Vierailija
36/69 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 20:41"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 20:20"] [quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 19:43"]Minä tylytän takaisin, jos joku ryppyilee. Osaan sen homman todella hyvin. Parimetriset äijänkorstotkin menevät hiljaiseksi, kun minä puolta metriä alempaa annan oikein tulla. Huomatkaa: ei koskaan kirosanoja, minä osaan käyttää sarkasmia loistavasti. [/quote] Olet varmaan just se vitun ärsyttävä "suorasanainen, sarkastinen ja sanavalmis taskuraketti" vaikka oikeesti olet kääpiö naikkonen jolla on Napoleon-kompleksi. vingut ja kitiset asiaa puhuville fiksuilla ihmisille. Sitten tyhmyyttäsi kehut sarkasmiksi. Niin nähty tapaus :) [/quote] Minä en kitise, minä sanon suoraan. Eipä minua sitten tylytetäkään. Ikävää, jos se sinua vaivaa, mutta elämä on. :) Napoleon-kompleksi? Napoleonhan oli varsin kookas omaan aikaansa nähden. Britit siitä kompleksisen tekivät, kait pönkittääkseen omaa heikkouttaan. Niin kuin sinäkin kompensoit omaa heikkouttasi minuun. :D Enkä minä ole naikkonen, sillä naikkosilla on tekoripset, tekotissit ja tekorusketus ja ne ovat n. 30 vuotta minua nuorempia. Minussa on kaikki omaa. ;) [/quote] Kun sanot suoraa "puoli metriä alempaa" se on kitinää. Napoleon-kompleksi on vakiintunut sana ja sitä käytetään kuvaamaan kaltaisiasi agressiivisia tonttuja Napoleonin todellisesta pituudesta huolimatta. Kompleksisuus ei ole sana, ja olen niin koossa kuin henkisissä ominaisuuksissani sinua vahvempi, ainakin tosta muka-nokkelasta narinasta päätellen. Naikkosella tarkoitan juuri sinun kaltaisiasi itsestään liikoja luulevaa ylikasvanutta uhmaikäistä tyttöä.

[/quote]

Kääpiö naikkonenko ei ole kitinää? Tai taskuraketti? Ja aika moni nainen joutuu puhumaan parimetrisille äijänkorstoille puoli metriä alempaa, ei siinä tarvitse edes liioitella. Mutta kuinka vaan!

Vierailija
37/69 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin on vittuillut bussikuski. Olin silloin lapsi. Aikuisikäisenä tylytetty vain sosiaalitoimistossa. Kyllä niitä hulluja mahtuu joka ammattiin.

Vierailija
38/69 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 19:04"]Anna- Leenaa on siis tuhma bussikuski "tylyttänyt": http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1428371659832.html

Luin nuo kommentit ja valtavasti oli kauhukokemuksia bussikuskeista ja muistakin asiakaspalvelijoista. Mussa on varmaan joku vikana, kun en tuollaista koe juuri koskaan.
[/quote]

Tai sitten on ollut onnea matkassa.

Vierailija
39/69 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoin on tylytetty, mutta ikävä kyllä aina joskus. Muistuu mieleeni kolme tapausta Helsingin busseista:

1) Bussi oli lähdössä Rautatientorilta, ja kysyin kohteliaasti kuskilta, pysähtyisikö kyseinen bussi paikassa X. Kuski huokaisi todella raskaasti (ihan kuin olisin esittänyt maailman typerimmän kysymyksen) ja sanoi sitten todella leipiintyneen kuuloisesti: "Pysähtyy vaikka millä pysäkillä, jos vain painat nappia." Selvä, anteeksi kun häiritsin...

2) Nousin bussiin ja minulla oli kädessäni matkakortti (jossa oli ladattuna kautta). Puhuin kuitenkin samalla kännykkään ja olin niin ajatuksissani, että kuljin kuskin ohi näyttämättä matkakorttia kortinlukijalle. Kuski karjaisi perääni, että heti takaisin. Pyysin sitten hymyillen anteeksi ja näytin korttia kortinlukijalle (jossa siis oli ladattuna kautta!) – ei mitään ongelmaa. Kuski ei kuitenkaan tästä leppynyt, vaan jatkoi itsekseen sadattelua siitä, miten uskomattomia jotkut matkustajat ovat. Kuulin tämän, sillä istuin edessä.

3) Bussissa oli jotain häikkää, sillä ns. lastenvaununapin merkkivalo syttyi koko ajan, vaikka kukaan ei painanutkaan nappia. Ihmettelimme sitä muiden matkustajien kanssa, ja joku taisi siitä kuskillekin huikata, mutta tämä ei ymmärtänyt tilannetta. Kun minä sitten menin seisomaan oven eteen jäädäkseni kyydistä pois, kuski huusi minulle: "Hei, sinä punatakkinen tyttö, nyt helvetti lopetat heti sen lastenvaununapin painelun!" Ei mennyt jakeluun, vaikka minä ja muut matkustajat huusimme takaisin, että vika on bussissa. Ehkä sitten minun jäätyäni kyydistä ja merkkivalon edelleen syttyessä kuski viimein tajusi, mistä oli kysymys.

Vierailija
40/69 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Anna-Leena sanonut jossain artikkelissa että on siinä iässä ettei välittäisi tulla raiskatuksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi