Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten akateeminen mies eroaa duunarimiehestä?

Vierailija
24.12.2021 |

Kyllähän niissä joku ero varmaan on.

Kommentit (426)

Vierailija
341/426 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aviomieheni on tekniikan tohtori. Osaa tehdä pientä pintaremonttia, maalaamisia sun muita, mutta kaikkeen vaativampaan maksaa mieluummin ammattimiehen. Miksi sitä käsiään liata, kun kerran on varaa maksaa toisen työstä. Minä olen valinnut itselleni aviomiehen enkä remonttimiestä.

Niin olet valinnut itsellesi rikkaan miehen :) Onnea sinulle kun olet saannut taloudellisen turvan ja lompakon itsellesi <3

Eipä tuollainen tohtori mies mikään kultakaivos rahallisesti ole. Kohtuullisesti toimeen tuleva ja rikas mies ovat kaksi täysin eri asiaa.

Vierailija
342/426 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aviomieheni on tekniikan tohtori. Osaa tehdä pientä pintaremonttia, maalaamisia sun muita, mutta kaikkeen vaativampaan maksaa mieluummin ammattimiehen. Miksi sitä käsiään liata, kun kerran on varaa maksaa toisen työstä. Minä olen valinnut itselleni aviomiehen enkä remonttimiestä.

Niin olet valinnut itsellesi rikkaan miehen :) Onnea sinulle kun olet saannut taloudellisen turvan ja lompakon itsellesi <3

Eipä tuollainen tohtori mies mikään kultakaivos rahallisesti ole. Kohtuullisesti toimeen tuleva ja rikas mies ovat kaksi täysin eri asiaa.

Aika harvalla duunarilla on varaa teetättää remontteja ulkopuolisella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/426 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse akateeminen, peräti tuplatutkinnoilla. Olen seurustellut niin akateemisten kuin duunarimiestenkin kanssa. Nykyisellä aviopuolisolla on kaksi eri opistotason tutkintoa, harrastaa erästä joukkueurheilulajia aktiivisesti, treenattu kroppa (ei mikään sikaniska), tulot kaksi kertaa isommat mitä minulla vaikka itsekin hyväpalkkaisessa vakituisessa virassa. Puolisolta onnistuu sähkötyöt (ensimmäinen koulutus siltä alalta), sekä kaikki mahdolliset kodin rempat. Autot hoituu jne. On hyvä ja rakastava isä lapsellemme, ja mies omaa laajan ystäväpiirin sekä on naapurustossa yms asuinalueellamme tykätty henkilö.

Parista akateemisesta miehestä kokemuksia että ovat älykkäitä ja hyviä omalla alallaan, mutta kaikki kodin työt (yksinkertaisimmatkin) hoidatetaan muilla. Yhdellä meni hiusten laittaminen kauemmin kuin minulla. Toinen analysoi aivan kaikkia asioita ja lopulta kyllästyinkin siihen. Lisäksi kaikki akateemikot eivät todellakaan pidä itsestään ja kunnostaan huolta. En vaihtaisi enää akateemikkoon vaikka nämä ovatkin vain omia kokemuksiani.

Vierailija
344/426 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kädentaidoton ja luultavammin kovempi feministi kuin itse olet. 

Vierailija
345/426 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateeminen mies haluaa hoikan vaimon. Muille käy sitten laajempi repertuaari.

Vierailija
346/426 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, okei? Se ei silti tarkoita että olisi rikas jos kykenee teettämään remontin toisella. En ymmärrä miten kommentisi tosin liittyi omaani.

Vierailija
347/426 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä miehen pitää osata käyttää moottorisahaa, olipa miten hieno titteli tahansa.

Ja naisen tiskata.

Vierailija
348/426 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, aika lailla vähentää niiden kädentaitojen arvoa, kun ei ole muutakaan vaihtoehtoa olemassa kuin tyytyä niihin.

Vierailija
349/426 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, okei? Se ei silti tarkoita että olisi rikas jos kykenee teettämään remontin toisella. En ymmärrä miten kommentisi tosin liittyi omaani.

Duunarin silmissä se on rikas jos pystyy teetättämään remontit ulkopuolisilla henkilöillä. 

Oikeasti ei jollain 2000e-3000e kuukausituloilla teetetä remontteja ulkopuolisilla.

Vierailija
350/426 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa että työnteolla et tule rikastumaan, olit sitten lvi-asentaja taikka se tekniikan tohtori. Järkeviä ihmisiä löytyy molemmista luokista, jotka osaavat pelata korttinsa oikein.

Vierailija
351/426 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä typerä keskustelu täynnä yleistyksiä.

Vierailija
352/426 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero on Suomessa pienempi kuin esim. Englannissa. Suomessa suuri osa duunariperheistä viettää melko keskiluokkaista elämää ja lapsensa käy saman peruskoulun kuin akateemisten lapset.

Briteissä onkin sit jännempää. Mielestäni Suomessa et voi duunarista tehdä ennakkopätelmiä tapaamatta häntä. Toisaalta akateemisissa on alkanut olla enemmän ja enemmän epäsivistynyttä örveltäjää, jotka tekee opinnot ja työt huonosti ja tähtäävät vain muiden kuse***miseen.

Terv. Duunariperheen ekonomitytär

Vierailija
353/426 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akateeminen mies haluaa hoikan vaimon. Muille käy sitten laajempi repertuaari.

Haluaa mitä haluaa mutta reilusti ylipainoisia näyttää heidän enemmistön rouvat olevan. Hyvät ruuat ja viinit..

Vierailija
354/426 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunarit sairastaa enempi ja kuolevat nuorempina. He myös jäävät akateemisia useammin ilman puolisoa. Näistä eroista on tutkimuksia tuon tuosta. Mutta niistä kantsii katsoa, että missä maassa tehty. Suomeen pätee vain Suomessa tehty tutkimus.

Vierailija
355/426 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa ummehtuneita stereotypioita.

no käyppä keskustelemassa paikallisen työmaan tupakka paikalla suomeksi ydinfysiikasta. 

Olen akateeminen mies, spesifiä asiantuntijuutta vaativalla oman alan alueella esimieshommissa. Silti opiskeluaikana työskennellyt monessa "duunarihomassa" (varastoilla, tehtaissa...), osaan huoltaa polkupyörät, vaihtaa autonpyörät, olen rempannut omistamiani asuntoja, ja mökillä hoidan puunkaadosta alkaen kaikki kunnossapito- ja rakennushommat.

Ja tunnen monia kaltaisiani akateemisia miehiä eri aloilta. Tosin olen jo lähemmäs 50, joten sekin vaikuttanee, nykyiset 20-30v tissiposket eivät osaa enää ajaa autolla eivätkä juuri muutakaan kun näplätä puhelintaan - koulutustasosta riippumatta.

Silti en osaa keskustella ydinfysiikasta. Sekö se vaatimus akateemisuudelle on?

Vierailija
356/426 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Duunari on yksinkertainen ja sivistymätön. Äly ei riitä parempaan.

Syyllistyit ad hominem -argumenttiin, mahdollisesti pariin muuhunkin. Tämä ei ole todellakaan ole ensimmäinen kerta tällä palstalla kun akateeminen syyllistyy argumentointivirheeseen. Minulta ei löydy paljoa luottoa vuoden 2021 akateemisiin. Mielestäni nykyään pitäisi tehdä selvä ero kovien tieteiden ja pehmeiden tieteiden välille.

-peruskoulun käynyt

Vierailija
357/426 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Duunareilla on usein ns. perinteiset arvot.  Koti, kirkko ja isänmaa vaikka ollaankin itse asiassa ateisteja.  Vanhemmissa duunareissa oli paljon vasemmistolaisia, nykyään perussuomalaisuus vaikuttaa yleiseltä duunareitten keskuudessa.  Asenteet naisia kohtaa ovat alentuvia, vähän niin kuin tälläkin palstalla näkyy.  Idioottimaista "vitsailua", jolle he keskenään nauravat.  Sukupuolet ovat selkeitä, koska "se nyt vaan on näin".  Koska se on "luonnollista".  Duunarin elämä on yksinkertaista, koska asiat ovat joko hyviä tai huonoja, kun "se vaan on niin".  Homot ovat kauhistus.  Rasismi selitetään normaaliksi.

Akateemisella puolella pahimmat putkiaivot hakeutuvat rahakkaimmille aloille.  Juristit, DIt, ekonomit ja lääkäritkin ovat usein oikeistolaisia sekä halveksivat humanisteja ja työttömiä.   Heissä on jotain samaa kuin duunareissa.  Putkiaivoisuutta.  Alentuva suhtautuminen naisiin yleistä.  Vaimoksi haetaan helppoa vähemmän koulutettua naista.

Käsi sydämelle, kuka juristi, DI, ekonomi tai lääkäri haluaa puolisoksi jonkun kirkuvan feministin?

Akateemiset miehet valitsevat puolisokseen yleensä akateemisen vaimon ja akateemisissa naisissa on paljon feministisesti ajattelevia.

En viitsi sanoa nimeä, mutta minun lääkärimieheni iski minut, feministinaisen, vaimokseen. En kyllä ole kirkuva feministi, kuten ei kukaan minun tuntemani muukaan feministi.

Vierailija
358/426 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse akateeminen, peräti tuplatutkinnoilla. Olen seurustellut niin akateemisten kuin duunarimiestenkin kanssa. Nykyisellä aviopuolisolla on kaksi eri opistotason tutkintoa, harrastaa erästä joukkueurheilulajia aktiivisesti, treenattu kroppa (ei mikään sikaniska), tulot kaksi kertaa isommat mitä minulla vaikka itsekin hyväpalkkaisessa vakituisessa virassa. Puolisolta onnistuu sähkötyöt (ensimmäinen koulutus siltä alalta), sekä kaikki mahdolliset kodin rempat. Autot hoituu jne. On hyvä ja rakastava isä lapsellemme, ja mies omaa laajan ystäväpiirin sekä on naapurustossa yms asuinalueellamme tykätty henkilö.

Parista akateemisesta miehestä kokemuksia että ovat älykkäitä ja hyviä omalla alallaan, mutta kaikki kodin työt (yksinkertaisimmatkin) hoidatetaan muilla. Yhdellä meni hiusten laittaminen kauemmin kuin minulla. Toinen analysoi aivan kaikkia asioita ja lopulta kyllästyinkin siihen. Lisäksi kaikki akateemikot eivät todellakaan pidä itsestään ja kunnostaan huolta. En vaihtaisi enää akateemikkoon vaikka nämä ovatkin vain omia kokemuksiani.

Asrgh, opetelkaa mikä akateemikko on! Täällä ei kyllä kukaan ole seurustellut akateemikon kanssa, saati ole itse sellainen.

Vierailija
359/426 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asrgh, opetelkaa mikä akateemikko on! Täällä ei kyllä kukaan ole seurustellut akateemikon kanssa, saati ole itse sellainen.

Akateeminen, joka ei tiedä mikä akateemikko on? Ei kai sellaista olekaan. Mitä järkeä on valehdella olevansa akateeminen, sehän on naurettavaa. Vain ensimmäisen ja toisen polven akateemiset pitävät melua tutkinnostaan. Sitten kun kaikki ovat akateemisia olleet sukupolvi toisensa jälkeen ei asiasta tarvitse pitää melua. Isoäitini äiti oli tunnettu taiteilija ja akateemisesti sivistynyt (1800-luvulla), joten ei tarvitse minun olla feministikään. Se on itsestäänselvää, että naiset ja miehet ovat tasa-arvoisia, koulutettuja, sivistyneitä jne. Mitään ismejä ei siihen tarvita eikä sitäkään, että naisen pitäisi käydä töissä ollakseen emansipoitunut.

Jo monta sivua minä ja muutamat muut kertoivat olennaisen. Ei se tutkinto, vaan taustat, sillä nykyisin kuka tahansa voi suorittaa akateemisen tutkinnon, jota se vain kiinnostaa. Ja suurin osa on keskiluokkaisia, mixed.

Vierailija
360/426 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Duunareilla on usein ns. perinteiset arvot.  Koti, kirkko ja isänmaa vaikka ollaankin itse asiassa ateisteja.  Vanhemmissa duunareissa oli paljon vasemmistolaisia, nykyään perussuomalaisuus vaikuttaa yleiseltä duunareitten keskuudessa.  Asenteet naisia kohtaa ovat alentuvia, vähän niin kuin tälläkin palstalla näkyy.  Idioottimaista "vitsailua", jolle he keskenään nauravat.  Sukupuolet ovat selkeitä, koska "se nyt vaan on näin".  Koska se on "luonnollista".  Duunarin elämä on yksinkertaista, koska asiat ovat joko hyviä tai huonoja, kun "se vaan on niin".  Homot ovat kauhistus.  Rasismi selitetään normaaliksi.

Akateemisella puolella pahimmat putkiaivot hakeutuvat rahakkaimmille aloille.  Juristit, DIt, ekonomit ja lääkäritkin ovat usein oikeistolaisia sekä halveksivat humanisteja ja työttömiä.   Heissä on jotain samaa kuin duunareissa.  Putkiaivoisuutta.  Alentuva suhtautuminen naisiin yleistä.  Vaimoksi haetaan helppoa vähemmän koulutettua naista.

Käsi sydämelle, kuka juristi, DI, ekonomi tai lääkäri haluaa puolisoksi jonkun kirkuvan feministin?

Huomautan, että esim. valtaosa lääkäreistä ja noin puolet juristeista ei halua vaimoksi yhtään ketään, koska heteronaiset tuppaavat jostain kumman syystä preferoimaan miehiä. Ekonomien sukupuolijakaumasta en tiedä mutta lienee lähellä 50-50 sekin. Dippainssit ovat sitten niitä viimeisiä miesvaltaisia akateemisia aloja - tosin hyvää vauhtia naisistumassa sekin.

tunnen kaksi juristia ja yhden lääkärin. kaikilla vaimo on ulkomaalaistaustainen. en lähde yleistämään mutta onko muilla samanlaisia havaintoja?

En tunne yhtäkään ulkomaalaistaustaisen nainutta akateemista. Joka ikisellä on koulutettu suomalainen puoliso, lääkäreillä lääkäreitä, teknisen alan ihmisillä talousjohtajaa ja psykologia, hallintojohtajalla opettajaa. Suurin osa on pariutunut jo opiskeluaikana.

Meinaat että fiksut koulutetut miehet eivät kaipaisia fiksua ja hyvin tienaavaa kumppania?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan