Miten akateeminen mies eroaa duunarimiehestä?
Kommentit (426)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehen pitää osata käyttää moottorisahaa, olipa miten hieno titteli tahansa.
Miksei naisen tartte osata?
Olen käyttänyt.
N ja DI
Vierailija kirjoitti:
Tinderissähän sen huomaa. Akateeminen osaa yhdyssanat. Duunarirekkakuskilla teksti on kuin alakoululaisella.
Ei se osaamattomuus. Mutta kun aletaan puhua sivistyssanoilla väärin kun voisi suomeksi sanoa. Gongreettinen, symbaattinen jne. Voi hyvät hyssyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akateemiset eivät ole niin usein rasisteja ja seksistejä, tai ainakin he osaavat salata sen. Duunari ei osaa ja mölisee kaiken ääneen ja nolaa itsensä.
Akateemisilla on myös enemmän aineellista ja henkistä pääomaa, duunarit tunkee kaikki rahansa kaljaan ja einesruokaan.
Akateemiset jaksavat lukea ja keskittyä, duunarit eivät jaksa luke Aku Ankkaakaan.
Siinä muutamia.
Mulla on rakkaat poika, veli ja appiukko asentajia, enkä kyllä tunnista heitä tästä kuvauksesta. Eivät mölise, eivätkä ikinä ole ainakaan minun kuullen puhuneet rasistisia tai seksistisiä juttuja. Avuliaita ovat ja toiset huomioon ottavia, tekevät niin "naisten" kuin "miesten" töitä.
Puolin ja toisin heitellään ennakkoluuloja ja survotaan suppeisiin lokeroihin. Ehkä sen toisilta vielä ymmärtäisi, mutta minkä alan akateemisten maailma on noin mustavalkoinen?
Vierailija kirjoitti:
Akateeminen on usein käytännön hommissa ns. kädetön.
Valitettavasti nykyään on moni duunarikin.
t. Korjaamolla rekryprosessia seurannut.
Minun kokemukseni mukaan akateemisuutta korostavat ovat itse yleensä akateemisia, mutta eniten duunarimaisia. Mukamas keskustelevat tieteestä, politiikasta, taiteesta jne, mutta todellisuudessa keskustelevat vain otsikkotasolla. Jos aiheesta yrittää keskustella oikeasti niin vaihtuu aihe hyvin nopeasti.
Nykyään on niin paljon akateemisia että väistämättä suuri osa on heppoista ainesta. Enemmän kiinnostaa reality kuin esim huomenna laukaistava JWST-kaukoputki.
Vierailija kirjoitti:
Akateeminen on kuivakka eikä ymmärrä huumoria.
Tässä siis "huumorilla" tarkoitetaan pieremistä ja radio Suomipopin Aamulypsyä, eikä esimerkiksi laadukasta pohjois-amerikkalaista stand up -komiikkaa tai brittihuumoria.
Mun akateeminen eksä oli kuivakka ja vähän tosikko, suorituskeskeinen, kaipasi elämän perinteisiä merkkipaaluja ja terveistä elämäntavoista ja hyvästä kropasta huolimatta ei jaksanut lempeä kovin usein, kirja kiinnosti sänkyseurana enemmän.
Kätevä oli kodinhommissa ja vaihtoi itse autonrenkaat yms, ei mikään hoomoilanen.
Nykyinen duunaripuoliso on poliittisesti aktiivinen, harrastaa taidetta, on hyvin tasa-arvoinen asenteissaan ja ihanan romantikko. Terveet elämäntavat hänelläkin. Kunnianhimoinen ei ole sratuksen suhteen mutta itsensä kehittämiseen kylläkin.
Kumpikaan on tuskin mikään tyyppiesimerkki, ihmiset harvoin on.
Jotenkin väsyttää tämä ”akateeminen tietää vain yhdestä asiasta ja on kaikessa käytännön tekemisessä ihan kädetön”. Esim. itse olen akateeminen JA erittäin kätevä käsistäni aiheesta riippumatta, nämä ei millään tavalla ole toisensa poissulkevia ominaisuuksia. Sosiaalisesti olen normaali, enkä mikään nurkissa lymyilevä ja syrjäytynyt ihmiskammoinen ”nörtti”.
Duunarin hommat ovat minulle liian yksinkertaisia (olen tehnyt nuoruudessani) ja rutiininomaisia, tarvitsen jatkuvaa älyllistä haastetta, siksi olen kouluttautunut korkeammalle.
Akateemiset liikuntaa harrastavat on usein paremmassa kunnossa kuin raavaat raksa duunari äjjät, jotka hyytyy hyvin nopeasti tupakka tai kahvitauolle kun vähänkin pitää alkaa huhkimaan.
"Akateeminen on hommannut koulutuksen ja työn, jonka haluaa, eikä vaan tienatakseen ja yleensä enemmän kunnianhimoa kuin duunarilla. Lisäksi usen paremmat kommunikaatiotaidot ja huolehtii hampaistaan, terveydestään, kunnostaan ja ulkonäöstään enemmän ja syö terveellisemmin.
Duunarimies useammin arvottaa työtään palkan kautta ja akateeminen saavutusten, yhteiskunnallisen/globaalin tärkeyden ja kokemusten kautta.
Duunarit usein väittävät, etteivät akateemiset osaa perus kädentaitoja, mutta tätä en ole havainnut. Moni akateeminen juurikin remppaa taloa, korjaa elektroniikkansa (varsinkin teknisten alojen) ja tuunailee huonekaluja ym. Duunarit ehkä korjaa autonsa paremmin, akateemiset vie auton merkkihuoltoon.
Duunarimiehet tuppaa perustamaan perheen nuorempana ja asettuvat useammin kotipaikkakunnallensa asumaan, kun akateemiset saattavat muuttaa jopa toiseen maahan.
Akateemiset harrastavat useammin tavoitteellista urheilua ja kulttuuria.
Luonteenpiirteet vaihtelevat."
Akateemisilla miehillä on usein enemmän ahdistus, paniikki- sun muita neurooseja sekä erektiohäiriöitä esiintyy kun mieli analysoi niin ei pelitä. Tämä peitetetää taitavasti mukafiksuun keskusteluun feminismin nykytilasta ja merkityksestä viinilasin ääressä tuntikausia jaaritellen deitin kanssa.
Duunarimies pistää sillä välin siementä vakoon ja muijaa lakoon ja naiset huutaa hii!
Akateemiset naiset ovat niuhottavia käveleviä migreenejä jotka stressaa kaikesta ja joutavilla sekä merkityksettömillä sivistyssanoilla knoppailevia kontrollifriikkejä jotka saa ison oon ainoastaan katsellessaan downtown abbeyn uusintoja. Duunarinaiset ovat tunne-elämältään terveempiä ja puoleensavetävämpiä koska osaavat esimerkiki käyttää meikkejä ja hameita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akateemiset eivät ole niin usein rasisteja ja seksistejä, tai ainakin he osaavat salata sen. Duunari ei osaa ja mölisee kaiken ääneen ja nolaa itsensä.
Akateemisilla on myös enemmän aineellista ja henkistä pääomaa, duunarit tunkee kaikki rahansa kaljaan ja einesruokaan.
Akateemiset jaksavat lukea ja keskittyä, duunarit eivät jaksa luke Aku Ankkaakaan.
Siinä muutamia.
Mulla on rakkaat poika, veli ja appiukko asentajia, enkä kyllä tunnista heitä tästä kuvauksesta. Eivät mölise, eivätkä ikinä ole ainakaan minun kuullen puhuneet rasistisia tai seksistisiä juttuja. Avuliaita ovat ja toiset huomioon ottavia, tekevät niin "naisten" kuin "miesten" töitä.
Puolin ja toisin heitellään ennakkoluuloja ja survotaan suppeisiin lokeroihin. Ehkä sen toisilta vielä ymmärtäisi, mutta minkä alan akateemisten maailma on noin mustavalkoinen?
Sitä olen minäkin ihmetellyt kun palstan akateemikot haukkuvat duunareita. Silti väittävät olevansa sivistyneempiä, en jaksa ymmärtää.
Ruskettuneet riuskat asfalttimiehet saa ainakin naisten pään kääntymään varmimmin kuin joku krakakaula pinsettinäppi jolla hartiat hennot kuin linnunpojalla.
Lämmin kiitos taas kaikille rattoisasta illasta. Ei vihata toisiamme ensi vuoden puolella yhtä paljon. Vetäydyn nyt hetkeksi vuodelepoon.
Akateeminen osaa toistaa uutisista tuttuja aiheita kuten ilmastonmuutos ja kierrätys ja muuta tämmöstä.
Vierailija kirjoitti:
Akateemiset liikuntaa harrastavat on usein paremmassa kunnossa kuin raavaat raksa duunari äjjät, jotka hyytyy hyvin nopeasti tupakka tai kahvitauolle kun vähänkin pitää alkaa huhkimaan.
Wau, "sivistyneen" akateemikon elämänkatsomusta, pah!
Akateemisen miehen alter-egolla on aina äiskän tai iskän kasvot.
Se ilmestyy sormi ojossa sanomaan soo soo, jos akateemisella miehellä on erittäin poikkeuksellisesti ihan spontaanisti omaakivaa. . . .
Homma lähtee liikkeelle jättämällä etohakemus käräjäoikeudelle. Ei kai siinä puolisojen koulutuksella väliä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wau, "sivistyneen" akateemikon elämänkatsomusta, pah!
Kuinkahan monta akateemikon arvonimen saavuttanutta tätäkin palstaa seuraa....
Ei kalu kestänyt sen 20v nymfon vauhdissa. 5-6 kertaa päivässä olis pitänyt tampata joka asennosta ja meisseli oli suussa heti, kun pienikin tauko tuli. Kyllä sitä 1,5v jaksoi, mutta ei kauempaa...
T: M40
Mutta monellako akateemisella naisella on joku bimbo miehenä? Varmaan harvemmalla, olisiko siinä se ero?