Yritys päällä 2015 (II)
Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)
Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).
Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)
Kommentit (2455)
Tilanne 12.5.
Tai89 (26v) kp 46/24-25 yk 4
Mindyh kp 42/27 yk 5
Starling (40v) kp 37/33 yk 3
Mila Nnnnkkk (22v) kp 34/26-28 yk 5
Garnet (28v) kp 33/29-36 yk 1
Miinuska15 (25v) kp 32/30-43 yk 2
Dindinden (26v) kp 30/35 yk 4
Melinah (23v) kp 28/30-32 yk 3
Dimou kp 28/? yk 8 (ya 7/14)
Supera (20v) kp 27/27-29 ya 2/14
Tinttu1989 kp 27/28-40 yk 4 (km 10/14 ja 3/15)
Minea92071 (25v) kp 26/26-31 yk 2 (2 tm 2/15)
Sunshine14 (31v) kp 25/24-27
Finest (27v) kp 25/26-28 yk 6
Nuuskiksentytär kp 25/28-30 yk 3
Laulurastas83 kp 23/26 yk 5
Hönttentönttiäinen (31v) kp 23/28 (km 11/14 rv 15 & km 3/15 rv 9)
Jannuli85 kp 22/25-30 yk 14 ya 03/14
Henzu kp 20/29 yk 2
Konttri (32v) kp 20/29-30 yk 13 (varh.km 11/14)
Viivitys (33v) kp 19/25-29 yk 4
Muskottipähkinä (25v) kp 19/30-31 yk 9
Lumilla kp 17/25-27 yk 6
Noorav kp 17/? yk 6
Aliisia (25v) kp 16/30-31 yk 2
Stardust (22v) kp 16/? yk 2
Wishes kp 15/34 ya 2013
Werus (30v) kp 14/27 ya loppuvuosi -12
Heta87 kp 14/27-28 ya 2/2014
Pioni1 (27v) kp 14/34 yk 3
Kikiii (20v) kp 12/30-35 yk 5
Minmar (30v) kp 12/30-35 yk 2
Uusio mamma (40+ v) kp 11/? yk 2
Legolatar (27v) kp 11/30 yk 12
Annma (33v) kp 11/29 yk 6
HennaS (21v) kp 10/34 yk 2
Vavvakuume92 (22v) kp 9/27-28 yk 2
Mamalukki (22v) kp 7/24-? yk 3
Vierailija (37v) kp 6/28 ya 2012
Kevättähti kp 6/25-32 yk 1
Maikku79 kp 6/28(-33) yk 12
Belime kp 5/28-29, yk 2
Diamond11 kp 2/28-30 ya 2013
Tiinu89 kp 2/32 yk 2
Odottaa selkeyttä kiertoon:
Ainoaa (26v), Kalastajataas, Melita yk 13, Ciira (km 2/15), Lukka (27v), Alina yk1, Jassuu93 (22v) (km 3/15), Tiikerikuu (28v) yk 2 km jk (km11/14) ya 5/14, Tiitiläinen (31v) yk 4, Seepra87 yk2, Ambrosiaa (tm 3/15), Tirris yk1, Kapakala (39v) ya 6/14, EllieP (30v) yk1, , Exile yk13, Exvela (33v) yk1, Mwiihh yk4, Tiukukoo (22v), Lechero, Soffie (22v) yk6 ya 11/14, Huolestunut Ensiyrittäjä yk 6 (k 10/14), Tiranu, Deneira (24v), RiikkaN85, Henttu89, Pia87 ya 12 (km rv12 2/14), Noodle (27v) yk 2, Nuppunella (34v) yk 11, AnttiAmalia (24v), Kissanainen87
TAMMIKUUSSA PLUSSANNEET (9 plussaa)
Sminkki 23v. (yk3), Phyllis20 (yk8 ya 4/14), Trooppinen tuuli 32v. (yritystä takana 1v 10kk), Mikka 20v. (yk 1), Luna82 (yk 2), Tipi87 27v. (yk3), JQ 32v. (yk 6), Heinähaave15 26v. (yk3), Seppo07 (yk2)
HELMIKUUSSA PLUSSANNEET (12 plussaa)
Lefemme (yk 12 ya 3/14), Himja87 (yk2), Ciira (yk 1), Mariele (yk3), MinkaMaaria (yk1), Ambrosiaa (yk 1), Lialia (yk3), MelodyPop 33v. (yk2), MapleWinter 30v (yk2), Elsuli (kkm 12/14), Iica86 28v.(yk4), Mimsuli (yk9)
MAALISKUUSSA PLUSSANNEET (13 plussaa)
Kastehelmi90, Tinttu89 (yk3, km 10/14), Kikke89 (yk4), Anneleh (yk2), Nepala24v (yk7), Reetwe, Maryy 24v (yk1), Marlener 28v (yk3), Heinähaave15 (ya 10/14, km 2/15), Nelmis (yk 12, ku 11/2014), Tossu83 (yk2), Kiia80 (yk3), Delfi (yk6)
HUHTIKUUSSA PLUSSANNEET (5 plussaa)
Piki piki79 (yk3), Savannah85 29v. (yk 5), Höpötin 26v. (yk4), Vaimomamma89, Zaron 32v (yk 4)
TOUKOKUUSSA PLUSSANNEET
Mizi 29v (yritystä yli vuosi), Hilkkak 30v (yk4)
Plussaryhmä: Suljettu ryhmä nimeltä “Kevät/kesämasut 2015”, jonne voi laittaa liittymispyynnön plussauksen jälkeen
DIMOU // Joo näin mä oon kuullu että joillaki tukokset aukeaa. Musta on hiukka pessimistinen tullu kyllä enkä usko että mulla aukeaa :D Ootko yksityisellä vai julkisella puolella käyny ja jos julkisella niin onnittelut nopeasti tutkimuksiin pääsystä ! :) täällä mäki sain 3kk jonottaa jota ny en tässä murheessa enää pitkältä pitänyt.
Joo no onneksi tosiaan yhdellä pärjää ja uskon syvästi että meillä mennään ivf:n asti niinku suunnitelmis onkin yhden inssin jälkeen. Loop hoidon takia sitä inssiä ei iha vielä tehdä.
NOORAV // mulla on kans sama että petyn mielettömästi siihen negatiiviseen testiin. Ennemmin si odotan viikonki että jos vaikka alkais menkat ennemmin. Se testin tekeminen on jo nii suuri toive ajattelu mulla :D yritystä on kumminkin takana nii paljon jo että jokasesta loppukierrossa olevasta oireesta jaksa innostua :)
Moikka kaikille näin muutaman päivän hiljaiselon jälkeen! Täällä eletään melko jänniä aikoja, ovista odotellaan saapuvaksi ;-) kp9 menossa ja ajattelin alkaa testailemaan ovista tästä päivästä eteenpäin kerran päivässä (ovistestejä löytyy 14kpl :D ) Meillä tosiaan yrityskierto 2 menossa, minulla ikää 22 ja miehelläni 27. Kuinka nämä ovistestit nyt siis toimivat (itselläni ekaa kertaa kokeilussa) , kun testi alkaa näyttää haaleaa toista viivaa, kannattaako tästä eteenpäin pyrkiä olemaan mahdollisimman aktiivinen makuuhuoneen puolella? :D On taas niin älyttömän tyhmä kysymys että ohhoijaa, mutta toivottavasti joku osaa neuvoa tyhmempää :D Toivottavasti mahdollisimman moni meistä saisi plussan tässä kuussa, on se vaan aina niin ihana kuulla kun joku onnekas pääsee odottavien puolelle :)
VAVVAKUUME92 kp9/27-28 yk2
Ei LH:n kohoamista: Kontrollialueelle ilmestyy vain yksi väriviiva, tai myös testiviiva ilmestyy näkyviin, mutta se on väriltään kontrolliviivaa haaleampi. Tämä tarkoittaa että LH ei ole kohonnut.
LH:n kohoaminen: Jos testiin muodostuu kaksi väriviivaa ja testiviiva on samanvahvuinen tai tummempi kuin kontrolliviiva ovulaatio tapahtuu todennäköisesti seuraavan 24-48 tunnin kuluessa.
Jos sun kiertosi on 27-28, kannattaa makuuhuoneen puolella olla aktiivinen kp 10-16.
Hedelmöittyminen voi tapahtua 24 tunnin kuluessa ovulaatiosta, jos kuitenkaan munasolu ei hedelmöity, kohdun limakalvo poistuu ja uusi kuukautisvuoto alkaa.
Siittiöt voivat hedelmöittää munasolun jopa viiden vuorokauden kuluessa siemensyöksystä, mutta munasolu on elinkelpoinen vain 24 tunnin ajan. Yleinen suositus onkin olla yhdynnässä joka toinen päivä, jolloin siittiöitä on koko ajan valmiina hedelmöittämään munasolun sen irrotessa.
Supera, julkisella ollaan joo, mutta ei siis varsinaisesti lapsettomuushoidoissa, vaan mulla lähdettiin selvittämään kiertohäiriöiden syytä ja siinä samassa yhteydessä sitten todettiin toi tukkeutunut munatorvi. Saa nyt nähdä kauanko joutuu odottamaan aikaa siihen aukkariin, toivottavasti ehtis vielä ennen kesälomia :) Asutaan kyllä suht pienellä paikkakunnalla, että jonojen ei sen puolesta kuvittelis olevan mitenkään ihan hurjan pitkiä. Lääkäri sanoi mullekin että suoraan ivf:ään hyvin pitkälti käy tie (kunhan vuosi yritystä tulee heinäkuussa täyteen) mutta katsellaan nyt rauhassa mitä kaikkea tässä vielä tulee eteen ennen sitä. Miestäkään ei ole vielä tutkittu. Tänään kävin mittauttamassa prolaktiinin ja progesteronin, ensi viikolle on sitten soittoaika lääkärin kanssa että mitä niistä kokeista paljastui.
Että nyt sitten pitäis vissiin odotella kärsivällisesti. "Onneksi" ensi viikolle osuu myös pääsykokeet, menee aika varmaan kovin mukavasti niitä panikoidessa :D Menkatkin jos alkavat ajallaan osuvat kokeiden kanssa päällekäin. Toivottavasti pystyn pitämään mielen kirkkaana jos näin käy.
Dimou dpo 4
DIMOU // hyvä että sun tutkimukset on sitte tehty jo :) miehelle se ny on vaan 1-2 siemennesteanalyysiä :) mäki asun pienemmässä kaupungissa mutta käyn isommas kaupungis sairaalan naistenpolilla. Noni toivottavasti selvyys tulee sitte ! tosi paljon tsemppiä ja onnea. Joo no meillä on ihan kiikun kaakun että kannattaako inssiä edes tehdä, mä kyl voisin suoraa ivf:ään mennä että ku en halua suurien odotusten kanssa suuria pettymyksiä ja inssi nyt ei juuri kovinkaa paljoa parempi ole kuin luomustikkaan :D
MINÄ ITSE : Kp 27 tänään ja odottelen alkavia menkkoja. Normaaleja menkkaoireita on että tissit turvoksissa ja kaikki itkustaa kovasti.
Koulupaineet ja työstressiä tai puuttuvien töiden stressi. Oon ihminen joka ei pysty olla paikoillaan :D
meillä mies on pessimistisempi jopa kuin minä, hän ei aijo olla innoissaan vasta sitte ku pienen syke löytyy. Kävin eilen kasvattamassa kaverin luona vauvakuumetta 2kk ikäisen kanssa ja sydän suli ihan täysin kun tuo pieni tyttönen nukahti syliin <3
Pioni1 itse olet positiivinen! Jotenkin ihana lukea sun tekstejä kun sulta tulee kivoja kommentteja :) Joo yk2 pyörähti käyntiin. Negatiivinen raskaustesti tipautti maan pinnalle ja viimeinenkin toivonkipinä häipyi kun alkoi tiputteluvuoto. Se aiheuttikin sitten mukavan ahdistuksen, tuntu kuin joku olis painanut rintaa niin että ei meinannut saada hengitettyä. Meni onneksi nopeasti ohi ja aloin olla jo kärsimätön, että alkais nyt jo se uusi kierto. Positiivinen olen siksi, että kierto jäi ovuloimattomuudesta huolimatta vain 38 päivän pituiseksi, olisihan se saattanut kestää vaikka 100 päivää. Tyytyväinen olen :) Mulla tuntuu, että ne menkat aiheuttaa pahemman masiksen kuin negatiivinen raskaustesti... Ainakin viimekierrossa tuntui niin olevan :) Mä en osaa vastata sun kysymykseen muuten kuin, että tyhmiä kysymyksiä ei kaiketi ole olemassakaan. On vain tyhmiä vastauksia ;) Niin joo ajattelin kyllä tikuttaa ovista tässä kierrossa, että saisin varmuuden siihen, että osaan sen bongata.
Noorav pieni kuhina kävi joo, mutta onneksi siitä selvittiin. Toivottavasti sun ovis saapuisi pian!
Minä päätin, että nyt täytyy koittaa petrata tätä oman kehon tuntemusta. Häpeäkseni täytyy myöntää, että tajusin eilen etten synnytyksen jälkeen ole juurikaan kiinnittänyt huomiota mun kuukautisia edeltäviin oireisiin. Siis kaikki mun tiedot perustuu siihen, millaisia oireita mulla oli esikoista yrittäessä... No ehkä ne oireet eivät mahdottomasti ole muuttuneet kuitenkaan... Kuukautiset alko vasta sinä päivänä kun vauva täytti 9 kk eli nämä on nyt sitten viidennet menkat synnytyksen jälkeen. Googlailin eilen ja sain itseni yhä varmemmaksi siitä, että viimekierto oli ovuloimaton. Ymmärsin ainakin niin, että jos ovuloimaton kierto on hyvin pitkä niin vuoto on runsasta ja usein kestää pidempään kuin normimenkat. Sitten taas jos ovuloimaton kierto ei juurikaan eroa normikierron pituudesta olisi menkat niukemmat ja vuoto kestäisi lyhyemmän aikaa. Mulla on nyt juurikin niukempaa vuotoa, eikä ole kirkasta verta. Klönteistä (anteeksi!!!) päätellen vuoto on lopuillaan ja kestää ehkä enää huomisen. Toivon ainakin niin! Kävin nimittäin eilen kaupassa ja ostin tavaraa sillä ajatuksella, että menen seuraavan kerran kauppaan vasta perjantaina ja siteet sitten tietysti unohtu! Huoh! Täytyy toivoa, että pärjään eikä tartte lähteä ostamaan suojavälineitä. Yritän muistaa sitten perjantaina ostaa niitä seuraavia menkkoja silmällä pitäen! Eilisen googlailun tuloksena löysin luomupimu -blogin joka käsittelee luonnollista ehkäisyä ilman hormoneja. Sielä oli tosi mielenkiintoista juttua mm. ovislimojen tarkkailusta. Täytyy koittaa hyödyntää nämä opit nyt tässä kierrossa!
ainiin, mä mietin, että pitäiskö mun muuttaa tota kierron pituutta... Ajattelin kuitenkin ensin katsoa, että onko tämä kierto taas sen 32 päivää vai lähteekö pitenemään, toivottavasti ei! Rukataan kierron pituutta sitten yk3:ssa.
Tiinu89 kp2/32 yk2
Tyhmiä kysymyksiä on olemassa. Tuli heti mieleen kun yksi nuori likka kysyi nettipalstalla, millaisia e-pillereitä hänen täytyy ottaa kun hän on juuri tullut raskaaksi ja ei halua kaksosia eli ei halua toista vauvaa ekan viereen :D juhheii :D
Mutta vauvat on kyllä ihania. Maailman ihanin on nukkuva vauva ja maailman suloisin on itkevä vauva kun hänellä tärisee samalla leuka :))))))))) aaaww..
Toivottavasti meidän unelmat, pitää omaa ihanaa suloista sinappikoneetta sylissä, toteutuu pian :)
Täällä 28-v nainen, uusi tällä foorumilla.
Ensimmäistä raskautta yritetty jo pian vuosi. Yritän olla vaipumatta epätoivoon, vaikka kierto epäsäännöllinen eikä yhtään positiivista tulosta ovulaatiotesteistä :D
Terkkarilääkärillä kävin vähän aikaa sitten, mutta totesi vain "älä huolehdi, mulla on TUNNE että tulet raskaaksi", ei siis tutkinut mitenkään.. Tämä harmittaa. Miehessä tuskin on vikaa, kun hänellä jo lapsia edellisestä liitosta. Mies on saman ikäinen kuin minä.
Täytyy vaan elää toivossa ja iloita lähipiiriin juuri syntyneestä pallerosta!
kp 1/24-27, yk14
Täällä alkaa olee kierto lopuillaan. En usko että tärppäsi kun ei ole mitään tissituntemuksia kuten viimeksi oli ihan oviksesta alkaen... Ainoastaan aamulämmöt ollu loppukierron nyt kohollaan (~35,81-36,60c) kun yleensä peruslämpö ollut jotain 35,40. Melkeen jopa kipeä olo, eli taidan olla vaan kipeeksi tulossa :D
mun tiedoihin voisi vaihtaa: Minea92071 (25v) 26/36-31 (yk2, tm 2/15, ya 11/14)
Toivon mukaan tässä kierrossa olisi jo normaalimäärä kiertopäiviä eli 28.
Täällä oon käynyt kyllä lukemassa juttuja vaikka oon hiljaiseloa viettänytkin. Ei ole oikein ollut päiviteltävää kun vippaskonstitkin jätetty pois ja greippimehutkin unohdin ostaa ajoissa. Eikä edes tullut testailtua oviksia.
Tai sitten olet tulossa raskaaksi, ei kipeäksi :D toivotaan.
Tissituntemukset on yksi asia mistä mä en tajua mutta mitä ihmettelen usein. Miksi ei voisi joka kerta olla tisseissä samat tuntemukset? Yleensä mulla kipeytyy ja turpoo heti oviksen jälkeen, joskus harvoin ei ollenkaan (luulen että silloin en ovuloinut). Nytkin tässä kieroksessa luulin, että ovis jäi tulematta koska tisseissä ei ollut mitään tuntemuksia kunnes eilen vasta tulivat kipeäksi, yli viikon oletetun oviksen jälkeen. Valitettavasti en muista miten meni viime kerralla kun oli kemiallinen raskaus. Jotain lievää arkuutta oli mutten muista mistä lähtien alkoi.
Sen mä muistan, että tulin kipeäksi viikko oviksen jälkeen. Ja että lämmöt laski 5 päivää ennen menkkoja ja nousi seuraavana päivänä, kuulemma kiinnittymisdippi. Tänään aamulla oli myös laskenut ja kuukautisten pitäisi alkaa 4 päivän päästä. Yleensä mulla lämmöt laskee päivä ennen menkkoja tai samana päivänä, sitten olen tiennyt mikä yllätys mua odottaa vessassa. Mutta niin kauan kunnes menkat eivät ala, niin kauan on lämmöt koholla. Mutta on naisia, joilla lämmöt eivät laskee ollenkaan oviksen jälkeen ja on naisia, joilla lämmöt eivät ole koholla alkuraskaudessa.
Finest kp25/26-28 yk6
Heippa pitkästä aikaa! Täällä vietetty vähän hiljaiseloa kun on nää tylsät alkupäivät meneillään! Tänään oikeestaan ihan huviksi testailin ovulaatiota ja sainkin yllätyksekseni haalean haamuviivan! Oli kyllä niin haalea etten sitä edes kuvaan oikein saanut! Mutta ovis siis lähestyy, vaikkakin vielä varmaan monta päivää h-hetkeen! Ja sehän sopii sillä mieskin on juuri nyt pari päivää työreissulla!
Nyt tässä pohdin että voiko olla että kierto olisikin lyhyempi kuin viimeksi, kun nyt jo haaleaa viivaa tuli! Tuosta kierrosta kun en ihan varma voi olla sillä viimekierto oli eka luomu aikoihin! (pillereiden jälkeen)
Hennas kp10/34 yk2
Hennas, odota siihen h-hetkeen ja lasket siitä 14 päivää (luteaalivaihe on yleensä 12-14 päivää, sitten tiedän suunnilleen kuinka pitkä kierto tulossa.
Minulla esimerkiksi ovistesteissä aina haaleat viivat, paitsi kp 14 ja 15, silloin on tasavahvat (ja myös silloinkin kun olin vähän aikaa raskaana. En oo nähnytkään ovistestiä missä vain yksi viiva mutta olen kuullut että monella on.
Mullakaan ei Hennas oo koskaan ollu ovistestissä vain yhtä viivaa. Oon jostain lukenut että luteliaalivaihe kestää normaalisti 10-16 päivää ja yleisin muistaakseni on 14 päivää.
Kiitos Finest taas listan päivittämisestä! :) Ja ehkä mun kysymykset ei siis ole vielä niitä kaikkein toivottovimpia :D
Vavvakuume92 - hehe, jollain muullakin siis ovistestejä hamstrattuna ihan kunnolla :D Itsehän tilasin netistä 20 kappaleen pakkauksen, ettei heti lopu kesken ;) Ja on niitä tullut käytettyäkin! Toivottavasti saat oviksen bongattua.
Dimou - tsemppiä pääsykokeisiin ja toivottavasti kiertohäiriön syy selviää pian. Niin ja toivottavasti pääsykoeaikaan mieltä häiritsee menkkojen sijaan paljon ihanampi asia! :)
Supera - kun pääsee sylittelemään pientä vauvaa oma vauvakuume nousee aina monella asteella! Siinä kokretisoituu kaikki se ihanuus, joka toivottavasti on kohta itselläkin (kuten meillä kaikilla!) edessä <3
Tiinu - kiitos ihanista sanoista ja samat sanat! :) Itsellä muuten myös menkat masentaa negatiivista testiä enemmän. Ehkä negassa on kuitenkin vähän enemmän toivoa, "jos se ei vaan näy vielä"- tyylisesti. Menkat on vähän niin kuin löisi jo lyötyä - ei, et VARMASTI ole raskaana ja kaupanpäälle saat mahakivut :D Ja kiitos blogi-vinkistä! Täytyy käydä lukemassa vinkkejä, tähän mennessä olen saanut ovulaation tunnistettua vain tikutuksen avulla.
Nillis - tervetuloa joukkoon! Toivottavasti täältä löytyy enemmän tukea tai ainakin konkreettisia vinkkejä kuin terkkarilta :D Ellei kyseessä sitten ole oikeasti joku suurempikin tietäjä, joka ei tarvitse lääketiedettä avuksi diagnosoinnissa ;) Oli miten oli, toivottavasti hän on oikeassa ja pääset ihailemaan plussaa pian!
Minea - pidän peukkuja plussasta ja toivottavasti et ole tulossa kipeäksi. Itse muistin ostaa greippimehun, mutta unohdin juoda :D
Hennas - aloititpa sopivasti tikutuksen, onnea haaleasta plussasta ja loistavaa että mieskin ehtii nyt kotiin matkoilta! :) Meillä muuten näyttää olevan samanpituinen kierto - eikös olekin ärsyttävän pitkä vauvantekohommia ajatellen? :D Normaalisti ihan loistava, mutta nyt tuntuu niiiiiiiin pitkältä ettei tosikaan. Itselläni on ollut n.34 päivän kierto viime kesästä asti, jolloin jätin e-pillerit pois. Bongasin tästä kierrosta ensimmäisen oviksen, yllätyksekseni aika aikaisin eli jo kp9-10/34? En tiedä onko tämä vain poikkeuksellinen kierto, vai ovuloinko normaalistikin näillä päivillä ja kierto on siitä huolimatta näin pitkä. Aika näyttää :)
Ja Tiinu ja Finest - itse olen saanut aina "puhtaan negan" ovulaatiotesteistä, paitsi nyt kp 9-10/34 jolloin tuli haalea, mutta selkeä viiva oviksen merkiksi. Toivon todella että olisi oikeasti ollut ovulaatio, koska se olisi ainakin hyödynnetty hyvin :D Muuten täällä jännätään ja toivotaan että aika kuluisi nopeasti ja pääsisi näkemään miten tämän kierron kanssa kävi. Onneksi on ainakin lätkän MM- kisat joiden avulla aika kulkee vähän nopeammin :D Mahtuuko joukkoon muita faneja??
kauanko ovulaatiosta voi tehä raskaustestin? mulla oli maanantaina selkeä viiva ov-testissä.
se ainaskin hyödynnettii :D
NILLIS, mahtoikohan olla jokin valelääkäri kenellä kävit! Kannattaa varmaankin käydä gynekologilla tai sitten kysyä pääseekö neuvolan kautta lääkärille, joka olisi perehtynyt näihin asioihin. Kyllä vuoden paikkeilla kuuluu päästä jo tutkimuksiin. Älä luovuta!
Mä kävin jo apteekissa raskaustestiostoksilla. Nyt on kp 38/33, jos lasken viimeisimmän kierron mukaan pituuden, sen ekan mukaan olis jo 38/31. Taidan testata perjantaina.
KISSANAINEN, herkimmät testit saattaa näyttää jo 10 pv ovulaatiosta. Tosin näitä varhaisia plussia seuraa kuukautiset yli 70 % varmuudella.
Oho ompas täällä käyny kuhina!!! Missä oli popcornit kun niitä tarvittiin.... No mutta. Itse odotan mieluummin menkkoja, kun testaan negan. En tiedä miksi, mutta petyn siihen vähemmän? Netissä kirjoitettaessa ei voi välttyä konflikteilta tai väärinkäsityksiltä, vaikka kuinka haluaisi, mutta kiva ettei kukaan loukkaantunut. Ja voin jälleen rehellisesti myöntää, että kyllä olen pariin otteeseen näillä sivustoilla surffaillessani törmännyt kirjoituksiin, jotka saa mut ajattelemaan suurinpiirtein näin: "Mitä ÷$£€+×!@!#(#*×)@??????!!!!!! tuo ₩(#?&*#£+*¥#?! oikeen ajattelee?!" Kiitän ja kuittaan.
Huiputin. En kuittaakkaan! Mä en edes tiedä mikä kiertopäivä nyt on menossa? Mutta sen tiiän, että oviksen ois jo pitäny olla. Eikä siitä oo mäkyny merkkiäkään! Täytyy toivoa, että se sieltä vielä tulisi, tai että oli tässä kierrossa jostain syytä oireeton :( Nyt mä kiitän ja kuittaan!
Noorav, kpjotain, yk6