Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritys päällä 2015 (II)

06.04.2015 |

Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)

Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).

Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)

Kommentit (2455)

581/2455 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitan myös  Jenniferia tuon pienellä paikkakunnalla asumisen... :D Siksipä oon tilannu omat testini netistä. 

Maissi eikö julkisellakin puolella noissa hoitoihin/tutkimuksiin oo joku 

ohitteluikä, silloin kun yritetään esikoista yli 30-vuotiaana? Että niihin pääsisi nopeammin kuin esimerkiksi vastaavassa tilanteessa oleva 25-vuotias? Vai oonko kuullu ihan höpöjä? :D

Paljon on tullu tekstiä ja tässä kohtaa yötä on silmät itellä jo ihan ristissä. Sen vaan tulin huikkaamaan, että täällä hiukan harmistuneet fiilikset. Ovista ootellaan edelleen, kp nyt 14. Ois ollu niin mukavaa kertoa sunnuntaina äitienpäivän kunniaksi mummu-onnitteluja/uutisia :((( Ehkä sitte ens vuonna tähän aikaan vois olla jo itsekkin äiti.... ehkä.... :(

Noorav, kp14/?, yk6

582/2455 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa napaa äkkiä: Rusehtavaa vuotoa tuli paperiin nyt sitten kun ei ollut mitään menkkafiiliksiä. Häiritsee nänninpihojen tummuminen ja se tunne orgasmin aikana kohdussa. Jotenkin toivon että olis joku kemiallinen raskaus ettei nyt olisi mitään hormonihäiriötä tai jotain kasvainta kohdussa! Seksiä ei oo ollu nyt muutamaan päivään eli ei auta ku oottaa menkkojen loppumista että tietää onko tunne kohdusta hävinnyt. Katsotaan nyt koska muuttuu kunnon menkoiksi, saattaa pysyä tiputteluna muutaman päivän. tiinu89 kp 38/32

Sisältö jatkuu mainoksen alla
583/2455 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy nyt vielä lisätä kun jäi häiritsemään: Ei ollut tarkoitus loukata ketään, jolla on ollut kemiallinen raskaus. Tottakai olisin ihan murtunut jos olisin saanut plussan ja nyt alkais menkat. Tämä on nyt tällaista arvontaa, sellaistahan se on niin kauan kun testi näyttää plussaa. Esikoisesta sain haaleaakin haaleamman haamun herkällä testillä sinä päivänä kun menkkojen olis kuulunut alkaa. Sen jälkeen vasta oon ottanut selvää mikä on kemiallinen raskaus ja siksi tämän yrityksen olen ajatellut mennä ihan normi testeillä. Tieto lisää tuskaa. Koska tämä kierto on venynyt pitkäksi niin todennäköisesti koko ovista ei ole edes ollut. Lopetan nyt jossittelun ja päätän että tuntemukset on johtunut ovuloimattomasta kierrosta. Lopetan nyt kirjoittelun tältä kierrolta ja käyn huikkaamassa sitten kun tiedän milloin on kp1. Toivottavasti te muut loppukiertolaiset nyt plussaatte ja saan käydä teitä onnittelemassa!

584/2455 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wishes, mulla olo kohdun limakalvo 5,5 mm kp 14/28 ja ovulaatio oli ehtinyt jo tapahtua. Lääkärin mielestä se on ihan riittävä siinä kohti kiertoa, mutta googlettelun seurauksena olen itse eri mieltä. Toki enemmän siihen kiinnittymiseen kuulemma vaikuttaa itse alkio ja kohdun limakalvon rakenne.. On nää vaan mystisiä hommia. Me varattiin aika lapsettomuustutkimuksiin kun ehkäsy jätetty pois kesäkuussa 2013 ja yksi kkm saatu aikaiseksi.. mutta aikaisintaan varmaan syksyllä tutkitaan kun kesälomat tulee väliin...

Vierailija
585/2455 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas muuten mieleen näistä sovelluksista jotka kertoo päiviä yms. ovuloimiseen jne. Niihin ei sokeasti kannata luottaa, oma sovellus sanoisi ovuloinnin olevan 13.5 keskiviikkona ja sain jo käytännössä katsoen eilen ovis plussan (tänään vielä vahvempi viiva kuin eilen), eli viisi päivää aikasemmin kuin tuo womanlog-sovellus antaisi.

586/2455 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään sovellukset voi kertoa absoluuttista totuutta ovulaation ajankohdasta, koska ne perustuu ihan täysin matematiikkaan. Naisen elimistö taas johonkin ihan muuhun :) itse tykkään käyttää niitä ihan jo kierron seuraamisen kannalta kun en viitsi muussa arkikäytössä olevaan kalenteriin niitä menkkoja merkata ja niitä on kuitenkin jo useampi vuosi tullut kirjattua ylös.

587/2455 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään vietetään muuten tyhjän sylin päivää... En ole aiemmin tiennyt että sellainenkin on, aika kaunis ajatus.
http://m.ilkka.fi/mielipide/kolumnit/tyhjän-sylin-päivä-1.1828873

588/2455 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeen mitään kuukautis tuntemuksia vieläkään. Välillä saattaa hetken aikaa olla menkkamaisia kipuja, paleltaa ja on vähä etova olo, mutta laitan nämä edelleen mielikuvituksen piikkiin. Jotenki ei vaan usko yhtään että vois olla raskaana vaikka menkat onki myöhäsä. Menee maanantaille ennenku saa testin ostettua, joten sinne asti jännätään, jos ei menkat ala ennen sitä. :)

Jenniferia Kp 35/30 yk2

589/2455 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aliisia ja muutkin. Ovistestihän voi näyttää oviksen 24-48h ennen ovista, joten hyvinkin voi ehtiä raskautumaan niin että eilen näytti plussaa ja tänään ei voi hyödyntää kun vasta sitten. Mulle gynekin itseasiassa laski viime varhaisultrassa oviksen sillä periaatteella että oli plussasta "ylihuomnenna" the day.

Mulla alkoi menkat eilen, eli todella oli ovis kp 18 silloin kun epäilin ja loppukierto normaali 12 päivää. Kierto 30. Mä tosiaan sanon heipat ja palaan ehkä joskus jos oikeasti alkaa yritys.

Ovislimoista vielä kommentti, mulla monesti tulee ekat limat kp 10-11 ja sit loppuu ja sit alkaa uudestaan kp 17-19 milloin mulla yleensä on ovis, jos on. Ovuloimattomissa kierroissa ovislimat voi tulla vielä uudestaan ja uudestaan mut mitään ei tapahdu. Samoin ovistestit voi näyttää "vääriä" plussia näin. Kunb sen hormoninhan  se mittaa mutta siltikään ei aina ovista tule.

590/2455 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

STARLING: Mun ei viä pitänyt kirjoittaa tänne mutta tuli mieleen kun mullakin käytössä toi period tracker. Onkohan meillä joku eri versio kun mulla on mahdollista laittaa sellanen ruksi ku "always use default cycle" ja sitten laskee sen mukaan mikä on laitettu kierron pituudeksi. Koita kattoo löytyykö sulta niin ei käytä sitä keskiarvoa.

591/2455 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

TIINU89, kiitos vinkistä. Korjasin oman kiertoni viimeisen kierron mukaisesti ja nyt näyttää 1 pv myöhässä. Menossa siis kp 35/33. Ekassa raskaudessa testasin negaa vastaavana päivänä. Olin ihan varma raskaudesta ja testasin plussan kp 40. Ei mitään menkkaoireita nyt. Pe särki päätä ja olin to-pe ihan kuolemanväsynyt. Muutama alamahakouraisukin tuli, eilen illallakin kerran. Muuten ihan normaali olotila. Nyt tulee likaa tarkkailtua itseään. Huomenna onneksi töissä taas kiireinen päivä tulossa. Mielessä on kyllä sekin, että onko mun prolaktiiniarvot nousseet niin, että vuodot jää pois. Arvo oli merkillisen matala tammikuussa vaikkei mulla ole ollut lääkitystä. Se oli jotain 270, kun ennen raskautta se oli 700 paikkeilla. En tiedä vaikuttiko hormonikierukka niin, että lukema pysyi normaalina vai olenko todella parantunut. Sitäkin kuulemma sattuu.

Muta mitäs teidän äitienpäivään kuuluu? Me ollaan menossa anopille kakulle illalla, ei sen kummempaa. Lapsi oli askarrellut lahjan päiväkodissa ja itse valkkasin itselleni ruusun eilen kaupassa. Mies vielä nukkua posottaa, kun oli tuplayöt töissä.

No niin nyt taas tuntuu alamahassa. Öö, joltain. (Pieru varmaan ;] )

Mitä mieltä olette muuten sikiöseulonnoista? Mä osallistuin niskaturvotusseulaan ja siihen liittyvään verikokeeseen. Mä ajattelen, että kun elämässä kuitenkin tapahtuu onnettomuuksia ja tulee sairauksia, niin toivon kuitenkin hyviä lähtökohtia lapselle. Eihän ne tietysti 100-prosenttisia ole, voi olla kuuro, sokea, skitsofreenikko, kehitysvammainen, autisti, tms. Mutta onpahan ainakin yritetty graavimmat tapaukset löytää niltä osin mitä siellä kartoitetaan.

Vierailija
592/2455 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan taas!
Täälähän on taas tullut tekstiä & koitan pysyä kärryillä :D
Kuhan koitan tänne nyt jotain höpistä, maanantaista asti oon ollut hirveässä flunssassa & kuumettakin ollut. Onneksi ovis tossa (laskureiden mukaan) 18-22.5, niin ehkäpä ehdin tässä parantua siihen mennessä :)
Tässä on nyt onneksi niiiiin paljon kaikkea muuta mietittävää & tehtävää, joten tämä kierto menee varmaan myös nopeesti eteenpäin & tietysti ihan hyvillä fiiliksillä.
Tulee sitten kun on tullakseen, näin se täytyy nyt vaan ajatella :) Nyt nautin vaan auringosta & tulevasta kesästä!

Kikiii kp 10/30-35 yk 5

593/2455 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä period trackereistä! En tiedä miksei ole tullut mieleenkään että sellaisiakin varmasti löytyy, nyt lähtee lataukseen :)

Pioni1 (27v.) kp 12/34, yk 3 (ovulaatioplussa kp 7&8/34)

594/2455 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, ajatusvirhe äskeisiin tietoihin:

Pioni1 (27v.) kp 12/34, yk 3 (ovulaatioplussa kp 9&10/34)

Vierailija
595/2455 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jännittää aikas tavalla, toivoisin niin kovasti jo raskautta tästä kierrosta.
Kp. 12/27-28 ya 2/2014

596/2455 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

DIMOU = Kiitos sulle ko selvensit ! :) joo siis sellanen havaittavissa ultrassa. Ei puhunu muutako siitä aukiolotutkimuksesta, että siihen ny enskierrossa toivottavasti jo pääsis. Ei tosiaa mitää puhetta ollu että lähetäänkö aukaisemaan mitenkää tms.. kun sellaisen käsityksen sais että varmistetaan ny aukiolotutkimuksella viälä. Entäs kuinka sulla?
Joo ei tää ny oo murheenryyni, mutta se nesteilyki vähä jänskättää vaikkei kuulemma välttämättä tarkoita mitään.

WISHES = Mä meen kans aina iha lukkoon, paljon kysyttävää tulee vasta jälkeenpäin jolloin sitte mä oon viälä nii hölmöki että oon hoitajalle joskus soitellu perästäpäi :D melkee pitää seuraavalla kerralla, ko on se aukiolotutkimus, laittaa ittelle joku lunttilappu :D heh.

597/2455 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille!

Kirjoittelin joskus helmikuun aikaan täällä ja tulinkin silloin heti raskaaksi.

Raskausviikolla 11+6 oli eka ultra ja meidän vauva ei ollut jaksanutkaan kehittyä 7+2 viikkoa pidemmälle =(

Minut voi siis ottaa pois tuolta maaliskuun plussanneista. Vielä ollaan tyhjennyksen jälkitiloissa ja ultraan odotellaan  että oonko tyhjentynyt täysin kun mahakipuja on edelleen ( tyhjennys 22.4)  Suru on suuri eikä ole päivää etteikö itku olisi tullut. Pahin painajaiseni kävi toteen ultrassa kun siellä ei näkynytkään kun pienen pieni alkio =(

Onnea kaikille ja paljon paljon plussa tuulia !!! En tule nyt listalle kun yrittämistä ei vielä saa aloittaa.

Malma 26v km 4/2015

598/2455 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olen niin kovin pahoillani puolestasi Malma. Itsellä tismalleen sama tilanne helmikuun alussa :( tuntui kuin maailma olisi romahtanut sulla hetkellä kun kätilö totesi tilanteen. Mutta voin kertoa, että jossain kohtaa se jollain tavalla alkaa helpottaa vaikka täysin onnellinen en varmaan itse ainakaan olla ennen kuin se oma nyytti on sylissä.. Paljon jaksamisia <3

599/2455 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malma, suuren suuret pahoittelut sinulle!! :(
Varmasti aivan kamala kokemus!
Ei varmaan mikään sinua lohduta,mutta ainakin voit tulla raskaaksi. Se, että tämä tapahtuisi sinulle uudelleen on hyvin epätodennäköistä. Päivä kerrallaan eteenpäin <3

600/2455 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp 22/26 ja yrityskerta 5

Tänään on sellainen olo alavatsassa että menkat alkaisivat, vaikka ovulaatiolaskurin mukaan niiden pitäisi alkaa vasta sunnuntaina, kp 28 tienoilla. Ostin rfsu raskaustestin jonka pitäisi antaa tieto raskaudesta jo ennen kuukautisten alkamispäivää. Testin herkkyys on 10 mlU/ml (violetti pakkaus). Onko kellään näistä kokemusta?

Odottaminen on tuskaista. Tiedän että petyn taas karvaasti jos menkat päättävätkin taas alkaa. :( Välillä sitä sättii itseään miksei tehnyt lapsia jo vuosia sitten, parikymppisenä, vaikka tiedänkin etten ollut silloin tarpeeksi kypsä äidiksi.