Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista) vol 2.
Kommentit (4277)
Vierailija kirjoitti:
Jos et tiedä, tässä ketjussa mainittiin vanhoillislestadiolaiset sana, ja siksi ketju on poistettu😉
Ihan oikeasti? En ole ketjua lukenut, mutta kai siellä jotain aivan hirveää on täytynyt olla? Ei kai Suomessa vuonna 2024 voi näin tiukka sensuuri uskonasioissa voi olla
ketju poistui ja poistui vol kolmekin. aiheesta ei saa puhua.
Turha poistattaa ketjuja, aina tulee uusi. Minä en lopeta keskustelua yhteiskunnallisesti merkittävistä aiheista.
Onko lestadiolaiset yhteiskunnallisesti merkittäviä siksi, että kasvattavat kunnollisia veronmaksajia enemmän kuin muut?
Vierailija kirjoitti:
Onko lestadiolaiset yhteiskunnallisesti merkittäviä siksi, että kasvattavat kunnollisia veronmaksajia enemmän kuin muut?
Yhteiskunnallisesti merkittävää on se, että johonkin vähemmistöön kuuluu 100 000 ihmistä. Vähän sama asia jos kuopiolaisista ei saisi puhua halaistua sanaa netissä.
Minä en ymmärrä, miksi eka ketju piti lukita ja seuraavat poistaa. Minä olen oppinut keskustelujen myötä paljon lestadiolaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Ovat yhteiskunnallisesti merkittäviä, kun heillä on taloudellista ja poliittista valtaa todella paljon.
Mihin ne aiemmat keskustelut jäivät? Jostain hääaiheesta puhuttiin?
Vierailija kirjoitti:
Mihin ne aiemmat keskustelut jäivät? Jostain hääaiheesta puhuttiin?
Kaikki keskustelu vl-väestä koetaan loukkaavana, vaikkei toiset tarkoittaisi loukata.
Vierailija kirjoitti:
Suomi ois konkurssissa hetkessä, jos kaikki olisivat lestadiolaisia. Pelkästään lapsilisät veisivät konkurssiin, kun niihin kuluisi enemmän kuin perheen ainoan työntekijän koko palkka olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi ois konkurssissa hetkessä, jos kaikki olisivat lestadiolaisia. Pelkästään lapsilisät veisivät konkurssiin, kun niihin kuluisi enemmän kuin perheen ainoan työntekijän koko palkka olisi.
Ei ole ihan halpaa kouluttaa joka perheen 15 lapsesta veronmaksajia, ja lähes puolet näistäkin eli naiset jäävät pois kokonaan työelämästä.
Minä en pidä pahana sitä, että monissa vl-perheissä on paljon lapsia. Näissä piireissä arvostetaan työntekoa. Suomelle on hyvästä jokainen ihminen, joka menee töihin ja maksaa veronsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ihan halpaa kouluttaa joka perheen 15 lapsesta veronmaksajia, ja lähes puolet näistäkin eli naiset jäävät pois kokonaan työelämästä.
Tuohan on täyttä potaskaa. Lestadiolaisnaiset käyvät töissä ja heidän lapsistaan suuri osa ei aikuisena ole enää lestadiolaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen suurin kestävyysongelma on alhainen syntyvyys. Jos useampi olisi lestadiolainen, kansa ei kuolisi sukupuuttoon ja saisi eläkkeet maksettua.
Tämä ei ole kettuilua:
Minä pidän hyvänä sitä, että vanhoillislestadiolaiset lisääntyvät huomattavasti keskivertoperheitä enemmän. Veronmaksajia ja kunnon kansalaisia tarvitaan. Ja minusta se on kunnon kansalaisuutta, kun käy töissä, ei ryyppää ja elää tolkullista elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on täyttä potaskaa. Lestadiolaisnaiset käyvät töissä ja heidän lapsistaan suuri osa ei aikuisena ole enää lestadiolaisia.
???
Luitko lainkaan, mitä minua edellinen kirjoittaja kirjoitti?
Pistetään vinkkiä, kun en usko sinun älynlahjoihin. Skenaario oli: "Jos kaikki olisivat lestadiolaisia".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat yhteiskunnallisesti merkittäviä, kun heillä on taloudellista ja poliittista valtaa todella paljon.
Valtaa tosiaan on jopa toisten kiusaksi ja riesaksi asti.
"Tullaan silti toimeen"
Minä tunnen aika monta lestadiolaisnaista ja jokainen on työssäkäyvä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole kettuilua:
Minä pidän hyvänä sitä, että vanhoillislestadiolaiset lisääntyvät huomattavasti keskivertoperheitä enemmän. Veronmaksajia ja kunnon kansalaisia tarvitaan. Ja minusta se on kunnon kansalaisuutta, kun käy töissä, ei ryyppää ja elää tolkullista elämää.
Ei se todellisuus noin ruusuista ole. Polttavat pilveä, rällästävät mönkiöillä toisten pihoilla...
Jos et tiedä, tässä ketjussa mainittiin vanhoillislestadiolaiset sana, ja siksi ketju on poistettu😉