Yritys päällä 2015 (II)
Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)
Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).
Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)
Kommentit (2455)
Maltti on valttia. Elikkä nyt menossa Kp 37/30, jokohan sen testin uskaltais mennä ostaan. :D
Tänään saapui kp1 kylläpä tuntui 2 päivää pitkältä ajalta! :) eilen sanoin miehelle että sovitaan uus testipäivä keskiviikolle jos tiistaina sit alkais kunnon vuoto, ei tarvinnutkaan huomiseen odotella, jee!
FINEST: Alotuksessa mun mielestä luki että tervetuloa lämminhenkiseen keskusteluun. Ihan yhtä tyhmä olet itsekin kun olet liittynyt tänne vauvapalstalle kuumeilemaan kun toinen vaihtoehto olisi rento asenne ilman minkäänlaista kyttäystä. Mun mielestä jossain tekstissä kirjoitit että lämmöistä ei voi päätellä mitään ja seuraavana päivänä kuitenkin kerroit itse mittaavasi lämpöjä. Malttia nyt itsellesi ja anna meidän vouhottaa niin paljon kuin haluamme. Jos pystyisin ottamaan tämän vauvantekohomman rauhallisesti, ei mun koskaan olisi tarvinnut rekisteröityä tänne vertaistuen toivossa. Voi olla että käsitän sun tyylisi kirjoittaa virheellisesti tylyksi mutta oon ihmetellyt miksi olet niin negatiivinen.
Supera, aukiolotutkimus saattaa aukaista pieniä tukoksia, monet ovat raskautuneet aukkarin jälkeen kun röörit on puhtaat ;) Sitä en edes tiedä voiko sellaisia täysin tukkeutuneita putkia (jollaiset ilmeisesti meillä molemmilla toiset piuhat on) mitenkään aukaista, saati onko se järkevää, koska tosiaan yhdellä pärjää ihan hyvin. Mulla on myös lähete aukkariin, saa nähdä koska sinne pääsee.
Rauha maassa ihmiset, kuumeillaan kukin tavallamme :)
[quote author="finest" time="11.05.2015 klo 10:52"]
Miksi ei voi odottaa että menkat on muutaman päivän myöhässä? Sitä varmempi on tulos koska jos teet testin liian aikaisin, saattaa raskaus mennä kesken ja menkat tulla ajallaan. Herkät testit ovat niin herkkiä että näyttää vielä paremmin jos munasolu on hedelmöittynyt mutta ei ole kiinnittynyt kohtuun ja voi sitä itkua kun menkat tulee. Ja kun jotkut näkee negan testit, he eivät usko siihen tulokseen, syyttää testejä ja luulee että ovat silti raskaana. Come on, naiset! Malttia!
[/quote]
Anteeksi vain tyhmät kysymykset. Tämä sattuu olemaan ensimmäinen lapsi jota yritetään joten kaikki on uutta. Miksen saisi testata ennen menkkoja jos sellainen testi on kehitetty? Kyllä varsin hyvin tiedän että raskaus voi lakata alkuunsa. Olisin vain halunnut tietää muiden kokemuksia kyseisestä testistä. Ja ei, en ole itkenyt vielä kertaakaan sitä että menkat alkavat. Koin vastauksesi melko syyttelevänä.
Siis mitä vittua??????!!!!!! Haahhhh, se oli vaan mielipide, tiedän miltä tuntuu se pettymys kun saa plussan ennen menkkoja, menee kesken ja plussa häviää. Eli sen takia suosittelen odottaa muutaman päivän. No mutta tehkää mitä haluatte, jos ette malta odottaa pari päivää niin miten pystytte odottamaan 8 kuukautta kun vihdoin näette vauvan??? :D
Niistä lämmöistä, en mittaile säännöllisesti vain aina silloin tällöin jotta tietäisin suurinpiirtein missä mennään, kun en tällä kertaa jaksanut tikuttaa testejä. Lämmöistä ei voi päätellä mitään sanoin sovelluksista puhuessa, like a daa, siis ei mikään sovellus voi sanoa että oot raskaana koska lämmöt ovat koholla.
Muistan mun ekoja yrityskiertoja, olin todella tyhmä, olin niin varma että raskautuin, kaikki oireet olivat "raskausoireita", kaikki menkat olivat valemenkkoja :D
Mutten enää jaksa keksiä oireita.
Tsemppiä!
Hellurei kaikki!
Noista r-testeistä, ymmärrän ettei moni malta venttailla edes menkkojen oletettuun alkamispäivään sitä testailua, varsinkin jos yritys on alussa. Mutta kyllä minäkin odottelisin ihan rauhassa ainakin siihen päivään kun niitten menkkojen pitäisi alkaa. Siinähän sen sitte näkee alkaako vai eikö ajallaan kun oottelis vielä sen paripäivää enemmän.
Jos ei muuta niin säästyypähän rahat, mullakin säästynyt kummasti tämän 5-6kk aikana kun tasan kerran menin menkkojen myöhästyessä ostamaan testin. Tosin haamu sieltä pärähti, olin niin innoissani & varma, että nyt sitä ollaan raskaana.
& paskat menkathan sieltä sitten seuraavana päivänä tuli & sitä pettymyksen/surun määrää sitten... mielummin olisin jättänyt testaamatta niin en olis tiennyt mitään. (Tuo oli siis yk 3)
Mutta kukin tyylillään! Itse ainakin ymmärsin Finest kommenttisi asiallisena & fiksuna vaikka hieman tönkösti olisikin kirjoitettu, en ymmärrä mitä pahaa muka tuossa oli :)
Ehkä alkuyrityksessä oleville se maltti tulee myöhemmin, jos siis paskasti käy & joutuu kauemmin yrittämään.
Mie en ainakaan enää jaksa etsiä oireita, käyttää "konsteja" enkä testailla yhtään mitään jne! Paaaljon mukavampi itsellä olla, eikä nuo edellämainitut asiat sitä raskaaksi tuloa edes paranna. Näillä mennään mitä on!
Kikiii kp 11/30-35 yk 5
Minä en ole henkilökohtaisesti loukkaantunut. Anteeksi jos loukkasin sinua FINEST, tarkoitin lähinnä sitä että voisi ne asiat sanoa asiallisenminkin jos joku kysyy asiasta mitä ei tiedä. Asiallisemmin olisin itsekin voinut kirjoittaa. Oikeassahan sinä olet, tieto lisää tuskaa. Odottamisen odotus on perseestä ja siitä se odotus vasta alkaa kun se plussa pärähtää. Mukaan astuu ihan erilaiset pelot ja ihan erilainen odotus. Ja jos hyvin käy niin lopulta se lasketun ajan odotus joka myös on perseestä. Toivon että mun plussa jota viimekierrossa ei tullut siirtyi sulle. Plussatuulia myös kaikille muille!
MALMA, ikävä kuulla keskenmenostasi. Se on tosiaan positiivista, että olet tullut raskaaksi kuten joku jo aikaisemmin sanoin. Uutta matoa koukkuun, kun tuosta tokenet. Ei siinä muukaan auta.
Täällähän on kiivas tunnelta. Muistelen aikoja, jolloin opiskelin kätilöksi. Silloin sanottiin, että nuo herkimmät testit on ihan saatanasta, kun niistä saa positiivisen vastauksen ja kohta tuleekin vuoto. Ennen nainen vaan luuli, että jostain syystä menkat myöhästy ja nyt sitten ehtii jo tietysti kovasti innostua asiasta. Siihen aikaan neuvottiin odottamaan testaamista kunnes menkat on viikon myöhässä. Sen aikaisia testien herkkyyksiä en muista, neuvolassa taidettiin käyttää 25:sta. Ja nyt myydään ainakin kymppiä. Jos nämä kemialliset raskaudet otetaan huomioon, niin kesken menee vähintään 70 % raskauksista. Karua.
Starling 40 v. kp 36/31-33 yk 3
En ole loukkaantunut. Asiallisen tekstin puute johtuu kielimuurista, olen Suomessa asunut vain 5 vuotta :D
Mäkin oon samaa mieltä, että keskenmenossa on jotain positiivistakin mutta jos ne toistuu, niin täytyy tutkia asiaa.
Mä olen myös samaa mieltä noista keskenmenoista, vaikka ne kurjia onkin. Ainakin tietää, että on mahdollisuus raskautumiseen & kroppa toimii. Ei tarvitse elää siinä pelossa, että voinkohan koskaan raskautua!
Mullekkin sen haamun jälkeen neuvolassa sanottiin, että jos esimerkiksi kolmesti saisi haamun & menkat tuleekin niin sitten soitettaisiin aikaa lääkärille.
Minulta myös pahoittelut & tsemppi halit MALMALLE<3 Tuosta ei voi kuin päästä ylös & eteenpäin!
mie tein aamulla ovistestin ja 2viivaa tuli...mut nyt pv:llä ei näkyny enää.. ja 08.06. on edelleenki lekuri missä keskustellaa mun menkoist... ku ei ole alkanu vieläkää.. ettei olis jtn vialla..
KISSANAINEN87 oliko viivat yhtä vahvat? Jos sait ovisplussan niin nyt peittoja heiluttamaan että ei tuleva ovis jää hyödyntämättä. Menkat tulee vasta n. 10-16 päivän kuluttua oviksesta. Hienoa jos sulla heti lähtee kroppa toimimaan!
FINEST hyvä! Huh! :D hyvin kyllä kirjoitat suomea, en olisi osannut arvata että äidinkielesi on joku muu :)
MALMA otan osaa <3
LAULURASTAS83 mulla ei ole noista testeistä kokemusta ja itse en aio testata ennen kuin menkat myöhässä, koska pelkään kemiallista raskautta. Saat toki tehdä testin ennenku menkat alkaa jos haluat :) itse testasin viimekierrossa silloin kun menkat oli päivän myöhässä. Jatkossa yritän olla kärsivällisempi jos ovuloimattomia kiertoja tulee vielä. Toivottavasti ei ;)
Nyt mulla on pää sekaisin, tai kroppa sekaisin. Silloin kp11 sain vahvat viivat ovistestiin. Sen jälkeen puhtaat negat. Eilen kp14 sainkin sitten taas yhtä vahvat viivat ovistestiin!!! :O Ööö, mitäs tästä nyt sit pitää ajatella? Ajatuksia? Mulla kyllä ei ole koskaan ollut ovista noin (kp11) aikaisin. Aina ollut kp15-18. Oisko ollut jotenkin viallinen testi?
No eipä sillä niin väliä. Ei päästä hyödyntää tätä kiertoa. Kun lopulta sain miehen töistä kotia, niin se joutui työtapaturmaan ja loukkasi ittensä. Nyt se ei voi oikeastaan liikkua kovinkaan paljon. Harmittaa miehen puolesta ja tietysti senkin takia, että vauvahaaveet siirtyy taas kuukaudella.
Harmistunut Aliisia kp15
Malma - pahoittelut, voin vaan kuvitella miten surullinen olo tällä hetkellä on :( Tuo on varmasti jokaisen odottajan pahin painajainen. Kovasti tsemppiä ja onnea uuteen yritykseen, kun saatte sen aloittaa <3
Laulurastas - mä olen samanlainen hätäilijä, en jaksaisi ikinä odottaa sitä että menkat on VIIKON myöhässä, muutama päivä taitaa olla mulle maksimi :D Kahdehdin paremmat hermot omaavia :) Tiedän että turhan aikaisin testailu on vähän hölmöä hommaa, mutta minkäs sille mahtaa kun on malttamaton :) Sanoit myös että välillä mietit olisiko lapset pitänyt tehdä jo aiemmin - olen itse (siitä huolimatta että aloitus on vasta alussa) miettinyt ihan samaa, mutta tullut samaan lopputulokseen kuin sinä - silloin en olisi vielä ollut valmis eikä elämäntilannekaan olisi ollut yhtä hyvä kuin nyt. Turha siis murehtia menneitä, niille kun ei mitään enää mahda.
Jenniferia - kuten yllä kirjoitin, en itse saisi itseäni hillittyä noin pitkäksi aikaa :D Ihan mahtavat hermot sulla! Toivon kovasti että sun odotus palkitaan plussalla! :)
Tiinu - ihanan positiiivinen asenne menkoista huolimatta! Muistanko oikein että teillä lähti nyt yk2 käyntiin? Toivotaan että tämä on teidän kierto :) Meinaatko tikuttaa ovulaatiota tässä kierrossa?
Aliisia - äh, eikä? Onpa todella erikoista, itselle ei ole tullut vastaan, mutta toisaalta vasta hetki sitten bongasin ovulaation ensimmäisen kerran. Ehkä täältä löytyy muita joilla olisi asiaa valaisevaa tietoa. Aloin miettimään pitäisikö itsekin jatkaa tikutusta tässä kuussa ovisplussasta huolimatta, kaiken varalta?
Nyt seuraa tyhmä kysymys - voiko jotkin ruoat suurina määrinä syötyinä tai tulehdukset yms. aiheuttaa valeplussan ovulaatiotestiin? :D Koska jotenkin ihmetyttää itselläni tuo aikainen ovisplussa (kp 9-10/34) Ihanaa että on anonyymi foorumi näille oudoille aivoituksille, jotka mietityttää :D
Muuten täällä vain odotellaan että kierto lähenisi loppua (vielä PITKÄ) aika odotettavana! Ja pohdin pitäisikö kaiken varalta jatkaa ovulaation tikutusta edes niinä laskurin osoittamina päivinä, kaiken varalta (vaikka tiedän että laskuri perustuu vaan matematiikkaan eikä huomio kenenkään yksilöllisyyttä) :)
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille, ihanaa että tähän viikkoon mahtuu yksi extravapaapäivä helatorstain ansiosta :)
Mulle voi päivittää kp1/28-30.......... :(
Täälläkin tekisi mieli tikuttaa r-testiä jo nyt ja joka päivä tuleviin menkkoihin asti mutta hillitsen itseni. :) Henk. Koht en usko että se kovin suuri pettymys olisi jos plussan saisi ja menkat tulisikin, pettymyksiä niin monen kuukauden takaa että siihen ikävästi tuntuu turtuvan. :( Tieto tietysti luomuna raskautumiseen olisi positiivista, koska uskon vahvasti että se ei meillä ole edes vaihtoehto.
Kp. 13/27-28 ya 2/2014
tiinu89 melkein yhtä vahvat sofi-testi..tänää 3kertaa jo tehny ja aina ne viivat tulee.. peitto on jo heilunu tänään :D
uskottava että nyt oikee aika!!! kiertoa en tiedä ku menkkoja ei ole tullut Qlairan lopetuksen jälkeen..
Miksi ei voi odottaa että menkat on muutaman päivän myöhässä? Sitä varmempi on tulos koska jos teet testin liian aikaisin, saattaa raskaus mennä kesken ja menkat tulla ajallaan. Herkät testit ovat niin herkkiä että näyttää vielä paremmin jos munasolu on hedelmöittynyt mutta ei ole kiinnittynyt kohtuun ja voi sitä itkua kun menkat tulee.
Ja kun jotkut näkee negan testit, he eivät usko siihen tulokseen, syyttää testejä ja luulee että ovat silti raskaana.
Come on, naiset! Malttia!