Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritys päällä 2015 (II)

06.04.2015 |

Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)

Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).

Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)

Kommentit (2455)

Vierailija
661/2455 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINEA92071, mie oon kattonu tuota ohjelmaa, herranen aika kun ne naiset saa tietää vasta kesken synnytyksen olevansa raskaana :D Ei ole aina oireisiin/oireettomuuteen luottamista! Itseasiassa katoin just äsken pari jaksoa, siinä yksi nainen testasi vaikka kuinka usein, mutta negaa sai. Pum & vauvahan sieltäkin jokatapauksessa tuli!
Naisen kroppa on kyllä niiiiiin ihmeellinen.

Vierailija
662/2455 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dimou, kiitos kysymästä :) Olen tosiaan pitänyt hiljaiseloa, enkä ole lukenut viestejä kymmeneen sivuun. Se on kyllä vähentänyt stressiä, joten hyvä sinänsä. Saatan nyt taas olla poissaolevana kunnes seuraava yk alkaa... Viikko sitten torstaina liuskaan tuli kaksi vahvaa viivaa ja digitestikin näytti hymynaamaa. Eli ovulaatio tapahtui. Puksuttelua oli keskiviikkona ja perjantaina, saa nähdä onko se riittävästi. Nyt yritän olla miettimättä "oireita" ja koko juttua muutenkin. Ajattelin tehdä raskaustestiä ensi viikon lauantaina. Olen kuitenkin melko pessimistisellä mielellä, miksi nyt tärppäisi kun ei aikaisemminkaan ole?

Nyt on tosiaan yk9 menossa. Jos olisi tärpännyt heti, mulla olisi näihin aikoihin vauva jo sylissä. No, näin se joskus menee :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
663/2455 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kikii, eikö olekin aivan super ihmeellinen! Meillä mies sanoi sitä kattoessa että taas yksi syy miksi on tyytyväinen et on mies! :D Et miehen kroppa ei oo yhtään noin ihmeellinen ja monimutkanen. Ja hän ainakin traumatisoituis näistä ohjelmista ja alkais pelkää että on raskaana heti kun paino lisääntyy kilonkin! :D sehän noissa monissa ollut että "oho, pari kolme kiloa tullut lisää..nojaa ollu stressii ja herkut maistunu enkä oo ehkä liikkunu sit tarpeeksi.." Mutta on kyllä..tulee vaan semmonen olo että (anteeksi) miten tyhmiä noi ihmiset on! :D Ei oo kellekään tutulle käynyt noin! 

Tiinu89&Supera, pahoittelut menkoista! :( Tuommoinen supervuoto varsinkin on inhottava, voi rajottaa normielämääkin jo! Pahimmat on just ne kun ei pääse sitten vuotopäivinäkään unohtamaan että ei sitten onnistunutkaan.. Ellei sitten kuulu niihin urbaaneihin legendoihin joilla kuukautiskierto toimii normaalisti eikä testitkään näytä plussaa ja ollaan silti raskaana. :D 

664/2455 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää ollut nyt rinnat yllättävän herkät. Alavatsa myös oireillu kuin olisi menkat. Pahoin pelkään että ne sieltä kohta tuleekin mutta pidän silti sormia toiveikkaana ristissä. :) nNärästystä myös ollut iltaisin, jota on yleensä hyvin harvoin. Iltaisin on väsyttänyt paljon.

Osaako kukaan sanoa saako raakaa selleriä syödä? Vähän ristiriitaista tietoa löytyy, mutta olen yleensä tykännyt tehdä siitä mehua tai laittaa smoothieen.

665/2455 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsuli! Kiitos kaikille ihanille vastauksistanne :) täytyy alkaa tikuttamaan ovista vissiinkin tästä päivästä nyt sitten eteenpäin, täällä menossa kp10. Testailetteko esim aamuvirtsasta vai onko sillä merkitystä? 

TIINU89: Haha ei mitään, näitä peukuttamisia sattuu :D 

666/2455 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAVVAKUUME92 mun käsittääkseni ei kannata tehdä aamuvirtsasta koska muistaakseni se ei jotenkin näy siinä? Korjatkaa joku jos olen väärässä. Mä ainakin testailin aina päivällä. Lue kuitenkin ne ohjeet mitkä tulee mukana niin menee ainakin oikein.

Vierailija
667/2455 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä ilmoittautuu kanssa yksi MM-lätkäfani... :) Eilinen peli oli kyllä niin jännä että hyvä kun nahoissa pysy... :D

On tainnut meikäläiselle pissatulehdus iskeä tai jotain, virtsaamistiheys sunnuntaista on ollut jotain ihan älytöntä...sehän se tästä vielä puuttuisikin... :/

Eilen saatiin myös vihdoin miehen näyte toimitettua tutkimuksiin ja 29.5 on sitten tuo munatorvien aukiolotutkimus + yhteiskäynti lääkärille joka kertoo tulokset ja jatkotoimenpiteet... Odotusta ja vielä vähän odotusta lisää että selvyyttä saa asioihin...huoh...

668/2455 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovistestien ohjeissa lukee että aamuvirtsasta mutta en suosittele. Aamuvirtsa on niin kauan ollut rakossa että tuloksetkin on epäselvät. Päiväpissasta tulee aina vahvemmat viivat.

Vierailija
669/2455 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofi-ovulaatiotestien ohjeissa lukee että ei aamuvirtsasta.

670/2455 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mahtavaa että löytyy muitakin lätkäfaneja, täällä odotellaan jo huomista NIIN innoissaan :D Ja Tiinu, teksti on välillä (=polvitaklaus) niin painokelvotonta, että ihan hyvä ettei meillä ole (vielä) ketään pientä ottamassa mallia :'D Vapaapäivä JA Suomi - Tsekki, täydellistä ;) Ja liityn Ant.. Eikun Pekka Rinne fanikerhoon! Juusessakaan ei ole mitään vikaa, mutta Pekka taitaa olla lähempänä omaa ikää - joukkue on niin täynnä loistavia junioreita että alkaa sisäinen puuma nostamaan päätä :'D

Blaah. Miten tämä kierto voikaan tuntua näin pitkältä?? Ensimmäistä kertaa toiveet on oikeasti korkealla, kun onnistuttiin oviskin löytämään ja hyödyntämään. Samaan aikaan yritän hillitä itseäni ja toiveita, ettei tule liian kovaa pettymystä jos tällä(kään) kerralla ei tärpännyt. Mutta en ole oikein hyvä hillitsemään liikoja toiveita. Jännittävät 2,5 viikkoa siis tulossa! :)

Vierailija
671/2455 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ihanaa kun suomen peli huomenna. :) Oliko tietoa monelta on, en ole kerennyt käydä katsomassa? :)

Mulla on ihan sama fiilis, miten voikaan kierto tuntua näin pitkältä ja tää odottaminen että alkaako menkat, mitä lääkäri sanoo yms....! :)

672/2455 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

TIINU89, FINEST ja HETA87: kiitos teille, oli kans niin ristiriitaista tietoa tosta ja ihmettelin miksi aamuvirtsasta ei testiä kannata tehdä, mutta kun ajattelee niin loogistahan se myös on ..

Mulla on kanssa tässä kierrossa nyt toiveet semi korkealla kun tosiaan otettiin ovistestit nyt mukaan ja kaikki mahdolliset muut keinot.. Kai se "täytyy" (:D) alkaa peittoja heiluttelemaan päivittäin nyt tyyliin viikon ajan, tietää ainakin tehneensä kaikkensa :D tuskin toi toinen puolisko hanttiinkaan laittaa.....

Vierailija
673/2455 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla Muskottipähkinä että olet vielä paikan päällä vaikka hiljaiseloa vietätkin, ymmärrän täydellisesti :) Itselläkin oli kova paikka huhtikuussa kun yhdeksän kuukautta yritystä tuli täyteen... Mutta hyvä että bongasit oviksen, toivotaan sormet ristissä onnistumista!

Minea, mä olen miettinyt tulevien lasteni nimiä varmaan jostain kuusivuotiaasta asti (eikö kaikki tee niin? :D) ja parit viimeiset vuoden ihan tosissaankin. Ärsyttää ihan pirusti kun monet nimet joista pidän kovasti ovat viime vuosina tulleet niin suosituiksi, käyn siis vähän väliä väestörekisterin sivuilla niitä kyttäämässä... Itselläni on harvinainen nimi ja pidän kovasti siitä että kaimoja ei montaa ole ja haluaisin myös lapsilleni vastaavat harvinaisemmat nimet. 

674/2455 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös nimimiettijä ilmottautuu! Samant suosikit ollu jo siitä asti, ku ees koskaan tiesikään haluavansa lapsia. Mua ei niinkään mietitytä tuo nimen suosio.... vaan se, että ehtiikö joku sukulainen nimeämään oman lapsensa ensin sillä "mun nimellä" :D Voin sit vetää aihe vapaa-puolella raget muiden mammojen joukossa :D

Ja lätkäfani ilmoittautuu myöskin! Ehkä tosiaan ihan hyvä, että sitä jälkikasvua ei vielä ole... Sen verran rumaa kieltä tuli käytettyä kun kotisohvalla peliä katsoi. Jännät paikat tänään, pidetään peukkuja! 8) Ja ah Pekka Rinne, mun sydän sulaa. Mulla "ne nuorimmat junnut" on lähempänä omaa ikää, tulipas nuori olo :D

Ovis on edelleen hukassa, voihan kökkö. Ei auta muutaku ootella. Tänään äklötti aamulla ja pään sisällä ajatukset villisi jotenkuten näin "Ei se vielä voi olla raskaus. Mutta mitä jos edelliset menkat olikin valemenkat?!" Tai sit ei. Ehkä kuitenki vaan liian tuhti aamupala ja liian nopee lähtö maailmalle :D

Nauttikaa vapaapäivästä, jos teillä sellainen on :-) Noorav, kp 19/?, yk6

675/2455 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu, missä on toukokuun plussat??!! Alkuvuoden tahti on hiljentynyt kuukaus kuukaudelta ja tällä vauhdilla kesäkuu on plussaton... NYT NE PEITOT HEILUMAAN!!!

LAULURASTAS83: Kysyit raa'an sellerin syönnistä ja mielenkiinnolla koitin netistä ettiä tietoa mutta en kyllä löytäny. Jossain maassa sen syöntiä suositeltiin vältettävän jos oli useita keskenmenoja taustalla mutta muutoin uskosin, että kohtuus pätee tässäkin. 

Täällä on menossa kp 29. Ei oo oikein minkäänlaisia tuntemuksia mihinkään suuntaan. Tähän kiertoon en usko ite ollenkaan vaan ootan jo, että pääsen ekaa kertaa ettimään ovista seuraavaan kiertoon.

676/2455 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

NOORAV: Haha kuulostaa tutulta , heti kun vähän aamusta äklöttää menkkojenkin jälkeen tms niin välittömästi ajatukset "ehkä sittenkin" ja "valemenkat" :D 

Tänään alkaa ovistestailu, kp11 menossa.. Mökillä ollaan nautiskelemassa pitkästä viikonlopusta ;-) taitaa alkaa peittojen heiluttelukin tänään, josko sitä jaksais viikon maratonin hahah niin ei ainakaan mene ovis ohi :D *enkeli*

Vierailija
677/2455 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonni johan sitä päästiin eilisen v*tutuksen yli! Hyvä homma.
Onneksi noita huonompia päiviä on harvoin :D
Noihin nimi juttuihin, mäkin olen aina mietiskellyt niitä & kaikkea maan & taivaan väliltä! Varsinkin tämän melkeen vuoden verran oon ihan tosissani miettinyt nimi vaihtoehtoja & tosiaan pari oon melkeen lyönyt lukkoon, perkele jos joku lähipiirissä vie saman/samat nimet ensin :D!
Sitten täälläkin meinattiin aloittaa viikon "maratooni" huomenna, tähän asti menty jokatoinenpäivä meiningillä. Eipähän ole sitten siitä ainakaan kiinni!
Jospa ruvetaan nyt naiset todenteolla plussamaan ettei jää kesä kuukaudet ihan tyhjilleen vai mitä ;)

678/2455 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mie lopetin pillerit (Qlairan) 25.04.2015 ja menkkoja ei ole tullut...pient vuotoa oli mut ei punaista ollut. Mulla meni olantsapiini (kaksisuuntainen mielialahäiriö) ja nukkumiseen lääkkeet. Lopetin 28.04. Olantsapiinin ku siinä haittavaikutuksena menkkojen poisjäänti. mulla ei ollut 2vuotee menkkoja juurikaa ku oli lääkkeet. Aattelin et jos ne nyt tulis mut Ei! Ovista olen yrittäny sofi-ovulaatiotesteillä silti pongata. Mulla 08.06. normaalille lääkärille aika ja psykiatrille 28.05 lääkityksestä. mulla on keskustelu ajat psyk.polille n.2-3viikon välein ja siellä käydää myös lääkitys läpi ja aina uusitaan. Miksi mulla ei ole normaaleja menkkoja?

679/2455 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

KISSANAINEN87: Ensinnäkin koitappa hengittää nyt ihan syvään ja ajatella tuota asiaasi maalaisjärjellä. Ihan ensiksi sun pillereiden lopetuksesta ei oo vielä edes kolmea viikkoa. Terveyskirjaston mukaan normaali kuukautiskierto on 23-35 päivää ja sinulla on nyt joku noin 20 päivää siitä kun olet ottanut viimeisen pillerin (tuon tekstisi perusteella). Toiseksi mietit sitä, että meillä kaikilla on ns. Normaali hormoonitoiminta. Se normaali hormoonitoiminta muuttuu jo siinä vaiheessa epänormaaliksi kun pistää ensimmäisen e-pillerin suuhun ja näin kroppasi saa joka päivä ylimääräisen annoksen hormooneja, hormooneja joita oma kehosikin tuottaa jo ennestään mutta nyt se saa niitä hurjasti isomman annoksen. Kun lopetat pillereiden syönnin, on kroppasi ihmeissään kun ei enää saakaan sitä ylimääräistä hormoonikasaa vaan joutuu taas pärjäämään omillaan. Kropalla on monta asiaa uudelleen opeteltavana: kuinka saada normaali kuukautiskierto käyntiin, ehkäpä vielä säännölliseksi, kuinka se munasolu nyt hedelmöittykään jnejne. Kroppa on hetken aikaa vähän hukassa, joillakin kuukauden, joillakin jopa vuoden. Tämä on niin yksilöllistä. Sinun tapauksessa vielä olanzapiini ja sen yht'äkkinen pois jättäminen tuo lisää kysymyksiä kropallesi jotka se aivan varmasti ratkoo kun vaan maltat mielesi ja annat sille aikaa!

680/2455 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp 32/35
Ja erittäin puhdas negatiivinen testi. Tein testin, koska ovulaatiotestin mukaan tänään jo dpo16(!!!) vuoto ei ole kuitenkaan alkanut.
Ärsyttää. Yk5 pyörähtänee käyntiin lähipäivinä