Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritys päällä 2015 (II)

06.04.2015 |

Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)

Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).

Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)

Kommentit (2455)

2321/2455 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tein taas testejä. Aijon nyt seuraavan kerran vasta perjantaina tehä kun menkkojen pitäisi silloin alkaa. Nyt jännittää että meneekö kaikki hyvin loppuun asti. Tänään on dpo 10. Tää on niin uskomatonta. Kun on jo oireitakin mitä oli samalla tavalla esikoisen kohdalla.

Norappi

2322/2455 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloisia uutisia täältä mahataudin keskeltä: plussa tuli tänään aamulla testiin! :) Apua, en voi uskoa tätä. Voi tätä onnen määrää! Mulla olis tosiaan eilen tai toissapäivänä pitäny alkaa menkat ja ihmettelin, kun vuoto ei vielä eilenkään ollut sen ruskempaa tai verisempää ja päätin varmuuden vuoksi testailla. No selvisipä sitten syy. <3

Tosi jännä fiilis, kun en ole koskaan aiemmin tehnyt testiä näin aikasessa vaiheessa. Tuntuu, että nyt tässä voi vielä tapahtua vaikka ja mitä ja ei sais niin paljon innostua. Mutta kyllä tämä silti ihanalta tuntuu keskenmenon ja kuukausien yrityksen jälkeen.

Mä uskon itse, että se vehnänalkioöljy ja sen e-vitamiini toivat apua (ainakin oviksen bongailuun) ja lisäksi nyt viimeisen kuukauden olen tietoisesti vähentänyt kahvin juomista. Toki myös ajoitukset osui hyvin kohdilleen tässä kierrossa. ;D

Kiitos tästä palstasta ja vertaistuesta, jota olen täältä saanut. Jään varmasti vielä seuraamaan keskusteluja täällä ja jännäilemään teidän kanssa. Hedelmällistä vauvavuotta kaikille! <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2323/2455 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea MIMMIE :)
Tästä elokuusta siis tulee plussa rikas....ihanaa <3 <3

2324/2455 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippahei ja onnea kaikille plussauutisia saaneille! Kylläpä onkin moni jo plussannut kuun puoliväliin mennessä, toivottavasti kuukausi jatkuu yhtä plussarikkaana :)

Tervetuloa uusille, teitä olikin liittynyt joukkoon iso kööri nyt muutaman päivän sisällä! :)

ON: Päivittäin olen käynyt lukemassa muiden juttuja, mutta en ole nyt itse kirjoitellut. Ajattelin nyt pitää vähän taukoa täällä käymisestä, kun yritän nyt tämän yrityskerran ottaa rennommalla otteella. Vehnänalkioöljyt on olleet käytössä kierron ekasta päivästä lähtien ja tässä pikkuhiljaa alan varmaan taas tikuttelemaan ovista. Mutta vähän rennommilla mielillä toivottavasti :) Kuullaan taas ja tsemiä kaikille!

Miuku mauku, kp 13/35?, yk 5

2325/2455 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
2326/2455 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännään huomis aamua et ei tiedä miten päin olis :D

Vierailija
2327/2455 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne 16.8

Stardust (22v) kp 46/26-40 yk 4

Annuska (20v) kp 39/35-43 ya 12/14

Jannuli85 kp 38/24-30 yk 17 (ya 03/2014)

Konttri (33v) kp 36/27 ya 5/2014

Heta87 kp 31/27-28 ya 2/2014

Sipriina (27v) kp 31/29-31 yk 4

Melina83 (31v) kp 30/? yk1

Uusio Mamma kp 30/26

Myya (29v) kp 30/? yk 1

Piivi kp 28/25-28? yk 2

TikiTiki (26v) kp 26/27-29 yk 12

Ninnu (25v) Kp 26/28 yk 1

Norappi kp 24/23-29 yk 5 (kkm 4/15)

Muffeli (29v) kp 23/28-33 yk 3

Tuulahdus (22v) kp 23/? yk 2

Tiinu89 kp 23/? yk 4

Mia94 (21v) kp 22/26-28 yk 2 

Nuuskiksentytär kp 21/28-31 yk 6

Leona (29v) kp 19/35-37 yk 2

Meriemilia kp 17/27 yk 2

Guagua kp 17/29 yk 3

Kompuroiva Hylje (29v) kp 15/29 yk 3

Miuku Mauku (27v) kp 13/35? yk 5

Lumilla kp 13/25-27 yk 10

NooraV kp 13/? yk 8

PinkkiDrinkki (35v) kp 12/27-30 yk 8

Laulurastas83 kp 11/29-31 yk 9

Supera (20v) kp 9/29 ya 2/14

Pioni1 (28v) kp 8/34 yk 6

Louisa (27v) kp 4/20-30? yk 5

Dimou (26v) kp 4/? yk 11 (ya 7/14)

Helmuri (30v) kp 3/24 yk 6

Candyk kp 2/27-28 yk 3

Dreamer15 (28v) kp 2/29-31 yk 4

muut kuumeilijat: Noelle (24v), Kisuliini, Starling (40v), Ninnni (20v), AnttiAmalia (24v), LaVieEstBelle (21v), Minniminni (22v), Unikeonsuru, Hulina (28v)

Tammikuussa 9 plussaa

Helmikuussa 12 plussaa

Maaliskuussa 13 plussaa

Huhtikuussa 5 plussaa

Toukokuussa 4 plussaa

KESÄKUUSSA PLUSSANNEET (6 plussaa)

Mamalukki (22v) yk 3, Belime yk 2, Pumpuli87 yk 1, HennaS (21v) yk 2, Tinttu1989 yk 5, EllieP (30v) yk 1

HEINÄKUUSSA PLUSSANNEET (9 plussaa)

Aliisia (25v) yk 3, Canna (24v) yk 3, Finest (28v) yk 8, Kevättähti yk 2, Ambrosiaa yk 3, Sofia2016 (21v) ya 1/14, Miimamuru yk 1, Minea92071 (25v) ya 11/14, Lise (28v) yk 1

ELOKUUSSA PLUSSANNEET

Kikiii (20v) yk 10, Hattu yk 2, EK0025 yk 3, 143 (22v) yk 1, Bansku25 (25v) yk 1, Pallopaita yk 2, Mimmie (30v) yk 5

Ilmoita kiertopäiväsi niin pääset listalle!

Vierailija
2328/2455 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos DIMOU listan päivittämisestä :)

2329/2455 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ketään joka yrittää tiettyä sukupuolta? Itse toivoisin tyttöä (kun tulisi vaan raskaaksikin), tuli mieleen kun joku sanoi vähentävänsä kahvin juontia ja greippimehukin on yleinen apukeino. Että tyttöä toivovan pitäisi pitää happamana olosuhteet eli epäsuotuisina, kun tytöt on sitkeämpiä. On vähän ristiriidassa yrittää raskautua ja tehdä sittiöille mahdollisimman hankalat selviytymis mahdollisuudet...

Minulla on jo tyttö ja poika joten ei ole mikään maailmanloppu jos saankin pojan, toivottavasti saan nyt edes jommankumman., mutta tyttö olisi ensisijaisesti haaveissa. Tytölle on jo liuta nimiäkin ehdolla..

Kertokaahan mitkä kaikki kikat teillä on käytössä vai elättekö normaalia elämää?

P.s. tosi kiva kuulla että muutamat on raskautuneet jo ekassa yrityksessä, onnea teille odotukseen! Itsellä on ystävä joka on yrittänyt jo 8 vuotta ja kaikki me ystävät toivomme ja toivomme lisää että hänkin saisi hyviä uutisia, ei ole varmasti helppoa kun muut "pyöräyttävät tuontuostakin" lapsia kun itse yrittää kaikkensa, muttei onnistu. Helposti raskautunut ystävä voi tuntea ettei ole ansainnut onneaan kun sen sai niin helposti, se on väärin, kaikki ovat ansainneet onnensa ja saavat nauttia siitä täysin rinnoin oli sitten kyseessä yllätysvauva tai kauan yritetty vauva!

Vierailija
2330/2455 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testi näytti negaa :( mut menkkoja ei kuulu eikä näy...
Sipriina kp 32/29-31 yk 4

Vierailija
2331/2455 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai pitää sit asennoitua odotteleen menkkoja :/ on aika pettynyt olo. Mut olis sit kiva et ne menkat alkais jos en kerta oo raskaana. Suututtaa ja vituttaa.

2332/2455 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melissa83 (31v) selvennys vielä tilastoihin :D

ya 8/2015 yk 1 kp 17/29 menossa...

2333/2455 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi mua ei ole tuossa listassa enää.. vaikka odotan selvyyttä kiertoon.. lekuri 04.09 sit selviää paljon asioita. nyt jo 3vuotta ollu ilman menkkoja... johtunu lääkkeistä ja sen seurauksena on prkaali-arvo koholla.. tisseist tulee maitoo,turvottaa ja rinnat kipeät ym.

2334/2455 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, kylläpä alapeukkuja ropisee. Kumpikohan viestissäni nyppi enemmän se että toivon/yritän tyttöä vai se että raskaaksi tuleminen on aina hienoa ja onni kuuluu kaikille huolimatta yrityksen kestosta..?

2335/2455 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille! Onpas täällä tapahtunut paljon parin viikon aikana! Onnea kaikille plussanneille ja tervetulotoivotukset uusille kuumeilijoille! :)

Me ajateltiin ensin miehen kanssa laittaa vauvasuunnitelmat hetkeksi jäihin. Ollaan lähdössä ulkomaillekin useammaksi viikoksi parin kuukauden päästä ja ajateltiin ensin, että pidetään "vielä yksi" loma yhdessä ilman vauvamasua, mutta tultiinkin toisiin ajatuksiin :D Olin bongaavinani ovulaation perjantaina eli 14.8. (nyt tein pari ovulaatiolaskuria ja nekin täsmäsivät ko. ajankohtaan) ja käytettiin tilaisuus hyödyksi! Eilen sitten mulla meni maha aivan kuralle ja hädin tuskin ehdin vessaan. Voi olla sattumaakin, mutta mietin olisiko ovulaation jälkivaikutuksia... Jostain muistan lukeneeni, että voi pistää mahan sekaisin. No, eilen illalla sitten huomasin ennen nukkumaanmenoa, että genitaaliherpes on iskenyt päälle. Varmistin vielä lääkäriltä, että Zovirax on turvallinen raskautta yrittäessä ja kuulema myös raskausaikana. Netissä siitä on ollut ristiriitaista tietoa. Tämä nyt vähän vaan latistaa intoa :( Ensin olimme hetkeksi luopumassa ajatuksesta, mutta nyt me molemmat toivotaan niin kovasti, että ajoitus olisi onnistunut ja raskaus alkaisi...

Tästä tulikin mieleeni kysyä teiltä muilta, että oletteko joutuneet miettimään ns. ylimääräisiä asioita raskautta suunnitellessanne? Ts. laittamaan asioita kuntoon sitä varten. Itse olen lopettanut mielialalääkkeeni, kun aloitettiin yritys (vaihdetaan turvalliseen merkkiin mikäli oireita ilmenee) ja tämä genitaaliherpes on tietenkin toinen asia, joka pitää huomioida ja etenkin jos / kun raskaudun ja raskaus etenee niin pitkälle, että synnytys alkaa lähestyä. 

2336/2455 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Mimmie! <3 

Toivottavasti Sipriinalla testi näyttää plussaa vaan vähän myöhässä.

Unikeonsuru: Oon todella pahoillani keskenmenosta :'( ...ite en oikein toivo erikseen tyttöä tai poikaa. Kunhan sais nyt ensin edes yhden lapsen. Toisaalta ois kiva jos ois tyttö, jolle vois ostella söpöjä mekkoja, kertoo teini-iän lähestyessä millasia pojat voi olla ja varotella niistä :D  ja olla olkapäänä kun on sydänsuruja. Ja haluisin, että äiti-tytär suhde ois ihan erilainen kun itellä ja omalla äidillä tai äidillä ja hänen äidillä. Mutta toisaalta just pelkään joskus, että mitä jos mullakaan ei oman tyttären kanssa ois niin hyvät välit ja onko se väistämätöntä että "ei kahta ilman kolmatta"... tosin mulla ja äidillä ja äidillä ja hänen äidillä taas on ihan eri syyt huonoihin väleihin (oma äiti on juoppo, enkä voi sietää hänen juomista, sekä on myös monia asioita joita en vaan voi ikinä antaa anteeks ja taas mummo on äidille ollu tosi ilkeä koska "vaan pojilla on arvoa")... ja uskosin, että mulla ja omalla tyttärellä olis ihan eri tavoin asiat. Mutta joskus silti pelottaa. Mutta enemmän pelottaa se, että oma tytär sairastus myös endometrioosiin, sitä kun on nyt jo ainakin kolmessa sukupolvessa. Pojan kanssa sitä ei tarviis pelätä ja haluisin pojasta kasvattaa kunnon herras miehen, joka arvostaa naisia ja ihmisiä ylipäätään. Ja yleensä äidin ja pojan välit tuntuu olevan läheisemmät. Mutta sitten taas tulipa tyttö tai poika tai molemmat, niin en haluis myöskään muita sairauksia perityvän lapsilleni... mutta tuo endo on se pahin pelko. Mutta puolensa ja puolensa... en osaa sanoo kumpaako enemmän toivosin. Mutta jos saisin kaks lasta, niin ois toisaalta kiva, että sais kokea millasta on odottaa ja kasvattaa niin tyttöä kun poikaa. Mutta ei siihen maailma kaatus jos tulis kaks tyttöä tai kaks poikaa :)

2337/2455 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa muuten nähä nuo Norappin testit <3

2338/2455 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania plus-uutisia :) 

Ovistikkuja käytettiin ekan kerran viime kierrossa, joka päättikin olla pätkä, eli ovis oli jo ilmeisesti mennyt ennen kuin ehdittiin tikutella. Nyt on ajateltu aloittaa tikuttelu jo hyvissä ajoin :) josko se oikea aika löytyisi. Ootteko huomanneet eroja eri valmistajien ovistikuissa: rfsu, yliopiston apteekki? 

Louisa

2339/2455 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain ainakin selkeämpiä viivoja RFSU:n liuskoilla kuin esim mammaksi.fi:stä tilatuilla david-merkin liuskoilla. RFSU:n liuskoissa oli joka päivä selkeämpi ero kuin noissa muissa oli vähän sitä vikaa että aina joku viivalainen siellä oli muttei vahva ikinä. Voihan se olla että niissä aiemmissa kierroissa ovista ei esim tullut ollenkaan tai muuten vain jotain häikkää..

Unikeonsuru: meillä ei ainakaan yritetty/yritetä kumpaakaan sukupuolta erikseen. Molemmissa on tosiaan niin puolensa kuten Hyljekin listasi. Mullakin ehkä tytär-äiti -suhteessa parannettavaa, varsinkin nuoremmalla iällä olisi kaivannut parempaa yhteyttä niin jos joskus tyttären saan tai pojankin tietty, niin kliseisesti haluan korjata oman lapsuuden virheitä tekemällä toisin oman lapsen kasvatuksessa. Tosin, äitini on sanonut että hänkin halusi tehdä toisin kuin oma äitinsä, mutta minusta hänen kertomansa täsmää paljon siihen miten hän toimi. Herrasmiespojan minäkin haluaisin kasvattaa omasta pojastani, mutta todellakin myös tyttärestä haluan hyvätapaisen. Huonosti käyttäytyvät lapset ja nuoret ovat minusta niin surullista katseltavaa ja moni joka on puhunut vapaan kasvatuksen puolesta, on ottanut sanat vähän turhan kirjaimellisesti ja lapset kasvaneet ihan villeiksi. Ehkä olen ihan kukkahattutäti, mutta minusta 2-vuotiaan ei kuulu kiroilla (kuten esim Rosa Meriläisen ja Simo Frangenin perheessä kuulemma, en tiedä lukiko muut tuota lehtijuttua) tai 12-vuotiaan kuulu haistatella vittuja ja paskoja omille vanhemmilleen. Toisaalta, kun ajatellaan tyttö tai poika.. En haluaisi liikaa tuputtaa lapselle jotain raamia missä kasvaa, että olet tyttö eli prinsessa, olet poika eli seikkailija. Unelma olisi saada kasvattaa lasta lähinnä ihmisenä ja tarjota siihen niin kaupunki- kuin maaseutuympäristö. Tulee lapselle laajempi käsitys maailmasta, eikä ole myöhemmin ihan pelkkä juntti tai pelkkä kaupunkilaispelle. Noin niinkuin kärjistetysti sanottuna :D Kärjistetysti kun saa sanottua vähän lyhyemmin eikä mene koko sivun pituiseksi jaaritteluksi.

2340/2455 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa saada uusia keskustelijoita, tervetuloa! :)

Onnea kaikille niille jotka ovat saaneet positiivia vauvauutisia <3 Ja meille muille tsemppiä tärppeihin ja plussatuulia :)

ON: Negatiiviset raskaustestit tehty lauantaina ja tänä aamuna. Joten ei taida ensimmäinen ovulaatio aikataulu pitää paikkaansa(1-2.8)  vaan se (8-9.8) sillä nyt maanataina olisi DPO9 ja TÄNÄÄN tiistaina DPO10.

Olin sunnuntai-iltana lähes varma että kuukautiset alkaa, alamahaa juili alkuyöstä ja kipuili. Sama jatkui maanantai aamuna ja eritoten vasemmalla puolella alamahassa. Olin lähes varma että samanmoinen mahakipu ei ole kuin kuukautisoire, pian alkaa...mutta mahakipu rauhoittui iltapäivästä ja vessassa käydessä paperiin pyyhkiessä jäi haalea verivana? Ei muuta,koko päivänä ei muuta vaikka siltä vahvasti tuntui...kierto voi toki olla sekaisin kun kierukan poistosta ei ole kuin vajava 2kk.

Vielä polttelee yksi testi kaapissa mutta sen käyttöä voisi odottaa vielä pari päivää :)

Miten SIPRIINA, joko aijot tehdä uuden testin? :) 

Kivaa alkanutta tiistaita kaikille, iloa ja valoa viikkoon <3