Yritys päällä 2015 (II)
Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)
Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).
Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)
Kommentit (2455)
Heipsan kaikille.
Hirveästi tullut plussia elokuulle! Ihanaa, onnea kaikille!! <3 jaaa vaihtoehtoisesti onnea meille muille yritykseen..:)
Unikeonsuru: Ei ole meillekkään sukupuolella mitään merkitystä, kuhan vain saataisiin edes se ensimmäinen aikaiseksi. Tosin poikaa toivotaan molemmat hieman enemmän, mutta tyttö olisi aivan yhtä tervetullut :)
Dimou:lle kiitoksia listan jatkuvasta päivityksestä!
ON: Ongelmat eivät ole vieläkään selvinneet mahakipuilujen tiimoilta. Olen käynyt seitsemän kertaa lääkärissä, joista kaksi kertaa yksityisellä. Nyt sitten otetaan kaikki testit kilpirauhasen vajaatoiminnasta keliakiaan ja jos niistäkään ei mitään löydy niin tähystykseen. Tissit on aivan järkyttävän kipeät olleet jo useamman päivän ja sama juttu oli viime kuussa, vaikka menkkojen kuuluisi alkaa vasta sunnuntaina, joten olenkin sitten jo raskaustoiveet haudannut. Harmittaa. Olen muuten järjestänyt itselleni hienot kauhuskenaariot lapsettomuudesta, vaikka yritystä takana vasta naurettavan vähän. Olisipa ihanaa kun osaisi vain sulkea nämä asiat ja ajatukset pois mielestä, mutta ei.
Ihanaa loppuviikkoa kaikille!
kp 24/26-28
Huomenta kaikille :)
Täällä plussattiin aamulla....ihanaa. plussa oli haalea mutta silti silmillä erotti tosi hyvin :) ei tarvinnu käännellä testiä. Josko viel testaisin parin päivän päästä uudestaan jos olis viiva vahvistunu :)
Sipriina kp 33/29-31 yk 4
Jeeee ihanaa sipriina onnea, tulihan se sieltä!
Tilanne 18.8
Stardust (22v) kp 48/26-40 yk 4
Annuska (20v) kp 41/35-43 ya 12/14
Heta87 kp 33/27-28 ya 2/2014
Uusio Mamma kp 32/26
Myya (29v) kp 32/? yk 1
Piivi kp 30/25-28? yk 2
TikiTiki (26v) kp 28/27-29 yk 12
Ninnu (25v) Kp 28/28 yk 1
Muffeli (29v) kp 25/28-33 yk 3
Tuulahdus (22v) kp 25/? yk 2
Tiinu89 kp 25/? yk 4
Mia94 (21v) kp 24/26-28 yk 2
Nuuskiksentytär kp 23/28-31 yk 6
Leona (29v) kp 21/35-37 yk 2
Meriemilia kp 19/27 yk 2
Guagua kp 19/29 yk 3
Melissa83 (31v) kp 18/29 yk1
Kompuroiva Hylje (29v) kp 17/29 yk 3
Miuku Mauku (27v) kp 15/35? yk 5
Lumilla kp 15/25-27 yk 10
NooraV kp 15/? yk 8
PinkkiDrinkki (35v) kp 14/27-30 yk 8
Laulurastas83 kp 13/29-31 yk 9
Supera (20v) kp 11/29 ya 2/14
Pioni1 (28v) kp 10/34 yk 6
Louisa (27v) kp 6/20-30? yk 5
Dimou (26v) kp 6/? yk 11 (ya 7/14)
Helmuri (30v) kp 5/24 yk 6
Candyk kp 4/27-28 yk 3
Dreamer15 (28v) kp 4/29-31 yk 4
muut kuumeilijat: Noelle (24v), Kisuliini, Starling (40v), Ninnni (20v), AnttiAmalia (24v), LaVieEstBelle (21v), Minniminni (22v), Unikeonsuru, Hulina (28v), Kissanainen87, Jannuli85, Konttri (33v)
Tammikuussa 9 plussaa
Helmikuussa 12 plussaa
Maaliskuussa 13 plussaa
Huhtikuussa 5 plussaa
Toukokuussa 4 plussaa
KESÄKUUSSA PLUSSANNEET (6 plussaa)
Mamalukki (22v) yk 3, Belime yk 2, Pumpuli87 yk 1, HennaS (21v) yk 2, Tinttu1989 yk 5, EllieP (30v) yk 1
HEINÄKUUSSA PLUSSANNEET (9 plussaa)
Aliisia (25v) yk 3, Canna (24v) yk 3, Finest (28v) yk 8, Kevättähti yk 2, Ambrosiaa yk 3, Sofia2016 (21v) ya 1/14, Miimamuru yk 1, Minea92071 (25v) ya 11/14, Lise (28v) yk 1
ELOKUUSSA PLUSSANNEET
Kikiii (20v) yk 10, Hattu yk 2, EK0025 yk 3, 143 (22v) yk 1, Bansku25 (25v) yk 1, Pallopaita yk 2, Mimmie (30v) yk 5, Sipriina (27v) yk 4, Norappi yk 5
Ilmoita kiertopäiväsi niin pääset listalle!
Minäkin olen vain ihminen, virheitä saattaa siis listaan tulla :)
Perjantaina folliultraan, kp 9. Olisi kyllä huisin jännää ja ihanaa jos siellä jotain jo noin aikaisin tapahtuisi, vähän hitaanlaisesti kun asioissa voidaan edetä kun luomuovis tulee joskus kp 24 tienoilla :D Vasenta puolta on ainakin kipristellyt lupaavan oloisesti, että jotain siellä saattaa kyllä muhia. Toiseksi viimeinen clomi otettu tähän kiertoon, eikä ainakaan vielä ole mitään sivuoireita niistä tullut, sekin on mahtavaa. Netistä kun saa aina lukea kaikenlaisia kauhutarinoita.
Erittäin innokkaissa fiilareissa oleva Dimou kp 6 clomi-yk 1
KOMPUROIVA HYLJE, MINEA JA MIA 94 Itsellö ei ollut ekan lapsen kohdalla mitään toiveita, kakkosesta toivoin tyttöä vaikka esikoinenkin oli tyttö. Kun sain kuulla ultrassa että saan pojan olin ihan että poikaa minä toivoinkin ja fiilistelin onnessani.
Nyt toivon tyttöä pinnallisista syistä kuten mekkojen ja tukan laiton takia, mutta myöskin siksi kun toivon esikoisen saavan siskon. Oma siskoni on ollut minulle hirmu törkeä ja turvaudun häneen, minulla on myös veli, mutta keskustelut syvistä naisen tuntemuksissa esim. Lapsi ja aviomies asioissa on helpompia siskon kanssa. Toki velikin on rakas.
Oma heikkouteni tytön kasvatuksessa on peritynyt juurikin omalta äidiltäni, olen huono lohduttamaan kun tyttöni itkee (ei kivusta vaan turhista asioista) . Oma äitini ei lohduttanut minua ja hänen äitinsä kuoli hänen ollessa 6 vuotias, hän asui lastenkodissa jossa oli rankkaa, rangaistuksena käytettiin mm. Kylmää suihkua Ja pimeätä koppia. Oman äitini ainoat ilot olivat nallekarkit ja sokerin palat. Niillä minuakin on lapsena rakastettu koskaan en saanut halia tai syliä. Olen siltä osin itse ehyt koska isäni oli kova halaamaan ja on edelleen ja tyttöni saa haleja ja pusuja päivittäin.
Tyttöni ja poikani ovat myös hyvin vahvasti sukupuoliroolittaneet itsensä. Tyttö on joka päivä prinsessa ja poika prinssi, kutsuvatkin toisiaan noilla nimillä. Poika huitoo miekkansa kanssa ja ärjyy, tyttö on omien sanojensa mukaan helleä ja on nyt 2 viikkoa pitänyt kruunua aamusta iltaan. Kun he leikkivät autoilla poikani autot kaahaavat ja törmäilevät, tyttöni autot ovat isä auto, äiti auto ja lapsi autot. Poika on kova sylissä kököttäjä ja silittelijä, tyttö ei ole koskaan viihtynyt sylissä. Erillaisia persooniahan niistä tulee oli sitten samaa tai erisukupuolta.
Onnea SIPRIINA! Itsekkin hain jo testejä kaappiin, mutta en tiedä mitä testaisin, (jos näyttää plussaa niin ei voi tietää onko oikea plussa, toisaalta negatiivinen vahvistaisi että raskaushormonit on tiessään) kauankohan keskenmenon jälkeen testi näyttää positiivista....?
Mie vähän aattelinkin, että kyllä se plussa Sipriinalle tulee :) Ihanaa!! paljon onnea!! <3
Minea: En miekään siihen prinsessamekkoon väkisin isompana tyttöä pukis :D en itekkään pienenä ollu mikään sen tyyppinen. Mulla ei ollu barbejakaan kun yks, kun en niistä tykänny, mutta jotain isompia nukkeja joskus puin, tosin nekin pää alaspäin :D ja kiipeilin puissa, rakensin majoja, leikin poliisia ja rosvoa naapurin lasten kanssa, leikin autoilla ja junaradalla jne. Ja aina oli jalat mustelmilla :D nyt aikuisiällä oon ruennu arvostamaan enemmän mekkoja ja hameita :) mutta vauvat ei kauheesti pysty vielä vastaan laittamaan, eikä omaa mielipidettä sanomaan, joten sellasen haluisin pukee välillä mekkoon :) kunnes osaa oman mielipiteensä sanoa :)
Miustakaan ei todellakaan 2-vuotiaan kuulu kiroilla, eikä lapset saa haistatella vanhemmilleen. En itekkään niin saanu tehdä, enkä tehny. Miut kasvatettiin niin, että vanhempiaan pitää kunnioittaa. Ja muutenkin joissakin asioissa vanhanaikasesti. Esim. rangaistuksina käytettiin tukkapöllyä, nurkkaan joutumista ja pahimmillaan selkäsaunaa. Eli ihan pellossa ei saanu elellä :D mutta tuo omien vanhempien ja muidenkin ihmisten kunnioittaminen tuntuu nykysin olevan kasvatuksessa aika harvinaista? ja usein lapset saa tehdä mitä ja missä lystää ja niille ostetaan jo heti pienenä uudet hienot ja kalliit puhelimet, tietokoneet yms. Ihan kun sillä korvattas jotain... mutta omalle lapselle kyllä haluisin ostaa jotain sellasia asioita, joita itellä jäi pienenä saamatta, vaikka kuinka niitä ois halunnu, kuten sellanen sähköllä(?) toimiva auto :D ne ei edes nykyään ainakaan niin kauheesti maksa, 150e tms ja niitä näkyy enemmän olevan myytävänä kun sillon kun ite ois sellasen halunnu. Tosin voi olla, ettei itelläkään rahaa ole niin älyttömiä määriä, niin kuin ei omillakaan vanhemmilla, äiti kun oli kotiäitinä ja vain isä kävi töissä ja oli talosta lainaa, 90-luvun lama jne... silti kuitenkin kaikki oikeesti tarvittava saatiin, lähinnä siis jäi muutama tuommonen lelu esim. saamatta, eikä ikinä käyty ulkoimailla reissussa. Mutta yhdessä oloa (mm. kesäsin grillailtiin, käytiin kalassa, pelattiin jalkapalloa, talvella käytiin pulkkamäessä, pilkillä, luistelemassa yms.) rakkautta, kotimaan matkailua yms. oli riittävästi :) varsinkin viikonloppusin, kun isäkin kerkes ja jakso tehdä jotain meidänkin kanssa jotain, kun viikolla ei jaksanu ja kerenny raskaan työn takia. Kesälomiakaan hän ei ikinä rahan takia viettäny. Noh, nyt vähän karkas aiheesta... mutta ehkä tarkotus oli sanoo, että vaikka ei rahaa niin kauheesti oiskaan, on paljon tärkeempää kun uudet ja hienot lelut ym. tavarat ja vaatteet. Jos on aikaa ja rakkautta tarpeeks, niin sillä pitäs päästä lasten(kin) kanssa jo hyvin pitkälle. Vaikka itekkin ensin ajattelin, että meillä molemmilla pitäs olla vakituiset työt, omakotitalo, mullakin ajokortti, naimisissa jne.
Onpas kummia nuo Mian mahakivut :( toivottavasti menisivät pian ohi tai sitten löytys äkkiä jo niille syy!
ON: Täällä ei mitään ihmeempiä. Jään taas oottelemaan, että tulisko mahdollisesti tässä lähipäivinä mitään merkkiä kiinnittymisestä :) ja niin... vaikka sillon oviksen aikaan (aattelen nyt että se ke oli se ovis, kerran taas limat oli "kohta tulee ovis" malliset, jonka jälkeen vaihtu normi valkkariks jo seuraavana päivänä ja nous se lämpökin) olin niin varma, ettei tästä kierrosta mitään tule noin vähäisellä ja vaillinaisella talletuksella (joita muuten tehtiinkin sitten vielä toinenkin dpo1 iltapäivällä, jotain 20h munisvihlontojen jälkeen), niin nyt jo taas oottelen niitä merkkejä :D miten sitä ihminen muuttuukin kahjoks aina kierron tässä vaiheessa... ja taas alan olemaan itkuherkkä! ja taas on tissit niin kipeet! eli mulla ne on sitten ihan vaan normaalit oviksen jälkeiset/pms-oireet... ois maailman paras synttärilahja, jos testi näyttäs tässä kierrossa plussaa ja jäisin oottamaan 9kk toimitusajalla lahjaa <3
Kompuroiva hylje (29) kp 17/29 (dpo 6), yk 3
Ihme ala peukuttajia liikkeellä...mur!!?!
Oli jo aikasemmin puhetta noista. Miks tulee alapeukkuja plussauksesta? :/ niinku banskulle aikasemmin ja nyt sit mullekin!!?En ymmärrä. Mut mun mieltä ei voi pahottaa :) Teen testin vielä loppu viikosta ja tuun kertoon sit teille :)
Nyt meen taka alalle lukee teidän juttuja.
Paljon plussa tuulia kaikille virtuaali halien kera :) <3
Mun oli ihan pakko tulla onnittelemaan! Onnea SIPRIINA & NORAPPI<3 & onnittelut myös muille ketkä täällä ovat plussanneet, ihanaa kuulla, että elokuulle on tullut jo ihan hyvin näitäkin uutisia<3
Täällä minä edelleen käyn miltein päivittäin lukemassa kuulumisianne, onhan se vaikeaa olla yhtäkkiä ilman koko ryhmää missä vietti miltein vuoden!
Kikiii rv 6+3
Kiitos paljon KIKIII :) vielä vähän pöllähtäny olo on mut ihanaa saada pikku kakkonen ja esikko saa sisaruksen <3
Onnea plussanneille!! Huippua!
Lueskelin noita teidän poika vai tyttö ja kasvatusjuttuja. Paljon siellä on jo sanottu, mitä itsekin sanoisin. Mä olen aina ajatellut, että jos joskus saan lapsen, niin haluaisin pojan. Ihan vaan siksi kun niiden leikit ja vaatteet on siistimpiä :D Ja ne on helpompia teini-iässä, ainakin jos tyttö tulisi äitiinsä ;D Mutta nyt kun sitä vauvaa oikeasti toivoo, niin ei sillä oikeesti ole mitään väliä kumpi sieltä tulee, kunhan tulee ja on terve!
Itse haluan kasvattaa lapseni mahdollisimman suvaitsevaksi ja hyväksymään jokaisen sellaisena kun on. En yhtään tykkää sellaista turhaan meuhkaavista ja kurittomista lapsukaisista, joten kuria tulee myös olemaan, mutta lempeässä muodossa. Varmaan pyrin mielummin antamaan huonolle tai ei toivotulle käytökselle vaihtoehtoja sen sijaan, että kieltäisi vaan kaiken. Omat vanhempani toruivat ja rankaisivat minua tyhmistä tempauksista kysymällä rauhallisesti ja vähän nenän vartta pitkin katsoen, että "kannattiko?" Eivät huutaneet tai mesoneet, vaan tyly "kannattiko?". Se toimi, joutui itse miettimään mitä tuli tehtyä ja miksi se oli tyhmää :)
Meillä ehkä mies toivoo enemmän tyttöä. Luulen. Tuntuu ainakin siltä. Kun hänellä ollut jo pitkään nimi valmiina :D Pojalle kun hänellä oli yksi ehdotus ja minusta se on suoraan sanottuna vähän kamala..tai enemmänkin että kun parilla tutulla (jotka ovat vähän ikäviä tyyppejä) on sama nimi lapsella.
Itse joskus kaipasin että ois ollut isoveli myös, mutta jonkun pitää olla eka lapsi ja toka lapsi eli ei voi kaikki saada isoveljeä ja isosiskoa :) Loppujen lopuksi sukupuolella ei väliä, mutta kunhan saataisiin ainakin kaksi niin olisi sisarus. Liian moni ainut lapsi jonka tunnen on aivan sietämätön.
En muuten ole mitenkään kasvattanut noista lapsista prinsessaa tai prinssiä, ihan itse leikkinsä keksivät ja roolinsa. Itse olen ylpeä omista kasvatustaidoistani, lapseni ovat kohteliaita ja kunnioittavat kaikkia. Meillä ei tosiaankaan paukuteta ovia tai olla fyysisiä. Lapset osaa kaikki etiketit ja ovat silti ihania lapsia ja joskus villejä. Meillä on tyttö kyllä myös kova kiipeilemään ja jumppailemaan, tekee villejä temppuja ja on ketterä. Joo ja aiemmassa viestissä piti lukea että siskoni on tärkeä eikä törkeä :) olisi tietty myös kiva jos poikani saisi veljen, pitänee kai tehdä tai yrittää tehdä vielä vähintään kahta lasta :) en pidä asiaa itsestään selvänä vaikka kaksi kolmesta raskaudesta onnistui... Mutta kyllähän se nyt on selvää että lapsi kuin lapsi sukupuolesta riippumatta on tervetullut rikastamaan elämäämme rakkaudella!
Onnea ja iloa SIPRIINA <3 Ihania plussa uutisia! :)
Täällä mennään 31/(25-28)? ja mahdollisesti DPO11, NEGATIIVISEN testin tein äskettäin.
Vieläkö ois mahdollisuus positiiviseen? Milloinkohan pitäisi viimeistään näyttää tälle kiertoa jos näyttää?
Aurinkoista keskiviikkoa kaikille! :)
PIIVI kiitos onnitteluista :) ja kyllä on vielä mahdollista plussata. Ite sain eka negan ku menkat päivän myöhässä ja sit seuraavana päivänä oli haalee mut selvä plussa :)
Onnittelut plussauutisista kaikille niitä saaneille:)
Itsellä menossa kp 28/27-29. Kolmatta päivää menkkatuntemuksia mahassa, joten mieli on meillä ollut maassa. Silti miettii että, jos kuitenkin olisi mahdollista saada positiivinen tulos, kun ei ole vuoto kuitenkaan alkanut..
Tuntuu, että joka kierto on erilainen ja mihinkään tuntemuksiin tai niiden puutteeseen ei voi luottaa. Aina vain takertuu pieninpiinkin toivon pilkahduksiin, kuten nyt että vaikka on kipuja (joita yleensä ei ole ilman vuotoa, poikkeuksena viime kierto) muttei ole vuotoa.
Suututtaa, jännittää, masentaa, ahdistaa. Siinä tämän hetkistä tuntemuksia. Tunteet vaihtelee epätoivosta jännitykseen ja odotukseen. Kumpa jollain keinolla saisi ajatukset nollattua, tuntuu että pää käy ylikierroksilla. Ei auta kuin odotella ja katsoa miten käy.
TikiTiki yk11 (viimeksi väitin että jo yk12 ,mutta olinkin laskenut väärin. Yksi kierto pitkittyi viime vuonna ja siis yksi jäi välistä.)
Ja jos joku Haikara hakoteillä- ryhmästä käy täällä, niin olisin kiinnostunut tietämään onko siihen ryhmään mahdollista päästä?:) Tässä keskustelussa tuntuu vähän vähemmän käyvän muita näin pitkään yrittäneitä:)
Vitsit ku en tiedä oonko miten sekaisin laskuista vai mikä tässä on, ku en oo ihan varma pitäskö menkat alkaa lauantaina vai sunnuntaina! Haluaisin tehdä testin, kun tissit on niin kipeät, että en pysty kunnolla edes kävelemään?! Aivan järkyttävän turvonneet, että tulevat rintsikoistakin yli. Viime kuussa oli sama juttu, mutta eivät ne näin kipeät olleet ja kipu alkanut jo kuitenkin viikonloppuna ettei se raskausoirekaan voi olla.. Olen jo henkisesti valmistautunut pettymään tässäkin kuussa niin en edes viitsi tehdä testiä, kun kuitenkin itää tunne etten ole raskaana.
Tikitikille voimia piinamaiseen odotukseen *hali*
SIPRIINA: Oliko testisi 10 vai 25 silloin kun teit? :)
Oliko sinulla "menkkamaisia" vatsakipuja ennen plussaa?
Viiva on vahvistumaan päin. Ehkä tässä pikkuhiljaa voi alkaa uskomaan että on raskaana. Ehkä yksi testi vielä torstaina kun silloin kuuluisi menkkojen alkaa. Mä taidan tästä jatkaa plussanneiden puolelle.
Plussatuulia kaikille!
Kp26/27 dpo12
Norappi