Yritys päällä 2015 (II)
Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)
Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).
Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)
Kommentit (2455)
Tilanne 14.8
Stardust (22v) kp 44/26-40 yk 4
Annuska (20v) kp 37/35-43 ya 12/14
Jannuli85 kp 36/24-30 yk 17 (ya 03/2014)
Konttri (33v) kp 34/27 ya 5/2014
Pallopaita kp 32/27-29 yk 2
Mimmie (30v) kp 29/25-28 yk 5
Heta87 kp 29/27-28 ya 2/2014
Sipriina (27v) kp 29/29-31 yk 4
Uusio Mamma kp 28/26
Dreamer15 (28v) kp 28/30-40 yk 3
Myya (29v) kp 28/? yk 1
Bansku25 (25v) kp 27/26-30 yk 1
Candyk kp 27/? yk 2
Piivi kp 26/(25-28)? yk 2
Ninnu (25v) Kp 24/28 yk 1
Norappi kp 22/23-29 yk 5 (kkm 4/15)
Muffeli (29v) kp 21/28-33 yk 3
Tuulahdus (22v) kp 21/? yk 2
Tiinu89 kp 21/? yk 4
Mia94 (21v) kp 20/26-28 yk 2
Nuuskiksentytär kp 19/28-31 yk 6
Leona (29v) kp 17/35-37 yk 2
Meriemilia kp 15/27 yk 2
Guagua kp 15/29 yk 3
Kompuroiva Hylje (29v) kp 13/29 yk 3
Miuku Mauku (27v) kp 11/35? yk 5
Lumilla kp 11/25-27 yk 10
NooraV kp 11/? yk 8
PinkkiDrinkki (35v) kp 10/27-30 yk 8
Laulurastas83 kp 9/29-31 yk 9
Supera (20v) kp 7/29 ya 2/14
Pioni1 (28v) kp 6/34 yk 6
Dimou (26v) kp 2/? yk 11 (ya 7/14)
Helmuri (30v) kp1/24 yk6
muut kuumeilijat: Noelle (24v), Kisuliini, Starling (40v), Ninnni (20v), AnttiAmalia (24v), LaVieEstBelle (21v), Minniminni (22v)
Tammikuussa 9 plussaa
Helmikuussa 12 plussaa
Maaliskuussa 13 plussaa
Huhtikuussa 5 plussaa
Toukokuussa 4 plussaa
KESÄKUUSSA PLUSSANNEET (6 plussaa)
Mamalukki (22v) yk 3, Belime yk 2, Pumpuli87 yk 1, HennaS (21v) yk 2, Tinttu1989 yk 5, EllieP (30v) yk 1
HEINÄKUUSSA PLUSSANNEET (9 plussaa)
Aliisia (25v) yk 3, Canna (24v) yk 3, Finest (28v) yk 8, Kevättähti yk 2, Ambrosiaa yk 3, Sofia2016 (21v) ya 1/14, Miimamuru yk 1, Minea92071 (25v) ya 11/14, Lise (28v) yk 1
ELOKUUSSA PLUSSANNEET
Kikiii (20v) yk 10, Hattu yk 2, EK0025 yk 3, 143 (22v) yk 1
Ilmoita kiertopäiväsi niin pääset listalle!
Kiitos DIMOU listan päivittämisestä :)
LAULURASTAS83 mulla kans jotain ihme flunssaa :/ nokka vuotaa ja aivastuttaa. Mä täällä jännäilen tuleeko menkat vai ei. Ja jos ei tänään ala niin pähkäilen millon pitäs testiä tehdä :)
Tervetuloa uusille! :)
Tuosta tupakoinnista, kokemuksesta voin sanoa, että kyllä se on 100 kertaa helpompaa lopettaa plussatestiin kuin muuna aikana :) Ja siis, tähän mennessä tuo esikoinen on ainakin ihan terveeltä vaikuttanut :)
Dimou mäkin olen noita "keksittyjä oireita" ihmetellyt. Onhan olemassa raskauden lisäksi miljoona muutakin asiaa jotka ne voi aiheuttaa. Itse ainakin olen huomannut, että ainakaan mun kierroissa ne oireettomat päivät ovat aika harvinaisia. Taitavat ne harvat päivät olla siinä menkkojen loputtua, sitten alkaakin tulla kaikenmaailman tuntemuksia jotka olen ajatellut johtuvan tulevasta ovulaatiosta. Sitten on ovisoireet ja sen jälkeen keltarauhasen aiheuttamat kipuilut ja sitten jo alkaakin menkkaoireet. Enkä mä ainakaan niitä mielestäni keksi, kyllä ne ihan todellisia ovat, johtuvat vaan tulevista menkoista tai sitten jostain muusta. :) Kiitos listan päivittämisestä ja olit minutkin sinne lisännyt :)
Sipriina ja Laulurastas83 mulla on ollut kahessa edellisessä kierron lopussa flunssa :D Tai tuossa tärppikierrossa se ei sitten onneksi kunnon flunssaksi yltynytkään :) Toivottavasti ei käy tän kierron lopussakin samoin, ei huvittais joka kuukausi sairastella :/ Toivottavasti saatte flunssanne selätettyä ennenkuin se kunnolla alkaakaan!
Emme sitten alkaneet yrittämään tosissamme tässä taukokierrossa. Jos tätä enää taukokierroksi voi edes sanoa. Jos nyt sattuu tärppäämään tuon kortsun unohtumisen takia niin en minä siitä ainakaan harmissani ole :) Ehkä vähän nolottaisi kuitenkin soitella neuvolaan ja kertoa, että 2 aikuista ihmistä ei osaa huolehtia ehkäisystä :'D No, en usko että nyt kuitenkaan tärppää, liian hyvä tuuri olisi :) Eilen en muistanut tehdä ovistestiä, tänään muistin ja se oli nega. Eilen ei enää mielestäni ovislimaa näkynyt, kovin tarkkaan en kuitenkaan analysoinut edes... Vähän ihmetyttää että oliko se ovis sitten jo silloin keskiviikkona jolloin tuli tehtyä se positiivinen ovistestikin. No tiedä häntä sitten. Menkkoja mä kuitenkin odottelen. Tän kierron ainut seksikerta on tähän mennessä ollut tuo kortsun unohtumis kerta, joten ei ne siimahännätkään varmaan parhaassa mahdollisessa kuosissa olleet. Kahden viikon päästä lauantaina meillä olis yhdet juhlat ja ajattelin, että silloin viimeistään teen r-testin jos ei ole menkat alkaneet, että tietää voiko hieman maistaa boolia :) Uskon, että alkavat kuitenkin jo ennen lauantaita, mulla on tässä yrityksessä menkat alkanut dpo14 joten jos ovis on ollut keskiviikkona niin sitten pitäisi alkaa sen juhlaviikon keskiviikkona. Tiputteluvuoto alkaa sen pari päivää ennen menkkoja, joten eiköhän siihen lauantaihin mennessä ole ainakin se tiputteluvuoto alkanut :) Mutta jos ei mitään ala kuulua niin aika varma oon että en siihen lauantaihin malta odottaa ;) Tosin, ei mulla oo yhtään r-testiäkään, täytyy varmaan tilata netistä ettei sitten tartte vartavasten hakemaan lähteä jos ilmeneekin tarvetta. Eiköhän ne joskus kuitenkin tule sitten käytettyä, toivottavasti :)
Tiinu89 kp21/?
TIINU89 yleensä sillon ku vähiten yrittää ja toivoo niin tärppää ;) voihan se kuitenkin olla että plussaat. Me kans mentiin vähän rennommin tää kierto :) nää nyt on sit näitä piina päiviä et saa nähdä kuinka kauan maltan olla testaamatta :D esikon testasin vasta ku menkat oli myöhässä. Et täytyy nyt yrittää mennä tää v-loppu rauhassa...siis jos pystyy..testi olis tuol kaapissa kuumottamassa :D
31v kp 29, yk1 ya8/2015 :D
Tästä se lähtee ja toivon koko sydämestäni suurta ihmettä, toivottavasti tärppää heti ;)
Heippa!
Pitkän aikaa jo olen keskustelua seuraillut taustalla ja nyt uskaltauduin itsekin kirjottamaan:)
Meillä on miehen kanssa takana jo melkein vuosi yritystä, yk12 meneillään tällä hetkellä. Itse olen 26v. Ja mies 27 vuotias. Haluttiin jo melko aikaisin varmistaa että onko jotain ongelmia jotka vaikeuttaa raskaaksi tuloa joten viime kuussa käytiin yksityisellä lapsettomuustutkimuksissa. Mitään poikkeavaa ei löytynyt. Hoidot haluttiin aloittaa mahdollisimman pian ja nyt tässä kuussa tehtiin ensimmäinen inseminaatio, jonka tuloksia jännäillään:)
On ollut kiva lukea teidän muiden kokemuksia ja fiiliksiä ja huomata että kaikilla ne on samankaltaisia enemmän ja vähemmän:) erityisesti ollut kiva huomata että en ole ainoa joka kuullostelee ja tunnustelee kaikkia mahdollisia oireita "olisiko tämä joku raskausoire":D?
TikiTiki kp 24/27-29
Niin ja se unohtui mainita että esikoinen olisi meillä toiveissa:)
TIKITIKI tervetuloa kuumeilun pariin :)
Laulurastas83: Tämä mun "raskaus" oli pelkästään pääni sisällä. En testiäkään tehnyt kun menkat tuli normaalisti. Pistää vaan oikeesti ihmettelemään miten paljon sitä omalla ajatusmaailmallaan pystyy vaikuttamaan kehon toimintaan; toivonko oikeasti raskautta niin kovasti, että saan ajattelemalla ne fyysiset oireet itselleni? Mitähän kaikkea sitä voiskaan tehdä
Plaah, kierto alkoi. Eli huomenna kp 1/29-31 ja yk4
Moikka, minäkin tulin kuumeilemaan.
Olen aika ajoin yrittänyt saada miestäni luopumaan ehkäisystä ja lopulta kävi niin onnekkaasti että mies suostui kun kondomit oli lopussa, tulin raskaaksi ekasta yrityksestä . Iloa ei kestänyt kauaa vaan keskenmeno alkoi rv7, unikeonpäivänä. Itkin viikon ja sitten aloin kuumeilemaan. Mies oli jo tottunut vauva uutiseen ja suostuu yrittämään uudelleen.
Ovulaatio oireita on ollut tällä viikolla, samoin eka yritys, nyt on ollut pahoinvointia, heräilyä, pissatusta ja muita oireita...vaikka aivan liian aikasta on oireilla vielä kun yrityskin oli vasta lauantaina ja ovulaatio oireita tällä viikolla, tosin lämmöt on alhaalla. Oireilenpa silti ja toivon että kävisi taas tuuri ja raskautuisin heti.
Esikoinen oli yllätys vauva ja toista yritettiin 6kk, se oli tuskaista. Toisen jälkeen vannoin että enempää en tee vaikka neljästä lapsesta alunperin haaveilin, nyt kakkosen ollessa kohta kolme olen unohtanut synnytyskivut. Olen kolmekymmentä vuotias, onnekas ja kaikin tavoin siunattu, silti kaipuu kolmannesta lapsesta on ja häiritsee arkea (pitäisi lopettaa ovulaatio, kiinnittymis ja alkuraskaus googlettelut :) ja remontoida taloa.
Tervetuloa myös sinulle UNIKEONSURU :)
Ja pahoittelut keskenmenosta :(
Tervetuloa TIKITIKI ja UNIKEONSURU.
Käväsin nyt minäkin hakemassa kaupasta venhänalkioöljyä. Nyt on sitten kaikki mahdollinen paitsi gelee käytössä: vehnänalkioöljy, verigreipit, lisäravinne sinkki, magnesium, d-vitamiini, kalaöljy ja multivitamin jossa foolihappoa. Jos nyt auta niin ei ikinä!
Meilläkin on siis esikoinen yrityksessä ja perhana miten olen kironnut ettei alettu yrittämään jos kolme vuotta sitten. Silloin oli jo puhetta mutta kun ei... Tyhmyydestä sakotetaan.
Tiinu89 meillähän on käynyt vähän samaan tapaan, keskenmeno ja kondomit unohtunut pukea ovulaatio ajankohtana :) en kyllä edes muista käskettiinkö meidän odottaa kierto, ei kyllä ollut aikomustakaan, viikon googlettelun jälkeen tulin siihen tulokseen että yrittää voi heti. Minulla on ollut kamala krapula koko viikon ja on kyllä herännyt epäilys että voiko liittyä jotenkin keskenmenoon vai voisiko raskaus tai kinnittyminen aiheuttaa oireet..epäillyt myös kohtutulehduksesta mutten löydä mitään muuta siihen viittaavaa.
Vuosin luonnollisesti kaiken eikä jälkitarkastusta tehty. Olen lukenut myös netin ihmeellisestä maailmasta että keskenmenon jälkeen on jopa helpompi raskautua kun munasoluja voi irrota useampia, voisiko se selittää krapulani, jos minulla onkin jokin superovulaatio...en tiedä mikä lukemastani on totta tai pitääkö mikään paikkaansa. Itsellä on nyt 19 päivää vuodosta.
Heissan!
Kiva lukea monien samankaltaisia tuntemuksia, kuin on itselläkin. Meilläkin kova kuume. Haasteena hyvin epäsäännöllinen kierto. Nyt siis kp 2/? (20-30), yk 5.
Louisa (27v)
LAULURASTAS83 olen lukenut että ilmeisesti siittiöt selviää parhaiten emäksisessä elinolosuhteissa joten nyt kaikkea elimistöä emäksöittävää napaan, sitrukset, viinirypäleet, omenat...ja orgasmi :) ovistikkujen lisäksi pitäis varmaan omistaa ph tikkuja. Itse en kyllä omista kumpiakaan. Vehnänalkio öljystä en olekkaan vielä kuullut, spelttiä olen kuullut sen sijaan suositeltavan..
Oon täällä keskustelua ahkerasti seurannut, ihanaa kun monella on samantyylisiä ajatuksia. Itse kuvittelin vaikka mitä raskauden oireita, kuten ruokahalun kasvu ym.
Malttamattomana piti jo testata, vaikka huomenna pitäisi vasta kuukautisten alkaa. Ja plussahan sieltä tuli! Jotenkin epätodellinen fiilis, vaikea uskoa et joku siellä oikeasti kasvaisi :) toivottavasti kaikki vaan menis nyt hyvin!
Onnea Banskulle!
Tervetuloa kaikki uudet!
ON: verilöyly päällä. Että voikin ottaa päähän ja masentaa samanaikaisesti :( Sentään primojen avulla kierrot on normaalit.
KP 1/29-31 yk4
Nyt sit esikon 2v neuvolassa käyty. Onneks kaikki on ok. Meillä ku ollu ton painon kans taistelua :/
Nyt sit viikko aikaa järjestää juhlat ja saa ilman ressiä hoitaa kaiken :) täällä pientä mahan nippailua ja tosi lievää menkka jomotusta. Nenä iha tukossa ja aivastuttaa ihan hulluna :/ ei oo kiva tulla kipeeks just nyt...jos vaik jois lämmintä teetä.
Sipriina kp 29/29-31 yk 4