Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lääkäri kirjoittaa sinulle sairaslomaa, käytätkö sen kaikki?

Vierailija
05.04.2015 |

Itse flunssassa tai muussa harkitsen itse tilanteen ja kunnon mukaan, menenkö aikaisemmin töihin. Yleensä menen, koska tunnen jotenkin syyllisyyttä, jos olo alkaa yhtään helpottamaan.

Nyt mulle tehdään pienehkö leikkaus, mutta jonka jälkeen käsi kipsataan noin kuukaudeksi. Työni luonteen takia pystyisin kuitenkin jotain tekemäänkin töissä, mutta hitaammin kuin normaalisti, koska esim. näppiksen käyttö normaalisti ei onnistu ja monet muutkin työt ovat hankalampia. Lisäksi leikkaushaavan tulehtumisriski on olemassa likaisessa työympäristössä. Tuntuu kuitenkin hassulta jäädä viikkotolkulla kotiin, jos ei ole oikeasti kipeä mistään ja pystyisi kuitenkin jotain tekemään, ja töissä on pulaa henkilöstöstä.

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän tietysti. Jos lääkäri ei vo:lla ota sairaslomaa puheeksi, kysyn itse ja vaivasta riippuen pyydä lääkäriä sitä kirjoittamaan.

Vierailija
82/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaslomalla ja sattuu jotain töissä... En työnantajana uskaltaisi riskeerata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, kun en ole neljännesvuosisataan ollut kipeä.

Vierailija
84/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokoomuksen aivopesemiä ressukoita koko ketju täynnä.

sairasloma on ETUUS ja kaikki etuudet ulosmitataan täysmääräisinä

nimimerkki ois tiedostuspiirille tarvetta

Vierailija
85/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan mene näyttämään flunssaa läääkärille. Meillä saa töissä olla normiflunssat pois omalla ilmoituksella. Sehän on tutkittu juttu että sairauspoissaoloja on vähemmän ja ne  ovat lyhyempiä, jos niihin ei vaadita lääkärintodistusta. Aika selvähän se on että se sairastetaan mitä lääkäri määrää.

Vierailija
86/91 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva kuitenkaan on ottanut kantaa pitempään sairaslomaan? Vakuutusten takiahan töihin paluulle ei mitään estettä kesken sairaslomankaan. Enkä tietenkään olisi osittain töissä tässä tilanteessa, vaan tekisin työni hitaammin ja kömpölömmin ja ehkä jäisi jotain tekemättäkin. Meillä on todella pieni työyhteisö ja ainoastaan mä teen omaa hommaani. Tuuraaja toki on, joka tekee mun työt oman toimensa ohella. En tosi luule olevani korvaamaton, siitä ei ole kyse. Yhdelle vastaajalle tiedoksi, että osittainen työaikakin on sairasloma-aikana mahdollinen, jos sairauden luonne sitä vaatii.

ap

Vierailija
87/91 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkität omaa parantumistasi, jos et ota rennomin sairaslomalla.

Vierailija
88/91 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 00:10"]

Pitkität omaa parantumistasi, jos et ota rennomin sairaslomalla.

[/quote]

Riippuu täysin mitä sairastaa. Aika harvassa tuo pätee.

Vierailija
89/91 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 23:15"]Sairaslomalla ja sattuu jotain töissä... En työnantajana uskaltaisi riskeerata.
[/quote]

Höpö höpö. Tämä on urbaanilegenda.

Vierailija
90/91 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein kotoa osapäivää pidemmän sairasloman ensiviikot. Loput olin ihan työpaikalla.

Vierailija
91/91 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinnin mukaan. Sain 2 viikkoa saikkua leikkauksen takia. Viikon jälkeen olin jo ihan kypsä kotona olemiseen ja tein sit viikon etänä jaksamisen mukaan.

Asiantuntijatyössä tämä on ihan normaalia. Meillä se on vapaaehtoista, mutta mitä korkeampi virka, sitä enemmän sitä käytetään (olen siis valtiolla). Ketään ei painosteta, vaan on ihan työntekijälähtöistä. Kyllähän sen näkee, keille saikku on ansaittu etuus..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän