Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi se on niin paha asia??

Vierailija
28.03.2015 |

Niin siis mietin tässä kuinka monta kertaa kuulee ihmisten suusta kommentin.

"Se sen kumppani on ihan täysjuoppo"

"Se käyttää huumeita se on narkkari"

Ensinnäkin miksi olisi niin paha seurustella esim.ihmisen kanssa joka käyttää huumeita niinkuin perus ihminen alkoholia ilman riippuvuutta?

Tai mitä pahaa ylipäätänsä olisi seurustelu narkkarin/juopon kanssa?

Kommentit (109)

Vierailija
1/109 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö todellakaan ole koskaan tavanneet alkoholistia tai narkkaria?

Kaksi pahaa asiaa: alkoholi / huume on tärkein asia elämässä, ja sen käyttö vaikuttaa käytökseen. Nämä alkkikset ja narkkarit eivät käyttäydy tavalliseen tapaan vaan aivan arvaamattomasti, vaikka eivät olisi väkivaltaisia, rikollisia tai muuten hankalia. Se tekee lähimmäisten elämän vaikeaksi, kun ei voi koskaan ennakoida, mitä milloinkin on tulossa.

Pitkäaikainen käyttö myös pehmittää päätä, eli ei enää järki ja ymmärrys toimi tavalliseen tapaan. Silloin seurustelukumppani ei ole samanlainen täysijärkinen aikuinen kuin mitä itse on. Sellainen on kuin iso lapsi, mutta pahempi  kun on enemmän voimaa ja toimintakykyä.

Vierailija
2/109 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 00:30"]Olen huomannut vain,että monet myäs sanovat sellaista ihmistä,jotka juovat viikonloppuisin juopoiksi.

Sitä en tajua.

[/quote]

Kyllä sinä tajuaisit, jos joutuisit elämään sellaisen osa-aikajuopon kanssa. Juominen nimittäin hallitsee myös niitä arkipäiviä, jolloin hän ei juo. Usein on erityisen pahalla päällä siksi, kun joutuu olemaan selvin päin. Sitten on riemu suuri ja rajaton jo torstaina, kun on saanut hankituksi viinat ja viikonloppu on pelastettu.

Tämähän siinä on, että elämä on niin arvaamatonta - tai arvattavissahan se on, että taas kaikki viikonloppusuunnitelmat muuttuvat, kun juo se kuitenkin vaikka lupasi muuta, esim. lähteä lasten kanssa johonkin kivaan paikkaan. Ja kyllä lapsia harmittaa, mikä on varsin lievä ilmaisu.

Katsokaapa juuri näihin aikoihin tv:ssa esitettävä ohjelma "Pullopostia lapsuudesta". Ehkä avaisi teidän silmiänne ja ymmärtäisitte, kuinka vaikeaa alkoholistin kanssa eläminen on .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/109 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt!

Vierailija
4/109 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaisi seurustella/olla muutenkaan missään vakavammassa suhteessa päihdeongelmaisen ihmisen kanssa?

Vierailija
5/109 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 00:24"]

Kuka haluaisi seurustella/olla muutenkaan missään vakavammassa suhteessa päihdeongelmaisen ihmisen kanssa?

[/quote]

Noku sitä syytähän mä tässä just kysyn,että miksi ei vois olla päihdeongelmaisen ihmisen kanssa??

AP

Vierailija
6/109 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kokeilkaapa elää narkkarin/juopon kanssa niin tiedätte mitä helvettiä se on kun elämän ainoa päämäärä on saada pää sekaisin hinnalla millä hyvänsä.
Ainainen pelko perseessä toisen hengen puolesta ja myös oman. Omaisuus ei säily , kun toinen panttaa kaiken irti lähtevän ja velkojat koputtelee moralla oveen, peset oksennusra, verta ja paskaa joka paikasta jne.että ei kait siinä mitään pahaa, jos itselleen tollasen elämän haluaa.

Vierailija
7/109 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 00:15"]

Niin siis mietin tässä kuinka monta kertaa kuulee ihmisten suusta kommentin.

"Se sen kumppani on ihan täysjuoppo"

"Se käyttää huumeita se on narkkari"

Ensinnäkin miksi olisi niin paha seurustella esim.ihmisen kanssa joka käyttää huumeita niinkuin perus ihminen alkoholia ilman riippuvuutta?

Tai mitä pahaa ylipäätänsä olisi seurustelu narkkarin/juopon kanssa?

[/quote]

Olen huomannut vain,että monet myäs sanovat sellaista ihmistä,jotka juovat viikonloppuisin juopoiksi.

Sitä en tajua.

Vierailija
8/109 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä elämää kestää vain toinen narkkari tai juoppo.

Vierailija
9/109 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 00:29"]

No kokeilkaapa elää narkkarin/juopon kanssa niin tiedätte mitä helvettiä se on kun elämän ainoa päämäärä on saada pää sekaisin hinnalla millä hyvänsä. Ainainen pelko perseessä toisen hengen puolesta ja myös oman. Omaisuus ei säily , kun toinen panttaa kaiken irti lähtevän ja velkojat koputtelee moralla oveen, peset oksennusra, verta ja paskaa joka paikasta jne.että ei kait siinä mitään pahaa, jos itselleen tollasen elämän haluaa.

[/quote]

En tajua ,että miksi siinä pitäisi pelätä oman hengen puolesta?

AP

Vierailija
10/109 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 jatkaa että jos ap tarkoittaa jotain satunnaisesti kukkaa pöllyyttävää niin siinä nyt ei olekaan mitään pahaa.

Vierailija
11/109 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 00:32"]

5 jatkaa että jos ap tarkoittaa jotain satunnaisesti kukkaa pöllyyttävää niin siinä nyt ei olekaan mitään pahaa.

[/quote]

Puhuin molemmista satunnaisesti käyttävistä ja sitten riippuvaisista

AP

Vierailija
12/109 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska addiktin maailma pyörii päihteiden ympärillä. Niille jää puolisokin kakkoseksi. Hän vaan tuhoaa ja satuttaa muita, manipuloi, varastaa ja valehtelee, jotta saa sitä mitä eniten maailmassa haluaa; kunnon nousut. Addiktin puolisona mulla oli vuokrakämppä ja se käytti kaikki mun ja lasten rahat. Nyt on uusi puoliso, suuri talo ja kaikki mistä olen haaveillut eikä mun tai lasten tarvitse enää koskaan hakea isiä mistään piriluolista tai pitää arkipäivänä sitä, että puukko odottaa ovessa pystyssä kun menee kotiin. Siinä omat syyt..

Vierailija
13/109 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 00:31"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 00:29"]

No kokeilkaapa elää narkkarin/juopon kanssa niin tiedätte mitä helvettiä se on kun elämän ainoa päämäärä on saada pää sekaisin hinnalla millä hyvänsä. Ainainen pelko perseessä toisen hengen puolesta ja myös oman. Omaisuus ei säily , kun toinen panttaa kaiken irti lähtevän ja velkojat koputtelee moralla oveen, peset oksennusra, verta ja paskaa joka paikasta jne.että ei kait siinä mitään pahaa, jos itselleen tollasen elämän haluaa.

[/quote]

AP
[/quote]
Jos satut esim. olemaan väärässä paikassa väärään aikaan eli kun vaikka diilerit selvittelee velkoja tai sitten se oma mussukka saakin juoppohulluus kohtauksen kun on vetänyt jotain venäjän vodkaa 2 viikkoa tai ei ole saanut aineita tai aine on ollut paskaa.

Vierailija
14/109 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 00:34"]

Koska addiktin maailma pyörii päihteiden ympärillä. Niille jää puolisokin kakkoseksi. Hän vaan tuhoaa ja satuttaa muita, manipuloi, varastaa ja valehtelee, jotta saa sitä mitä eniten maailmassa haluaa; kunnon nousut. Addiktin puolisona mulla oli vuokrakämppä ja se käytti kaikki mun ja lasten rahat. Nyt on uusi puoliso, suuri talo ja kaikki mistä olen haaveillut eikä mun tai lasten tarvitse enää koskaan hakea isiä mistään piriluolista tai pitää arkipäivänä sitä, että puukko odottaa ovessa pystyssä kun menee kotiin. Siinä omat syyt..

[/quote]

Tuli tosta puukosta mieleen että jos jää ne "huumelaskut" maksamatta onko ne diilarit tosissaan niin raakoja mitä väitetään?

Vierailija
15/109 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. On todellakin.

Vierailija
16/109 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 00:37"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 00:34"]

[/quote]

Tuli tosta puukosta mieleen että jos jää ne "huumelaskut" maksamatta onko ne diilarit tosissaan niin raakoja mitä väitetään?

[/quote]

Tää muakin kiinnosta???

Vierailija
17/109 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan,että mitä asioita ne diilarit on sit tehny kun on velat jäänymaksamatta?

Vierailija
18/109 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 00:31"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 00:29"]

[/quote]

AP
[/quote]

Kun niistä aineista menee niin sekasin että hyökkää oman läheisen kimppuun ilman syytä, näinkin on käynyt monet kerrat

Vierailija
19/109 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 00:44"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 00:31"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 00:29"] No kokeilkaapa elää narkkarin/juopon kanssa niin tiedätte mitä helvettiä se on kun elämän ainoa päämäärä on saada pää sekaisin hinnalla millä hyvänsä. Ainainen pelko perseessä toisen hengen puolesta ja myös oman. Omaisuus ei säily , kun toinen panttaa kaiken irti lähtevän ja velkojat koputtelee moralla oveen, peset oksennusra, verta ja paskaa joka paikasta jne.että ei kait siinä mitään pahaa, jos itselleen tollasen elämän haluaa. [/quote] En tajua ,että miksi siinä pitäisi pelätä oman hengen puolesta? AP [/quote] Kun niistä aineista menee niin sekasin että hyökkää oman läheisen kimppuun ilman syytä, näinkin on käynyt monet kerrat

[/quote]

Ei ne kaikki oo agressiivisia!

Vierailija
20/109 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 00:44"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 00:31"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 00:29"] No kokeilkaapa elää narkkarin/juopon kanssa niin tiedätte mitä helvettiä se on kun elämän ainoa päämäärä on saada pää sekaisin hinnalla millä hyvänsä. Ainainen pelko perseessä toisen hengen puolesta ja myös oman. Omaisuus ei säily , kun toinen panttaa kaiken irti lähtevän ja velkojat koputtelee moralla oveen, peset oksennusra, verta ja paskaa joka paikasta jne.että ei kait siinä mitään pahaa, jos itselleen tollasen elämän haluaa. [/quote] En tajua ,että miksi siinä pitäisi pelätä oman hengen puolesta? AP [/quote] Kun niistä aineista menee niin sekasin että hyökkää oman läheisen kimppuun ilman syytä, näinkin on käynyt monet kerrat

[/quote]

Tääkin riippuu ihmisestä että millaiseksi käytös muuttuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi