Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette matkusta Suomen sisällä?

Vierailija
05.04.2015 |

Itsellä tulee jotain pieniä kaupunkimatkoja ja mökkireissuja tulee joskus tehtyä, mutta en ole esimerkiksi käynyt koskaan Oulussa ja Lapissakin vain kerran lapsena. Helsingissä asun, Länsi-Suomessa syntynyt. Ihan hävettää, kuinka huonosti sitä oikeesti tuntee oma kotimaataan, ja lomat aina suuntautuu rajojen ulkopuolelle.

Se on vaan niin hemmetin kallista. Lappiin olisi kiva lähteä, mutta siellä on pakko olla oma auto. Helsingistä Lappiin ajaminen kestää aivan tuhottoman kauan, ja juna+autoyhdistelmät maksaa kahdelta aikuiselta 500€...! Siihen päälle toki kaikki majoituskulut ja muu eläminen. Ehkä kotimaan matkailussa tökkii myös se, että se vallitseva kulttuuri on kuitenkin sama kuin siellä kotonakin ja ne uudet kokemisen arvoiset asiat on lähinnä nähtävyyksiä eikä niinkään se erilainen "tunnelma".

Mitä te olette mieltä, tuleeko reissattua Suomessa ja jos ei niin miksi ei?

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me matkustellaan miehen kanssa lomilla Suomessa. Käydään "kaupunkimatkoilla" Helsingissä ja leikitään turistia, shoppaillaan, katsellaan nähtävyyksiä, ajellaan raitsikalla aurinkolasit nenällä ja nautiskellaan hotellissa. Etsitään aina kiinnostavia nähtävyyksiä ympäri maaseudun ja ajellaan autolla katsomaan. Suosittelen! Suomessa on ihan mahtavia paikkoja.

Vierailija
2/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin matkustaakin, jos joku suosittelisi kivaa paikkaa. Viikon loma kahdelle 40+ aikuiselle. Keskitason hotelli ilman aamiaista. Seitsemäksi aamuksi mukavat aamiaispaikat sekä päiviksi lounas- ja päivällispaikat. Illoiksi jotain iloista iltaelämää (ilman humalaisia). Ei kahta kertaa samaan paikkaan. Kiinnostuksena kulttuuri, viinit ja hyvä ruoka. Ehdotuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 16:17"]

Voisin matkustaakin, jos joku suosittelisi kivaa paikkaa. Viikon loma kahdelle 40+ aikuiselle. Keskitason hotelli ilman aamiaista. Seitsemäksi aamuksi mukavat aamiaispaikat sekä päiviksi lounas- ja päivällispaikat. Illoiksi jotain iloista iltaelämää (ilman humalaisia). Ei kahta kertaa samaan paikkaan. Kiinnostuksena kulttuuri, viinit ja hyvä ruoka. Ehdotuksia?

[/quote]

Mulle tuollainen on jotenkin niin outo kuva matkustelusta. Mulle matkustamisen ydin on se, että käyn paikassa, missä en ole aiemmin käynyt (tai joka on ollut elämyksellinen ja jonne haluan palata uudestaan). Erilaisissa paikoissa tehdään erilaisia asioita. Toisissa paikoissa nautitaan viinistä ja iltaelämästä, toisessa paikassa käydään patikoimassa ja luontoretkillä. 

Vierailija
4/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 16:21"]

[/quote]

Mulle tuollainen on jotenkin niin outo kuva matkustelusta. Mulle matkustamisen ydin on se, että käyn paikassa, missä en ole aiemmin käynyt (tai joka on ollut elämyksellinen ja jonne haluan palata uudestaan). Erilaisissa paikoissa tehdään erilaisia asioita. Toisissa paikoissa nautitaan viinistä ja iltaelämästä, toisessa paikassa käydään patikoimassa ja luontoretkillä. 

[/quote]

No tämä oli nyt esimerkki kaupunkilomasta. En ole käynyt kaikissa Suomen kaupungeissa, joten nyt voi siis ehdottaa. Ei Helsinkiä, koska olen asunut koko ikäni siellä. 

Vierailija
5/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 16:25"]

[/quote]

[/quote]

No tämä oli nyt esimerkki kaupunkilomasta. En ole käynyt kaikissa Suomen kaupungeissa, joten nyt voi siis ehdottaa. Ei Helsinkiä, koska olen asunut koko ikäni siellä. 

[/quote]

Mites olis Turku?

Vierailija
6/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Rovaniemi. Menette joko hotelliin (Santa Claus esim) tai vuokraatte mökin esim. Ounasvaaralta (sieltä on pari kilometriä takaisin keskustaan, mahtavat metsät ja maisemat, jääkauden aikasta rantaa metsässä, luontopolkua lähteineen jne). Löytyy monenlaista ravintolaa keskustasta ja lähialueelta. Muutama ihan huippukin, suklaata ja kahvia tehdään käsin kaupungissa omin voimin. Kulttuuria löytyy taidemuseosta teatteriin ja näyttelyihin. Kaikki tarpeet täyttyvät.

Vierailija
7/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt moni taitaa sotkea Etelän turistikohteessa olemisen tutstumisena oikeasti jonkin maan kulttuuriin

Vierailija
8/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 16:31"]

[/quote]

Rovaniemi. Menette joko hotelliin (Santa Claus esim) tai vuokraatte mökin esim. Ounasvaaralta (sieltä on pari kilometriä takaisin keskustaan, mahtavat metsät ja maisemat, jääkauden aikasta rantaa metsässä, luontopolkua lähteineen jne). Löytyy monenlaista ravintolaa keskustasta ja lähialueelta. Muutama ihan huippukin, suklaata ja kahvia tehdään käsin kaupungissa omin voimin. Kulttuuria löytyy taidemuseosta teatteriin ja näyttelyihin. Kaikki tarpeet täyttyvät.

[/quote]

Ei mitään mökkiä, koska tarkoitus on liikkua jalkaisin ja/tai bussilla/metrolla/raitiovaunulla/paikallisjunalla. Metsät ja luontopolut eivät kuulu tämän kaupunkiloman katsottaviin. Suosittele seitsemän aamaispaikkaa, seitsemän lounaspaikkaa ja seitsemän päivällispaikkaa. Entä ne illanviettopaikat? 

Vierailija
9/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 16:27"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mites olis Turku?

[/quote]

Ja siellä mitkä aamiaispaikat. lounas- ja päivällispaikat? Entä missä suosittelet viettämään iloista iltaa?

Vierailija
10/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rovaniemeltä suosittelisin

Choco Deli

Ravintola Nili

Lapland Hotel Sky Ounasvaara ravintola

Kahvila Kauppayhtiö

Arctic Ice Cream Factory tekee omaa jäätelöä, Rovaniemen Kahvipaahtimo jauhaa omat kahvit..

Ravintola Santamus

Joulukka (enemmän kuin ravintola, elämys)

Mandragora kahvi- ja teekauppa

Tietysti klassikot Pohjanhovi (vanha, perinteinen) ja Jari Tervo -faneille Pub Pisto

Vierailija
11/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 16:39"]

Choco Deli

Ravintola Nili

Kahvila Kauppayhtiö

Arctic Ice Cream Factory tekee omaa jäätelöä, Rovaniemen Kahvipaahtimo jauhaa omat kahvit..

Ravintola Santamus

Tietysti klassikot Pohjanhovi (vanha, perinteinen) ja Jari Tervo -faneille Pub Pisto

[/quote]

Tuossa oli vasta 10. Tarkoitus olisi olla viikko.

Vierailija
12/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En matkustele pahemmin Suomessa kun olen sen jo nuorempana tehnyt. Vanhemmat veivät meitä joka paikkaan ja maailma on niin iso että lyhyellä lomallani menen mieluiten muualle ja avarran maisemiani. Suomessa on myös tosi kallista matkustaa. Vietiin lapset Muumimaailmaan päiväksi ja kahdeksi yöksi viime kesänä ja 850€ meni!

Vierailija
13/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 16:40"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 16:39"]

Choco Deli

Ravintola Nili

Kahvila Kauppayhtiö

Ravintola Santamus

[/quote]

Tuossa oli vasta 10. Tarkoitus olisi olla viikko.

[/quote]

Olisi kiva, jos joku voisi ehdottaa kokonaisuutta. Esim että 1. päivänä syötte aamaiisen kahvilassa XX, aamupäiväksi lähdette katsomaan nähtävyyttä YY, lounaan syötte ravintolassa ZZ, joka sijaitsee sopivasti NN metrin/kilometrin päässä YY:stä. Iltapäiväksi menette katsomaan nähtävyyttä ÅÅ, sieltä hotellille ja illalliselle paikkaan ÖÖ, jonka jälkeen viettämään musiikillista/kuvataiteellista/kirjallista/elokuvallista tms iltaa paikkaan ÄÄ. Ja muille kuudelle päivälle vastaava ehdotus.

Vierailija
14/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustellut ympäri Suomea ja maailmaa paljonkin. Yksi parhaista lomista oli kuitenkin , kun pyöräiltiin pari viikkoa Saimaalla. Upeita maisemia, kohteina mm. Parikkala, Savonlinna, Punkaharju, Sulkava, Joensuu, Valamon luostari.. Aivan mahtava tapa matkustaa, sitä paitsi. Meditatiivista hommaa.

Vierailija
15/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 13:18"]

Ei kiinnosta Suomeen tulo. Lahdin 23 vuotiaana ja takaisin en tule!

[/quote]Miksi täällä roikut kuitenkin

Vierailija
16/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäs matkustella mihinkää. Mikä siinä matkustelussa on se juttu että sen takia kannttaa tuhota maapallo? 90% maapallon väestä ei matkusta mihinkään koko elämänsä aikan ja hyvin pärjäävät.

Vierailija
17/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en jaksa tehdä sinulle aikataulutettua ohjelmaa viikoksi, tee itse. Niin minä ainakin teen kun lähden reissuun, oli se sitten ulkomaille tai kotimaahan. Googletan netistä mitä paikasta löytyy ja teen suunnitelmia. Mutta en kyllä koskaan suunnittele etukäteen esim. aamiaispaikkoja per päivä, sehän on osa hauskuutta, että voi etsiä aina uuden paikan. Ja älä pelkää, kyllä Rovaniemeltäkin löytyy tarpeeksi paikkoja. Ravintoloita taitaa olla enemmän kuin Helsingissä.

Vierailija
18/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kesänä olen ajatellut käydä Porvoossa. Tirsk. Eikun ihan oikeasti, kävin siellä lapsena ja se oli kaunis kuin karkki. Turussa en ole käynyt, sekin voisi olla.

Vierailija
19/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 16:57"]

Miksi pitäs matkustella mihinkää. Mikä siinä matkustelussa on se juttu että sen takia kannttaa tuhota maapallo? 90% maapallon väestä ei matkusta mihinkään koko elämänsä aikan ja hyvin pärjäävät.

[/quote]

Totta. Itseä ei ole ikinä kiinnostanut lähteä pohjoismaita pidemmälle. Kerran nuorempana kävimme turkissa. Aivan kamala paikka karvakäsi turistikrääsä kauppiaineineen.

Ei vähempää voisi kiinnostaa italian kusiset kadut tai nizzan hiekkarannat. Riittää kun katsoo google streetviewillä, niin alkaa jo ahdistamaan.

Vierailija
20/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 16:37"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 16:27"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mites olis Turku?

[/quote]

Ja siellä mitkä aamiaispaikat. lounas- ja päivällispaikat? Entä missä suosittelet viettämään iloista iltaa?

[/quote]

No en mä nyt osaa tässä sulle niitä listata, varmaan itsekin osaat etsiä joiltain matkailusivustoilta. En ole itse turkulainen, mutta käyn siellä yleensä kerran vuodessa. Mulla on kuitenkin vähän eri kriteerit matkailulle kuin sinulla. 

Mutta jääkö sulla oikeasti joku matkakohde väliin, jos siellä ei ole just sun vaatimustason mukaista? Että kiva paikka, mutta ei millään voi lähteä, kun ei ole aamiaispaikkoja ja joka ilta ei pääse eri ravintolaan? Pakko sanoa, että siinä tapauksessa on ihan pakko pysyä siinä aiemmassa kommentissa: en ymmärrä tuollaista matkustelua. Jos menee kaupunkilomalla johonkin hieman pienempään kaupunkiin, niin ei kai sitä nyt voi olettaa, että siellä on ihan yhtä paljon vaihtelua kuin jossain isommassa paikassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän