Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette matkusta Suomen sisällä?

Vierailija
05.04.2015 |

Itsellä tulee jotain pieniä kaupunkimatkoja ja mökkireissuja tulee joskus tehtyä, mutta en ole esimerkiksi käynyt koskaan Oulussa ja Lapissakin vain kerran lapsena. Helsingissä asun, Länsi-Suomessa syntynyt. Ihan hävettää, kuinka huonosti sitä oikeesti tuntee oma kotimaataan, ja lomat aina suuntautuu rajojen ulkopuolelle.

Se on vaan niin hemmetin kallista. Lappiin olisi kiva lähteä, mutta siellä on pakko olla oma auto. Helsingistä Lappiin ajaminen kestää aivan tuhottoman kauan, ja juna+autoyhdistelmät maksaa kahdelta aikuiselta 500€...! Siihen päälle toki kaikki majoituskulut ja muu eläminen. Ehkä kotimaan matkailussa tökkii myös se, että se vallitseva kulttuuri on kuitenkin sama kuin siellä kotonakin ja ne uudet kokemisen arvoiset asiat on lähinnä nähtävyyksiä eikä niinkään se erilainen "tunnelma".

Mitä te olette mieltä, tuleeko reissattua Suomessa ja jos ei niin miksi ei?

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vietetään kaikki lomat ulkomailla. Samalla rahalla on viikon ulkomailla kuin suomessa 2 päivää.

Vierailija
42/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta Suomeen tulo. Lahdin 23 vuotiaana ja takaisin en tule!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen sisällä tehdään lähinnä minilomia, useimmiten viikonloppureissuja muutaman tunnin matkan päässä olevissa kaupungeissa. Pari yötä hotellissa ja valmiissa ruokapöydässä katkaisee jo kivasti arjen. Pidemmiltä lomilta haluan lämpöä, jota valitettavasti ei ole kotimaassa taattu kesälläkään.

Vierailija
44/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä matkustan. Olen ajatellut, että joskus pitäisi kiertää Suomi laitoja myöten ja tehdä vielä yksi reissu keskeltä. 

Vierailija
45/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään mielenkiintoa Suomen maaseurua kohtaan. Vietin siellä lapsuuteni, joten kaikki eksotiikka on kyllä karissut. En kyllä ulkomaillakaan kierrä mitään syrjäkyliä vaan suuntaan matkani kaupunkeihin tai rehellisesti rantaresortteihin. Suomessa majoituspalvelut ovat vieläpä olemattomat. Etelä-Ranskassa voi sentään odottaa löytävänsä majatalon.

Vierailija
46/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki mua kiinnostaa matkustella Suomessakin. Olen ollut Lapissa jonkun kerran mökkilomalla Enontekiössä, sitten ruskavaelluksella Saatiselällä ja nuorna Rovaniemellä. Nuorena tehtiin paljon lintujen tarkkailuretkiä viikonloppuisin Keski- ja Itä-suomessa. Toki aikuisenakn len ollut lomilla Ilomantsissa ja lieksassa, lähinnä luontokohteisssa. Olen kyllä vienyt lastani myös tutustutumaan Suomen historiallisiin kohteisiin, on käyty Turussa, kierretty Etelä-Suomen kohteita ja Tampere, oulu, jyväskylä, lappeenrnt...

Vierailija
47/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen kiertänyt Suomen melkein läpikotaisin. Tosin siitä on aikaa. Kai majoittuminen ja muu oli sitten edullisempaa. En tiedä. Nykyisin kyllä törkeää

Vierailija
48/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kallista. Esim 250 e pääsen jo keski-eurooppaan pariksi yöksi.

Vierailija
49/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa pätevää syytä, miksen ole, mutta tänä kesänä tehdään kyllä sellainen Suomen-kiertue, että oksat pois. En ole myöskään käynyt Oulussa, Kuopiossa enkä Rovaniemellä. Lapissa kerran joskus lapsena. Sensijaan Euroopassa on tullut matkailtua paljon ja Italiassa kierreltyä enemmän kuin kotimaassa. Hullua!

Vierailija
50/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin matkustan kyllä niin Suomessa kuin ulkomaillakin. Automatkailu on mukavaa.

Vierailija
51/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä matkustan mieluiten lappiin sillon kun johonkin lähden. Ulkomaille jos lähtisin niin en ainakaan mihinkään helteen perässä, sitä en voi sietää.

Vierailija
52/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroit ap ne syyt, mitkä minuakin estää matkailemasta Suomessa. Pitkä viikonloppu Berliinissä lentoineen ja majoituksineen maksaa saman verran kuin kaksi yötä jossain kohtuullisessa hotellissa Suomessa. Matkat ja muut siihen päälle, niin ollaan jo sellaisissa hinnoissa, että ennemmin suuntaan etelän rannalle vaikka banaaneja syömään.

Sääkin on yksi vaikuttava seikka. Kun palelen suurimman osan vuodesta, niin lomalla haluan nauttia auringosta ja ulkoilla niin paljon kuin mahdollista. Kotimaassa voi huonolla tuurilla kesälomallakin olla +11 ja vesisadetta viikkotolkulla. Kyllä se lomatunnelmaa latistaa.

Vierailija
53/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla syntynyt Kainuussa (mä) ja Lapissa (mieheni) ja asua Helsingissä, niin tulee luontaisesti matkailtua. Majoitus ja ruokakin on siellä ilmaista eli pelkkien bensojen hinnalla matkustellaan.

Vierailija
54/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 2009 avoauton ja kiersin kesälomalla silloisen tyttöystävän kanssa koko suomen ristiinrastiin nähtävyyksiä ja uusia nurkkia katselemassa. Nukuttiin hotelleissa ja majoitustiloilla. Paneskeltiin kaikki lämpimät kesäyöt. Oli mahtava kesä. M31

Vierailija
55/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan lähdössä seuraavaksi lomamatkalle Kaakkois-Aasiaan 6 viikoksi. Kaksi aikuista, lennot 1500€ ja käyttörahaa (sis. majoituksen) 3000€, eli 4500€ koko reissu. Kuusi viikkoa on kuitenkin jo aika mukavan pitkä aika lomailla, ja tuolla käyttörahalla eletään ihan mukavasti siellä. Paljonkohan Suomessa menisi samanlaiseen matkaan rahaa, olisi hauska laskea se ihan huvin vuoksi.

Vierailija
56/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haaveilen siellä iglukylässä käymisestä, mutta saa nähdä tuleeko koskaan panostettua siihen. Yksi yö oli 200 euron luokkaa ja matkat täältä etelä-Suomesta kustantaa jo aika reippaasti. Oletan että siellä paikanpäällä on palvelut myös hinnoissaan, koska mihin sieltä nyt lähdet edullisempien palvelujen perässä.

Lapsuuden kesät meni maaseudulla enkä kaipaa yhtään sitä askeettisuutta. Kaupunkilomia olen tehnytkin muutamia, mutta majoitus on ollut lähes poikkeuksetta pettymys. Hinta/laatu on surkeaa.

Vierailija
57/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 13:38"]

Kannattaa olla syntynyt Kainuussa (mä) ja Lapissa (mieheni) ja asua Helsingissä, niin tulee luontaisesti matkailtua. Majoitus ja ruokakin on siellä ilmaista eli pelkkien bensojen hinnalla matkustellaan.

[/quote]

Meidän käsitys kmatkailusta ei ole sukulaisten/kavereiden nurkissa olemista vanhalla kotiseudulla... Se on sukulointia silloin.

Vierailija
58/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kierrän vuosittain kotimaata lasten kanssa. Tykkään, Suomessa on valtavasti nähtävää ja koettavaa, joka vain pitää löytää :)

Vierailija
59/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 13:40"]Me ollaan lähdössä seuraavaksi lomamatkalle Kaakkois-Aasiaan 6 viikoksi. Kaksi aikuista, lennot 1500€ ja käyttörahaa (sis. majoituksen) 3000€, eli 4500€ koko reissu. Kuusi viikkoa on kuitenkin jo aika mukavan pitkä aika lomailla, ja tuolla käyttörahalla eletään ihan mukavasti siellä. Paljonkohan Suomessa menisi samanlaiseen matkaan rahaa, olisi hauska laskea se ihan huvin vuoksi.
[/quote]saman verran meni minulla kahden puolen viikon New Yorkin reissuun

Vierailija
60/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on rahaa, niin lähden paljon mielummin ulkomaille. Vaikka sitten vaan lähimaihin (ruotsi, viro, latvia) pikavisiitille, jos ei enempään riitä. Haluun nähdä maailmaa ja muita kulttuureja, on olemassa NIIN paljon hienompia paikkoja kun Suomi. Onhan täällä luonto, mutta kaupungit yleensä kauhean rumia ja hyvä että saa talvella enää lunta edes vähän. Kävin Skotlannissa pari vuotta sitten ja se kauneus!! Kun näkee tommosia paikkoja, niin saa kyllä miettiä, että mitä mää täällä Suomessa teen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä