Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette matkusta Suomen sisällä?

Vierailija
05.04.2015 |

Itsellä tulee jotain pieniä kaupunkimatkoja ja mökkireissuja tulee joskus tehtyä, mutta en ole esimerkiksi käynyt koskaan Oulussa ja Lapissakin vain kerran lapsena. Helsingissä asun, Länsi-Suomessa syntynyt. Ihan hävettää, kuinka huonosti sitä oikeesti tuntee oma kotimaataan, ja lomat aina suuntautuu rajojen ulkopuolelle.

Se on vaan niin hemmetin kallista. Lappiin olisi kiva lähteä, mutta siellä on pakko olla oma auto. Helsingistä Lappiin ajaminen kestää aivan tuhottoman kauan, ja juna+autoyhdistelmät maksaa kahdelta aikuiselta 500€...! Siihen päälle toki kaikki majoituskulut ja muu eläminen. Ehkä kotimaan matkailussa tökkii myös se, että se vallitseva kulttuuri on kuitenkin sama kuin siellä kotonakin ja ne uudet kokemisen arvoiset asiat on lähinnä nähtävyyksiä eikä niinkään se erilainen "tunnelma".

Mitä te olette mieltä, tuleeko reissattua Suomessa ja jos ei niin miksi ei?

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En matkustele Suomessa. Ulkomailla on paljon enemmän nähtävää ja mielenkiintoisempaa. Suomessa ei juuri mitään.

Vierailija
82/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 14:51"]

En matkustele Suomessa. Ulkomailla on paljon enemmän nähtävää ja mielenkiintoisempaa. Suomessa ei juuri mitään.

[/quote]

Oletko sinäkin siis nähnyt niin paljon Suomea, ettei ole enää mitään nähtävää vai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 14:52"]

[/quote]

Oletko sinäkin siis nähnyt niin paljon Suomea, ettei ole enää mitään nähtävää vai?

[/quote]

Minua kiinnostaa erilaiset kulttuurit ja maisemat, siksi matkustan mieluummin täältä pois. 

Vierailija
84/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 14:55"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 14:52"]

[/quote]

[/quote]

Minua kiinnostaa erilaiset kulttuurit ja maisemat, siksi matkustan mieluummin täältä pois. 

[/quote]

Mutta ei erilaiset kulttuurit ja maisemat, jos ne sattuvat olemaan kotimaassasi? Ei siis kenenkään ole pakko matkailla kotimaassa, mutta on aika ennakkoluuloista kertoa, että Suomi ei kiinnosta, vaikka ei edes tiedä sitä, että eri puolilla Suomea on aika eri näköistä ja ihmiset ja tavatkin erilaisia.

Vierailija
85/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan kiinnosta. Suomalainen ilmapiiri on samanlainen olitpa sitten Helsingissä, Turussa, Mikkelissä, Oulussa tai Savonlinnassa. Samat Rossot ja muut ketjuravintolat joka kaupungissa. Yhtä iloiset ja hyväntuuliset ihmiset joka paikassa. Kaiketi ulkomailta hakee jotain eksotiikkaa. 

Vierailija
86/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Suomessa ei ole mitään kiinnostavaa. Haluan lomalta lämmintä säätä, aurinkoa ja shoppailua. Suomessa on kesälläkin kylmä ja samat tylsät kaupat joka kaupungissa. Espanjassa perus H&M valikoimakin on moninkertainen.

Vierailija
87/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 14:03"]

Just nyt koitan etsiä majoitusta Rivieralta ja samalla rahalla on kyllä todella vaikea löytää sen tasoista majoitusta, jonka Suomesta saisi. Ankean näköiset murjut maksaa 120 euroa yö.

[/quote]

Katso B&B:t niistä saa ihania majapaikkoja jopa alle satasella. Ja esim Villeneuve Loubet (Nizzan ja Antibesin välissä) siinä on kiva leirintäalue missä voi vuokrata siistin mökin. Huomattavasti tasokkaampii kuin yksikään suomalainen leirintäalueen mökki, on tv.t yms mukavuudet.

Vierailija
88/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 15:20"]

Suomalainen ilmapiiri on samanlainen olitpa sitten Helsingissä, Turussa, Mikkelissä, Oulussa tai Savonlinnassa. 

[/quote]

Oon itse matkustellut aika paljon Suomessa ja oon kyllä eri mieltä :)

Vierailija
89/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 14:47"]

Yksinkertaisesti ei vain ole mitään järkevää syytä matkustaa pk-seudun ulkopuolelle? Tässä maassa kun nyt ei hirveästi ole mitään näkemisen arvoista, kauniimpaa luontoakin löytyy ulkomailta :D

[/quote]

Tämä on muuten sitten mielipidejuttu, ja itse olen kanssasi samaa mieltä. En pidä Suomen luontoa yhtä kauniina kuin vaikka tropiikin rantaa mutta se ei tarkoita, ettenkö arvostaisi omaa maatani. Arvostan, minä vain olen enemmän valtameri-ihminen, tai vuoristoihminen. Täällä ei ole valtameriä eikä vuoristoa. Mutta kesäsateen jälkeen lehtimetsässä (tuossa taloni vieressä) tuoksuu aivan ihanalle! Ja Suomen kesäaamut on ihania, ja Lapin lumiset maisemat. 

Silti suuntaan useimmiten ulkomaille. Sillä valitettavasti saa rahalleen enemmän vastinetta: ei pelkkiä ja aina samoja ketjuhotelleja, ei lähes pelkästään ja aina samojan ketjuruokapaikkoja, ei aina samoja tuotteita, halvempaa matkustaa julkisilla (huom luonto!) jne. 

Vierailija
90/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 15:23"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 15:20"]

Suomalainen ilmapiiri on samanlainen olitpa sitten Helsingissä, Turussa, Mikkelissä, Oulussa tai Savonlinnassa. 

[/quote]

Oon itse matkustellut aika paljon Suomessa ja oon kyllä eri mieltä :)

[/quote]

Niin minäkin työni puolesta enkä ole huomannut eroa. Joten lomani suuntaan ulkomaille.

Vierailija
91/91 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 14:32"]

Olen lasten kanssa parina kesänä vuokrannut mökin viikoksi kesällä. Kustannukset on ollut mökkivuokra noin 500e ja bensat noin 150e. Ruokailuihin mennyt noin 200 koska osa ruuista tehdään mökissä. Muuhun hömppään parisataa. 

Noin tonni menee reissuun mutta mihin sillä pääsee muualle? Olen joskus katsonut hintoja jos lähtisimme viikoksi johonkin ulkomaille niin ei paljon alle 2000e ole tullut vastaan.

[/quote]

Minkälainen mökki? 200m2 uima-altaalla tai rannalla lähellä taajamaa? Tuskin. Italiasta ja Kroatiasta nuo löytyy oikein kivasti, tosin kuumin sesonkiaika saattaa nostaa hinnan 800 euroon viikolta. Mutta toisaalta - takuulämmin, paljon tilaa, tuoreet leivät lähileipomosta ja hedelmät omasta pihasta, viini kellarista.... eipä vaan Suomesta saa!!

Lentoliput ok maksaa 3 hengeltä n 500€ Italiaan ja autokin jonkin verran mutta on se sen arvoista!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme