Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut mammat/äitylit suuttuu, kun oma (aikuinen) lapsi/teini sanoo olevansa VELA?

Vierailija
06.12.2025 |

ja alkaa kiukku, syyllistäminen, painostaminen yms?

Lisääntyminen on jokaisen oma asia ja moni tietää jo alle 10-vuotiaana ettei aio ikinä hankkia lapsia ja se päätös pitää.

Viimeiseksi lapsi tarvitsee itselleen vanhempaa, joka itsekkäästi öyhöttäen lyttää toisen elämänvalintaa.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan suutu. Poikani ja miniäni ovat veloja, ja se on minulle ok.

Vierailija
2/38 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan suutu. Poikani ja miniäni ovat veloja, ja se on minulle ok.

Oletkin fiksu aikuinen. kaikki ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole suuttunut, koska asia ei kuulu minulle. Varmaan saan kuitenkin olla vähän surullinen heidän päätöksestään? Tuntuu että me kaikki jäämme paljosta vaille. Toisaalta ei ole vastuutakaan.

Vierailija
4/38 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ole suuttunut, koska asia ei kuulu minulle. Varmaan saan kuitenkin olla vähän surullinen heidän päätöksestään? Tuntuu että me kaikki jäämme paljosta vaille. Toisaalta ei ole vastuutakaan.

Älä nyt saatana ainakaan mene sitä sanomaan heille. Se olisi yhtä tahditonta kuin ilmoittaa että olet surullinen heidän perheenlisäyksestään.

(Kun menin naimisiin, äitini kielsi minua hankkimasta lapsia, koska hän ei ainakaan niitä hoitaisi. Olin naimisissa kuusi vuotta ennen kuin sain ensimmäisen lapseni, ja äitini piti lupauksensa. Näki lastenlapsiaan kerran, pari vuodessa. Nyt hän on vanha, sairas ja yksin, ja hän vinkuu miksi aikuiset lastenlapset eivät koskaan käy mummolassa.)

Vierailija
5/38 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt saatana ainakaan mene sitä sanomaan heille. Se olisi yhtä tahditonta kuin ilmoittaa että olet surullinen heidän perheenlisäyksestään.

(Kun menin naimisiin, äitini kielsi minua hankkimasta lapsia, koska hän ei ainakaan niitä hoitaisi. Olin naimisissa kuusi vuotta ennen kuin sain ensimmäisen lapseni, ja äitini piti lupauksensa. Näki lastenlapsiaan kerran, pari vuodessa. Nyt hän on vanha, sairas ja yksin, ja hän vinkuu miksi aikuiset lastenlapset eivät koskaan käy mummolassa.)

Et näköjään osaa lukea. Mitä tarkoittaakaan suomeksi "koska asia ei kuulu minulle"? Sinun olisi kannattanut kuunnella äitiäsi, jos tuo huono sisälukutaito periytyy. Minä en puutu lasteni asioihin.

Vierailija
6/38 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä olet surullinen?

Koska lapsi tekee sitä mikä tekee hänet onnelliseksi? Miksi siitä pitäisi olla surullinen? 😅

Mitä oikeasti viestisi kertoo:

"Surullinen lapsen päätöksestä" = haluaisit että asiat menisivät toisella tavalla = ajattelet tietäväsi toisen toiveet paremmin kuin hän itse = ylimielisyys = itsekkyys

Vierailija
7/38 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi jotkut mammat/äitylit"

ÄLÄ NIMITTELE!

Ilmoitin asiattomaksi!

Vierailija
8/38 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se itsekäs ajattelutapa täysin ole. Usein lapsia hankitaan myös siksi, että niitä halutaan itse. 

Vierailija
9/38 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelen hyvästä valinnasta. Pääsevät elämässä helpommalla. Ei tule turhia sukuriitojakaan.

Vierailija
10/38 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnittelen hyvästä valinnasta. Pääsevät elämässä helpommalla. Ei tule turhia sukuriitojakaan.

Oikea vastaus.

Vierailija
11/38 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ÄLÄ NIMITTELE!

Ilmoitin asiattomaksi!

Nimittelyä?

Vierailija
12/38 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina jauhatte tätä samaa! Kuka aikuinen nyt oikeasti keneltäkään toiselta aikuiselta tenttaisi syitä joihinkin päätöksiin? Ei kukaan! 

Vierailija
13/38 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ÄLÄ NIMITTELE!

Ilmoitin asiattomaksi!

Nimittelyä?

Oletko sinä ÄITYLI tai MAMMA!

Vierailija
14/38 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sukuriidat katoavat, jos henkilö itse ei hanki lapsia?

Vierailija
15/38 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se itsekäs ajattelutapa täysin ole. Usein lapsia hankitaan myös siksi, että niitä halutaan itse. 

Totta, mutta tuntuu, että he eivät tiedä mistä jäävät paitsi, mutta kuten jo kirjoitin ei ole sitä valtavaa vastuuta mitä lapsesta on. Se voi tuntua herkemmistä ja tunnollisimmista ylipääsemättömältä. Tiedän etteivät lapseni ole mitään huithapeleita.

Vierailija
16/38 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jankuti jankuti jankuti vaihda jo levyä!

Vierailija
17/38 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä olet surullinen?

Koska lapsi tekee sitä mikä tekee hänet onnelliseksi? Miksi siitä pitäisi olla surullinen? 😅

Mitä oikeasti viestisi kertoo:

"Surullinen lapsen päätöksestä" = haluaisit että asiat menisivät toisella tavalla = ajattelet tietäväsi toisen toiveet paremmin kuin hän itse = ylimielisyys = itsekkyys

Miten luulet voivasi määrätä mitä joku muu päässänsä AJATTELEE? 

Vierailija
18/38 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys vähentää naisten syöpiä, koska lasten hankkiminen on luonnollista ja kuuluu elämään.

Lapsettomuus aiheuttaa syöpiä naisilla koska tällä evoluutio poistaa turhat yksilöt populaatiosta. 

Vierailija
19/38 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lasten hankkiminen kuuluu elämään ja se on hauskaa. 

Lapsettomuus on luonnotonta ja merkki epäkypsyydestä ja itsekkyydestä. Siksi vanhemmat suuttuvat. 

Vierailija
20/38 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakottavan kontrollin kriminalisointi on tulossa rikoslakiin ensi vuoden lopulla ilmeisemmin, koskee myös painostusta lastentekoon. Käykää nuoret(ja vanhemmatkin) tutustumassa kyseiseen lakiin, löytyy ihan googlaamalla mitä pitää sisällään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan