Tyttäreni tuo huomenna näytille pojan, joka...
... harrastaa lentämistä. Tytär 17 ja poika 19. Tämä poika haluaa viedä tyttäreni lentämään kahdestaan. Siis niin, että tämä poika lentää YKSIN sitä konetta. En suostunut tähän ennen kuin poika tulee näytille.
Mitä ajatella tästä? Uskallanko päästää? Millaisia ylipäätään ovat pojat jotka harrastavat lentämistä?
Pojalla kuulemma kaksi lentolupakirjaa ja aloitti lentokoulun jo 16-vuotiaana.
Päästäisittekö itse tyttärenne jonkun lentäjäpojan kyytiin koneeseen? Luottaisitteko? Itse en päästänyt tyttöäni edes mopon kyytiin 15-vuotiaana, nytkö pitäisi pienkoneeseen kilometrien korkeuteen päästää...Mies on sitä mieltä että antaa mennä vaan. Minua taas epäilyttää. Googlaamalla löytyy paljon pienkoneonnettomuuksia.
Poika tulee huomenna näytille, mitä kaikkea pitäisi kysyä?
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Vai että 16-vuotias lentäjä :D Vähemmän sitä appelsiinikiljua AP niin menis läpi.
Kyllä, 16v voi aloittaa ohjatusti lentotunnit. Appiukko ja mies kumpikin. Appi suoritti ajallaan lupakirjan, mies ei.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 17:20"]Rikas poju. Ei köyhät harrasta lentämistä.
Mikä ap:n koulutustausta on?
Olen markkinointialalla. Miten se tähän liittyy?
Ja mistä nuo alapeukut? Onko siinä jotain väärää, että haluan suojella tytärtäni? Ap
On. Tyttösi on vuoden päästä 18, eli täysi-ikäinen. Pitäisi höllätä sitä napanuoraa pikkuhiljaa.
Et sinä aikuista ihmistä voi kieltämällä ja paapomalla suojella. Se suojelu pitäisi tehdä niin, että kasvatat siitä mahdollisimman täyspäisen ja opetat pärjäämään erilaisissa tilanteissa.
Ja provohan sinä olet, jokainen normaali ihminen ymmärtää, että aktiivisesti lentämistä harrastava sälli on parasta mitä monikaan tyttö voi saada. Hyvästä perheestä (koska kallis harrastus), todennäköisesti keskimääräistä fiksumpi, ainakin vähän (jonkun verran ne kai joutuu nykyäänkin laskemaan), kiinnostunut jostain asiasta ja tavoitteellinen.
Toivon, että poika löytää jotain parempaa kuin sinun tyttäresi.
Vierailija kirjoitti:
Vainoharhainen hullu, millä tavalla? Minun mielestäni tämä on normaalia suojeluvaistoa. Kyllä minua huolestuttaa, kun tyttäreni aikoo mennä kilometrien korkeuksiin pojan kanssa jota en tunne ollenkaan. Eikä nuo lento-onnettomuudet mitenkään tavattomia ole, hirveän paljon viime aikoina näkynyt uutisissa. Ap
Lento-onnettomuuksista tulee isot otsikot, koska ovat harvinaisia.Havainnointiharha. Auto-onnettomuuksissa kuolee ihan prosentuaalisestikin enemmän väkeä kuin lento-onnettomuuksissa.
Ja kai sinä nyt olet itsekin lentokoneessa ollut, ei siinä ole mitään ihmeellistä että ollaan "kilometrien korkeuksissa"? Itse asiassa, mitä matalammalla lennetään, sen vaarallisempaa se on. Enemmän kaikkea mihin voi törmätä, ja vähemmän aikaa miettiä mitä tehdä, jos jotain menee vikaan. Lentokonehan ei putoa kuin kivi jos moottorit sammuu (toisin kuin helikopteri), ja mitä korkeammalla ollaan, sitä pidempi aika on liidellä ja katsoa jotain peltoa hätälaskua varten.
Vierailija kirjoitti:
No en päästäisi. Eikä tarvitse edes selittää.
WT jengi ajattelee että se on hienoa jne. mutta ei terveen järjen omaava päästä.
Ja haloo, on joo lentäminen turvallisin matkustusmuoto, mutta nuori poika, vähän lentotunteja, kone mikä-lie-romu. Ei. Ei menisi minun lapseni.
Mitä jos lapsesi tahtoisi itse lentää? Tai laitesukeltaa? Tai vapaasukeltaa? Tai hypätä laskuvarjolla? Tai benji-hypyn? Tai edes vapaalaskea?
Mitä jos se lapsi tahtoo vuoden päästä armeijaan ja menee vaikka taistelusukeltajaksi tai laskuvarjojääkäriksi? Tai erikoisrajajääkäriksi ja sitten osallistuu niiden johonkin arktiseen retkikuntaan?
Millainen hysteerinen äidin irvikuva kieltää lapseltaan kaiken? Yhtään ei saisi kokeilla rajojaan ja testata, mihin pystyy?
Tästä 8v aikaa , turhaan the vielä jankkaatte
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 18:20"]Eikai 17v mitään äitin lupia tarvii/kysele. Itse en ainakaan olisi kysynyt!
Minulla on aina ollut tyttäreni kanssa hyvät välit ja hän itse tuli kysymään lupaani. Ihan kohtuullista, varsinkin kun hän on alaikäinen vielä. Ap
Pyysikö se lupaa siihenkin, että saako poika sormella koittaa?
Itse olin äärimmäisen kiltti tyttö, mutta ei olisi tullut mieleenikään, että pitäisi pyytää LUPA jos joku tahtoisi viedä minut lentämään. Tosin en ikinä päässyt lentämään, veneilemään vaan. Tietysti kerroin, missä olen, mutta olihan se nyt selvää ettei 17 v enää mitään lupia joudu normaaliin toimintaan pyytelemään.
Pyytäisikö tyttösi lupaa myös jos poika pyytäisi purjehtimaan? Vesillä kuolee aika tavalla sakkia joka vuosi, paljon enemmän kuin lento-onnettomuuksissa. Ja silti se on ihan normaalia ja jokapäiväistä toimintaa.
Entä, jos se menisi pojan kanssa pyöräretkelle, lupa siihenkin? Liikenteessä vasta kuollaankin.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 17:37"]Ootko yhtään miettinyt (no et varmasti) minkälaisen ongelman saatat lapsellesi aiheuttaa tuolla ylisuojelevalla asenteellasi?! Kuule voin kertoo, et siitä voi tulla pahaa jälkee. Aikuisena lapsi (ja vanhemmat) huomaa, ettei lapsi pärjääkään elämässä koska ei vaan USKALLA mitään! Pelkää, murehtii seurauksia (vaikka niitä lento-onnettomuuksia eikä sitten voi lähteä vaikka ulkomaille töihin) eikä usko itseensä että selviää.
Jep, mä käyn juuri psykoterapiaa tämän takia. Äitini oli siis lapsena niin ylisuojeleva, että aikuisena nyt pelkään oikeastaan kaikkea normaalista poikkeavaa. Ja siis liioittelematta, KAIKKEA. :(
Sama. Minulla oli todella rohkea ja rämäpäinen isosisko (ja on vieläkin), joten meitä lapsia varoiteltiin ja peloteltiin koko ajan kaikesta. Siskolta kaikki valui kuin vesi hanhen selästä, minä puolestani pelkään ja olen huolissani koko ajan kaikesta, siis vielä nyt keski-iässäkin. Kun koko helvetin lapsuuden ja nuoruuden sai kuunnella sitä, mikä kaikki voi missäkin toiminnassa mennä vikaan ja päättyä kohtalokkaasti.
Olen pikkuhiljaa opetellut ottamaan rennommin, yritän olla varmistelematta koko ajan kaikkea, ja nyt äitini marmattaa, että "kyllä sä ennen olit suunnitelmallisempi ja tarkempi". Ja vouhottaa jos menen tukka märkänä saunan jälkeen pihalle ilman huivia, koska keuhkokuumehan siitä on väistämätön seuraus.
Muuten aika pahalta kuulosti tuokin, että on niiiin hyvät välit ja äiti kertoo kaiken tyttärelleen. Minä näen äidin, joka käytännössä kuristaa tytärtään. 17-vuotiaalla tytöllä pitäisi olla suurin osa elämästä sellaista, mistä äidin ei tarvitse tietää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on ihan tunnettu tosiasia että naiset rakastuu lentäjiin. Ei kelpaa kiltti ja mukava poika.
Ne lentäjät kyllä ON niitä kilttejä ja mukavia poikia. Siis Suomessa. Emme elä missään Top Gunissa.
Perässä vedettävä lapanen ei edelleenkään ole synonyymi kiltille ja mukavalle, vaan ihan eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Tästä 8v aikaa , turhaan the vielä jankkaatte
Ja sinä jankkaat, että vanha ketju.
Voimme silti keskustella ylisuojelevien äitien teemasta, vaikka tämä nimenomainen äiti olisikin pois linjoilta.
Mielestäni turha holhota tyttöä.
Siinäpä mietit, käykö Lubitzit vai Madsenit...
Vitsi, vitsi!! Anna mennä hani, ei kaikkea voi kontrolloida ja vain elämällä voi elää. :)
Rikkaat vanhemmat, hyvät naimakaupat.