Tyttäreni tuo huomenna näytille pojan, joka...
... harrastaa lentämistä. Tytär 17 ja poika 19. Tämä poika haluaa viedä tyttäreni lentämään kahdestaan. Siis niin, että tämä poika lentää YKSIN sitä konetta. En suostunut tähän ennen kuin poika tulee näytille.
Mitä ajatella tästä? Uskallanko päästää? Millaisia ylipäätään ovat pojat jotka harrastavat lentämistä?
Pojalla kuulemma kaksi lentolupakirjaa ja aloitti lentokoulun jo 16-vuotiaana.
Päästäisittekö itse tyttärenne jonkun lentäjäpojan kyytiin koneeseen? Luottaisitteko? Itse en päästänyt tyttöäni edes mopon kyytiin 15-vuotiaana, nytkö pitäisi pienkoneeseen kilometrien korkeuteen päästää...Mies on sitä mieltä että antaa mennä vaan. Minua taas epäilyttää. Googlaamalla löytyy paljon pienkoneonnettomuuksia.
Poika tulee huomenna näytille, mitä kaikkea pitäisi kysyä?
Kommentit (112)
19 v. on aika nuori lentäjä, joten onnettomuus riski on korkeampi kuin yleensä.
Jos päädyt siihen tulokseen, ettet annakaan lupaa, niin perustele se turvallisuusriskeillä, mutta niin, ettei tytär ja poju loukkaannu.
Varmista, että lentävät ihan tavallista lentoa: kiihdytys , ylös, eteenpäin, rauhallinen käännös, takaisipäin ja laskeutuminen. Tähän voisit suostua. Ei mitään silmukoita tai immelmanneja.
Mahdollisimman korkealla että on turvallista lentää.
Ei lentämisharrastukseen juuri rahaa tarvitse. Esim teekkarit tekevät seurassa töitä ja sitä vastaan ilmaiseksi koulutuksen. Jos on OMA kone niin sitten oikeasti rahaa
Aloitus on tehty jo vuonna 2015.
Mielestäni 17-vuotias saa jo itse päättää, mihin kyytiin lähtee.
Liika kontrolli ei ole hyväksi lopulta kenelläkään...
Ap mitä mieltä miehesi on ollut?
Jos pojalla on lentolupakirja niin varmasti fiksusta nuoresta kyse. Viettää aikansa järkevän harrastuksen parissa eikä kaupungilla notkuen ja päihteitä käyttäen. Olisin onnellinen tuollaisesta vävystä. Lentäminen sitten onkin vaikeampi kysymys koska itse pelkään lentämistä ja varsinkin pienkoneet olisivat itselleni viimeinen asia jonka kyytiin menisin joten ei tietenkään tekisi mieli päästää lastanikaan sellaisen kyytiin. Toki tyttäresi on jo sen ikäinen että eipä tuossa kauaa mene kun voi itse päättää asiasta.
Edelleen, aloitus on tehty vuonna 2015. Nyt on vuosi 2023.
Voithan mennä tutustumaan pojan lentoharrastukseen ja päättää sen jälkeen mitä teet.
Miksei miehesi puhu tytölle järkeä?
Vierailija kirjoitti:
Ap mitä se auttaisi jos menet mukaan lennolle? Lentäisitkö konetta vai mitä hyötyä sinusta siellä olisi?
Tätä samaa ihmettelen.
Minusta tuntuu että ripustaudut tyttäreen, ongelma olet sinä eikä lentäminen.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 17:47"]Jos on muslimi niin älä vaan päästä!Voin lentää jotain taloja päin niin kuin amerikassa syyskuussa 2001.
No hahhah. Ei ole muslimi. Ihan normaali hyvännäköinen blondi.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 17:42"]Tossahan on jo paljon positiivisia unelmavävyn puolia:
-rikas poitsu, jos on varaa lentoharrastukseen
-fiksu ja oppivainen poika sekä teoreettisesti että käytännössä, jos on saanut lentolupakirjan
-pitkäjännitteinen ja tavoitteellinen, kun kerta on saanut tuollaisen tavoitteen toteutettua
Nyt kun se tulee näytille, niin jos se on vielä pitkä ja komee, niin varaa tytölle gynegologiaika, saa e-pillerit, ja siinä sulla ois unelmavävy, joka kannattaa pitää maisemissa.
Hmm, no tuossa toki hyviä pointteja. On se parempi kuin joku kaljaakittaava punkkari. Kyllä olen ihan varma että poika on mukava ja kiltti jne, mitä olen tyttäreni puheita kuunnellut Tässä on nyt enemmän kyse siitä että pelkään että tapahtuu jokin onnettomuus. Vaikka kuinka kiva ja rikas poju on kyseessä niin silti, yläilmoissa voi sattua vaikka mitä onnettomuuksia taidoista huolimatta. Kai minun pelkoni ovat vähän epärationaalisia, mutta silti. Ap
Anna tyttäresi elää hänen näköistään elämää. Älä siirrä omia (traumoja?) pelkojasi hänen kannettavakseen. Uutiset uutisoivat vain kuin jotain kurjaa tapahtuu, yhtä pahaa onnettomuutta vastaan on varmaa tuhansi ja taas tuhansia kivoja lentomatkoja. Olet oikeesti ylisuojeleva.
Nimenomaan noin kuin tuossa edellä sanotaan.
Älä suostu. Poika haluaa vaan suikkarin lentäessään.
8 vuotta vanha ketju