Tyttäreni tuo huomenna näytille pojan, joka...
... harrastaa lentämistä. Tytär 17 ja poika 19. Tämä poika haluaa viedä tyttäreni lentämään kahdestaan. Siis niin, että tämä poika lentää YKSIN sitä konetta. En suostunut tähän ennen kuin poika tulee näytille.
Mitä ajatella tästä? Uskallanko päästää? Millaisia ylipäätään ovat pojat jotka harrastavat lentämistä?
Pojalla kuulemma kaksi lentolupakirjaa ja aloitti lentokoulun jo 16-vuotiaana.
Päästäisittekö itse tyttärenne jonkun lentäjäpojan kyytiin koneeseen? Luottaisitteko? Itse en päästänyt tyttöäni edes mopon kyytiin 15-vuotiaana, nytkö pitäisi pienkoneeseen kilometrien korkeuteen päästää...Mies on sitä mieltä että antaa mennä vaan. Minua taas epäilyttää. Googlaamalla löytyy paljon pienkoneonnettomuuksia.
Poika tulee huomenna näytille, mitä kaikkea pitäisi kysyä?
Kommentit (112)
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 17:42"]Tossahan on jo paljon positiivisia unelmavävyn puolia:
-rikas poitsu, jos on varaa lentoharrastukseen
-fiksu ja oppivainen poika sekä teoreettisesti että käytännössä, jos on saanut lentolupakirjan
-pitkäjännitteinen ja tavoitteellinen, kun kerta on saanut tuollaisen tavoitteen toteutettua
Nyt kun se tulee näytille, niin jos se on vielä pitkä ja komee, niin varaa tytölle gynegologiaika, saa e-pillerit, ja siinä sulla ois unelmavävy, joka kannattaa pitää maisemissa.
[/quote]
Tämä.
Eivät kaikki lentävät nuoret miehet ole Lubitzeja. Tätähän sinä pelkäät, vaikka et sitä halunnut suoraan kirjoittaakaan. Onko kyseessä ihan oikea asia vai ollaanko nyt Porvoossa lentelemässä noitaluudalla?
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 17:47"]Jos on muslimi niin älä vaan päästä!Voin lentää jotain taloja päin niin kuin amerikassa syyskuussa 2001.
[/quote]
No hahhah. Ei ole muslimi. Ihan normaali hyvännäköinen blondi.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 17:42"]Tossahan on jo paljon positiivisia unelmavävyn puolia:
-rikas poitsu, jos on varaa lentoharrastukseen
-fiksu ja oppivainen poika sekä teoreettisesti että käytännössä, jos on saanut lentolupakirjan
-pitkäjännitteinen ja tavoitteellinen, kun kerta on saanut tuollaisen tavoitteen toteutettua
Nyt kun se tulee näytille, niin jos se on vielä pitkä ja komee, niin varaa tytölle gynegologiaika, saa e-pillerit, ja siinä sulla ois unelmavävy, joka kannattaa pitää maisemissa.
[/quote]
Hmm, no tuossa toki hyviä pointteja. On se parempi kuin joku kaljaakittaava punkkari. Kyllä olen ihan varma että poika on mukava ja kiltti jne, mitä olen tyttäreni puheita kuunnellut Tässä on nyt enemmän kyse siitä että pelkään että tapahtuu jokin onnettomuus. Vaikka kuinka kiva ja rikas poju on kyseessä niin silti, yläilmoissa voi sattua vaikka mitä onnettomuuksia taidoista huolimatta. Kai minun pelkoni ovat vähän epärationaalisia, mutta silti. Ap
Ap pelkäätkö että poika on joku Lubitz joka iskee tyttösi johonkin tuomiokirkkoon?
Jos et, niin anna mennä vaan. Lentäminen on tilastollisesti turvallisin matkustusmuoto.
Vai miten oikeen uskallat päästää tyttäresi bussiin tai autoon??? :O
No en päästäisi. Eikä tarvitse edes selittää.
WT jengi ajattelee että se on hienoa jne. mutta ei terveen järjen omaava päästä.
Ja haloo, on joo lentäminen turvallisin matkustusmuoto, mutta nuori poika, vähän lentotunteja, kone mikä-lie-romu. Ei. Ei menisi minun lapseni.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 17:49"]Eivät kaikki lentävät nuoret miehet ole Lubitzeja. Tätähän sinä pelkäät, vaikka et sitä halunnut suoraan kirjoittaakaan. Onko kyseessä ihan oikea asia vai ollaanko nyt Porvoossa lentelemässä noitaluudalla?
[/quote]
En pelkää että poika olisi Lubitzin tyylinen hullu. Minua vaan mietityttää että uskallanko päästää tyttäreni yläilmoille jokin tuntemattoman pojan kanssa. En tunne häntä ja toiseksi on ollut kamalasti pienkoneonnettomuuksia. Tottakai pelkään tyttäreni puolesta. Ap
Aika epätodennäköistä, että siellä yläilmoissa sattuisi jotain kamalaa. Varmasti olisi lapsellesi upea kokemus päästä kyytiin, ei tollasia tilaisuuksia joka päivä tule!
Mutta ymmärrän kyllä, jos hieman pelottaa päästää oma lapsi vielä vieraan henkilön kanssa yksin lentämään. Itseäni aina jännittää lentämisessä se, että jos jotain tapahtuu ( hyvin epätodennäköistä), niin sitten luultavasti käy pahasti. Olen itse jo parikymppinen, mutta tiedän että omakin äitini olisi ihan hermona, jos ilmottaisin lähteväni tuollaisen kyytiin. Luulen kyllä, että olisin jo silloin 17vuotiaana saanut lopulta luvan lähteä, on tuo niin harvinainen tilaisuus.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 18:03"]No en päästäisi. Eikä tarvitse edes selittää.
WT jengi ajattelee että se on hienoa jne. mutta ei terveen järjen omaava päästä.
Ja haloo, on joo lentäminen turvallisin matkustusmuoto, mutta nuori poika, vähän lentotunteja, kone mikä-lie-romu. Ei. Ei menisi minun lapseni.
[/quote]
Sinä et taida olla kovin terve. Lentäminen on turvallisin matkustusmuoto. Nykyaikana ollaan joka lentokerhossa tarkkoja koneiden kunnosta eikä siellä ole mitään romuja, vaan ihan oikeita kunnon koneita. Päästäisitkö tytärtäsi bussin tai taksin kyytiin? Miten uskallat?
Pojalla on AP:n mukaan kaksi lentolupakirjaa mikä tarkoittaa aika montaa lentotuntia. Lisäksi jos hän aktiivisesti harrastaa lentämistä niin siinähän niitä kertyy 3 vuoden ajalta aika paljonkin.
Hyviä mielipiteitä täällä. Tosiaan pojalla on kaksi lentolupakirjaa, en muista nimiä mutta se ensimmäinen oikeuttaa lentämään kai jotain todella kevyitä koneita ja toinen oli kai sellainen jolla saa lentää vähän raskaampiakin, eli ei välttämättä todella kevyitä.
Eli kumpi on turvallisempi, raskaampi vai kevyempi? Pitääpi ottaa selvää.
Ap
Tuskin se poika kauan viihtyy tyttäresi kanssa, jos sillä on tuollainen ylisuojeleva hysteerinen sekopäämutsi. Joten voit kohta nukkua yösi rauhassa, kun poika vaihtaa maisemaa, tyttäresi varmaan kiittää sinua vuolaasti kun tämä tapahtuu.
Mitä jos tämä onkin tyttäresi elämän rakkaus, mitäpä jos, mieti sitä vaikka hetki ennenkuin rupeat taas miettimään niitä vainoharhajuttujasi.
Eikai 17v mitään äitin lupia tarvii/kysele. Itse en ainakaan olisi kysynyt!
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 18:20"]Eikai 17v mitään äitin lupia tarvii/kysele. Itse en ainakaan olisi kysynyt!
[/quote]
Minulla on aina ollut tyttäreni kanssa hyvät välit ja hän itse tuli kysymään lupaani. Ihan kohtuullista, varsinkin kun hän on alaikäinen vielä. Ap
Täällä olisi monta av-äitiä, joille tuollainen tyttären poikaystävä kelpaisi.
Pelottaisi kyllä minuakin ihan hirveästi. Pelkäisin että poika haluaisi tehdä vaikutuksen ja ottaisi liikaa riskejä. Nuoret miehet ja hormonit ja niin edelleen, autollakin tuo yhtälö on vaarallinen, saatikka lentokoneella!
Jos luotat tyttöösi, katastrofi voi ilmassa tapahtua jos tyttösi häiritsee lentäjää ja alkaa esim. pussailemaan tai muuten kiehnäämään. Yrittävät päästä pienkoneiden kymppikerhoon ( mikä lienee sellaisten matkakorkeus, tonnikerho?)
Vai että 16-vuotias lentäjä :D Vähemmän sitä appelsiinikiljua AP niin menis läpi.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 17:37"]Ootko yhtään miettinyt (no et varmasti) minkälaisen ongelman saatat lapsellesi aiheuttaa tuolla ylisuojelevalla asenteellasi?! Kuule voin kertoo, et siitä voi tulla pahaa jälkee. Aikuisena lapsi (ja vanhemmat) huomaa, ettei lapsi pärjääkään elämässä koska ei vaan USKALLA mitään! Pelkää, murehtii seurauksia (vaikka niitä lento-onnettomuuksia eikä sitten voi lähteä vaikka ulkomaille töihin) eikä usko itseensä että selviää.
[/quote]
Jep, mä käyn juuri psykoterapiaa tämän takia. Äitini oli siis lapsena niin ylisuojeleva, että aikuisena nyt pelkään oikeastaan kaikkea normaalista poikkeavaa. Ja siis liioittelematta, KAIKKEA. :(
Sano tytölles ettei ala mitään suuhoitoa antamaan ilmassa tai ratsastamaan kesken Lennon. Voi tulla pomppuista menoa ja jos ohjaimet menee limaiseksi niin lentäminen hankaloituu.
Kyllähän se on sellanen homma , että ei lasta voi loputtomiin suojella . Kyseessä ei ole harvinainen extreme laji . Lentolupakirjaa ei noin vaan saa , täytyy osata todistaa osaavansa lentää :) tod.näk armeijassa hävittäjä lentäjä jos on intohimo. Kyytiin vaan ja anoppi kyytiin seuraavalle lennolle! Tytär vpi liukastua pihalla ja kuolla . !
Jos on muslimi niin älä vaan päästä!Voin lentää jotain taloja päin niin kuin amerikassa syyskuussa 2001.