Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttäreni tuo huomenna näytille pojan, joka...

Vierailija
04.04.2015 |

... harrastaa lentämistä. Tytär 17 ja poika 19. Tämä poika haluaa viedä tyttäreni lentämään kahdestaan. Siis niin, että tämä poika lentää YKSIN sitä konetta. En suostunut tähän ennen kuin poika tulee näytille.

Mitä ajatella tästä? Uskallanko päästää? Millaisia ylipäätään ovat pojat jotka harrastavat lentämistä?

Pojalla kuulemma kaksi lentolupakirjaa ja aloitti lentokoulun jo 16-vuotiaana.

Päästäisittekö itse tyttärenne jonkun lentäjäpojan kyytiin koneeseen? Luottaisitteko? Itse en päästänyt tyttöäni edes mopon kyytiin 15-vuotiaana, nytkö pitäisi pienkoneeseen kilometrien korkeuteen päästää...Mies on sitä mieltä että antaa mennä vaan. Minua taas epäilyttää. Googlaamalla löytyy paljon pienkoneonnettomuuksia.

Poika tulee huomenna näytille, mitä kaikkea pitäisi kysyä?

Kommentit (112)

Vierailija
1/112 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh. No kyllä päästät ap! Tuo on ainutlaatuinen ja upea kokemus. Itsekin olen ollut pienkoneen kyydissä, ihan älyttömän siistiä!

Vierailija
2/112 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä miksi AP:ta täällä haukutaan hysteeriseksi hulluksi. Ihan normaalia pelätä, varsinkin kun nuo pienkoneonnettomuudet eivät tosiaankaan ole mitään harvinaisia. Vaikka niitä sattuukin vähemmän kuin auto-onnettomuuksia, on luonnollista pelätä lentämistä. Se yläilmoissa huitelu kun ei ole sitä ihan jokapäiväistä hommaa, eikä 'ihmisen normaali olotila'. On luonnollista pelätä jälkikasvunsa puolesta, varsinkin jos itsellä ei ole mitään kokemusta eikä tietoa koko hommasta/harrastuksesta.

Sanoisin kyllä silti, että päästä AP tyttäresi ihmeessä! Hieno kokemus, harvoin tulee tuollaista vastaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/112 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 17:18"]

No kyllä uskallat. Lentäminen on turvallisempi matkustustapa kuin auto.

[/quote]

Onko tämä provo? Vähän eri asia ne kaupalliset lennot ja matkustuslentokoneet kuin harrastelijoiden pienkoneet.

Minua ainakin kiinnostaisi, että mikä konetyyppi on kyseessä.

Vierailija
4/112 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako ap:n tytär matkustaa auton kyydissä? Onkohan ap lukenut lento-onnettomuuksien lisäksi myös autokolareista? :O

Vierailija
5/112 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on mielikuva että harrastajat lentelee jollain peltitölkeistä kasatulla lentohärvelillä joka tempaistaan käyntiin pyöräyttämällä eturupelia?

Vierailija
6/112 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 23:45"]

Ihmisillä on mielikuva että harrastajat lentelee jollain peltitölkeistä kasatulla lentohärvelillä joka tempaistaan käyntiin pyöräyttämällä eturupelia?

[/quote]

Varmaan vähän erilainen mielikuva alle 20 v 3:n vuoden harrastajasta kuin jostakin yli kolmekymppineestä kokeneesta.

Vierailija
7/112 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on harrastanut lentämistä vuosia ja kahdesti joutunut tekemään pakkolaskun koneen vian vuoksi. Eli ei mikään vaaraton harrastus ja kokemattomalle tuollainen tilanne voi olla melko hallitsematon.

Vierailija
8/112 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä uskallat. Lentäminen on turvallisempi matkustustapa kuin auto.

Vierailija
9/112 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikas poju. Ei köyhät harrasta lentämistä.
Mikä ap:n koulutustausta on?

Vierailija
10/112 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samanlaisia ne on kuin muutkin nuoret. Plussana vaan että ne oikeasti harrastavat jotain muuta kuin ryyppäämistä. Hieno harrastus.

Jos pojalla on ollut kokemusta lentämisestä 16-vuotiaasta asti niin eiköhän se osaa lentää. Rauhotu jo. Vaikutat vähän ylihysteeriseltä.

Vierailija
11/112 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin uskaltaisin päästää lentämään kuin 18 vuotiaan juuri ajokorttinsa saaneen kyytiin autoon.

Vierailija
12/112 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 17:20"]Rikas poju. Ei köyhät harrasta lentämistä.
Mikä ap:n koulutustausta on?
[/quote]

Olen markkinointialalla. Miten se tähän liittyy?

Ja mistä nuo alapeukut? Onko siinä jotain väärää, että haluan suojella tytärtäni? Ap

Vierailija
13/112 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään päästäisi :D

Vierailija
14/112 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 17:25"]

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 17:20"]Rikas poju. Ei köyhät harrasta lentämistä. Mikä ap:n koulutustausta on? [/quote] Olen markkinointialalla. Miten se tähän liittyy? Ja mistä nuo alapeukut? Onko siinä jotain väärää, että haluan suojella tytärtäni? Ap

[/quote]

Siinä on väärää, että olet vainoharhainen hullu.

Vierailija
15/112 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hieno harrastus! Ei kovin moni tuota harrasta/tuohon pysty. Niinkuin joku sanoikin aiemmin, on varmaan rikas poju, ei mitään halpaa lystiä.

Älä ainakaan säikäytä poikaa. Kyselet normaaleja asioita, miksikä meinaa kouluttautua, kuulumisia yms, tarjoa kahvit, ole mukava. Älä hyökkää kuin hyyena.

Mitä tulee tuohon lentämiseen, kyllä päästäisin. Pyytäisin varmaan itsekin kyytiin :D

Vierailija
16/112 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskaltaisi päästää. 

Vierailija
17/112 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vainoharhainen hullu, millä tavalla? Minun mielestäni tämä on normaalia suojeluvaistoa. Kyllä minua huolestuttaa, kun tyttäreni aikoo mennä kilometrien korkeuksiin pojan kanssa jota en tunne ollenkaan. Eikä nuo lento-onnettomuudet mitenkään tavattomia ole, hirveän paljon viime aikoina näkynyt uutisissa. Ap

Vierailija
18/112 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko yhtään miettinyt (no et varmasti) minkälaisen ongelman saatat lapsellesi aiheuttaa tuolla ylisuojelevalla asenteellasi?! Kuule voin kertoo, et siitä voi tulla pahaa jälkee. Aikuisena lapsi (ja vanhemmat) huomaa, ettei lapsi pärjääkään elämässä koska ei vaan USKALLA mitään! Pelkää, murehtii seurauksia (vaikka niitä lento-onnettomuuksia eikä sitten voi lähteä vaikka ulkomaille töihin) eikä usko itseensä että selviää. 

Vierailija
19/112 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossahan on jo paljon positiivisia unelmavävyn puolia:

-rikas poitsu, jos on varaa lentoharrastukseen

-fiksu ja oppivainen poika sekä teoreettisesti että käytännössä, jos on saanut lentolupakirjan

-pitkäjännitteinen ja tavoitteellinen, kun kerta on saanut tuollaisen tavoitteen toteutettua

Nyt kun se tulee näytille, niin jos se on vielä pitkä ja komee, niin varaa tytölle gynegologiaika, saa e-pillerit, ja siinä sulla ois unelmavävy, joka kannattaa pitää maisemissa.

Vierailija
20/112 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän aapeetä. En mäkään päästäisi. Ties mikä Lubitz on kyseessä. Mitä jos koneessa on vika? Moottori sammuu? Poika saa sairaskohtauksen? Pyörtyy? Lasku tai nousu epäonnistuu? Liukas lentokenttä? Törmäys toiseen koneeseen ilmatilassa?

On tuo aika iso turvallisuusriski. Käytännössä tyttäresi henki on jonkun tuntemattoman pojan käsissä tuolla ilmassa. En antaisi lupaa. Ehkä sitten kun ovat seurustelleet pidempään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi