Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirsta Kiuru saa vauvan, talven ihana ihme!

Vierailija
22.12.2021 |

Tulen ihan kamalan onnelliseksi hänen puolestaan. Onnea Krista!

Kommentit (1112)

Vierailija
261/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kaikkiko nämä alle neljäkymppiset naisministerit nyt lapsia saavat kesken ministeriyden ja pahan kriisin? Itseäni lähinnä itkettää tällainen. Nämä naiset toimivat omalla kohdallaan juuri niin kuin pahin esimerkki siitä, miksi tietyn ikäisiä naisia ei palkata. Tällainen toiminta ei onnistuisi tavallisissa töissä olevilta naisilta. Turha sitten oikeasti valittaa kun naisen on niin vaikea löytää töitä kun tällaista tapahtuu. Olisivat omalla esimerkillään voineet näyttää sitoutumista töihinsä ja olla hankkimatta lapsia sen korkeintaan 4 vuoden aikana, jonka tämä huipputyötä kestää. Kaipa se nyt taas on nähty, että eliitille on eri säännöt.

Olen itse 38-vuotias velanainen ja pitkäaikaistyötön. Tuloni ovat pelkkä työmarkkinatuki 540 euroa. En siis todellakaan ole kateellinen, vaan pidän tätä vastenmielisenä. Jos itse olisin päässyt tuollaiseen työhön ministeriksi, olisi se työ koko elämäni ja hoitaisin sen niin hyvin kun ikinä pystyisin ja todellakin sitoutuisin siihen koko hallituskaudeksi.

Vierailija
262/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa laki ei määrää yläikärajaa hedelmöityshoidoille. Sen tekee klinikat itse. Julkinen puoli on määritellyt ikärajaksi sen suunnilleen 40, mutta yksityiset klinikat tekee vanhemmillekin.

Eikä nyt ole isokaan temppu mennä vaikka ulkomaille, jos Suomessa tulee ikä vastaan.

Nimenomaan tämä. Kaikki tervejärkiset tietävät, että ei niitä lapsia tehdä luomuna enää vaihdevuosiikäisemä.

Ai eikö. Mistähän tuo minun poikani sitten tupsahti, jonka sain 45 v. yllärinä. Mistähän isäni tupsahti, kun äitinsä oli 44 v, kun syntyi vuonna 1945.

Katsoin juuri viimeviikolla sukutukimuskirjaamme ja siellä oli aivan mieletön määrä lapsia, jotka olivat syntyneet 40+ äideille, ihan 1800-luvulta lähtien.

Eli nämäkin tiedot kirkonkirjoista ovat vääriä. Antaisitko vähän faktaa tuolle väitteellesi?

On tutkittu, että 1800 ja 1900-luvun alkupuolella tyttärien aviottomia lapsia laitettiin kirkonkirjoihin heidän äitiensä lapsiksi häpeän välttämiseksi. Ja tämä on nyt ihan fakta. Siksi sieltä löytyy näitä mummoäitejä.

Toki lapsia syntyy satunnaisesti yli 40 v, mutta yli 45 v ei enää luomuna. Hedelmällisyys alkaa laskemaan jo 35-vuotiaana.

Tämä on yksiselitteisesti valetta. Lapsia syntyy luomusti yli 45-vuotiaille. Siksi ehkäisyä suositellaan käytettäväksi sen ikäisenä,

Juuri näin. Minä kävin gynellä 47 v, ja hän sanoi munasarjojen toimivan vielä. Sanoi, että ehdottomasti tarvitsen ehkäisyä.

Enkä minä ole edes mitenkään erityisen hedelmällistä tyyppiä. En ole koskaan tullut raskaaksi ekasta.

Minullakin on munasarjojen toimivat jämät siellä mutta ei niillä lapsia enää luomuna tehdä, se on aivan saletti.

Mennään vaikka 60-100 vuotta taaksepäin suurperheiden ja pientojen aikaan: oli ihan tavallista, että nainen sai useita lapsia vielä 40-50 vuoden iässä, jopa vanhempanakin.

Sukututkimusta tehneenä voin kyllä todeta, että ei enää kovin moni ole saanut lapsia yli 40-vuotiaina. Aina on kyllä joitakin poikkeuksia ja ne, jotka ovat muutenkin saaneet lapia paljon ovat saattaneet vielä pari lasta saada yli 40-vuotiana, jopa lähemmäs 50-vuotiana. 

Ai, meidän suvun kirjassa aivan toisin. Vaikka kuinka paljkn yli 40 v äideille syntyneitä iltatähtiä. Kuten kummallekin isoäidilleni. 1800-luvulta asti löytyy vaikka kuinka paljon.

No mä olen kyllä aika paljon tutkinut noita sukuja, mutta kyllä aika vähän yli 40-vuotiaille niitä lapsia on syntynyt. Toki joillakin tulee, mutta heillä onkin muutenkin tullut paljon lapsia eli munasoluja on sitten säätynyt.  

Edelleenkään niitä munasoluja ei voi säästää sen paremmin useita lapsia hankkimalla kuin muillakaan tavoilla. Nainen voi tulla raskaaksi luonnollisesti ennen menopaussia, vaikka hedelmällisyys heikkenee iän myötä yksilöllistä vauhtia.

Kyllähän niitä säästyy, kun/jos on raskaana koko ajan. Tästä ovat lääkäritkin puhuneet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskettava uutinen, kiitän taivaan Isää tuosta ihmeestä.

Vierailija
264/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea, ihana uutinen!

t. perheellinen persu

Vierailija
265/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäeettistä hedelmöityshoitoa. Isoäiti-ikäiset tehtailevat lapsia nykypäivänä oikein urakalla.

Isoäidiksi voi tulla vaikka esimerkiksi 30-32-vuotiaana. Onko sinusta siis epäeettistä tehdä lapsia siinä iässä?

Ei, 30-32 ikä on erittäin sopiva, oikeata ihanteellinen ikä tehdä lapsia vaikka olisikin jo isoäiti. 47- vuotiaana juna meni jo.

Ei se juna mitään mennyt, jos pullat on uunissa. Se on aika sattumanvaraisilla aikatauluilla kulkeva juna tuo. Jotkut eivät pääse koskaan kyytiin, nuorenakaan, vaikka yrittävät juosten ottaa sitä kiinni.

Kyytiin pääsee rahalla vaikka seitsemänkymppisenä nykyään.

No se on sitten sen junan VIP-osasto. Joka tapauksessa ei voi sanoa, että juna meni jo, jos kerran raskaus onnistuu.

Onnistuu se raskaus lääketieteen avulla vaikka 70- vuotiaana, eikös se juna vielä silloinkaan mennyt?

No jos se tosiaan onnistuu, niin ei, selkeästi juna ei sitten mennyt vielä. En ole kyllä koskaan nähnyt 70-vuotiasta äitiä, enkä usko että onnistumisprosentti on kovin korkea, vaikka olisi millaiset huipputiedemiehet asialla.

Vierailija
266/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki tekevät nykyään vanhana lapsia?? Suuret riskit, joita ei moni tajua.

Tiedoksi sinulle; lapsia ei tehdä, niitä saadaan. Aina tämä ei syystä tai toisesta onnistu ideaali-iässä. Olen todella onnellinen, että vuosikausien odottamin jälkeen tämä onnistui. Sydämestäni toivotan onnea Kristalle ja hänen miehelleen!

Jos lapsi on laitettu alulle keinosiemennyksellä, niin kyllä se sitten on tehty.

Kyllä, nimenomaan tehty. Luonto on viisas, vaihdevuodet tulevat ihan tarkoituksella 40 ikävuoden jälkeen ja se on luonnon keino ilmoittaa, että juna meni jo. Ihminen keinotekoisesti sitten rikkoo luontoa vastaan tässäkin.. Epäeettistä.

Sun kannattais lukea vaikka kirkonkirjoja ja kertoa, että minkälaista keinohedelmöitystä 1800-luvulla käytettiin. Se, että sun suvussa lapset tekee lapsia ei tarkoita, että teinivanhemmuus olisi ainoa oikea tapa.

Jep, omat mummoni ovat molemmat olleet reilusti yli 40-vuotiaista saadessaan viimeiset lapsensa v. 1947.

Vierailija
267/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäeettistä hedelmöityshoitoa. Isoäiti-ikäiset tehtailevat lapsia nykypäivänä oikein urakalla.

Isoäidiksi voi tulla vaikka esimerkiksi 30-32-vuotiaana. Onko sinusta siis epäeettistä tehdä lapsia siinä iässä?

Ei, 30-32 ikä on erittäin sopiva, oikeata ihanteellinen ikä tehdä lapsia vaikka olisikin jo isoäiti. 47- vuotiaana juna meni jo.

Miksi kuvittelet mielipiteelläsi olevan mitään merkitystä tai kiinnostavuutta :D

Niin paljon taisi kiinnostaa että oikein vastasit😅 Mutta joo, tuo ei varsinaisesti ole mielipide vaan ihan lääketieteellinen fakta. Siinä ei paljon mummoäitien kitinä mammapalstalla auta.

Et nyt oikein tajunnut. Kirjoitat oman mielipiteesi tyytyväisenä vauvapalstalle kuvitellen, että ketään kiinnostaa oma henkilökohtainen mielipiteesi. Ei se minuakaan kiinnosta, vaan huvitti se, miten tärkeinä jotkut pitävät omia mielipiteitään.

Toisekseen, turha itkeä sitä, että joku mummoikäisenä pitämäsi nyt on raskaana. Mitäs meinasit asialle tehdä? 

Minun mielipiteeni näyttää edelleen kiinnostavan kun jaksat sitä kommentoida sitä jatkuvasti😅😅 Miten minun mielipiteeni olisi yhtään sen vähäarvoisempi kuin kenenkään muunkaan tänne kirjoittavan? Mikset mene dissaamaan muiden mielipiteitä? Ja en itke mummikäiswn Kristan raskautta, ilmaisin vain mielipiteeni. Muuta en asialle tee😅

Ok. Ei voi näköjään kauhalla ottaa, kun on lusikalla annettu. Sori siitä.

Vierailija
268/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellinen uutinen❤️

Vierailija
269/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kaikkiko nämä alle neljäkymppiset naisministerit nyt lapsia saavat kesken ministeriyden ja pahan kriisin? Itseäni lähinnä itkettää tällainen. Nämä naiset toimivat omalla kohdallaan juuri niin kuin pahin esimerkki siitä, miksi tietyn ikäisiä naisia ei palkata. Tällainen toiminta ei onnistuisi tavallisissa töissä olevilta naisilta. Turha sitten oikeasti valittaa kun naisen on niin vaikea löytää töitä kun tällaista tapahtuu. Olisivat omalla esimerkillään voineet näyttää sitoutumista töihinsä ja olla hankkimatta lapsia sen korkeintaan 4 vuoden aikana, jonka tämä huipputyötä kestää. Kaipa se nyt taas on nähty, että eliitille on eri säännöt.

Olen itse 38-vuotias velanainen ja pitkäaikaistyötön. Tuloni ovat pelkkä työmarkkinatuki 540 euroa. En siis todellakaan ole kateellinen, vaan pidän tätä vastenmielisenä. Jos itse olisin päässyt tuollaiseen työhön ministeriksi, olisi se työ koko elämäni ja hoitaisin sen niin hyvin kun ikinä pystyisin ja todellakin sitoutuisin siihen koko hallituskaudeksi.

Naiset osaavat säälittävän hyvin oman oksansa sahaamisen. Ja puhun nyt siis sinusta, en kahdesta ministeristämme, joiden vauvauutiset ovat olleet minusta oikein tervehdyttäviä ja iloisia juttuja kaiken tämän ikävyyden keskellä.  

Vierailija
270/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana Krista❣️Onnea❣️

Vierailija
271/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen ura ei ole yksi hallituskausi. Poliitikko tavoittelee tietysti pitkää uraa ja lapset hankitaan kun on sen aika. Kiuru on ollut kahdessa hallituksessa ministeri, ei hänen ura yhteen kauteen ole päättynyt.

Myös johtavassa asemassa olevilla naisilla saa olla lapsia. Ura ei kuulu vain miehille ja lapsettomille naisille.

Vierailija
272/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Kristalle. Hänestä nyt raskautta ei huomannut, koska on luonnostaan hieman pyöreä. Mutta onnea!

Vierailija
273/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tyttö, niin meikkivinkit kannattaa kysyä sitten teini-iässä muulta kuin äipältä.

Vierailija
274/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa tästä firmatkin näkee, että hommat jatkuu, ja töihin palataan entistä suuremmalla tarmolla. 

Vierailija
275/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipas käsittämättömän typerä vuodatus. Projisoi omia ongelmiasi mielellään jossain muualla.

Vierailija
276/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei käy kateeks, tuolla iällä.

Ei todellakaan. Väärä ikä tehdä lasta.

Vierailija
277/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähden nyt iloitsemaan tästä uutisesta eri some-kanavissa ja lähetän kaikissa niissä onnittelut Kiurulle. Niin tein Ohisalonkin kohdalla. Tulkaa mukaan, peitetään alle ilkeilevät kommentit. 

Vierailija
278/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin Kristan vauva syntyy? ❣️

Maaliskuun lopulla. Minä olin katsonut häntä viime aikoina ja ajatellut, että on laihtunut huomattavasti. Oho.

Vierailija
279/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki tekevät nykyään vanhana lapsia?? Suuret riskit, joita ei moni tajua.

Tiedoksi sinulle; lapsia ei tehdä, niitä saadaan. Aina tämä ei syystä tai toisesta onnistu ideaali-iässä. Olen todella onnellinen, että vuosikausien odottamin jälkeen tämä onnistui. Sydämestäni toivotan onnea Kristalle ja hänen miehelleen!

Jos lapsi on laitettu alulle keinosiemennyksellä, niin kyllä se sitten on tehty.

Kyllä, nimenomaan tehty. Luonto on viisas, vaihdevuodet tulevat ihan tarkoituksella 40 ikävuoden jälkeen ja se on luonnon keino ilmoittaa, että juna meni jo. Ihminen keinotekoisesti sitten rikkoo luontoa vastaan tässäkin.. Epäeettistä.

Sun kannattais lukea vaikka kirkonkirjoja ja kertoa, että minkälaista keinohedelmöitystä 1800-luvulla käytettiin. Se, että sun suvussa lapset tekee lapsia ei tarkoita, että teinivanhemmuus olisi ainoa oikea tapa.

Jep, omat mummoni ovat molemmat olleet reilusti yli 40-vuotiaista saadessaan viimeiset lapsensa v. 1947.

Joo, mutta se ei tee asiasta yleistystä. Kaikki eivät voi saada lapsia lähemmäs 50-vuotiaina, vaikka jotkut saisivat.  Mun lähisuvussa kyllä kaikki ovat saaneet lapsensa alle 40-vuotiaina, jopa silloin kun ei ollut ehkäisyä käytössä. 

Vierailija
280/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että Ohisalolle tulee tyttö ja Kristalle poika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi