Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kelalta kysely, asunko avoliitossa. what?!

Vierailija
02.04.2015 |

eli kela lähetti kyselyn jossa varmistettiin, onko puhelinnumeroni oikea ja asunko edelleen yksin vai onko muuttunut avoliitoksi. Hiukan ihmetyttää miksi ne tuommoista kysyy, tavallaan kesken "kautta" kun opiskelen ja saan asumistukea... poikaystäväni kyllä majailee luonani paljon mutta hänellä oma asunto toisella puolella kaupunkia minne hänen postinsakin menee jne. tuli mieleen olisiko joku ehtivä naapuri tehnyt "käräytyksen" että asunnossani asuisi muitakin :)

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:08"]

Vaikka asuisikin seurustelukumppanin kanssa yhdessä niin eikö se silti ole jokaisen oma asia haluaako luokitella suhteen avoliitoksi? :D Mä olen itse tosi hitaasti etenevä, ja jos tilanne nyt olisi se että satuttaisiin muuttamaan yhteen niin en mä silti haluaisi julistaa sitä miksikään avoliitoksi.

[/quote]

Ei kelaa kiinnosta, millaiseksi sinä teidän suhteen luokittelet. Vaikka asuisit 50-vuotta vanhemman miehen kanssa, kelan mielestä olette avoliitossa. Ei ne sormuksia pyydä näytille, riittää että olette vastakkaista sukupuolta. Tässäkin asiassa feministivegetaristivasurit ovat saaneet järjenvastaisen tahtonsa läpi, sateenkaarikokoonpanot saavat paremmat tuet.

Vierailija
62/70 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat vain siihen selvitykseen että et asu avoliitossa. Kela tarkistaa tiedon maistraatista ja asia jää siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:17"]Entä mitä tapahtuu opintotuellesi, jos muutatte yhteen?
[/quote] en tiedä yhtään, kun en ole ajatellut muuttaa yhteen kenenkään kansaa ainakaan pariin vuoteen.. :O -ap

Vierailija
64/70 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:20"]Minäkin vietän poikaystäväni kanssa noin 22-26 yötä kuukaudessa yhdessä jommankumman asunnossa. Meillä molemmilla on omistusasunnot. Mitään tukia emme saa ja vesimaksun periminenkään tuplana ei olisi oikein perusteltua. En tiedä, mitä naapurit ajattelevat, mutta jos ollaan molemmissa paikoissa suurinpiirtein fifty-fifty, niin ei vettäkään kulu kummassakaan asunnossa yhden henkilön kulutusta enemmän.
[/quote] poikkis maksaa omasta asunnostaan kiinreän veden joka kk, vaikkei siellä käykkään kuin sillointällöin pesemäs jääkiekkokamansa :) -ap

Vierailija
65/70 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mitään paskanjauhamista ole, että Kela ilmottaa poliisille väärinkäyttöepäilykset. Poliisin tehtävä on tutkia asia sitten. Olenpa itsekin ollut sellaisessa petosepäilykuulustelussa poliisilaitoksella. Olin ihan asiallisesti ilmoittanut avoliittoon muuttamiset päivämäärilleen oikein jne. jne., mutta tietämättömyyttäni jättänyt ilmoittamatta, että lapsilisien yksinhuoltajalisä on katkaistava myös. Ehdin saada sitä turhaan 3kk.

Ihan oikeasti ja aidosti en tiennyt, että uusi puolisoni laskettiin "huoltajaksi", vaikka hän ei sitä muuten ollut. (Hän sai huoltajuuden vuoden päästä, kun sitä erikseen haimme)

Syytettä ei nostettu, koska kertomukseni oli uskottava ja muuten papereissa kaikkialla olin asianmukaisesti ilmoittanut avoliiton alkamisajankohdan. Maksoin turhaan saamani tuet takaisin Kelalle.

Vierailija
66/70 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh, en ole varma pystyisinkö samassa tilanteessa vastustaa kiusausta soittaa Kelalle teinipuhelu jossa käsiteltäisiin mun ja Joren parisuhteen todellista tilaa.

" No siis ollaan me oltu Joren kaa kimpassa jo silleen tosissaan ja in laav jo kuukausia ja silleen, mutta ei me tiietä silleen että onks tää nyt silleen tositosi vakavaa vai silleen et ollaanks me nyt vielä vanhoinakin yhessä ja silleen kun en tiiä mitä mieltä Jore on avoliitosta, onhan se silleen tosi niinku HC-vakavaa kuitenkin kun melkein sama kuin avioliitto mut silleen se yks ii vaan puuttuu ja me ollaan kuiteski aika YOLO ja sillee ja nuoria.

Mut emmä oikeen osaa tähän vastata ku mun pitää kysyy Jorelt, voiksä soittaa Jorelle ja kysyy et ollaanks me sen mielest avoliitos vai ei? Ja soitat sitten mulle vaikka silleen takas, käviskö ? Jos se sit sanoo ettei oikein sillee haluu, niin voiksä sit sanoo et emmäkään LOL ja silleen?

Vierailija
67/70 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:26"]Ei se mitään paskanjauhamista ole, että Kela ilmottaa poliisille väärinkäyttöepäilykset. Poliisin tehtävä on tutkia asia sitten. Olenpa itsekin ollut sellaisessa petosepäilykuulustelussa poliisilaitoksella. Olin ihan asiallisesti ilmoittanut avoliittoon muuttamiset päivämäärilleen oikein jne. jne., mutta tietämättömyyttäni jättänyt ilmoittamatta, että lapsilisien yksinhuoltajalisä on katkaistava myös. Ehdin saada sitä turhaan 3kk.

Ihan oikeasti ja aidosti en tiennyt, että uusi puolisoni laskettiin "huoltajaksi", vaikka hän ei sitä muuten ollut. (Hän sai huoltajuuden vuoden päästä, kun sitä erikseen haimme)

Syytettä ei nostettu, koska kertomukseni oli uskottava ja muuten papereissa kaikkialla olin asianmukaisesti ilmoittanut avoliiton alkamisajankohdan. Maksoin turhaan saamani tuet takaisin Kelalle.
[/quote] Tuo on vähän eri asia, olet periaatteessa huijannut (vaikka vahinko olikin). Ap:n tapauksessa ei huijausta ole, koska ei virallisesti avoliitossa asu. Tällöin ei myöskään tule poliisitutkintaa.

Vierailija
68/70 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:28"]Ääh, en ole varma pystyisinkö samassa tilanteessa vastustaa kiusausta soittaa Kelalle teinipuhelu jossa käsiteltäisiin mun ja Joren parisuhteen todellista tilaa.

" No siis ollaan me oltu Joren kaa kimpassa jo silleen tosissaan ja in laav jo kuukausia ja silleen, mutta ei me tiietä silleen että onks tää nyt silleen tositosi vakavaa vai silleen et ollaanks me nyt vielä vanhoinakin yhessä ja silleen kun en tiiä mitä mieltä Jore on avoliitosta, onhan se silleen tosi niinku HC-vakavaa kuitenkin kun melkein sama kuin avioliitto mut silleen se yks ii vaan puuttuu ja me ollaan kuiteski aika YOLO ja sillee ja nuoria.

Mut emmä oikeen osaa tähän vastata ku mun pitää kysyy Jorelt, voiksä soittaa Jorelle ja kysyy et ollaanks me sen mielest avoliitos vai ei? Ja soitat sitten mulle vaikka silleen takas, käviskö ? Jos se sit sanoo ettei oikein sillee haluu, niin voiksä sit sanoo et emmäkään LOL ja silleen?
[/quote] :D loistava! kiitos! :) -ap

Vierailija
69/70 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyyköhän täältä vastauksia asiaan?

http://www.laki24.fi/aihe/32831/

Vierailija
70/70 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:20"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:08"]

Vaikka asuisikin seurustelukumppanin kanssa yhdessä niin eikö se silti ole jokaisen oma asia haluaako luokitella suhteen avoliitoksi? :D Mä olen itse tosi hitaasti etenevä, ja jos tilanne nyt olisi se että satuttaisiin muuttamaan yhteen niin en mä silti haluaisi julistaa sitä miksikään avoliitoksi.

[/quote]

Ei kelaa kiinnosta, millaiseksi sinä teidän suhteen luokittelet. Vaikka asuisit 50-vuotta vanhemman miehen kanssa, kelan mielestä olette avoliitossa. Ei ne sormuksia pyydä näytille, riittää että olette vastakkaista sukupuolta. Tässäkin asiassa feministivegetaristivasurit ovat saaneet järjenvastaisen tahtonsa läpi, sateenkaarikokoonpanot saavat paremmat tuet.
[/quote]

Miten kela voi olettaa noin, saattaisihan sitä ihan hyvin asua vastakkasta sukupuolta olevan ystävän kanssa?