Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi korkeakoulutetut hengailevat palstalla?

Vierailija
20.12.2021 |

Tätä olen ihmetellyt. Jokainen palstalla olija tietää palstan keskustelun ja aiheiden tason, niin miten täällä on niin moni korkeasti koulutettu paikalla?

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanovat selviytyneensä yo:n tehtävistä, sanovat olevansa maistereita ym.

Epäilen monta kertaa, onko totta.

Huvitan itseäni sillä, että aina muistan mainita olevani dosentti. Olen siis aidostikin, mutta eihän kukaan sitä tällä palstalla oikeasti usko. Se, että tiedän sen kuitenkin olevan totta hykerryttää itseäni.

Vierailija
42/94 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kotoista. Ei tarvitse pinnistellä ymmärtääkseen korkealentoisia ajatuksenkulkuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yliopisto-opettaja, joka on useamman kerran ohjeistanut opiskelijoitaankin vilkaisemaan tänne, koska tästä saa hyvän kuvan siitä, miten ihmisen empatia vähenee, kun kommunikaatio tapahtuu etäisyyden päästä.

Vierailija
44/94 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ajankulua ja hupia. Olen korkeakoulutettu. Luulen suurimman osan tälle palstalle kirjoittavan olevan ainakin keskimääräisesti koulutettu, vaikka esiintyvätkin heikostikoulutettuina.

Heikosti koulutetut on harvoin aktiivisia. Vauvalle kirjoittaminen on aktiivista toimintaa.

Vierailija
45/94 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- "Aivot narikkaan"

- Trollaan ja härötän sovinistien kirjoittamia viestejä

- Maailmankuvan laajentaminen. Täällä on usein niin erilaisia ajatuksenkulkuja ja näkemyksiä, mitä lähipiiristäni löytyy, se kiinnostaa. Olisi joskus mielenkiintoista tavata osa täällä pyörivistä ihmisistä oikeasti. Ei sen takia, että haluaisin hengata heidän kanssaan, vaan koska tausta jne kiinnostavat.

- Välillä vaan sen takia, että on tylsää.

Vierailija
46/94 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on keskustelupalsta: jokainen voi luoda itseään kiinnostavia keskusteluja.

Vierailija
47/94 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuodaan korkeakoulutettujen näkemystä asioihin.

Vierailija
48/94 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viihdyn enimmäkseen samoissa ketjuissa, joissa on järkevää ja perusteltua keskustelua.

Suurinta osaa täällä olevista avauksista en avaa koskaan.

Valitettavasti monet mielenkiintoiset ketjut salaperäisesti katoavat jonnekin, vaikka itse kirjoittaisi mahdollisimman asiallisia kommentteja vaikkapa historiasta.

Niin, moni mode poistelee niitä varmaan ihan vaan mitä lie vitutusta purkaakseen. Varmaan paremman pysyvyyden saa esim derailaamalla joku vanha pitkä lanka jota kukaan mode ei enää jaksa valvoa.

Vierailija
49/94 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hurahdin alkuraskauden aikana. Jutut muuttuu tiheästi, siksi ihan kiva lueskella. Ja aivot nollaantuu.

Joko baby on pullahtanut tähän maailmaan?

Vierailija
50/94 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on mukava huudattaa porukkaa. Olen erityisen etevä provoilija, ja on aina ikään kuin henkilökohtainen voitto kun saan mammakuoron hysteerisen raivon valtaan. Tämä on vähän kuin roolipeliä.

Ei tuo provoilu nyt mitään erityistä taitoa vaadi. Lähinnä se varmaan vatii jonkinlaista itsekunnioituksen puutetta postata niitä samoja paskoja tyhmiä provoja päivästä toiseen, ne kaikki on kuitenkin jo moneen kertaan nähty.

Vierailija
51/94 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan samanlailla rentoutuvat aivottoman ajanvietteen parissa kuin muutkin. Vai pitäisikö akateemisten rentoutua vain kuuntelemalla oopperoita ja lukemalla The Economistia?

Tällä palstalla on paljon kuraa mutta myös tosi hyviä ja hauskoja keskusteluita.

Vierailija
52/94 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av on parasta paskaa saamaan aivot narikkaan

Vierailija
53/94 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tulin tänne 20 v sitten, ennen korkeakoulutustani, ja palsta oli silloin ihan erilainen. Elättelen toivoa, että se vielä joskus olisi....no, erilainen.

Olisi kiva tietää, paljonko täällä on vielä meitä, jotka olimme täällä vuosituhannen vaihteessa. Itse olin välillä pois vuosikausia, varmaan kymmenkunta vuotta, mutta sitten jonakin tylsänä hetkenä klikkasin itseni tänne jälleen ja olin järkyttynyt siitä, millaiseksi tämä oli muuttunut. Silti jäin ihmettelemään asiaa. Virhe. Mutta en tiedä yhtään yhtä aktiivista aikuisten keskustelupalstaa. Lisäksi salaa elätän toivetta, että tämä palaisi samanlaiseksi kuin tämä oli silloin 20 vuotta sitten.

Vierailija
54/94 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jaetaan arkisia suomalaisia kokemuksia. Niitä on mukava lukea ja kommentoida.

Vierailija
55/94 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oikeastaan ihan huvikseni, enkä nyt kovin monia ketjuja jaksa seuratakaan. Muutamat ovat kyllä oikeasti olleet suorastaan terapeuttisia, vertaistuen voima on yllättävän suuri. 

Vierailija
56/94 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritetään ymmärtää pöljien ajatuskulkuja.

Mitä ymmärtämistä siinä on, eihän se onnistu ikinä, vastassa kaksi täysin eri ajatusmaailmaa. Ap

Tuo oli kyllä äärettömän pöljä vastaus. Kiitos siitä.

Siksi.

Kiitos toteamuksesta. Minun mielestäni on oman ajan tuhlausta viettää aikaansa kinastellessa eri näkemysten omaavien ihmisten kanssa loputtomasti. Suurimmaksi osaksi täällä riidellään ja haukutaan. Mutta toki, huvinsa kullakin. Itse en ole korkeakoulutettu ja ihmettelen miksi hakeudun tänne usein, ei täällä ole mitään järkevää. Ja jos on, keskustelut poistetaan. Ap

Ole hyvä. Pahoittelen jyrkkyyttäni, mutta minun mielestäni ajatusmaailmat voidaan sovittaa, jos osaa ajatella.

Minun mielestäni ihmisten erilaisuus on mielenkiintoista.

Riitelijät ja haukkujat ovat niitä yhden mielipiteen tiukkapipoja, jotka eivät voi nähdä maailmaa sitä omaa kapeaa ajatusmallia laajemmin. Tämä maailma olisi mukavampi paikka kaikille, jos ihmiset olisivat hiukan kiltimpiä toisilleen, vaikka täällä anonyymeinä keskustellaankin.

Mutta niissä helmikeskusteluissa kohtaa ajattelijoita, jotka pyörittävät aihetta uusiin sfääreihin omalla näkemyksellään.

Vierailija
57/94 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanovat selviytyneensä yo:n tehtävistä, sanovat olevansa maistereita ym.

Epäilen monta kertaa, onko totta.

Huvitan itseäni sillä, että aina muistan mainita olevani dosentti. Olen siis aidostikin, mutta eihän kukaan sitä tällä palstalla oikeasti usko. Se, että tiedän sen kuitenkin olevan totta hykerryttää itseäni.

Oletko käynyt katsomassa Kansallisteatterin Dosentit-näytelmän? Minäpä olen. Tuli sielläkin mieleen, että olen fiksumpi kuin kohderyhmä, koska näytelmä loppui oudon mitättömästi.

Vierailija
58/94 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavampi lukea pskanjauhantaa kuin kuunnella sitä baarissa.

Vierailija
59/94 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritetään ymmärtää pöljien ajatuskulkuja.

Mitä ymmärtämistä siinä on, eihän se onnistu ikinä, vastassa kaksi täysin eri ajatusmaailmaa. Ap

Tuo oli kyllä äärettömän pöljä vastaus. Kiitos siitä.

Siksi.

Kiitos toteamuksesta. Minun mielestäni on oman ajan tuhlausta viettää aikaansa kinastellessa eri näkemysten omaavien ihmisten kanssa loputtomasti. Suurimmaksi osaksi täällä riidellään ja haukutaan. Mutta toki, huvinsa kullakin. Itse en ole korkeakoulutettu ja ihmettelen miksi hakeudun tänne usein, ei täällä ole mitään järkevää. Ja jos on, keskustelut poistetaan. Ap

Ole hyvä. Pahoittelen jyrkkyyttäni, mutta minun mielestäni ajatusmaailmat voidaan sovittaa, jos osaa ajatella.

Minun mielestäni ihmisten erilaisuus on mielenkiintoista.

Riitelijät ja haukkujat ovat niitä yhden mielipiteen tiukkapipoja, jotka eivät voi nähdä maailmaa sitä omaa kapeaa ajatusmallia laajemmin. Tämä maailma olisi mukavampi paikka kaikille, jos ihmiset olisivat hiukan kiltimpiä toisilleen, vaikka täällä anonyymeinä keskustellaankin.

Mutta niissä helmikeskusteluissa kohtaa ajattelijoita, jotka pyörittävät aihetta uusiin sfääreihin omalla näkemyksellään.

Minä ainakin näen joka asiaan hyvin monia näkökulmia, mutta joskus on hauska vängätä sellaisen kirjoittajan kanssa, joka näyttää olevan suunnilleen valmis kuolemaan oman mielipiteensä puolesta. Viime aikoina sellaisia on löytynyt mm. Esko Valtaoja-keskusteluista, joille olen nauranut pitkästä aikaa makeasti.

Vierailija
60/94 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea koulutus ei tarkoita mitään Einsteinia. Tohtoritkin ovat pitkälti tavallisia suomijuntteja vähän hienommissa verkkareissa. T. Tohtori