Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi korkeakoulutetut hengailevat palstalla?

Vierailija
20.12.2021 |

Tätä olen ihmetellyt. Jokainen palstalla olija tietää palstan keskustelun ja aiheiden tason, niin miten täällä on niin moni korkeasti koulutettu paikalla?

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritetään ymmärtää pöljien ajatuskulkuja.

Mitä ymmärtämistä siinä on, eihän se onnistu ikinä, vastassa kaksi täysin eri ajatusmaailmaa. Ap

Tuo oli kyllä äärettömän pöljä vastaus. Kiitos siitä.

Siksi.

Vierailija
22/94 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se akateemisuus nyt niin ihmeellistä ole.  En siis vähättele, kyllähän maisterin paperit saadakseen saa tehdä paljon töitä. Mutta akateemisuus on nykyään todella yleistä erityisesti pk-seudulla eikä se takaa välttämättä töitäkään kuten ennen. Ystävilläni on monenlaisia eri koulutustaustoja, en edes ajattele asiaa. 

Moni akateemisen koulutuksen hankkinut on kiinnostunut monista asioista, itse ainakin olen. Onhan täällä aika paljon jankkaavia tai provoaloituksia, kaikki ei kiinnosta. Mutta ihan mielenkiintoisia keskusteluja löytyy välillä, variaatioita ja näkökulmia on niin paljon.

Eivätkä kaikki kävijät muutenkaan "hengaile" täällä, koulutustaustasta riippumatta. Aika moni on varmaan satunnaiskävijä silloin tällöin.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on juuri sitä paljon puhuttua kevyttä hömppäviihdettä, jolla on hyvä nollata aivoja.

Tämä on mullekin viihdettä. Lisäksi täällä tiedetään kaikenlaisia asioita.

Vierailija
24/94 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn enimmäkseen samoissa ketjuissa, joissa on järkevää ja perusteltua keskustelua.

Suurinta osaa täällä olevista avauksista en avaa koskaan.

Vierailija
25/94 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on juuri sitä paljon puhuttua kevyttä hömppäviihdettä, jolla on hyvä nollata aivoja.

No tämä. Välillä on kiva katsoa jtn hömppää telkkarista ja selata tätä palstaa.

Mutta kun sieltä telkkarista ei oikeastaan tule mitään siedettävää katsomista, ajanviete pitää löytää muualta, vaikka täältä.

Tässä eräänä iltana käräytin itseni katsomasta huutokauppakeisaria. Juntimpaa katsomista ei voi olla, mutta kun mitään muutakaan ei tullut. Toivottavasti tuosta ei tule tapa.

Vierailija
26/94 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleinen kiinnostuneisuus elämää ja ihmisiä kohtaan. Jos olisin kiinnostunut vain älykkäistä ihmisistä ja heidän mielipiteistään, eikö se olisi melko rajoittunutta?

Samalla on huvittava huomata millaisia ennakkoluuloja ja olettamuksia yliopisto-opiskelusta ja korkeasti koulutetuista ihmisistä täällä tehdään. Esimerkiksi se akateeminen loppututkinto avaa elämässä enemmän mahdollisuuksia eikä ole pakko tehdä sitä samaa työtä 20-vuotiaasta 60-vuotiaaksi tai niin pitkään kuin terveys kestää.

Vierailija
27/94 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleinen kiinnostuneisuus elämää ja ihmisiä kohtaan. Jos olisin kiinnostunut vain älykkäistä ihmisistä ja heidän mielipiteistään, eikö se olisi melko rajoittunutta?

Samalla on huvittava huomata millaisia ennakkoluuloja ja olettamuksia yliopisto-opiskelusta ja korkeasti koulutetuista ihmisistä täällä tehdään. Esimerkiksi se akateeminen loppututkinto avaa elämässä enemmän mahdollisuuksia eikä ole pakko tehdä sitä samaa työtä 20-vuotiaasta 60-vuotiaaksi tai niin pitkään kuin terveys kestää.

Koulutuksella olen triplannut palkkani ja työtä on varsinaisesti paljon vähemmän kuin silloin joskus aspa-aikoina. Enimmäkseen kokoustan. Miinuspuolena on, että ajatuksia ei aina saa irti vapaa-ajalla työstä. Aspassa sen kanssa ei ollut mitään ongelmia.

Vierailija
28/94 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko palstalle lupa tulla vain prolekortilla, eikö se ole sellainen PKseudun joukkoliikennekortti.  En ole  tarvinnut aikusena, kun kuljen omalla autolla. Täällä kuitenin on rentoa menoa ja käsitellään arkisia  asioita. Puheenaiheet ovat ikuisia. Raha , rakkaus ja  viihde. Ja heitä haukutaan   eniten  jotka tekevät  töitäkin eniten. Työttömät johtaa  palstaa.Onhan   tuolla  se purjevenefoorumi kesäkaudelle. Elämä o n, navigare  necesse est.

Kaltaisesi hoono soomi sekopäät ovat myös viihdyttäviä.

Vierailija
29/94 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ei se liika uteliaisuuskaan hyvästä ole

Vierailija
30/94 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritetään ymmärtää pöljien ajatuskulkuja.

Mitä ymmärtämistä siinä on, eihän se onnistu ikinä, vastassa kaksi täysin eri ajatusmaailmaa. Ap

Tuo oli kyllä äärettömän pöljä vastaus. Kiitos siitä.

Siksi.

Kiitos toteamuksesta. Minun mielestäni on oman ajan tuhlausta viettää aikaansa kinastellessa eri näkemysten omaavien ihmisten kanssa loputtomasti. Suurimmaksi osaksi täällä riidellään ja haukutaan. Mutta toki, huvinsa kullakin. Itse en ole korkeakoulutettu ja ihmettelen miksi hakeudun tänne usein, ei täällä ole mitään järkevää. Ja jos on, keskustelut poistetaan. Ap

Vierailija
31/94 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele, että koulutus erottelisi ihmisiä, kaikki me tällä pallolla taaplataan tyylillään. Osittain samoja haasteita on elämässä kaikilla, koulutustaustasta riippumatta. 

Olen myös saanut täältä hyviä kirja- ja siivousvinkkejä. Live-Niksi-Pirkka.

Ja hämmästyttävää kyllä, olen mielestäni oppinut jkv rajojen vetämistä, olen helposti liian kiltti ja hyvänahkainen. Pitää tietysti varoa, ettei mene toiseen äärilaitaan - aika hyytävääkin tekstiä täällä on välillä, huh. 

Vierailija
32/94 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ajattele, että koulutus erottelisi ihmisiä, kaikki me tällä pallolla taaplataan tyylillään. Osittain samoja haasteita on elämässä kaikilla, koulutustaustasta riippumatta. 

Olen myös saanut täältä hyviä kirja- ja siivousvinkkejä. Live-Niksi-Pirkka.

Ja hämmästyttävää kyllä, olen mielestäni oppinut jkv rajojen vetämistä, olen helposti liian kiltti ja hyvänahkainen. Pitää tietysti varoa, ettei mene toiseen äärilaitaan - aika hyytävääkin tekstiä täällä on välillä, huh. 

Minulle myös tämä palsta oli eka paikka, joka kertoi siitä, että ihan kaikki ei yhdessä läheisessä ihmissuhteessani ole kunnossa.

Muistan vieläkin tarkasti sen hetken, kun täältä luin "ehkä tuossa tilanteessa ei kannattaisi pitää mitään yhteyttä".

Vierailija
33/94 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan samasta syystä kuin kaikki muutkin, trollaamassa ja naureskelemassa hölmöille jutuille.

Eikö sitäpaitsi suunnilleen puolella Suomen aikuisväestöstä ole korkeakoulututkinto? Ei se ole enää vuosikymmeniin ollut mikään eliittiä erottava juttu.

Vierailija
34/94 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tuun tänne monesti iltaisin pitkän päivän jälkeen rentoutumaan. Vastailen asiallisesti asiallisiin ketjuihin ja trollaan muun ajan. Tää on tällaista lomaa aivoille. Ei tarvitse miettiä tai perustella, sen kun mölisee vaan.

Vierailija
35/94 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurahdin alkuraskauden aikana. Jutut muuttuu tiheästi, siksi ihan kiva lueskella. Ja aivot nollaantuu.

Vierailija
36/94 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kukaan ei myönnä hengaavansa täällä, siis esim.kavereilleen jne. Ei kukaan lukenut ennen Seiskaakaan vaikka oli tilatuin. Sellaista tekopyhyyttä.

Kyllä minä ainakin myönnän.

Vierailija
37/94 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anonyymien keskustelupalstojen tarjonta on niin onnetonta. Ei tämä hyvä vaihtoehto ole, mutta vaihtoehdot ovat olemattomia. Ennen oli paljon eri palstoja, enää kävijöitä on vain täällä tai s 2 4 tai y l i s.

Vierailija
38/94 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sattuu huvittamaan.

Vierailija
39/94 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaat työt, raskaat huvit.

Vierailija
40/94 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on hyviäkin keskusteluja välillä.