Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytär ja tekoripset

Vierailija
01.04.2015 |

15v. tyttöni on nyt alkanut käyttämään tekoripsiä kun en suostunut ostamaan kalliita ripsenpidennyksiä. Sanoin sitten, että kylläpä näyttää halvalta ja rumalta hämähäkkien kanssa niin nyt mököttää minulle jo toista päivää. Miten saisin tytön tajuamaan tämän..??

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on juuri sellainen, mitä suomalainen ihminen pahimmillaan on: ulkokultainen, tekopyhä ja tuomitseva. Luultavasti asuu jossain syrjäkylillä ja rakastaa juoruilua ihmisistä, jotka elävät "väärin". 

Vierailija
62/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaiset näyttävät taas todellisen karvansa. Luultavasti lapsesi pakenee luotasi niin nopeasti kun mahdollista ja aloittaa normaalin elämän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini kauhisteli tyyliäni teininä, joskus jopa huoritteli. Tunsin olevani täysin arvoton kotiväen silmissä ja ainoa taho, jolta sain hyväksyntää ja ihailua olivat sitten seksinnälkäiset teinipojat. Vaikka älykäs teini olen ollut, olen hakenut hyväksyntää ja rakkautta aivan vääristä paikoista, väärällä tavalla, kun äitini halveksi minua. Kesti kauan oppia arvostamaan itseään terveellä tavalla ja olla tasavertainen parisuhteen osapuoli.

Vierailija
64/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:12"]

Minun äitini kauhisteli tyyliäni teininä, joskus jopa huoritteli. Tunsin olevani täysin arvoton kotiväen silmissä ja ainoa taho, jolta sain hyväksyntää ja ihailua olivat sitten seksinnälkäiset teinipojat. Vaikka älykäs teini olen ollut, olen hakenut hyväksyntää ja rakkautta aivan vääristä paikoista, väärällä tavalla, kun äitini halveksi minua. Kesti kauan oppia arvostamaan itseään terveellä tavalla ja olla tasavertainen parisuhteen osapuoli.

[/quote]Juuri näin, kokeiluja tulee ja menee ja hyvät vanhemmat antavat lapsen kokeilla erilaisia juttuja. Tärkeintä, että lapsella on tunne, että hänet hyväksytään ulkoisista ominaisuuksista riippumatta. Ap hyväksyy lapsensa vain silloin kun tämä täyttää jotkut "täydellisen" tyttären kriteerit. Luultavasti Ap on aiheuttanut lapselleen jo reippaasti mielenterveysongelmia käsiteltäväksi. Hienoa!

Vierailija
65/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:33"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:24"]

Aprillipilahan tän täytyy olla, ei kukaan järkiäiti hauku teiniään, eikä ylipäätään ketään.

[/quote]Kyllä hänkin on minua rumasti haukkunut. Ap.
[/quote]

Eli lapsesi on normaali teini, mutta et ole tasapainoinen vanhempi jos vajoat lapsen tasolle.

Itse muistutin teininä lähinnä zombieta ja varmasti ovat vanhemmat hävenneet kulkea välillä kanssani mutta eivät ole koskaan sanoneet sanaakaan negatiiviseen sävyyn.
Nyt olen normaalisti meikkaava ja tasapainoinen ihminen jolla on lämpimät välit vanhempiinsa.
Meinaatko että voit sanoa tuolla metodilla samaa tyttärestäsi?
Joko hän vaipuu masennukseen ja itseinhoon tai alkaa kapinoimaan, jolloin molemmissa tapauksissa mennään ojasta allikkoon.
Asiat voi ilmaista monella tavalla.
Itse en saanut käyttää tekokynsiä, mutta sanottiin että ne haurastuttavat omia kynsiä ja jos vielä aikuisena sellaiset haluan niin siitä vaan.
Mutta kynsilakkaa ja muita sitten ostetitiin paikkaamaan tekokynsien puutetta.
Myöskään napa tai kielikorua en saanut, mutta sain nenäkorun.
Sekin lähti pois muutaman kuukauden päästä kun kyllästyin.
Anna lapselle tilaa elää ja anna vaihtoehtoja ja kompromisseja.
Älä vain lyttää itsetuntoa haukkumalla ja arvostelemmalla, siinä ei voita kukaan.

Vierailija
66/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:04"]

Ap on juuri sellainen, mitä suomalainen ihminen pahimmillaan on: ulkokultainen, tekopyhä ja tuomitseva. Luultavasti asuu jossain syrjäkylillä ja rakastaa juoruilua ihmisistä, jotka elävät "väärin". 

[/quote]Öhm. mitähän sinä juuri teet, tuomitset minut??

Vierailija
67/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat huonolta äidiltä ap. Mutta sitten saatkin syyttää itseäsi kun tyttö alkaa sinua pikkuhiljaa halveksimaan (sanomisistasi päätellen tämä on jo alkanut) ja lähtee oikeasti huonoille teille, pahimmassa tapauksessa alkaa etsimään hyväksyntää esimerkiksi vastuuttoman seksin ja poikien kautta, kuten joku täällä jo sanoikin tehneensä. Eikö jo perusjärki sano, että mitä kovempaa koitat työntää teiniä tiettyyn muottiin, sitä kovempaa hän alkaa ajautumaan vastakkaiseen suuntaan? Kunnioittaisit lastasi sellaisena kun hän on, kun ei kuitenkaan mistään muusta kuin omasta tyylistä ole kyse.

Vierailija
68/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n peruste tyttären haukkumiselle: "Nokun sekin haukkuu minua". Taidat olla henkisesti jossain teinin tasolla itsekin?

Vierailija
69/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tyttäresi pääsee joskus eroon tuollaisesta äidistä joko lastensuojelun kautta tai viimeistään katkaisemalla välit aikuisena, eikä vain alistu kontrollinhaluisen ja tuomitsevan äidin tahtoon.

Vierailija
70/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla provo?

Vierailija
71/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:47"]

Millainen äiti haukkuu lastaan halvaksi ja rumaksi?

[/quote]

Rehellinen.

Vierailija
72/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:43"]

Pakko olla provo?

[/quote]Kyllä näin ajattelevia äitejä näyttää muutamista ap:n saamista yläpeukuista päätellen olla olemassa ihan oikeastikin...

Vierailija
73/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:50"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:47"]Millainen äiti haukkuu lastaan halvaksi ja rumaksi?
[/quote]Totuus on että ei tuommoiset tekolisäke hömpötykset kiltille ja nätille tytöille sovi. Kyllä hänkin haukkuisi minua jos vaikka värjäsin hiukseni pinkiksi. Ap.
[/quote]
Mulla on pinkki tukka :'(

Vierailija
74/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus pyhittää keinot..

Vierailija
75/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:57"]

Täällä on kumma käsitys siitä mitä äiti voi tai ei saa sanoa. Kyllä se äiti voi vielä 15v. pikkutyttöä komennella vaikka meikin tai tämän ripsijutun suhteen. Huorilta näyttävät kaikki hämähäkkeineen ja tältä ilmiöltä äiti varmaan haluaa tyttöään suojella.

[/quote]Miten joku voi puolustella lapsen haukkumista huoraksi? Luuletko, että tuo on terve äiti-tytär suhde?

Vierailija
76/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et kerta suostu hankkimaan pidennyksiä nii tässä kiitos seisoo. Pidennykset voivat olla luonnolliset, tekoripset taas eivät. ettekö voisi tehdä kompromissia? Suostu pidennyksiin jos vaikka tyttö kustantaa osan niiden huollosta, esim vko/kk rahoista? kysy onko hän valmis laittamaan rahansa ripsiin. Halvaksi haukkuminen ja ylipäätään oman lapsen haukkuminen on hyvin alhaista ja aiheutat vain traumoja lapselle....

Vierailija
77/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:20"]

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:03"]Eikö ap itse ole tehnyt mitään tyylikokeiluja teini-iässä? Sääli. [/quote]Miksi pitäisi kokeilla jotain wt- tyylejä? Mä olen luonnollinen nainen enkä edes meikkaa ja sain hyvän miehen. Nyt sitten tyttö lähtee ihan väärään suuntaan niin tuntuukin pahalta minusta

[/quote]Meikkaava tyttö ei voi saada hyvää miestä?

Vierailija
78/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
79/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
80/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:49"]

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:43"]

Pakko olla provo?

[/quote]Kyllä näin ajattelevia äitejä näyttää muutamista ap:n saamista yläpeukuista päätellen olla olemassa ihan oikeastikin...

[/quote]

Joo, mutta tuo AP:n tyyli vastailla ketjuun vaikuttaa kovin provolta.

Mutta itse asiaan, tekoripset ei nyt maailman vakavin asia ole. Kyllähän jotkut tekoripset ovat erittäinkin epäluonnollisen näköisi, mutta on niitä luonnollisempiakin. Silti vaikka teini käyttäisi niitä kaikkein övereimpiäkin tekoripsiä, niin ei se nyt maailman kamalin asia varmastikaan ole. Ettekö voisi vaikka yhdessä käydä kaupassa katsomassa josko teinille löytyisi jotkut vähän luonnollisemman näköiset ripset?

(itse en tekoripsiä käytä)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän