Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytär ja tekoripset

Vierailija
01.04.2015 |

15v. tyttöni on nyt alkanut käyttämään tekoripsiä kun en suostunut ostamaan kalliita ripsenpidennyksiä. Sanoin sitten, että kylläpä näyttää halvalta ja rumalta hämähäkkien kanssa niin nyt mököttää minulle jo toista päivää. Miten saisin tytön tajuamaan tämän..??

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin teininä kuljin jos jonkinlaisissa sotamaaleissa ja ihme vaatteeissa mutta äitini ei koskaan sanonut mitään pahaa, nyt vanhempana meikkaan kyllä edelleen vähän tummemmin silmät mutta siististi ja pukeudun paremmin ja välit äitiin on huiput :) Varmasti olisin itsekkin loukkaantunut jos äitini olisi jotain sanonut koska teini-ikäisellä on yleensä melko huono itsetunto ja he vasta hakevat omaa tyyliään.

Vierailija
2/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enn nyt muuten puutu kasvatukseen yms, mutta voisithan ostaa sille luonnolisemmat tekoripset tai ripsitupsuja? Irtoripsissä kannattaa valita aina ne kaikkein ns. mitättömimmän näköiset koska muuten saattaa helposti näyttää joltain transulta kun ne on silmiin kiinnitettyinä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:34"]

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:24"]

Aprillipilahan tän täytyy olla, ei kukaan järkiäiti hauku teiniään, eikä ylipäätään ketään.

[/quote]Kyllä hänkin on minua rumasti haukkunut. Ap.

[/quote]

Sinultahan hän on tapansa oppinut.

Vierailija
4/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:10"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:06"]Kai muistit myös haukkua tyttäresi huoraksi ja revit sen vaatteet niinkuin kunnon kontrollifriikki? Pitäisikö tytön olla joku kopio sinusta? Mene hoitoon.
[/quote]Ei tarvitse olla kopio mutta kyllähän perhetaustan tulisi vähän tyylistäkin näkyä.
[/quote]

oikeastaan perhetausta harvemmin näkyy pukeutumisesta.

Vierailija
5/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:40"]

Toivottavasti tyttäresi pääsee joskus eroon tuollaisesta äidistä joko lastensuojelun kautta tai viimeistään katkaisemalla välit aikuisena, eikä vain alistu kontrollinhaluisen ja tuomitsevan äidin tahtoon.

[/quote]

Päivän ylireagointipalkinto voisi kuulua tälle? :) Ei se ihan niin vakavaa taida olla, jos äiti joskus ojentaa teiniään, tosin haukkua ei pidä, vaan pitää valita ne sanansa mahdollisimman hyvin. Onko sulla mitään tajua siitä mitkä asiat oikeasti ovat hyviä syitä lastensuojelun puuttumiselle asioihin? Siinä jotkut tökeröt sanat tekoripsistä eivät kuule ole mitään verrattuna oikeisiin syihin.

Vierailija
6/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:52"]

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:38"]

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:32"]

Oletteko jotain lestoja tai muita lahkolaisia, pimeältä kuullostaa?

[/quote]Olemme uskossa oleva perhe, kyllä. Sitä en suostu häpeämään!Ap.

[/quote]EIkö Jeesus opettanut lähimmäisenrakkautta ja sitä että hyväksytään erilaiset ihmiset? Vai keskityitkö siellä pyhäkoulussa ollenkaan?

[/quote]Kyllähän minä lastani rakastan,mutta pitäisi olla tyytyävinen siihen mitä Jumala on antanut. Ei teennäisesti muokata itseään joksikin ihan vääräksi. Ei Jeesus neuvonut ottamaan tekoripsiä tai muita hömppäjuttuja.  

[/quote]

Kyllä on Jeesus neuvonut hömppäjuttuihin. Se on raamatussa siinä samalla aukeamalla, jossa neuvotaan tietokoneen käyttöä, autolla ajoa, sähkölieden käyttämistä, Marimekkokuteisiin pukeutumista ja puuhelmien käyttöä koruina. Katso vaikka, siellä se on!

Vierailija
7/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 16:15"]

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:40"]

Toivottavasti tyttäresi pääsee joskus eroon tuollaisesta äidistä joko lastensuojelun kautta tai viimeistään katkaisemalla välit aikuisena, eikä vain alistu kontrollinhaluisen ja tuomitsevan äidin tahtoon.

[/quote]

Päivän ylireagointipalkinto voisi kuulua tälle? :) Ei se ihan niin vakavaa taida olla, jos äiti joskus ojentaa teiniään, tosin haukkua ei pidä, vaan pitää valita ne sanansa mahdollisimman hyvin. Onko sulla mitään tajua siitä mitkä asiat oikeasti ovat hyviä syitä lastensuojelun puuttumiselle asioihin? Siinä jotkut tökeröt sanat tekoripsistä eivät kuule ole mitään verrattuna oikeisiin syihin.

[/quote] En nyt väitäkään että ripsien takia pitäisi lastensuojelun puuttua, mutta mistäs sen tietää mitä nämä sekopäälahkolaiset tekevät lapsilleen? pelottelevat helvetillä ja pieksävät lapset ruotuun koska se on "jumalan tahto".

Vierailija
8/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:44"]

15v. tyttöni on nyt alkanut käyttämään tekoripsiä kun en suostunut ostamaan kalliita ripsenpidennyksiä. Sanoin sitten, että kylläpä näyttää halvalta ja rumalta hämähäkkien kanssa niin nyt mököttää minulle jo toista päivää. Miten saisin tytön tajuamaan tämän..??

[/quote]

Et mitenkään,teinien halvat ja rumat villitykset menevät itsestään ohi kun aikuistuu.

Vierailija
9/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:52"]

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:38"]

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:32"]

Oletteko jotain lestoja tai muita lahkolaisia, pimeältä kuullostaa?

[/quote]Olemme uskossa oleva perhe, kyllä. Sitä en suostu häpeämään!Ap.

[/quote]EIkö Jeesus opettanut lähimmäisenrakkautta ja sitä että hyväksytään erilaiset ihmiset? Vai keskityitkö siellä pyhäkoulussa ollenkaan?

[/quote]Kyllähän minä lastani rakastan,mutta pitäisi olla tyytyävinen siihen mitä Jumala on antanut. Ei teennäisesti muokata itseään joksikin ihan vääräksi. Ei Jeesus neuvonut ottamaan tekoripsiä tai muita hömppäjuttuja.  

[/quote]

Jeesus ei myöskään neuvonut arvostelemaan jatkuvasti muita. Ensimmäisen kiven saa heittää se joka on itse virheetön. Jos Jeesus tapaisi tyttäresi, viimeinen asia josta hän alkaisi puhua on tytön ulkonäkö koska arvaa mitä? Jeesus ei ole pinnallinen. Vaatimattomuus on hyvä kristillinen neuvo joka helpottaa elämää, mutta sen tärkeysjärjestys on asioiden häntäpäässä koska se miltä joku näyttää ei koskaan ole kaikkein tärkeintä.

Taistelemalla siitä miltä tyttäresi kuuluisi näyttää, opetat hänelle että ulkonäkö on jotain hyvin tärkeää. Ei ihmekään että hän sitten ajattelee kokoajan miltä näyttää. Tuo vaihe menee normaalisti ihmisellä ohi, mutta sinun tyttäresi saattaa ajatella sitä koko elämänsä, koska häntä on sen takia kotona arvosteltu ja haukuttu. Haluatko että hän aikuisenakin miettii kokoajan miltä näyttää? Onko se kristillistä? Ehkä hän ei vielä ymmärrä mitä hyvä maku tarkoittaa, MUTTA pakkomielteisyys oman ulkonäön yli on sinulta opittua vaikka teillä onkin vastakkaiset mielipiteet siitä mikä on hyvä. Sinä olet opettanut hänelle että asialla on väliä!

Vierailija
10/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ei kyllä kuulosta tarpeeksi kypsältä ollakseen jonkun äiti.Ala-asteella minulla oli ystävä,jolla oli uskovainen tausta.Hän oli tosissaan sitä mieltä,että "meikkaaminen on syntiä,koska Jumala on luonut ihmisen omaksi kuvakseen,ja pitää olla tyytyväinen itseensä."Eiköhän se Jumalan kuvana oleminen tarkoita jotain vähän henkisempää,kuin miten naamaansa laittaa tai ei laita. Sitä paitsi mauttomat ylilyönnit kuuluvat teini-ikään.Voi sitten vanhemapana naureskella/kauhistella,että mitä silloin oikein ajatteli.

Vierailija
11/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin itse tajuat että, ihmisillä on eri mielipiteitä ja vaikka kuinka yrität tunkea mielipidettäsi tyttäresi naamaan, hän silti jatkaa niiden käyttämistä.

Vierailija
12/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:51"]

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:45"]

Anna käyttää niitä ripsiä, jos tyttö niistä pitää.

[/quote]

Kukin tavallaan tietenkin, mutta toisaalta mitä virkaa on vanhemmilla, jos he eivät mihinkään älyttömyyteenkään saisi enää puuttua. Kohta tulee taas kesä, ja puoli pyllyä paljaana viipottavat mikrosortsien käyttäjätkin, joiden kohdalla myös toivoisi että siellä kotona olisi joku tolkun ihminen toteamassa, että tytär, eihän toi nyt ihan fiksua hommaa ole. Sama kai se on tolkuttomien tekoripsienkin kanssa, kaipa nyt vanhempi saa todeta, ettei nuori ole ihan parhaimmillaan drag queenin näköisenä...

[/quote]

No tekoripset eivät ole vielä mitään älyttömyyksiä eikä varsinkaan verrattavissa mikroshortseihin.

Vierailija
13/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:12"]Minun äitini kauhisteli tyyliäni teininä, joskus jopa huoritteli. Tunsin olevani täysin arvoton kotiväen silmissä ja ainoa taho, jolta sain hyväksyntää ja ihailua olivat sitten seksinnälkäiset teinipojat. Vaikka älykäs teini olen ollut, olen hakenut hyväksyntää ja rakkautta aivan vääristä paikoista, väärällä tavalla, kun äitini halveksi minua. Kesti kauan oppia arvostamaan itseään terveellä tavalla ja olla tasavertainen parisuhteen osapuoli.
[/quote]
Meillä taas täysin päinvastoin, mä olin täysi gootti. Musta tukka, niittejä, nahkaa, pääkalloja jne jne. Äiti ja isänei ikinä kauhistellut vaan hyväksyi mut sellaisenaan enkä ikinä kokenut tarvetta hakea huomiota pojilta ja olin kiltti tyttö ulkonäöstäni huolimatta. Minihameet ja korkkarit yms jätin itse kauppaan, ei vaan istunut mun tyyliin eikä istu vieläkään. En tykkää itseni päällä.

Vierailija
14/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:50"]

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:47"]Millainen äiti haukkuu lastaan halvaksi ja rumaksi? [/quote]Totuus on että ei tuommoiset tekolisäke hömpötykset kiltille ja nätille tytöille sovi. Kyllä hänkin haukkuisi minua jos vaikka värjäsin hiukseni pinkiksi. Ap.

[/quote]

No teillähän on kiva tapa keskustella.

Vierailija
15/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:57"]

Täällä on kumma käsitys siitä mitä äiti voi tai ei saa sanoa. Kyllä se äiti voi vielä 15v. pikkutyttöä komennella vaikka meikin tai tämän ripsijutun suhteen. Huorilta näyttävät kaikki hämähäkkeineen ja tältä ilmiöltä äiti varmaan haluaa tyttöään suojella.

[/quote]

Toki tässäkin asiassa niin kuin kaikessa on kyse huoruudesta, seksuaalisuudesta ja sen kontrolloimisesta. 

Teinitytöt ovat kamalan paineen alla, kun saavat koko ajan huorakommentteja ympäristöltään. 

Vierailija
16/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua. Mutta jos opastaisit teiniäsi valitsemaan sopivat tekoripset? Niitä on niin monenlaisia. Mulla menee 2-3 pari/kk työn takia, joten mars vaikka Prismaan. Ja hommaa väritön liima niihin.

Vierailija
17/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihan pakko kommentoida tähän :D Itse olen 15 ja kyllä meilläkin äiti valittaa vaatevallinnoista ja meikeistä... Ihan hirveää teinin mielestä. Oon sitä mieltä, että antaa tytön kokeilla ja löytää se oma itsensä. :)

Vierailija
18/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna käyttää niitä ripsiä, jos tyttö niistä pitää.

Vierailija
20/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen äiti haukkuu lastaan halvaksi ja rumaksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan