Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääsen tällaisesta raiskauksesta yli? :'(

Vierailija
31.03.2015 |

Myin itseäni aivan äärimmäisessä rahapulassa. Olin tosi tosi naiivi ja huonostihan siinä kävi. Minä idiootti viestin jopa OMASTA puhelimestani "asiakkaalle". Näimme Kämpissä, join kaksi viinilasia tämän henkilön kanssa ja sen jälkeen black out siihen asti, että jotenkin tokenin istumassa Kampissa kaukobussien lähtölaiturilla lattialla aivan tööt. Olin aivan hirveässä kunnossa, en pysynyt kunnolla pystyssäkään. Minua auttoivat - luojan kiitos - nuoremmat miehet. Eräs heistä pyysi yhtä muuta ottamaan minut mukaansa nukkumaan kotiinsa. Ja sainkin nukkua, rauhassa ja muutenkin. Ikuisesti tälle henkilölle kiitollinen.

Seuraavana päivänä luonnollisesti tämän ilmeisesti minut huumanneen ja raiskanneen miehen prepaid poissa käytöstä. Viestinkin laittoi, ihan vaan, että parempi onni ensi kerralla.

Elämä mennyt tässä eteenpäin ja tästä jo aikaa jonkin verran, mutta olo on vieläkin kauhea ja ahdistunut. Miten ihmeessä pääsen asiasta yli? En muista mitään ja tuo ikäloppu täysin härskin avoimesti raiskannut minut mitä ilmeisemmin Kämpin vessassa tms. Inhottaa, kun joka päivä tämä asia hävettää. :(

Kommentit (111)

Vierailija
21/111 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 00:51"]

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 00:28"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 00:22"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 00:03"] [quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 23:15"] [quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 22:42"][quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 22:34"] [quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 22:28"] [quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 22:21"] [quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 22:15"] Tuota se teettää, kun moraalistaan lipsuu. Karma on ikävä juttu. [/quote] Toivottavasti sama karma osuu myös sinulle. [/quote] Ei nyt ainakaan ihan sama karma osu, kun en itseäni myy rahasta. Muutenkin yritän olla niin rehellinen kuin suinkin. Jos siitä joskus lipsun, niin en kyllä sellaiseen tilanteeseen että olen tapaamassa tyrmäystipparaiskaajaa. [/quote] Mutta virheitä ja erehdyksiä sinäkin teet. Esim kun olet epäempaattinen ja melkein vahingoniloinen, kun toinen on kohdannut onnettoman tapahtuman. Saisit saada yhtä kylmän kohtalon, vaikka et itseäsi myydessä, mutta omassa kapeassa maailmassasi jotenkin muuten. [/quote] Toki teen virheitä, mutta en kyllä näe syytä miksi olisin empaattinen sellaiselle henkilölle, joka kärsii siitä mihin joutui toimiessaan moraalisesti väärin.  Mielestäni on samasta kyse kuin, jos minä murtautuisin naapurini kotiin yöllä. Se mitä tekisin olisi moraalisesti väärin, enkä saisi sellaista tehdä. Jos naapurini sattuisikin olemaan kotona ja tempaisisi minua pesäpallomailalla päähän, kun kömmin ovesta omin luvin, niin toki voi sanoa että on naapurini tekee väärin turvautuessaan väkivaltaan ja hänen olisi sen sijaan pitänyt vaan soittaa poliisi. En kuitenkaan ymmärrä miksi minun tulisi haljenneen kalloni vuoksi saada sympatiaa osakseni, koska jos olisin pitänyt moraalistani huolen, en olisi koskaan joutunut kyseiseen tilanteeseen. [/quote] Siinä kohtaa jos joku sun läheinen voi pahoin ja käyttäytyy esimerkiksi itsetuhoisesti ja joku tulee ja tappaa sen väkivaltaisesti, muista mitä sanoit. Hän toimi moraalisesti väärin ja ansaitsi sen? Hei haloo nyt jotain rajaa! Jos et voi sanoa mitään asiallista tai mistä olisi jotain hyötyä jollekin, älä sano mitään. [/quote] En viitsi hyödyttää jotakuta hyväilemällä hänen korviaan mukavilla silotelluilla valheilla. Mitä se ap:tä hyödyttää, että hän väistää oman moraalittoman toimintansa aiheuttaman osasyyllisyyden siihen mitä hänelle tapahtui? Ihmiset eivät opi mitään elleivät uskalla katsoa omaa toimintaansa rehellisesti ja avoimesti. Teette ap:lle hallaa, kun hyssytätte ettei ollut hänen vikansa ei sitten lainkaan, kun selvästi ap itse moraalittomuudellaan asetti itsensä tuollaiseen tilanteeseen. Ihminen, joka yrittäisi tehdä oikein ei möisi itseään, eikä edes olisi tuossa tilanteessa jossa ap raiskattiin. Lakatkaa hyysämästä ap:tä ja antakaa hänelle tilaa kasvaa vastuuseen teoistaan. [/quote] Lakkaa sinä nyt olemasta urpo. Itsensä myyminen ei ole edes rikollista ja jos henkilön oma pää kestää, niin eiköhän ne moraalikysymykset ole asian tiimoilta käsitelty. Sinä et varmaan myisi, etkä ostaisi, mutta sinun moraali ei ole ainoa OIKEA. Tässä ei ole hyysäyksestä kyse, vaan siitä, että raiskatuksi joutuminen ei koskaan ole uhrin syy. Ei vaikka kulkisi minihameessa, tai liian myöhään ulkona, tai väärässä seurassa. Ihmistä ei saa raiskata! Mikä siinä on niin helvetin vaikea ymmärtää? Saako auton ottaa, jos se lojuu parkkiksella ovet auki ja avain paikallaan? Saako vaatteita varastaa kaupasta, jos kukaan ei näe? Oi miksi poikia ei kasvateta kunniottamaan naista ja toisen omaa koskemattomuutta? Jos ihan pienestä pitäen oppisivat, että tilaisuus ei saa tehdä sinusta varasta ja jos tekee, niin olet huono ihminen. Nyt tuntuu käsitys olevan vain se, että jos annat toiselle tilaisuuden ryhtyä varkaaksi, niin olet huono ihminen.  [/quote] En ole missään vaiheessa sanonut, että raiskaaja olisi toiminut moraalisesti oikein. Väärinhän hän tietysti toimi. Olen sanonut vain, että ap laittoi itsensä omaa moraalittomuuttaan (huoraaminen) tuohon tilanteeseen jossa hänet raiskattiin. Ihminen, joka olisi pitänyt moraalistaan kiinni ei olisi ollut yhteydessä raiskaajaan itseään kaupatakseen, eikä olisi tullut raiskatuksi. Sokea kanakin näkee, että ap:n oma moraalittomuus oli osasyy siihen mitä hänelle tapahtui. Älkää paapoko ap:lta pois kaikkea vastuuta valinnoistaan. Teette hänelle karhunpalveluksen, kun ette anna hänen oppia tuntemaan puutteitaan paremmin. [/quote] Ap. ei varmastikaan ole muutenkaan myymässä enää ikinä seksiä, joten miksi kiusata todella järkyttävästä kokemuksesta traumatisoitunutta ihmistä tuollaisilla viesteillä? Mitä tuolla nokkimisella kuvittelet saavuttavasi muuta kuin ihan turhan takia lisää pahaa oloa ihmiselle, joka kärsii jo muutenkin? Jos sua kiinnostaa keskustella prostituution moraalittomuudesta yleisellä tasolla, ole hyvä ja perusta aiheesta oma keskustelu ja häivy täältä rääpimästä.

[/quote]

Niin, parempi on uskotella uhrille että hänen omalla toiminnallaan ei ollut mitään tekemistä häneen kohdistuneen rikoksen kanssa...  Sinun ongelmasi on, että sekoitat syyllisyyden ja osallisuuden. Kuvittelet, että jos toteaa ap:n oman käytöksen vaikuttaneen siihen mitä hänelle tapahtui, niin se samalla merkitsee sitä että väittää ap:n olevan syyllinen siihen mitä hänelle tapahtui. Ja että se jotenkin vähentäisi raiskaajan syyllisyyttä. Niinhän se ei ole ja voisit kun tuo tunnekuohusi lakkaa estämästä loogista ajatteluasi, voit palata ketjuun toteaman saman. 

Vierailija
22/111 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 01:19"]

Kyllä asia voi olla mielestäni moraaliton, ilman että se sulkee pois moraalin suhteellisuuden. Koska moraalikäsityksiä on erilaisia. Ei ole olemassa universaalia moraalia joka iskee karmalla päähän. Tietenkin ap:n toiminta osaltaan mahdollisti tämän ikävän tapahtuman, mutta kuulostaa tyhmältä jankata että se olisi seurausta vain ja ainoastaan moraalittomuudesta. Jonkun toisen mielestä se oli seurausta hyväuskoisuudesta.

[/quote]

Etenkin kun kukaan ei ole jankannut tuon pykäämäsi olkiukon mukaisesti ollenkaan. Raiskaukseen syyllinen on tietysti raiskaaja. Se miten ap moraalittomuudestaan johtuen toimi, altisti hänet rikokselle. Hän itse vaikutti siihen, että joutui rikoksen uhriksi vaikka hänellä olikin oikeus olla joutumatta raiskatuksi. Ap:lle ei ole hyötyä hokea, että hän ei tehnyt mitään väärää, kun ilmiselvästi hän olisi voinut olla joutumatta tuon rikoksen uhriksi noudattamalla korkeampaa moraalia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/111 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee rikosilmoitus, koska arvostat ja me arvostamme sinua! Se on oikeutesi ja velvollisuutesi juuri nyt! Et ole tehnyt mitään väärää, eikä kukaan olisi saanut tehdä sinulle pahaa!

Vierailija
24/111 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Kämpissä olisi vielä videokuvaa miehestä, niin toivoisin, että kuvat päätyisivat iltapäivälehtien etusivulle! Tee rikosilmoitus!

Vierailija
25/111 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän se tekijä voi edelleenkin löytyä. jos siis ei puhuta jostain 10 vuotta vanhasta jutusta vaan vähän tuoreemmasta. vaikka sillä olikin prepaid numero, niin se pystytään aina yhdistämään johkin laitteeseen. ja laitteen omistaja löytyy kyllä melko varmasti. lisäksi se prepaid-numerokin voi olla poliisin rekistereissä.

Vierailija
26/111 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 00:54"]

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 00:36"]

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 00:24"]

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 00:08"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 00:02"] Miten itsensä myyminen on moraalitonta? Selittäisitkö? [/quote] Pitääkö tuota ihan oikeasti sinulle selittää? Että huoraaminen on moraalitonta? Ihan oikeasti?? Onko suomalaisilta noin perusteellisesti kadonnut käsitys moraalista, että joku tuota vakavissaan kysyy? Sori, jos tuota tosellakin kysyt, niin meillä taitaa olla niin perusteellisen erilainen käsitys siitä mikä on moraalisesti hyväksyttävää, että epäilen etten pysty sinun kelpuuttamalla tavalla tuota selittämään. Sinun alkuasenteesi ja lähtökohtasi kysymyksessäsi on jo sellainen, että tuhlaisin vain aikaani. Jotkut ihmiset ovat toki moraalittomia ja kiistävät sen. Mafiapäällikkökin voi pitää itseään suurena hyväntekijänä ja järjestyksenpitäjänä. Ihmiset nyt vain ovat taitavia selittämään moraalittomuutensa pakoksi tai jopa hyveeksi.  [/quote] Arvasinkin ettet kykene selittämään. Harva jos kukaan pystyy, mutta silti paasaa seksin myymisen moraalittomuudesta. Naurettavaa. Sanoisin kyllä että sinun asenteesi huoraamista kohtaan on moraaliton, koska tuomitset asian sokeasti näkemättä mitään sävyjä tai inhimillisyyttä. Ihmiset myyvät paljon hyvinvointipalveluja hieronnasta manikyyriin, miksi seksuaalisuuden liittyminen asiaan tekee siitä välittömästi pahan?

[/quote]

Väistit kokonaan sinulle esitetyn kysymyksen siitä miten toimisit, jos tyttäresi olisi huora. Kertoisitko ammatistaan työkavereillesi, naapureillesi, vanhemmillesi ja muulle suvullesi? Naureskelun sijaan voisit miettiä vastausta. Voisit samalla oppia itsestäsi jotain arvokasta.

[/quote]

Jos tyttärestäni tulisi huora, niin olisin todella surullinen, enkä tietenkään siitä mielellään kertoisi. Mutta en minä siltikään ap:n valintoja tuomitse, koska se on hänen elämänsä. Enkä pidä häntä syypäänä tuohon tapahtumaan. Mies oli tekemässä kaksi rikosta, ostamassa seksiä ja raiskasi. Teko jäi toiseen noista. Miksi naista syytetään miehen teosta?

[/quote]

Et tuomitse ap:n valintoja, koska et välitä hänestä yhtä paljoa kuin välität tyttärestäsi. Vai oletko myös todella surullinen ap:n elämäntapavalinnasta? Ap:tä ei syytetä seksin ostamisesta alaikäiseltä eikä itsensä raiskaamisesta, joten turha selittää että nainen on syytettynä miehen teoista. Ainoa asia mitä olen todennut, että ap itse valinnoillaan vaikutti siihen että tuli raiskatuksi. Jos hän olisi säilyttänyt moraalinsa, hän ei olisi kaupannut itseään tulevalle raiskaajalleen eikä hakeutunut hänen seuraansa. Aika sokea pitää olla, ettei näe ap:n omaa osuutta tapahtumaketjun syntymisessä.

Vierailija
27/111 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 11:31"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 23:59"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 23:16"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 22:42"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 22:34"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 22:28"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 22:21"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 22:15"]

Tuota se teettää, kun moraalistaan lipsuu. Karma on ikävä juttu.

[/quote]

Toivottavasti sama karma osuu myös sinulle.

[/quote]

Ei nyt ainakaan ihan sama karma osu, kun en itseäni myy rahasta. Muutenkin yritän olla niin rehellinen kuin suinkin. Jos siitä joskus lipsun, niin en kyllä sellaiseen tilanteeseen että olen tapaamassa tyrmäystipparaiskaajaa.

[/quote]

Mutta virheitä ja erehdyksiä sinäkin teet. Esim kun olet epäempaattinen ja melkein vahingoniloinen, kun toinen on kohdannut onnettoman tapahtuman. Saisit saada yhtä kylmän kohtalon, vaikka et itseäsi myydessä, mutta omassa kapeassa maailmassasi jotenkin muuten.

[/quote]

Toki teen virheitä, mutta en kyllä näe syytä miksi olisin empaattinen sellaiselle henkilölle, joka kärsii siitä mihin joutui toimiessaan moraalisesti väärin. 

Mielestäni on samasta kyse kuin, jos minä murtautuisin naapurini kotiin yöllä. Se mitä tekisin olisi moraalisesti väärin, enkä saisi sellaista tehdä. Jos naapurini sattuisikin olemaan kotona ja tempaisisi minua pesäpallomailalla päähän, kun kömmin ovesta omin luvin, niin toki voi sanoa että on naapurini tekee väärin turvautuessaan väkivaltaan ja hänen olisi sen sijaan pitänyt vaan soittaa poliisi. En kuitenkaan ymmärrä miksi minun tulisi haljenneen kalloni vuoksi saada sympatiaa osakseni, koska jos olisin pitänyt moraalistani huolen, en olisi koskaan joutunut kyseiseen tilanteeseen.

[/quote]

Esimerkkisi ontuu. Mitä pahaa ap oli miehelle tekemässä? Kyse oli kahden kaupasta, jossa pitäisi toimia sopimusten mukaan. Sinun esimerkissä olisit ryöstämässä naapuria. Siinä periaatteessa saisikin omaisuuttaan puolustaa, vaikka tuomionhan siitä suomessa saisi. Ap ei ollut ryöstämässä miestä. 

Karma ei tarkoita mitään moraaliasioita, vaan sitä, että toimit oikeudellisesti itseäsi, muita ja maailmaa kohtaan ja jos toimit väärin, niin jossain elämässäsi saat saman takaisin. Jos ap:n ajatus itseään kohtaan sallii itsensä myymisen, niin siinä ei tehdä mitään väärää kellekkään, eikä se siten ole karmaa, että hän joutuu raiskatuksi. Karmaa olisi se, että raiskaaja joutuu raiskauksen kohteeksi itse. 

[/quote]

Karmaa on myös se, että ap joutui moraalittoman toiminnan kohteeksi toimiessaan itse moraalittomasti. Pakko sinun on se itsekin nähdä.

En yrittänytkään vertauksellani käsitellä kysymystä kuka teki kenellekin väärin. Vertaukseni käsitteli vain ja ainoastaan toiminnan moraalisuutta ja siinä se toimii juuri oikein. Jos ap. olisi pitänyt moraalistaan kiinni, ei ap olisi tuohon tilanteeseen joutunut. Mahdotonta tuota on olla huomaamatta. Palstalaiset vain voivottelevassa yliempaattisuudessaan raivoavat minulle, kun osoitan ilmiselvän tosiseikan.

Ap:n oma empaattisuus on vajavaista siinä että hän ei ole yli vuoteen tehnyt mitään suojellakseen toisia naisia samalta tyypiltä. Ap:n kertomuksesta on selvää, että tyyppi suunnitteli tekonsa prepaidiä ja tyrmäystippojen kuljettamista myöten. Tuskinpa oli ensimmäistä kertaa liikkeellä ja tuskinpa viimeistäkään. Ap on vetkutellut yli vuoden omassa ahdistuksessaan, eikä ole tehnyt elettäkään auttaakseen muita, jotka voivat joutua saman henkilön uhriksi. 

[/quote]

Sori vaan mutta sä et ymmärrä karmasta mitään. Karma ei tarkoita, että universimu kostaisi, vaan sitä, että kohtaa tekojensa seuraukset, ehkä vielä seuraavassakin elämässä. Se ei tarkoita, että kun a tekee teon b:n että a:lle joku tekisi myös teon b:n vaan että a näkee mitä teko b aiheuttaa ja joutuu kasvotusten seurausten kanssa. Ap:n kohdalla siis hänen yrityksensä myydä seksiä ei aiheuta sellaista karmaa että hänen raiskataan. Jokainen teko toki aiheuttaa karmaa, mutta kyse on teon kohtaamisesta ja sen muutoksesta unversumiin.

[/quote]

Ap teki väärän moraalisen valinnan ryhtyessään prostiuoiduksi. Valintaansa toimeenpannessaan ap. asetti itsensä yhteyteen henkilön kanssa, joka suunnitteli hänen raiskaamistaan. Ap:n asiakkaakseen luulema raiskasi hänet. Ap on raiskauksen uhri.

Tuo ketju olisi katkennut alkuunsa, jos ap ei olisi tehnyt väärää moraalista valintaa. Se ei tarkoita, että ap on syyllinen rikokseen, mutta se tarkoittaa sitä että ap voi valinnoillaan vaikuttaa elämäänsä. Nyt hän teki väärän valinnan. Ehkä hän tajuaisi sen, jos kaikki eivät olisi hokemassa hänelle ettei hän tehnyt mitään väärää. Empaattinen tuki väärässä paikassa voi olla haitallista.

Vierailija
28/111 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:21"]

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 00:54"]

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 00:36"]

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 00:24"]

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 00:08"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 00:02"] Miten itsensä myyminen on moraalitonta? Selittäisitkö? [/quote] Pitääkö tuota ihan oikeasti sinulle selittää? Että huoraaminen on moraalitonta? Ihan oikeasti?? Onko suomalaisilta noin perusteellisesti kadonnut käsitys moraalista, että joku tuota vakavissaan kysyy? Sori, jos tuota tosellakin kysyt, niin meillä taitaa olla niin perusteellisen erilainen käsitys siitä mikä on moraalisesti hyväksyttävää, että epäilen etten pysty sinun kelpuuttamalla tavalla tuota selittämään. Sinun alkuasenteesi ja lähtökohtasi kysymyksessäsi on jo sellainen, että tuhlaisin vain aikaani. Jotkut ihmiset ovat toki moraalittomia ja kiistävät sen. Mafiapäällikkökin voi pitää itseään suurena hyväntekijänä ja järjestyksenpitäjänä. Ihmiset nyt vain ovat taitavia selittämään moraalittomuutensa pakoksi tai jopa hyveeksi.  [/quote] Arvasinkin ettet kykene selittämään. Harva jos kukaan pystyy, mutta silti paasaa seksin myymisen moraalittomuudesta. Naurettavaa. Sanoisin kyllä että sinun asenteesi huoraamista kohtaan on moraaliton, koska tuomitset asian sokeasti näkemättä mitään sävyjä tai inhimillisyyttä. Ihmiset myyvät paljon hyvinvointipalveluja hieronnasta manikyyriin, miksi seksuaalisuuden liittyminen asiaan tekee siitä välittömästi pahan?

[/quote]

Väistit kokonaan sinulle esitetyn kysymyksen siitä miten toimisit, jos tyttäresi olisi huora. Kertoisitko ammatistaan työkavereillesi, naapureillesi, vanhemmillesi ja muulle suvullesi? Naureskelun sijaan voisit miettiä vastausta. Voisit samalla oppia itsestäsi jotain arvokasta.

[/quote]

Jos tyttärestäni tulisi huora, niin olisin todella surullinen, enkä tietenkään siitä mielellään kertoisi. Mutta en minä siltikään ap:n valintoja tuomitse, koska se on hänen elämänsä. Enkä pidä häntä syypäänä tuohon tapahtumaan. Mies oli tekemässä kaksi rikosta, ostamassa seksiä ja raiskasi. Teko jäi toiseen noista. Miksi naista syytetään miehen teosta?

[/quote]

Et tuomitse ap:n valintoja, koska et välitä hänestä yhtä paljoa kuin välität tyttärestäsi. Vai oletko myös todella surullinen ap:n elämäntapavalinnasta? Ap:tä ei syytetä seksin ostamisesta alaikäiseltä eikä itsensä raiskaamisesta, joten turha selittää että nainen on syytettynä miehen teoista. Ainoa asia mitä olen todennut, että ap itse valinnoillaan vaikutti siihen että tuli raiskatuksi. Jos hän olisi säilyttänyt moraalinsa, hän ei olisi kaupannut itseään tulevalle raiskaajalleen eikä hakeutunut hänen seuraansa. Aika sokea pitää olla, ettei näe ap:n omaa osuutta tapahtumaketjun syntymisessä.

[/quote]

Olen surullinen kenen tahansa valinnasta joutua myymään itseään. Olosuhteiden elämässä ei pitäisi ikinä olla niin huonosti, että luopuu vapaahtoisesti hyvästä olostaan itsensä kanssa. Itsensä myyminen ei varmasti mieltä ylennä, eikä mikään raha mielestäni ole tarpeeksi jos ajattelee sitä henkistä lastia mikä tuosta mahdollisesti seuraa. Jotkut varmasti pystyy siihen kevyin mielin, mutta suurin osa ei. En tiedä miten painavat syyt ap:llä on ollut ryhtyä tuollaiseen, eikä minun ole hyvä niitä arvioidakkaan. Mutta kuitenkin, kyllä oikeasti olen surullinen. Ja varsinkin kun siinä on käynyt noin ikävästi kuin hänelle kävi. 

Minusta sinä katsot asiaa väärältä kantilta. Katsot sitä siten, että mies saa raiskata naisen, jos nainen on alentanut moraaliaan huoran tasolle. Siltä tuo nimittäin kuulostaa. Minä taas katson asiaa siten, että missään olosuhteissa naista ei saa raiskata. Ei vaikka nainen olisi alasti makaamassa haarat levällään jossain sammuneena. Herrasmies peittelee naisen, huolehtii hänet turvaan. Sitten ääripäässä on eläimen lailla toimivat miehet, jotka käyttävät naista hyväkseen. Ap:n tapauksessa mies on törkeästi käyttänyt hyväkseen naisen hädänalaista ja haavoittuvaa asemaa. Miehen moraalia tässä pitäisi arvioida. Miten noin huonosti voikaan ihminen tehdä toiselle? 

Vierailija
29/111 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:26"]

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 11:31"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 23:59"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 23:16"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 22:42"]

[/quote]

[/quote]

Ei nyt ainakaan ihan sama karma osu, kun en itseäni myy rahasta. Muutenkin yritän olla niin rehellinen kuin suinkin. Jos siitä joskus lipsun, niin en kyllä sellaiseen tilanteeseen että olen tapaamassa tyrmäystipparaiskaajaa.

[/quote]

Mutta virheitä ja erehdyksiä sinäkin teet. Esim kun olet epäempaattinen ja melkein vahingoniloinen, kun toinen on kohdannut onnettoman tapahtuman. Saisit saada yhtä kylmän kohtalon, vaikka et itseäsi myydessä, mutta omassa kapeassa maailmassasi jotenkin muuten.

[/quote]

Toki teen virheitä, mutta en kyllä näe syytä miksi olisin empaattinen sellaiselle henkilölle, joka kärsii siitä mihin joutui toimiessaan moraalisesti väärin. 

Mielestäni on samasta kyse kuin, jos minä murtautuisin naapurini kotiin yöllä. Se mitä tekisin olisi moraalisesti väärin, enkä saisi sellaista tehdä. Jos naapurini sattuisikin olemaan kotona ja tempaisisi minua pesäpallomailalla päähän, kun kömmin ovesta omin luvin, niin toki voi sanoa että on naapurini tekee väärin turvautuessaan väkivaltaan ja hänen olisi sen sijaan pitänyt vaan soittaa poliisi. En kuitenkaan ymmärrä miksi minun tulisi haljenneen kalloni vuoksi saada sympatiaa osakseni, koska jos olisin pitänyt moraalistani huolen, en olisi koskaan joutunut kyseiseen tilanteeseen.

[/quote]

Esimerkkisi ontuu. Mitä pahaa ap oli miehelle tekemässä? Kyse oli kahden kaupasta, jossa pitäisi toimia sopimusten mukaan. Sinun esimerkissä olisit ryöstämässä naapuria. Siinä periaatteessa saisikin omaisuuttaan puolustaa, vaikka tuomionhan siitä suomessa saisi. Ap ei ollut ryöstämässä miestä. 

Karma ei tarkoita mitään moraaliasioita, vaan sitä, että toimit oikeudellisesti itseäsi, muita ja maailmaa kohtaan ja jos toimit väärin, niin jossain elämässäsi saat saman takaisin. Jos ap:n ajatus itseään kohtaan sallii itsensä myymisen, niin siinä ei tehdä mitään väärää kellekkään, eikä se siten ole karmaa, että hän joutuu raiskatuksi. Karmaa olisi se, että raiskaaja joutuu raiskauksen kohteeksi itse. 

[/quote]

Karmaa on myös se, että ap joutui moraalittoman toiminnan kohteeksi toimiessaan itse moraalittomasti. Pakko sinun on se itsekin nähdä.

En yrittänytkään vertauksellani käsitellä kysymystä kuka teki kenellekin väärin. Vertaukseni käsitteli vain ja ainoastaan toiminnan moraalisuutta ja siinä se toimii juuri oikein. Jos ap. olisi pitänyt moraalistaan kiinni, ei ap olisi tuohon tilanteeseen joutunut. Mahdotonta tuota on olla huomaamatta. Palstalaiset vain voivottelevassa yliempaattisuudessaan raivoavat minulle, kun osoitan ilmiselvän tosiseikan.

Ap:n oma empaattisuus on vajavaista siinä että hän ei ole yli vuoteen tehnyt mitään suojellakseen toisia naisia samalta tyypiltä. Ap:n kertomuksesta on selvää, että tyyppi suunnitteli tekonsa prepaidiä ja tyrmäystippojen kuljettamista myöten. Tuskinpa oli ensimmäistä kertaa liikkeellä ja tuskinpa viimeistäkään. Ap on vetkutellut yli vuoden omassa ahdistuksessaan, eikä ole tehnyt elettäkään auttaakseen muita, jotka voivat joutua saman henkilön uhriksi. 

[/quote]

Sori vaan mutta sä et ymmärrä karmasta mitään. Karma ei tarkoita, että universimu kostaisi, vaan sitä, että kohtaa tekojensa seuraukset, ehkä vielä seuraavassakin elämässä. Se ei tarkoita, että kun a tekee teon b:n että a:lle joku tekisi myös teon b:n vaan että a näkee mitä teko b aiheuttaa ja joutuu kasvotusten seurausten kanssa. Ap:n kohdalla siis hänen yrityksensä myydä seksiä ei aiheuta sellaista karmaa että hänen raiskataan. Jokainen teko toki aiheuttaa karmaa, mutta kyse on teon kohtaamisesta ja sen muutoksesta unversumiin.

[/quote]

Ap teki väärän moraalisen valinnan ryhtyessään prostiuoiduksi. Valintaansa toimeenpannessaan ap. asetti itsensä yhteyteen henkilön kanssa, joka suunnitteli hänen raiskaamistaan. Ap:n asiakkaakseen luulema raiskasi hänet. Ap on raiskauksen uhri.

Tuo ketju olisi katkennut alkuunsa, jos ap ei olisi tehnyt väärää moraalista valintaa. Se ei tarkoita, että ap on syyllinen rikokseen, mutta se tarkoittaa sitä että ap voi valinnoillaan vaikuttaa elämäänsä. Nyt hän teki väärän valinnan. Ehkä hän tajuaisi sen, jos kaikki eivät olisi hokemassa hänelle ettei hän tehnyt mitään väärää. Empaattinen tuki väärässä paikassa voi olla haitallista.

[/quote]

Kyse ei silti edelleenkään ole karman vaikutuksesta. Karma ei toimi noin kun kuvailit.

Vierailija
30/111 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 21:34"]Ihan normaalia suomitytön toimintaa viikonloppuisin sillä erotuksella että antaa aina tarkoituksella ilmaiseksi.
[/quote]

Kyllä me suomitytöt voidaan myös lopettaa seksin harrastaminen. Kattoo mitä sit käy.

Vierailija
31/111 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Vierailija
32/111 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prepaiditkin voi jäljittää jos käyttää aina samaa puhelinta, ainakin hyvällä tuurilla. Jos on joskus käyttänyt siinä jotain omaa liittymää tai liikkuu tietyllä alueella. 

Vierailija
33/111 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Vierailija
34/111 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna tekisin rikosilmoituksen. Voithan esim auttaa muissa tapauksissa, joissa tuo setämies on ollut osallisena.

Voimia paljon.

Vierailija
35/111 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksin voisi jättää avioliittoon.

Vierailija
36/111 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 21:32"]Saatana että pisti vihaksi. Toivottavasti joku helvetin iso hivinen neekeri metrilenkillään nai kuivana kakkoseen tuota äijää ja laittaa samanlaisen viestin sen ottaan kii
[/quote]

Mieluumminkin joku verinen hirvi raiskaamaan tuo mies, niinkuin itse luin viestistäsi vahingossa... Kenenkään ihmisen ei pitäisi enää päästä tuon raiskaajan lähelle.
Vitsi vitsinään..
AP, toivottavasti pääset terapiaan ja tulevaisuus alkaa näyttää valoisammalta.

Vierailija
37/111 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 22:47"]

[/quote]

Mitä jos ihmiset tuomitaankin sillä mitalla, millä ovat itse tuominneet? Sinäkin saat paskaa kokeneena sitten kuulla, kikkeliskokkelis mitäsläksit vittuilua.

[/quote]

En minä mitään tuomioita kenellekään anna. Totean vain aivan faktisen syy- ja seuraussuhteen. Sinä ilmeisesti et olisi halunnut kenenkään sitä toteavan,

Vierailija
38/111 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 22:41"]Prepaiditkin voi jäljittää jos käyttää aina samaa puhelinta, ainakin hyvällä tuurilla. Jos on joskus käyttänyt siinä jotain omaa liittymää tai liikkuu tietyllä alueella. 
[/quote]

Kämpin valvontakameroista voisi myös näkyä jotain ja voi olla että tuo mies on heidän vakio-asiakas kenet he saattaisivat tunnistaa.

Vierailija
39/111 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

voimia. se ei ollut sinun vikasi.

Vierailija
40/111 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitappa vähän tuntomerkkejä niin pistän viestin kiertämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi