Miten pääsen tällaisesta raiskauksesta yli? :'(
Myin itseäni aivan äärimmäisessä rahapulassa. Olin tosi tosi naiivi ja huonostihan siinä kävi. Minä idiootti viestin jopa OMASTA puhelimestani "asiakkaalle". Näimme Kämpissä, join kaksi viinilasia tämän henkilön kanssa ja sen jälkeen black out siihen asti, että jotenkin tokenin istumassa Kampissa kaukobussien lähtölaiturilla lattialla aivan tööt. Olin aivan hirveässä kunnossa, en pysynyt kunnolla pystyssäkään. Minua auttoivat - luojan kiitos - nuoremmat miehet. Eräs heistä pyysi yhtä muuta ottamaan minut mukaansa nukkumaan kotiinsa. Ja sainkin nukkua, rauhassa ja muutenkin. Ikuisesti tälle henkilölle kiitollinen.
Seuraavana päivänä luonnollisesti tämän ilmeisesti minut huumanneen ja raiskanneen miehen prepaid poissa käytöstä. Viestinkin laittoi, ihan vaan, että parempi onni ensi kerralla.
Elämä mennyt tässä eteenpäin ja tästä jo aikaa jonkin verran, mutta olo on vieläkin kauhea ja ahdistunut. Miten ihmeessä pääsen asiasta yli? En muista mitään ja tuo ikäloppu täysin härskin avoimesti raiskannut minut mitä ilmeisemmin Kämpin vessassa tms. Inhottaa, kun joka päivä tämä asia hävettää. :(
Kommentit (111)
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 23:29"]
41, melko surkea veto verrata ryöstöyritystä ja seksityötä toisiinsa. Seksin myyminen ei edes ole rikos. Mutta toki voit paistatella ontuvan moraalisi loistossa jos siitä tulee sinulle parempi olo. Tekstistäsi vain paistaa läpi vahingonilo ja pahansuopuus, mitkä lienevät "moraalisi" ylläpitävät voimat. Ap, tuli todella huono olo puolestasi, en voi edes kuvitella miltä sinusta tuntuu. Vertaistukea ja terapiaa, ja vinkkaa Kämppiin nimettömänä miehen tuntomerkit ja ajankohta. Kävikö hän siis ostamassa juomat? Maksutapahtuma on jäänyt muistiin? Vaikuttaa kylläkin niin ammattipaskiaiselta että on varmasti käteisellä pelannut.
[/quote]
Vertauksen kohteena on toiminta moraalin näkökulmasta, en verrannut niitä laillisuuden osalta enkä ole ap:tä laillisuuden osalta edes tuominnut, kuten viesteistäni huomaat.
Sekä itsensä myyminen että murtautuminen toisen kotiin ovat moraalitonta toimintaa. En jaksa voivotella henkilöä, joka vahingoittuu oman moraalittomuutensa seurauksena. Ap:n ei olisi käynyt kuinkaan, jos olisi pitänyt moraalistaan kiinni. Minun kalloni ei olisi haljennut, jos minä olisin toiminut samoin. Kauhean vaikeaa on näemmä ihmisillä hyväksyä, että ap on osasyyllinen siihen mitä hänelle tapahtui.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 23:16"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 22:42"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 22:34"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 22:28"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 22:21"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 22:15"]
Tuota se teettää, kun moraalistaan lipsuu. Karma on ikävä juttu.
[/quote]
Toivottavasti sama karma osuu myös sinulle.
[/quote]
Ei nyt ainakaan ihan sama karma osu, kun en itseäni myy rahasta. Muutenkin yritän olla niin rehellinen kuin suinkin. Jos siitä joskus lipsun, niin en kyllä sellaiseen tilanteeseen että olen tapaamassa tyrmäystipparaiskaajaa.
[/quote]
Mutta virheitä ja erehdyksiä sinäkin teet. Esim kun olet epäempaattinen ja melkein vahingoniloinen, kun toinen on kohdannut onnettoman tapahtuman. Saisit saada yhtä kylmän kohtalon, vaikka et itseäsi myydessä, mutta omassa kapeassa maailmassasi jotenkin muuten.
[/quote]
Toki teen virheitä, mutta en kyllä näe syytä miksi olisin empaattinen sellaiselle henkilölle, joka kärsii siitä mihin joutui toimiessaan moraalisesti väärin.
Mielestäni on samasta kyse kuin, jos minä murtautuisin naapurini kotiin yöllä. Se mitä tekisin olisi moraalisesti väärin, enkä saisi sellaista tehdä. Jos naapurini sattuisikin olemaan kotona ja tempaisisi minua pesäpallomailalla päähän, kun kömmin ovesta omin luvin, niin toki voi sanoa että on naapurini tekee väärin turvautuessaan väkivaltaan ja hänen olisi sen sijaan pitänyt vaan soittaa poliisi. En kuitenkaan ymmärrä miksi minun tulisi haljenneen kalloni vuoksi saada sympatiaa osakseni, koska jos olisin pitänyt moraalistani huolen, en olisi koskaan joutunut kyseiseen tilanteeseen.
[/quote]
Esimerkkisi ontuu. Mitä pahaa ap oli miehelle tekemässä? Kyse oli kahden kaupasta, jossa pitäisi toimia sopimusten mukaan. Sinun esimerkissä olisit ryöstämässä naapuria. Siinä periaatteessa saisikin omaisuuttaan puolustaa, vaikka tuomionhan siitä suomessa saisi. Ap ei ollut ryöstämässä miestä.
Karma ei tarkoita mitään moraaliasioita, vaan sitä, että toimit oikeudellisesti itseäsi, muita ja maailmaa kohtaan ja jos toimit väärin, niin jossain elämässäsi saat saman takaisin. Jos ap:n ajatus itseään kohtaan sallii itsensä myymisen, niin siinä ei tehdä mitään väärää kellekkään, eikä se siten ole karmaa, että hän joutuu raiskatuksi. Karmaa olisi se, että raiskaaja joutuu raiskauksen kohteeksi itse.
[/quote]
Karmaa on myös se, että ap joutui moraalittoman toiminnan kohteeksi toimiessaan itse moraalittomasti. Pakko sinun on se itsekin nähdä.
En yrittänytkään vertauksellani käsitellä kysymystä kuka teki kenellekin väärin. Vertaukseni käsitteli vain ja ainoastaan toiminnan moraalisuutta ja siinä se toimii juuri oikein. Jos ap. olisi pitänyt moraalistaan kiinni, ei ap olisi tuohon tilanteeseen joutunut. Mahdotonta tuota on olla huomaamatta. Palstalaiset vain voivottelevassa yliempaattisuudessaan raivoavat minulle, kun osoitan ilmiselvän tosiseikan.
Ap:n oma empaattisuus on vajavaista siinä että hän ei ole yli vuoteen tehnyt mitään suojellakseen toisia naisia samalta tyypiltä. Ap:n kertomuksesta on selvää, että tyyppi suunnitteli tekonsa prepaidiä ja tyrmäystippojen kuljettamista myöten. Tuskinpa oli ensimmäistä kertaa liikkeellä ja tuskinpa viimeistäkään. Ap on vetkutellut yli vuoden omassa ahdistuksessaan, eikä ole tehnyt elettäkään auttaakseen muita, jotka voivat joutua saman henkilön uhriksi.
Miten itsensä myyminen on moraalitonta? Selittäisitkö?
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 23:15"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 22:42"][quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 22:34"] [quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 22:28"] [quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 22:21"] [quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 22:15"] Tuota se teettää, kun moraalistaan lipsuu. Karma on ikävä juttu. [/quote] Toivottavasti sama karma osuu myös sinulle. [/quote] Ei nyt ainakaan ihan sama karma osu, kun en itseäni myy rahasta. Muutenkin yritän olla niin rehellinen kuin suinkin. Jos siitä joskus lipsun, niin en kyllä sellaiseen tilanteeseen että olen tapaamassa tyrmäystipparaiskaajaa. [/quote] Mutta virheitä ja erehdyksiä sinäkin teet. Esim kun olet epäempaattinen ja melkein vahingoniloinen, kun toinen on kohdannut onnettoman tapahtuman. Saisit saada yhtä kylmän kohtalon, vaikka et itseäsi myydessä, mutta omassa kapeassa maailmassasi jotenkin muuten. [/quote] Toki teen virheitä, mutta en kyllä näe syytä miksi olisin empaattinen sellaiselle henkilölle, joka kärsii siitä mihin joutui toimiessaan moraalisesti väärin. Mielestäni on samasta kyse kuin, jos minä murtautuisin naapurini kotiin yöllä. Se mitä tekisin olisi moraalisesti väärin, enkä saisi sellaista tehdä. Jos naapurini sattuisikin olemaan kotona ja tempaisisi minua pesäpallomailalla päähän, kun kömmin ovesta omin luvin, niin toki voi sanoa että on naapurini tekee väärin turvautuessaan väkivaltaan ja hänen olisi sen sijaan pitänyt vaan soittaa poliisi. En kuitenkaan ymmärrä miksi minun tulisi haljenneen kalloni vuoksi saada sympatiaa osakseni, koska jos olisin pitänyt moraalistani huolen, en olisi koskaan joutunut kyseiseen tilanteeseen. [/quote] Siinä kohtaa jos joku sun läheinen voi pahoin ja käyttäytyy esimerkiksi itsetuhoisesti ja joku tulee ja tappaa sen väkivaltaisesti, muista mitä sanoit. Hän toimi moraalisesti väärin ja ansaitsi sen? Hei haloo nyt jotain rajaa! Jos et voi sanoa mitään asiallista tai mistä olisi jotain hyötyä jollekin, älä sano mitään.
[/quote]
En viitsi hyödyttää jotakuta hyväilemällä hänen korviaan mukavilla silotelluilla valheilla. Mitä se ap:tä hyödyttää, että hän väistää oman moraalittoman toimintansa aiheuttaman osasyyllisyyden siihen mitä hänelle tapahtui? Ihmiset eivät opi mitään elleivät uskalla katsoa omaa toimintaansa rehellisesti ja avoimesti. Teette ap:lle hallaa, kun hyssytätte ettei ollut hänen vikansa ei sitten lainkaan, kun selvästi ap itse moraalittomuudellaan asetti itsensä tuollaiseen tilanteeseen. Ihminen, joka yrittäisi tehdä oikein ei möisi itseään, eikä edes olisi tuossa tilanteessa jossa ap raiskattiin. Lakatkaa hyysämästä ap:tä ja antakaa hänelle tilaa kasvaa vastuuseen teoistaan.
Ap, uskon että saisit mielenrauhan ja asian paremmin loppuunkäsiteltyä, jos sinun olisi mahdollista käsitellä kokemuksiasi ja siihen liittyvää häpeää terapeutin avulla. Myös rikosilmoituksen tekeminen voisi auttaa prosessissa. Ei ole sinun vastuullasi miettiä, onko valvontakameranauhoja tai puhelinverkkojen paikannustietoja olemassa, se on poliisin osa. Raiskausrikosten syyteoikeus vanhenee 10 vuodessa (törkeän 20:ssä), eli liian myöhäistä ei sen puolesta missään nimessä ole.
Tukinaiselta saat varmaan kaikessa tässä myös neuvoa, sinne kannattanee olla yhteydessä ensimmäisenä.
Kriisi- ja oikeusapupuhelimien lisäksi heillä on neuvontaa myös netin kautta
https://www.tukinainen.fi/
https://www.nettitukinainen.fi/
Hyvä kuulla, että olet saanut myös läheisiltäsi tukea, etkä ole jäänyt yksin. Voimia jatkoon, tässä sulle vielä sydän, kun en muutakaan osaa sanoa: <3. Toivottavasti kaikki menee parhaiten päin.
Öö, 7 viestiä poistettu. Vitun modehyysärit
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 23:53"]
41, melko surkea veto verrata ryöstöyritystä ja seksityötä toisiinsa. Seksin myyminen ei edes ole rikos. Mutta toki voit paistatella ontuvan moraalisi loistossa jos siitä tulee sinulle parempi olo. Tekstistäsi vain paistaa läpi vahingonilo ja pahansuopuus, mitkä lienevät "moraalisi" ylläpitävät voimat. Ap, tuli todella huono olo puolestasi, en voi edes kuvitella miltä sinusta tuntuu. Vertaistukea ja terapiaa, ja vinkkaa Kämppiin nimettömänä miehen tuntomerkit ja ajankohta. Kävikö hän siis ostamassa juomat? Maksutapahtuma on jäänyt muistiin? Vaikuttaa kylläkin niin ammattipaskiaiselta että on varmasti käteisellä pelannut.
[/quote]
Vertauksen kohteena on toiminta moraalin näkökulmasta, en verrannut niitä laillisuuden osalta enkä ole ap:tä laillisuuden osalta edes tuominnut, kuten viesteistäni huomaat.
Sekä itsensä myyminen että murtautuminen toisen kotiin ovat moraalitonta toimintaa. En jaksa voivotella henkilöä, joka vahingoittuu oman moraalittomuutensa seurauksena. Ap:n ei olisi käynyt kuinkaan, jos olisi pitänyt moraalistaan kiinni. Minun kalloni ei olisi haljennut, jos minä olisin toiminut samoin. Kauhean vaikeaa on näemmä ihmisillä hyväksyä, että ap on osasyyllinen siihen mitä hänelle tapahtui.
[/quote]
Moraali on jokaisella ihan omanlainen. On tietysti yleisesti hyväksyttyjä, mutta jokainen kuitenkin valitsee itse. Se, että ap:n moraalikäsitys on erilainen kuin sinun, ei tarkoita sitä, että kumpikaan olisi väärä, tai vastoin jotakin. Sinä et voi päättää tai tuomita sitä tietä, minkä mukaan toinen elää tai mitä karmaa hänen tulisi saada kohdalleen.
Ihmistä ei saa raiskata. Siinä satutetaan toista ja se on väärin. Ja vaikka ap olisikin antanut raiskaajalle sen kuvan, että näin saisi tehdä, niin se on silti väärin, eikä millään tavalla ap:n syy. Vain raiskaajan ja hänen sairaan maailmankuvansa vika.
Mä en nyt tajua, että missä vaiheessa se raiskaus tapahtui ja kuka sen nyt sitten teki.
Ihmeen hämärä tuo kertomus.
Oliko edes raiskausta, vaan uusi huora häpeilee jälkeenpäin?
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 00:02"]
[/quote]
Pitääkö tuota ihan oikeasti sinulle selittää? Että huoraaminen on moraalitonta? Ihan oikeasti?? Onko suomalaisilta noin perusteellisesti kadonnut käsitys moraalista, että joku tuota vakavissaan kysyy?
Sori, jos tuota tosellakin kysyt, niin meillä taitaa olla niin perusteellisen erilainen käsitys siitä mikä on moraalisesti hyväksyttävää, että epäilen etten pysty sinun kelpuuttamalla tavalla tuota selittämään. Sinun alkuasenteesi ja lähtökohtasi kysymyksessäsi on jo sellainen, että tuhlaisin vain aikaani.
Jotkut ihmiset ovat toki moraalittomia ja kiistävät sen. Mafiapäällikkökin voi pitää itseään suurena hyväntekijänä ja järjestyksenpitäjänä. Ihmiset nyt vain ovat taitavia selittämään moraalittomuutensa pakoksi tai jopa hyveeksi.
Tosi kamalia kommentteja täällä taas, huh huh. AP ei ole tehnyt mitään väärää.
Tiedätkö yhtään oliko tuo mies helsinkiläinen, suomalainen, oliko mitään erikoista ulkonäössä tai mainitsiko työpaikastaan tms? Saattoi toki valehdella kaiken, mutta ei sitä ikinä tiedä. Hän tuskin oli täysin syrjäytynyt köyhä sosiopaatti jos uskalsi tulla Kämpiin juomaan viiniä, julkiselle paikalle? Luultavasti häneltäkin löytyisi työkavereita tai tuttuja jotka tunnistaisivat hänet kuvasta. Jos pystyt, voit laittaa hänestä varoituksen vaikka sihteeriopiston foorumille.
Voimia ja kaikkea hyvää sinulle.
Tee rikosilmoitus ja hankkiudu terapiaan. Vain toimimalla pääset yli.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 00:02"]
[/quote]
Jos tyttäresi valitsee tuon ammatin, kerrotko siitä vanhemmillesi, muulle suvullesi, työkavereillesi ja naapureille, kun he kysyvät mitä tyttäresi työkseen tekee? Vai piilotteletko tyttäresi todellista ammattia ja keksit jotain ihan muuta vastaukseksi? Se mitä vastaat kertoo pidätkö prostituutiota moraalisena tai moraalittomana. Jokainen palstalainen voi miettiä tykönään vastausta samaan kysymykseen, sen sijaan että viisastelee moraalin subjektiivisuudella.
Voi helkatin provo,lopeta jo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 00:06"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 23:53"]
[/quote]
[/quote]
Moraali on jokaisella ihan omanlainen. On tietysti yleisesti hyväksyttyjä, mutta jokainen kuitenkin valitsee itse. Se, että ap:n moraalikäsitys on erilainen kuin sinun, ei tarkoita sitä, että kumpikaan olisi väärä, tai vastoin jotakin. Sinä et voi päättää tai tuomita sitä tietä, minkä mukaan toinen elää tai mitä karmaa hänen tulisi saada kohdalleen.
Ihmistä ei saa raiskata. Siinä satutetaan toista ja se on väärin. Ja vaikka ap olisikin antanut raiskaajalle sen kuvan, että näin saisi tehdä, niin se on silti väärin, eikä millään tavalla ap:n syy. Vain raiskaajan ja hänen sairaan maailmankuvansa vika.
[/quote]
Siinähän se ensimmäinen moraalinen relativisti ilmoittautui ketjuun kuin kutsusta. Jos tyttäresi olisi prostituoitu, kertoisitko ammatistaan työkavereillesi, naapureillesi, vanhemmillesi? Vai piilottelisitko tyttäresi ammattia? Miksi piilottelisit? Senkö takia, että tiedät suuren enemmistön pitävän sellaista ammattia moraalittomana? Mitä siinä tilanteessa on merkitystä sillä, että itse muka hyväksyt tyttäresi ammatin moraalisesti oikeaksi, kun peittelet totuutta koska tiedät olevasi mielipiteinesi poikkeus?
Kämpiin kytikselle valepuvussa, jos tunnistat miehen. Rikosilmoitus, niin Kämpissä ne pitää silmät auki, jos joltain naiselta menee tolkku vanhemman miehen seurassa. Voit laittaa jonkun kaverisi kertomaan Kämpiin asiasta ja antamaan äijän tuntomerkit.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 00:03"]
Öö, 7 viestiä poistettu. Vitun modehyysärit
[/quote]
Osa ketjuun kirjoittavista mieluummin hymisevät ap:lle kaikenlaista lohduttavaa, kuin että antaisivat ap:lle tilaa oppia vääristä ratkaisuistaan. He tavallaan kohtelevat ap:tä kuin pikkuvauvaa. Samaiset kirjoittajat eivät pidä siitä näkemyksestä, että ap:n oma moraalittomuus johti hänet sellaiseen tilanteeseen että hänet raiskattiin. Sitä ei saisi kai sanoa, koska se ahdistaa ap:tä ja on epäempaattista. Nyt he ovat vetäytyneet jo sille puolustuslinjalle, että moraali on subjektiivista ja siksi siitä ei voisi sanoa mitään.
Nuo tyypit ilmoittelevat asiattomiksi viestejä, joista eivät pidä ja modet sokkona poistavat niitä. Ei tässä sen kummempaa. Ap sentään käy tässä ketjussa melko taajaan, joten hän varmasti ehtii saada viestin perille, poistatuksista huolimatta.
Kämpin aula on yleensä hiljainen ja hissiä kytätään aika tarkkaan, luulisi että joku olisi huomannut jos AP olisi ollut aivan sekaisin siinä? :( Tietysti jos oli joku myöhäinen ilta niin saattoivat luulla häntä vain vähän liikaa juoneeksi tyttöystäväksi.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 00:03"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 23:15"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 22:42"][quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 22:34"] [quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 22:28"] [quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 22:21"] [quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 22:15"] Tuota se teettää, kun moraalistaan lipsuu. Karma on ikävä juttu. [/quote] Toivottavasti sama karma osuu myös sinulle. [/quote] Ei nyt ainakaan ihan sama karma osu, kun en itseäni myy rahasta. Muutenkin yritän olla niin rehellinen kuin suinkin. Jos siitä joskus lipsun, niin en kyllä sellaiseen tilanteeseen että olen tapaamassa tyrmäystipparaiskaajaa. [/quote] Mutta virheitä ja erehdyksiä sinäkin teet. Esim kun olet epäempaattinen ja melkein vahingoniloinen, kun toinen on kohdannut onnettoman tapahtuman. Saisit saada yhtä kylmän kohtalon, vaikka et itseäsi myydessä, mutta omassa kapeassa maailmassasi jotenkin muuten. [/quote] Toki teen virheitä, mutta en kyllä näe syytä miksi olisin empaattinen sellaiselle henkilölle, joka kärsii siitä mihin joutui toimiessaan moraalisesti väärin. Mielestäni on samasta kyse kuin, jos minä murtautuisin naapurini kotiin yöllä. Se mitä tekisin olisi moraalisesti väärin, enkä saisi sellaista tehdä. Jos naapurini sattuisikin olemaan kotona ja tempaisisi minua pesäpallomailalla päähän, kun kömmin ovesta omin luvin, niin toki voi sanoa että on naapurini tekee väärin turvautuessaan väkivaltaan ja hänen olisi sen sijaan pitänyt vaan soittaa poliisi. En kuitenkaan ymmärrä miksi minun tulisi haljenneen kalloni vuoksi saada sympatiaa osakseni, koska jos olisin pitänyt moraalistani huolen, en olisi koskaan joutunut kyseiseen tilanteeseen. [/quote] Siinä kohtaa jos joku sun läheinen voi pahoin ja käyttäytyy esimerkiksi itsetuhoisesti ja joku tulee ja tappaa sen väkivaltaisesti, muista mitä sanoit. Hän toimi moraalisesti väärin ja ansaitsi sen? Hei haloo nyt jotain rajaa! Jos et voi sanoa mitään asiallista tai mistä olisi jotain hyötyä jollekin, älä sano mitään.
[/quote]
En viitsi hyödyttää jotakuta hyväilemällä hänen korviaan mukavilla silotelluilla valheilla. Mitä se ap:tä hyödyttää, että hän väistää oman moraalittoman toimintansa aiheuttaman osasyyllisyyden siihen mitä hänelle tapahtui? Ihmiset eivät opi mitään elleivät uskalla katsoa omaa toimintaansa rehellisesti ja avoimesti. Teette ap:lle hallaa, kun hyssytätte ettei ollut hänen vikansa ei sitten lainkaan, kun selvästi ap itse moraalittomuudellaan asetti itsensä tuollaiseen tilanteeseen. Ihminen, joka yrittäisi tehdä oikein ei möisi itseään, eikä edes olisi tuossa tilanteessa jossa ap raiskattiin. Lakatkaa hyysämästä ap:tä ja antakaa hänelle tilaa kasvaa vastuuseen teoistaan.
[/quote]
Lakkaa sinä nyt olemasta urpo. Itsensä myyminen ei ole edes rikollista ja jos henkilön oma pää kestää, niin eiköhän ne moraalikysymykset ole asian tiimoilta käsitelty. Sinä et varmaan myisi, etkä ostaisi, mutta sinun moraali ei ole ainoa OIKEA.
Tässä ei ole hyysäyksestä kyse, vaan siitä, että raiskatuksi joutuminen ei koskaan ole uhrin syy. Ei vaikka kulkisi minihameessa, tai liian myöhään ulkona, tai väärässä seurassa. Ihmistä ei saa raiskata! Mikä siinä on niin helvetin vaikea ymmärtää? Saako auton ottaa, jos se lojuu parkkiksella ovet auki ja avain paikallaan? Saako vaatteita varastaa kaupasta, jos kukaan ei näe?
Oi miksi poikia ei kasvateta kunniottamaan naista ja toisen omaa koskemattomuutta? Jos ihan pienestä pitäen oppisivat, että tilaisuus ei saa tehdä sinusta varasta ja jos tekee, niin olet huono ihminen. Nyt tuntuu käsitys olevan vain se, että jos annat toiselle tilaisuuden ryhtyä varkaaksi, niin olet huono ihminen.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 00:08"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 00:02"]
[/quote]
Pitääkö tuota ihan oikeasti sinulle selittää? Että huoraaminen on moraalitonta? Ihan oikeasti?? Onko suomalaisilta noin perusteellisesti kadonnut käsitys moraalista, että joku tuota vakavissaan kysyy?
Sori, jos tuota tosellakin kysyt, niin meillä taitaa olla niin perusteellisen erilainen käsitys siitä mikä on moraalisesti hyväksyttävää, että epäilen etten pysty sinun kelpuuttamalla tavalla tuota selittämään. Sinun alkuasenteesi ja lähtökohtasi kysymyksessäsi on jo sellainen, että tuhlaisin vain aikaani.
Jotkut ihmiset ovat toki moraalittomia ja kiistävät sen. Mafiapäällikkökin voi pitää itseään suurena hyväntekijänä ja järjestyksenpitäjänä. Ihmiset nyt vain ovat taitavia selittämään moraalittomuutensa pakoksi tai jopa hyveeksi.
[/quote]
Arvasinkin ettet kykene selittämään. Harva jos kukaan pystyy, mutta silti paasaa seksin myymisen moraalittomuudesta. Naurettavaa.
Sanoisin kyllä että sinun asenteesi huoraamista kohtaan on moraaliton, koska tuomitset asian sokeasti näkemättä mitään sävyjä tai inhimillisyyttä. Ihmiset myyvät paljon hyvinvointipalveluja hieronnasta manikyyriin, miksi seksuaalisuuden liittyminen asiaan tekee siitä välittömästi pahan?
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 23:39"]
Eikö tuo ole paremminkin näpistys. Kundi sai, mitä oli sovittukin, mutta maksu unohtui. Jos olisi huntti sullottu takataskuun, niin ei olisi tyttö täällä itkemässä.
[/quote]
Ja paskat. Eiköhän tuossa ole pahaa se, että ei tiedä mitä on tapahtunut, on ollut tiedottomana ja otettu tavalla, jota ei pysty ikinä saamaan tietoonsa. Oksettavaa. Mikään satanen ei sellaista korvaa. Ei se, että on seksiaikeissa tarkoita automaattisesti sitä, että sitä sitten saa. Eihän parisuhteessakaan saa raiskata. Jos ollaan ensin viinit nauttimassa, niin sivistyneet ihmiset voi vaikka lopettaa tapaamisen siihen. Vain järjeltään vajaat luulevat, että itseään kauppaavan saa raiskata.