Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pettäminen parisuhteessa- mitä mieltä tilanteestani? kokemuksia, oletteko antaneet anteeksi vai eronneet?

Vierailija
18.12.2021 |

Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä 4 vuotta ja asumme yhdessä. Emme ole naimisissa kuitenkaan. Meillä on ollut parisuhteessa vaikea syksy. Molemmat olemme tehneet todella paljon (yli)töitä ja olleet väsyneitä ja kinaa on syntynyt kotona. Lisäksi meillä on ollut yksi isompi erimielisyys mistä on tullut riitaa syksyn aikana, en tunnistamisen takia kerro syytä tässä eikä sillä ole oikeastaan edes väliäkään. Olemme kuitenkin läpi syksyn yhdessä puhuneet, että tämä on nyt tälläienn vaihe ja ensi vuoden puolella helpottaa. Eli molemmilla on ollut yhteisymmärrys että nyt on vaikeampaa mutta tulevaisuudessa näkyy valoa. Tai näin luulin.

Nyt kuitenkin sitten mies tunnusti pettäneensä minua pikkujouluissa. Juominen on miehelle ongelma, hän ei juo sentään kovin usein mutta aina kun on joku illanvietto, niin hän on aivan turpa täynnä. Tietääkseni tämä on kuitenkin ensimmäinen kerta kun on pettänyt. Pettäminen oli suutelua ja halailua hänen kertomansa mukaan.

Mies on hirveän katuvan oloinen ja on itkenyt monta kertaa paljastettuaan tämän asian minulle. Hän vannoo nyt että ei enää ikinä tee mitään vastaavaa ja että ei tiedä mikä häneen meni pikkujoulyissa. Jotenkin tämä meidän riitaisa syksy kuulemma sai hänet ahdistumaan ja tekemään tyhmiä.

Mitä tästä ajattelette? Olen järkyttynyt, koska on olen aina luottanut mieheen. Meillä on paljon hyvää yhdessä ja ollaan suunniteltu tulevaa ja lasten yrittämistä. Tämän jälkeen tunnen menettäneeni luottamukseni mieheen. Mietin koko ajan, että jos tälläisten riitojen seurauksena hän sortuu pettämään niin mitäs vaikka lapsiarjessa joka on varmasti paljon rankempaakin?

Ero surettaa ja ahdistaa mutta toissaalta suhteen jatkaminenkin ahdistaa. Jos eromme niin pärjään ihan yhtä hyvin yksinkin, minulla on vakaat tulot ym. Olen kuitenkin 31v. joten ahdistaa myös tämä ajankulu, mitä jos en ehdi enää tavata ketään hyvää miestä ennen kuin olen liian vanha saamaan lapsia? Äh, ajatukset ihan solmussa...

Tämä oli nyt tälläinen pitkä purkaus, en tiedä jaksaako tuota kukaan lukea. Mutta kiitos jos luet ja sanot mielipiteeesi. Minua kiinnostaisi myös omat kokemukset samassa tilanteessa olleilta.

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avainasemassa on luottamus, jos se on palautettavissa niin liitolla on tulevaisuus. Jos ei suhde ei ole pelastettavissa vaikka jatkaisittekin yhdessä.

Vierailija
2/111 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole antanut anteeksi yhdenkään naisen pettämistä. Ero tulee välittömästi ensi pettämällä ja minua on tähän mennessä petetty jokaisessa suhteessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta halailu ja pussailukaan ei ole vielä pettämistä, sitähän tehdään ystävien keskenkin. Jokainen tietysti itse määrittelee missä raja menee.

Jos tunnet, että luottamus ei voi enää koskaan palautua, ero taitaa olla ainoa vaihtoehto.

Vierailija
4/111 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta halailu ja pussailukaan ei ole vielä pettämistä, sitähän tehdään ystävien keskenkin. Jokainen tietysti itse määrittelee missä raja menee.

Jos tunnet, että luottamus ei voi enää koskaan palautua, ero taitaa olla ainoa vaihtoehto.

Hyväksytkö myös sen että mies halailee ja pussailee muita naisia?

Vierailija
5/111 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin anteeksi, mutta ainoa oikea seuraava askel on mennä pariterapiaan tai tehdä jotain vastaavia toimenpiteitä tai muuten suhteella ei ole tulevaisuutta.

Jos mies olisi "oikeasti" halunnut pettää ja olisi ns pettäjä, olisi hän tehnyt paljon muutakin kuin suudellut ja halaillut. Jos haluaisi erota, olisi pannut ja kertonut sinulle. Enemmän tuntuu oireilulta hankalaan tilanteeseen ja onnettomuuteen.

Vierailija
6/111 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole antanut anteeksi yhdenkään naisen pettämistä. Ero tulee välittömästi ensi pettämällä ja minua on tähän mennessä petetty jokaisessa suhteessa

Lyhyen viestisi perusteella voin tunnustaa, että itsekin ajautuisin pettämään kanssasi, vaikka kuinka komea olisit.

Vierailija
7/111 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella outoa lukea jotain näitä kommentteja. Suutelu ja halailu ei ole pettämistä? Ihan normimeinikiä vaikka jossain työpaikan pikkujouluissa, kun kaikilla puolisot odottaa kotona? Mitä helv.... Kyllä on moraali rapistunut...

Vierailija
8/111 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväksytkö myös sen että mies halailee ja pussailee muita naisia?

Aika monet sen hyväksyy. Hyväksyn.

-eri

Vierailija
9/111 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ainakin lähes varmaa, että hyvin ehdit kyllä löytämään uuden suhteen ja saada myös lapsia, jos nyt olet vasta 31v. Sen takia ei ainakaan kannata jäädä suhteeseen.

Olisihan sitä pahemminkin voinut silti käydä, mies kuitenkin tunnusti ja on katuvainen. Älä nyt tee mitään hätiköityä päätöstä, mieti ja katsele hetken miten asiat lähtevät etenemään. Ei ole kiire minnekään.

Vierailija
10/111 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan ihminen ole täydellinen.

Joudumme miettimään haluammeko yleensä parisuhdetta?

No useimmat haluavat ja se tietää välillä kompromisseja ja anteeksi antamista.

Johonkin on tietysti vedettävä raja, mutta kuvaillussa tapauksessa näen itse normaalit edellytykset parisuhteelle. Aika sitten näyttää. En nyt jaksa googlettaa prosentteja mutta olisko aika lähellä Nykäsen prosenttilaskua...

Vierailija
11/111 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepähän valitset: Loppuelämän paheneva vitutus tai uusi elämä.

Vierailija
12/111 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siinä mitään jää kun luottamus on mennyt.

Vierailija
13/111 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät onko halailu ja pussailu koko totuus? Ja entä jos mies on pettänyt aiemminkin? Nyt iski katumus kaikesta tai pelko siitä, että joku muu kertoo asiasta sulle...

Vierailija
14/111 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella outoa lukea jotain näitä kommentteja. Suutelu ja halailu ei ole pettämistä? Ihan normimeinikiä vaikka jossain työpaikan pikkujouluissa, kun kaikilla puolisot odottaa kotona? Mitä helv.... Kyllä on moraali rapistunut...

Kännissä oleva mies halailee työkaveria ja puoliso kotona toteaa, että tuo on pettämistä, nyt erotaan.

Just noin kannattaa tehdä, jos haluaa elämästään vaikeaa. Ap:n kannattaa ryhtyä etsimään omaa asuntoa ja kuitteja siitä, kuka omistaa mitäkin, koska kenenkään ei kannata jatkaa sellaisen miehen kanssa, joka halaa muita!

Vierailija
15/111 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johonkin on tietysti vedettävä raja, mutta kuvaillussa tapauksessa näen itse normaalit edellytykset parisuhteelle. Aika sitten näyttää. En nyt jaksa googlettaa prosentteja mutta olisko aika lähellä Nykäsen prosenttilaskua...

Niin että jos haluaa parisuhteen niin on oltava valmis antamaan anteeksi se että kumppani suutelee ja halailee illanvietoissa muita? Olen eri mieltä. Minusta uskollisuus ei ole liikaa vaadittu parisuhteessa. Jos on itse uskollinen, saa edellyttää samaa myös puolisolta. Olen itse ollut yhdessä mieheni kanssa 17 vuotta enkä ole ikinä pettänyt millään tasolla, enkä ikinä tule pettämään. Samaa odotan mieheltäni. Suutelu ja halailu muiden naisten kanssa ei olisi minulle ok eikä sellaisen todellakaan tarvitse olla ok. Tuollaiset taitavat olla sellaisten ihmisten puheita, jotka eivät ole itse kyenneet olemaan uskollisia ja nyt vähättelevät pettämistä.

Vierailija
16/111 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhyen viestisi perusteella voin tunnustaa, että itsekin ajautuisin pettämään kanssasi, vaikka kuinka komea olisit.

Todella moni nainen on yrittänyt saada minua pettämään tuloksetta. Itse arvostan ja kunnioitan kumppania niin paljon että en halua/suostu/pysty pettämään. En kehtaisi vaatia muilta luottamusta jos minuun ei pystyisi luottamaan

Vierailija
17/111 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pussailu ja suutelu on eri asioita. Pussannut olen näin heterona naistakin, mutta tottakai jokaisella on omat rajat. Pussata voi vaikka tervehtiessä esim venäjällä (lähinnä miehet keskenään) Hyväksyisin mieheni tekevän niin pikkujouluissa ja halasin sekä tanssin muiden miesten ja naisten kanssa omissani. Suutelu sen sijaan menisi jo pettämisen puolelle, mutta sen voisin antaa anteeksi.

Vierailija
18/111 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät onko halailu ja pussailu koko totuus? Ja entä jos mies on pettänyt aiemminkin? Nyt iski katumus kaikesta tai pelko siitä, että joku muu kertoo asiasta sulle...

Luottamus, joko sitä on tai sitten sitä ei ole.

Vierailija
19/111 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella moni nainen on yrittänyt saada minua pettämään tuloksetta. Itse arvostan ja kunnioitan kumppania niin paljon että en halua/suostu/pysty pettämään. En kehtaisi vaatia muilta luottamusta jos minuun ei pystyisi luottamaan

Olisiko halaus/pusu vaikka poskelle mielestäsi pettämistä. Jos siinä siis ei olisi romanttisia tunteita pelissä?

Vierailija
20/111 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että jos haluaa parisuhteen niin on oltava valmis antamaan anteeksi se että kumppani suutelee ja halailee illanvietoissa muita? Olen eri mieltä. Minusta uskollisuus ei ole liikaa vaadittu parisuhteessa. Jos on itse uskollinen, saa edellyttää samaa myös puolisolta. Olen itse ollut yhdessä mieheni kanssa 17 vuotta enkä ole ikinä pettänyt millään tasolla, enkä ikinä tule pettämään. Samaa odotan mieheltäni. Suutelu ja halailu muiden naisten kanssa ei olisi minulle ok eikä sellaisen todellakaan tarvitse olla ok. Tuollaiset taitavat olla sellaisten ihmisten puheita, jotka eivät ole itse kyenneet olemaan uskollisia ja nyt vähättelevät pettämistä.

Pakkohan ei ole mitään antaa anteeksi. Silloin vain mielestäni sitä suhdetta ei kannata jatkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä