Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joulusi erilainen rokotuksien takia?

Vierailija
18.12.2021 |

Meillä valitettavasti kaikki eivät pääse samaan joulupöytään, jos ei ole rokotettu. :( Toki riskiryhmäläsiä löytyykin, mutta on surullista, kun tulee kahtiajako.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on rokotukset, mutta 70- vuotiaalla vanhemmallani kolmannen rokotuksen aika on vasta joulun jälkeen. Koska teen lähityötä ja olen kaikki työvuorot lähikontaktissa maskittomien ja osin rokottamattomien kanssa, on riski liian iso juhlia joulua yhdessä. En halua uutta vuotta aloittaa hautajaisilla.

Vierailija
2/19 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni on yli 70-kymppinen, mutta vierailen hänellä usein. Hänellä ei ole kolmatta rokotusta tietääkseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, voi, kyllä on elämä vaikeeta, kun samaan ruokapöytään edes ei pääse. Hysteria, kauhu, pelko, ahdistus ja panikointi on siis uponnut kuin täi tervaan. Säälin.

Meillä on onneksi kaikki jotka samaan pöytään kuuluvat tänäkin vuonna sen saman pöydän ääressä, vauvasta vaariin. Osa on ottanut piikit osa ei, mutta se ei ole oleellisista, vaan se, että saamme olla yhdessä, kertoa rakastavamme toisiamme, nauttia joulun pyhistä yhdessä, ilman paniikkia, tietäen, että mikä joulu (tai mikä muukin päivä) tahansa voi olla kenen meistä tahansa viimeinen. Olemme pysyneet hysterian yläpuolella, emmekä ole siihen langenneet. Jokainen joka joulupöytään tänä vuonna saapuu, saapuu omasta tahdostaan. Tiivis perhe kun ollaan, en oikeasti epäillyt hetkeäkään ettei kaikki tulisi. Tänä vuonna on minun perheeni vuoroni järjestää joulu ja seuraavat seitsemän joulua (jos elon päiviä riittää) pääsen taas "valmiiseen pöytään".

Vierailija
4/19 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus ratkaisee ei korona kirjoitti:

Voi, voi, kyllä on elämä vaikeeta, kun samaan ruokapöytään edes ei pääse. Hysteria, kauhu, pelko, ahdistus ja panikointi on siis uponnut kuin täi tervaan. Säälin.

Meillä on onneksi kaikki jotka samaan pöytään kuuluvat tänäkin vuonna sen saman pöydän ääressä, vauvasta vaariin. Osa on ottanut piikit osa ei, mutta se ei ole oleellisista, vaan se, että saamme olla yhdessä, kertoa rakastavamme toisiamme, nauttia joulun pyhistä yhdessä, ilman paniikkia, tietäen, että mikä joulu (tai mikä muukin päivä) tahansa voi olla kenen meistä tahansa viimeinen. Olemme pysyneet hysterian yläpuolella, emmekä ole siihen langenneet. Jokainen joka joulupöytään tänä vuonna saapuu, saapuu omasta tahdostaan. Tiivis perhe kun ollaan, en oikeasti epäillyt hetkeäkään ettei kaikki tulisi. Tänä vuonna on minun perheeni vuoroni järjestää joulu ja seuraavat seitsemän joulua (jos elon päiviä riittää) pääsen taas "valmiiseen pöytään".

Kivalta kuulostaa, minä en voi omalle tilanteelleni mitään. Meillä ei kukaan edes kerro rakastavansa, muutakuin ehkä humalassa. :( Itse en juo alkoholia humalaan asti. Ap.

Vierailija
5/19 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista on se että nyt kun rokotettuja on tilastojen mukaan suurin osa suomalaisista niin millään palstoilla ei pitäisi olla kuin muutama joka vastustavat rokotteita - mutta vastoin kaikkia tilastoja rokotetta vastustavia löytyy suuri määrä kaikilta palstoilta... tämähän ei mitenkään tue tilastoja paitsi jos A) rokotteen saanut on käsittänyt miten huonon päätöksen teki ja vastustaa nyt rokotteita   B)  todellisuudessa esimerkiksi kaksi rokotetta saaneiden määrä on huomattavasti pienempi kuin mitä yritetään todellisuutena esittää... nämä A ja B ovat tällöin loogisia selityksiä sille että rokotevastaisten määrä on vähintään yhtä suuri tai suurempi kuin rokotekannattajien määrä... seuraavaksi jää enää kysymys kuka hyötyy: tosiasia on että rokotekannattajien takana on miljardien bisnes joka on käytännössä loppumaton koska näyttää siltä että jokainen koronarokotekierros tuo harkitusti tullessaan uuden variantin sekä uuden koronan leviämisen... perusteluna tälle on se että 2020 kun oli koronaa tällöin ei ollut lainkaan tällaisia määriä leviämistä eikä tällaista määrää variantteja mutta kun rokotuksia on tehty 2021 niin korona on alkanut levitä nimenomaan rokotteiden avulla ja lisäksi kaikki uudet variantit ovat syntyneet sitä mukaa kun uusia koronarokotekierroksia on annettu... 

Vierailija
6/19 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista on se että nyt kun rokotettuja on tilastojen mukaan suurin osa suomalaisista niin millään palstoilla ei pitäisi olla kuin muutama joka vastustavat rokotteita - mutta vastoin kaikkia tilastoja rokotetta vastustavia löytyy suuri määrä kaikilta palstoilta... tämähän ei mitenkään tue tilastoja paitsi jos A) rokotteen saanut on käsittänyt miten huonon päätöksen teki ja vastustaa nyt rokotteita   B)  todellisuudessa esimerkiksi kaksi rokotetta saaneiden määrä on huomattavasti pienempi kuin mitä yritetään todellisuutena esittää... nämä A ja B ovat tällöin loogisia selityksiä sille että rokotevastaisten määrä on vähintään yhtä suuri tai suurempi kuin rokotekannattajien määrä... seuraavaksi jää enää kysymys kuka hyötyy: tosiasia on että rokotekannattajien takana on miljardien bisnes joka on käytännössä loppumaton koska näyttää siltä että jokainen koronarokotekierros tuo harkitusti tullessaan uuden variantin sekä uuden koronan leviämisen... perusteluna tälle on se että 2020 kun oli koronaa tällöin ei ollut lainkaan tällaisia määriä leviämistä eikä tällaista määrää variantteja mutta kun rokotuksia on tehty 2021 niin korona on alkanut levitä nimenomaan rokotteiden avulla ja lisäksi kaikki uudet variantit ovat syntyneet sitä mukaa kun uusia

koronarokotekierroksia on annettu... 

Täähän ei vastannu ap:n kysymykseen. Variantteja on kai siksi, koska on rokottamattomia ja rajoituksia ei enää oteta niin tosissaan eikä ne ole laajuudeltaan yhtä kattavia kuin 20 keväällä.

Vierailija
7/19 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran muutosta tuli joulun viettoon, että en lähde vielä ennen pyhiä kakkosasunnolleni kuten ensin olin suunnitellut. Sain ajan kolmanteen rokotukseen aatonaatoksi. Olen kotona pyhät ja jos haittavaikutuksia ei tule, lähden välipäivinä ajelemaan kakkosasunnolleni sen mukaan millaiset säät ovat. Sukulaisvierailu toteutunee, sillä olemme silloin jo kaikki saaneet kolmannenkin rokotuksen. Tosin omikrom saattaa tietenkin viskellä kapuloita rattaisiin. Katsellaan ja kuunnellaan.

Vierailija
8/19 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin on. Koko muu perhe (kaikki ottaneet kaksi rokotusta) ovat ulkomailla ja minä yksin (rokottamaton) kotona :( Tosi tylsää ettei pääse matkustamaan mutta rokotteita en ota!

Vierailija
9/19 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin on. Koko muu perhe (kaikki ottaneet kaksi rokotusta) ovat ulkomailla ja minä yksin (rokottamaton) kotona :( Tosi tylsää ettei pääse matkustamaan mutta rokotteita en ota!

Harmillista. Koita tehdä jotain kivaa kuitenkin.

Vierailija
10/19 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Ihan samalla lail mennään kuin ennenkin.

Vierailija
11/19 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Palvotaan saatanaa koko perheen voimalla ja harrastetaan voodoo-leikkejä. 🤪

Vierailija
12/19 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan kamalalta, miten ihmiset alistuvat pelon ja epävarmuuden valtaan kuin psykoosiin! 

Meillä syövät joulupöydässä koko suku, niin rokotetut kuin rokottamattomat. Raskaana olevat kuin vauvat ja vanhukset. Korona sairastaneet ja sairastamattomat. 

Vierailija
13/19 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on joulupöydässä yksi rokottamaton. Mies vaati että pääsee se 5 v siskontyttönsäkin. Vaikka mun mielestä ei ole hyvä idea

Vierailija
14/19 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako joulujuhlaillallisruumista tulee tammikuussa haudattavaksi? Kannattaako

Vierailija
15/19 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi rokottamatonta ja he suljetaan pois joulunvietosta. Minulla on rokotus, mutta olen surullinen noiden kahden puolesta.

Vierailija
16/19 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako joulujuhlaillallisruumista tulee tammikuussa haudattavaksi? Kannattaako

0

Vierailija
17/19 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietettiin viime joulu normaalisti mummon luona ja niin vietetään tämäkin. Ei kiinnosta muiden rokotukset.

Vierailija
18/19 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta mitään.En ole kysellyt sukulaisten rokotuksista koska se ei minulle kuulu. Emme jaa ihmisiä rokotusten perusteella. Ne kenellä. se on ovat itsensä suojanneet ainakin omasta mielestään ja se riittää.

Vierailija
19/19 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mennä uimahalliin joululomalla. Pysytäänpä turvassa. Ei varmaan muita muutoksia. Jos mitään koronaa ei olisi, käytäis kuopuksen kanssa jossain sisäleikkipaikassa, mutta nyt ei kiinnosta. Joskus käyty mummulla, mutta ei ole vielä kutsunut, just nähtiin juhlissa. Tarvittais vain lunta. Sit olis kaikki perfect.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä