Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pettäminen parisuhteessa- mitä mieltä tilanteestani? kokemuksia, oletteko antaneet anteeksi vai eronneet?

Vierailija
18.12.2021 |

Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä 4 vuotta ja asumme yhdessä. Emme ole naimisissa kuitenkaan. Meillä on ollut parisuhteessa vaikea syksy. Molemmat olemme tehneet todella paljon (yli)töitä ja olleet väsyneitä ja kinaa on syntynyt kotona. Lisäksi meillä on ollut yksi isompi erimielisyys mistä on tullut riitaa syksyn aikana, en tunnistamisen takia kerro syytä tässä eikä sillä ole oikeastaan edes väliäkään. Olemme kuitenkin läpi syksyn yhdessä puhuneet, että tämä on nyt tälläienn vaihe ja ensi vuoden puolella helpottaa. Eli molemmilla on ollut yhteisymmärrys että nyt on vaikeampaa mutta tulevaisuudessa näkyy valoa. Tai näin luulin.

Nyt kuitenkin sitten mies tunnusti pettäneensä minua pikkujouluissa. Juominen on miehelle ongelma, hän ei juo sentään kovin usein mutta aina kun on joku illanvietto, niin hän on aivan turpa täynnä. Tietääkseni tämä on kuitenkin ensimmäinen kerta kun on pettänyt. Pettäminen oli suutelua ja halailua hänen kertomansa mukaan.

Mies on hirveän katuvan oloinen ja on itkenyt monta kertaa paljastettuaan tämän asian minulle. Hän vannoo nyt että ei enää ikinä tee mitään vastaavaa ja että ei tiedä mikä häneen meni pikkujoulyissa. Jotenkin tämä meidän riitaisa syksy kuulemma sai hänet ahdistumaan ja tekemään tyhmiä.

Mitä tästä ajattelette? Olen järkyttynyt, koska on olen aina luottanut mieheen. Meillä on paljon hyvää yhdessä ja ollaan suunniteltu tulevaa ja lasten yrittämistä. Tämän jälkeen tunnen menettäneeni luottamukseni mieheen. Mietin koko ajan, että jos tälläisten riitojen seurauksena hän sortuu pettämään niin mitäs vaikka lapsiarjessa joka on varmasti paljon rankempaakin?

Ero surettaa ja ahdistaa mutta toissaalta suhteen jatkaminenkin ahdistaa. Jos eromme niin pärjään ihan yhtä hyvin yksinkin, minulla on vakaat tulot ym. Olen kuitenkin 31v. joten ahdistaa myös tämä ajankulu, mitä jos en ehdi enää tavata ketään hyvää miestä ennen kuin olen liian vanha saamaan lapsia? Äh, ajatukset ihan solmussa...

Tämä oli nyt tälläinen pitkä purkaus, en tiedä jaksaako tuota kukaan lukea. Mutta kiitos jos luet ja sanot mielipiteeesi. Minua kiinnostaisi myös omat kokemukset samassa tilanteessa olleilta.

Kommentit (111)

Vierailija
21/111 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella outoa lukea jotain näitä kommentteja. Suutelu ja halailu ei ole pettämistä? Ihan normimeinikiä vaikka jossain työpaikan pikkujouluissa, kun kaikilla puolisot odottaa kotona? Mitä helv.... Kyllä on moraali rapistunut...

Kännissä oleva mies halailee työkaveria ja puoliso kotona toteaa, että tuo on pettämistä, nyt erotaan.

Just noin kannattaa tehdä, jos haluaa elämästään vaikeaa. Ap:n kannattaa ryhtyä etsimään omaa asuntoa ja kuitteja siitä, kuka omistaa mitäkin, koska kenenkään ei kannata jatkaa sellaisen miehen kanssa, joka halaa muita!

Hienosti ohitit sen että kyseessä oli suutelu ja halailu. Ei mikään viaton tervehdyshalaus. Taidat olla itse petturiluonne kun tekojen oikeutus ja syyn siirtäminen jonkun toisen vastuulle onnistuu noin näppärästi...

Vierailija
22/111 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepähän valitset: Loppuelämän paheneva vitutus tai uusi elämä.

Jos on noin perusnegatiivinen luonteeltaan, niin mikään ei voi estää sitä loppuelämän vitutusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/111 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella outoa lukea jotain näitä kommentteja. Suutelu ja halailu ei ole pettämistä? Ihan normimeinikiä vaikka jossain työpaikan pikkujouluissa, kun kaikilla puolisot odottaa kotona? Mitä helv.... Kyllä on moraali rapistunut...

Kännissä oleva mies halailee työkaveria ja puoliso kotona toteaa, että tuo on pettämistä, nyt erotaan.

Just noin kannattaa tehdä, jos haluaa elämästään vaikeaa. Ap:n kannattaa ryhtyä etsimään omaa asuntoa ja kuitteja siitä, kuka omistaa mitäkin, koska kenenkään ei kannata jatkaa sellaisen miehen kanssa, joka halaa muita!

Hienosti ohitit sen että kyseessä oli suutelu ja halailu. Ei mikään viaton tervehdyshalaus. Taidat olla itse petturiluonne kun tekojen oikeutus ja syyn siirtäminen jonkun toisen vastuulle onnistuu noin näppärästi...

Ja mitä sitten? Ette kai ole suhteessa keskenään?

-eri

Vierailija
24/111 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies oli aivan turpa täys, saattaa pusu/haliasteelle jääminen selittyä juuri sillä kovalla kännillä: ei seiso joten ei voi tehdä mitään pahempaa.

Vierailija
25/111 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ihminen ole täydellinen.

Joudumme miettimään haluammeko yleensä parisuhdetta?

No useimmat haluavat ja se tietää välillä kompromisseja ja anteeksi antamista.

Johonkin on tietysti vedettävä raja, mutta kuvaillussa tapauksessa näen itse normaalit edellytykset parisuhteelle. Aika sitten näyttää. En nyt jaksa googlettaa prosentteja mutta olisko aika lähellä Nykäsen prosenttilaskua...

Niin että jos haluaa parisuhteen niin on oltava valmis antamaan anteeksi se että kumppani suutelee ja halailee illanvietoissa muita? Olen eri mieltä. Minusta uskollisuus ei ole liikaa vaadittu parisuhteessa. Jos on itse uskollinen, saa edellyttää samaa myös puolisolta. Olen itse ollut yhdessä mieheni kanssa 17 vuotta enkä ole ikinä pettänyt millään tasolla, enkä ikinä tule pettämään. Samaa odotan mieheltäni. Suutelu ja halailu muiden naisten kanssa ei olisi minulle ok eikä sellaisen todellakaan tarvitse olla ok. Tuollaiset taitavat olla sellaisten ihmisten puheita, jotka eivät ole itse kyenneet olemaan uskollisia ja nyt vähättelevät pettämistä.

Ei sen tietenkään tarvitse olla ok. Mutta silti kuulostaa jotenkin omituiselta tehdä noin vain eropäätös jonkun kännissa pussailun takia. Ei kai jokaisen sellaisen asian takia aina ole ainoa ratkaisu erot siltä istumalta, jos toinen tekee jotain, mikä ei ole ok. Kai täydellisen hyväksymisen ja eron välillä jotain välimuotojakin on? Toki siis erotakin saa, jos siltä tuntuu, mutta jotenkin tuntuu omituiselta silti.

Vierailija
26/111 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suutelu ja halailu" voi tarkoittaa vaikka tunnin kestänyttä kuhertelua ja muhinointia yhdessä, läheisyyttä ja flirttailua, jossa ei vaan menty loppuun saakka. Se on pettämistä ja ihan eri asia kun joku ystävällinen halaus.

Vierailija
27/111 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ärsyttäisi tuolla eniten, että mies uhriutuu itkeskelemällä katumustaan ja vinkumalla sitä kautta sympatiaa ja lohdutusta, ikään kuin hän nyt olisi se osapuoli, jota tässä koetellaan. Minua ärsyttäisi, että mies yleensä kuormittaa minua tuolla lailla omilla katumuksillaan ja tunnustuksillaan - kokisin sen niin, että minulla olisi omiakin asioita ja omia ajatuksia, ja tuollainen, että mies kaataa omat mokansa minun niskaani minun käsiteltäväkseni, olisi vielä ärsyttävämpää kuin joku pettäminen. Mies kuulostaa selkärangattomalta. Mikä hänen motiivinsa on kertomiseen? Tuollainen katuminen ja itkeskely on sitä, että hän hakee synninpäästöä ja sympatiaa. Ärsyttävää käytöstä.

Vierailija
28/111 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt oletetaan että mies puhuu totta. Miksi mies itkeskelisi ja katuisi jotain halailua ja pussailua tai edes tunnustaisi sitä? Kyllä siellä on pidemmälle menty. Mies saattaa itkeä sitä, että ei ollut ensimmmäinen kerta. 

Vierailija
29/111 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka seksiä ei ollut niin tunteet on minulle ne jotka ratkasee. Halaus/pusu voi olla viaton spontaani ilon osoitus tai iskuyritys riippuen niistä omista tunteista. Jos tietäisin mieheni haluavan pettää ja etsivän tilaisuutta siihen, mutta kohde ei lämpenisi niin suuttuisin vaikkei pettämistä varsinaisesti tapahtuisi. Jos taas miehesi oli se, jota iskettiin, niin en pitäisi pahana.

Vierailija
30/111 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ihminen ole täydellinen.

Joudumme miettimään haluammeko yleensä parisuhdetta?

No useimmat haluavat ja se tietää välillä kompromisseja ja anteeksi antamista.

Johonkin on tietysti vedettävä raja, mutta kuvaillussa tapauksessa näen itse normaalit edellytykset parisuhteelle. Aika sitten näyttää. En nyt jaksa googlettaa prosentteja mutta olisko aika lähellä Nykäsen prosenttilaskua...

Niin että jos haluaa parisuhteen niin on oltava valmis antamaan anteeksi se että kumppani suutelee ja halailee illanvietoissa muita? Olen eri mieltä. Minusta uskollisuus ei ole liikaa vaadittu parisuhteessa. Jos on itse uskollinen, saa edellyttää samaa myös puolisolta. Olen itse ollut yhdessä mieheni kanssa 17 vuotta enkä ole ikinä pettänyt millään tasolla, enkä ikinä tule pettämään. Samaa odotan mieheltäni. Suutelu ja halailu muiden naisten kanssa ei olisi minulle ok eikä sellaisen todellakaan tarvitse olla ok. Tuollaiset taitavat olla sellaisten ihmisten puheita, jotka eivät ole itse kyenneet olemaan uskollisia ja nyt vähättelevät pettämistä.

Nyt tarttis nähdä metsä puilta.

Kyseessä oli eka kerta ja välitön tunnustus ja katumus.

Pidän itsekin suutelua pettämisenä. Ei hyvä, mutta tehty mikä tehty.

Ei se seuraava prinssi tule todennäköisesti olemaan tätä puhtoisempi.

MUTTA. On tuossa suhteessa ongelmakin. Ja sehän oli alkoholi...

Vierailija
31/111 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä nyt oletetaan että mies puhuu totta. Miksi mies itkeskelisi ja katuisi jotain halailua ja pussailua tai edes tunnustaisi sitä? Kyllä siellä on pidemmälle menty. Mies saattaa itkeä sitä, että ei ollut ensimmmäinen kerta. 

Kuvailet naisen käytöstä. Et miehen.

Jos mies on itkupilli, niin se käyttäytyy noin. Jos sarjapettäjä, niin ei tunnusta ollenkaan.

Vierailija
32/111 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäiseksi mä alkaisin nyt pohtimaan ton miehen alkoholinkäyttöä, joka on puhtaasti alkoholismiin viittavaa, joka myös pahenee ajan kanssa suurella todennäköisyydellä. Huomattavasti oikeampi ongelma kuin suutelut. Yhdessä aiheuttavat kyllä sen, että mies saisi lähteä elämään omaa elämää.

Vierailija
33/111 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En laske kännisuutelua pettämiseksi, aika moni suudelmoitsee saman sukupuolen edustajia kännissä olematta silti homoseksuaali ja aikomatta edetä sen pitemmälle. Enkä kyllä keksi, miten jonkun halailu voisi olla pettämistä, jos käsi ei samalla eksy alushousujen sisään ja silloin ei enää halata.

Vierailija
34/111 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut vastaavan anteeksi miehelleni ja jatkoimme yhdessä, mutta en tiedä oliko se oikea vai väärä ratkaisu. Emme puhu tapahtuneesta enää juuri koskaan ja silloin aikanaan se käsiteltiin läpikotaisin, eli ikäänkuin olemme rauhassa tapahtuneen kanssa. Ei suhde kuitenkaan ikinä ole ollut entisensä sen jälkeen. Jonkinlainen viattomuus ja puhtaus on kadonnut siitä. Ennen pettämistä rakastin miestäni "puhtaasti" eikä minulla ollut katkeruuden tunteita häntä kohtaan, kaikki arkiset pikkuviat ja ärsytyksen kohteet oli helppo hyväksyä ja olin onnellinen. Pettämisen jälkeen sisälleni on jäänyt pieni katkeruus miestä kohtaan, vaikka arkemme sujuukin hyvin ja sopuisasti. En enää tavoita sitä ihan samanlaista rakkautta mitä ennen tunsin häntä kohtaan. Jotain siitä meni rikki pysyvästi. Ja meillä myös yhdessäpysymis päätökseen vaikuttivat suuresti lapset, meillä oli kaksi päiväkoti-ikäistä silloin. Heidän puolestaan onnellinen olen, ettei koti hajonnut.

Vierailija
35/111 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En laske kännisuutelua pettämiseksi" Mitä Viiiiiitttuuaaaa

Siis minkälainen ihmisten näkemys parisuhteesta ja uskollisuudesta oikein on nykyään??? Olen selvästi pudonnut kärryiltä ihan täysin ja olen sentään vasta 29v.

Vierailija
36/111 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole antanut anteeksi yhdenkään naisen pettämistä. Ero tulee välittömästi ensi pettämällä ja minua on tähän mennessä petetty jokaisessa suhteessa

Lyhyen viestisi perusteella voin tunnustaa, että itsekin ajautuisin pettämään kanssasi, vaikka kuinka komea olisit.

Todella moni nainen on yrittänyt saada minua pettämään tuloksetta. Itse arvostan ja kunnioitan kumppania niin paljon että en halua/suostu/pysty pettämään. En kehtaisi vaatia muilta luottamusta jos minuun ei pystyisi luottamaan

Naisen pettäminen on mahdollista välttää. Käy vain panemassa eikä ala leikkimään suhdetta. Tunteilla käyviin olentoihin luottaminen on itsepetosta. 

Vierailija
37/111 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enteile hyvää enkä suunnittelisi lasta tuollaisen henkilön kanssa.

Vierailija
38/111 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ihmisten moraali on rapistunut siinä, että erotaan pitkästä suhteesta tai jopa avioliitosta jonkun kännipussailun takia. Mielestäni se on vastuutonta, jos eron ainoa syy tosiaan on tuo. Se on sitten eri asia jos takana on muutakin.

Vierailija
39/111 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En laske kännisuutelua pettämiseksi" Mitä Viiiiiitttuuaaaa

Siis minkälainen ihmisten näkemys parisuhteesta ja uskollisuudesta oikein on nykyään??? Olen selvästi pudonnut kärryiltä ihan täysin ja olen sentään vasta 29v.

Ihmisillä on aina ollut erilaisia käsityksiä niin pettämisestä kuin luottamuksesta kuin myös siitä mitä parisuhteelta odotetaan. Toisissa suhteissa sallitaan enemmän toisissa vähemmän. Jotkut ihmiset ovat mustasukkaisia, toiset ei. 50v

Vierailija
40/111 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ihmisten moraali on rapistunut siinä, että erotaan pitkästä suhteesta tai jopa avioliitosta jonkun kännipussailun takia. Mielestäni se on vastuutonta, jos eron ainoa syy tosiaan on tuo. Se on sitten eri asia jos takana on muutakin.

Onko se moraalitonta vai onko se sitä että ihmiset nykyisin odottaa parisuhteelta jotakin muuta kuin sitä että se on mahdollisimman pitkä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme