Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähdin ystävän avuksi kun hän oli kipeä, mutta mitäs nyt kun itse tarvitsen apua?

Vierailija
18.12.2021 |

Lähdin samana päivänä hänen luo ja autoin, kaupassa kävin ym.
En pitänyt sitä mitenkään erikoisena tekona.
Nyt kun itse tarvitsisin apua ja tukea, hän ei tule.
Ihan kiva juttu.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Houkuttele ystävä luoksesi jollain verukkeella, tarjoat vaikka ruokaa tai jouluherkkuja tms mistä tiedät hänen tykkäävän.

Vierailija
42/57 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Houkuttele ystävä luoksesi jollain verukkeella, tarjoat vaikka ruokaa tai jouluherkkuja tms mistä tiedät hänen tykkäävän.

Ei auta. Se ei halua nähdä tilannettani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on selitys, ettei hän halua auttaa?

Ei halua kohdata tilannettani.

Olen huonossa kunnossa.

Vierailija
44/57 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hän ollut ystäväsi jo pitkään ja aiemmin on halunnut/osannut auttaa sinua, vai joku uudempi tuttavuus?

Vierailija
45/57 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta pyyteetön auttaminen on auttamista, jossa ei odoteta vastapalvelusta eikä autettu jää millään tavalla kiitollisuudenvelkaan auttajalleen.

Tuota kutsutaan riistämiseksi. Sitä kyllä Suomessa riittää ja se on monelle näköjään ihan Ok.

Vierailija
46/57 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen oppinut elämässä sen että kukaan ei halua pyyteettömästi auttaa. Eräskin vakuutteli että voi soittaa apuun vaikka yöllä jos apua tarvitsee, hän tulee. Sitten tuli se päivä (ei yö) kun apua tarvitsin ja voi sitä huokailun ja kettuilun määrää kun apua pyytää keskellä päivää. Eli mitä tästä opin: sanahelinää, jota ei kannata uskoa. Avuntarjoaja haluaa vaan vakuuttaa itselleen olevansa parempi ihminen (mitä siis selkeästi ei ole). Eli hyväsydämisyyttä on se tarjoutuminen, ei se auttaminen joka on pakkopullaa ja vastenmielistä. Siihen loppui ystävyys.

Vierailija
47/57 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hän ollut ystäväsi jo pitkään ja aiemmin on halunnut/osannut auttaa sinua, vai joku uudempi tuttavuus?

On ollut ihan teini-iästä saakka.

Vierailija
48/57 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen oppinut elämässä sen että kukaan ei halua pyyteettömästi auttaa. Eräskin vakuutteli että voi soittaa apuun vaikka yöllä jos apua tarvitsee, hän tulee. Sitten tuli se päivä (ei yö) kun apua tarvitsin ja voi sitä huokailun ja kettuilun määrää kun apua pyytää keskellä päivää. Eli mitä tästä opin: sanahelinää, jota ei kannata uskoa. Avuntarjoaja haluaa vaan vakuuttaa itselleen olevansa parempi ihminen (mitä siis selkeästi ei ole). Eli hyväsydämisyyttä on se tarjoutuminen, ei se auttaminen joka on pakkopullaa ja vastenmielistä. Siihen loppui ystävyys.

Uskon silti että on pyyteettömiäkin auttajia.

Inhoan niitä lupaajia jotka puhuvat mitä sattuu mutta eivät oikeasti tee mitään.

Eräs tuttu lupasi antaa mulle rahaa lääkäriä varten, ei tietenkään mitään antanut.

Oli vaan hienoa mennä lupaamaan ja olla olevinaan parempaa.

Vierailija
49/57 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huonossa kunnossa.

Liittyvätkö nämä tapahtumat nyt ajallisesti toisiinsa mitenkään? Siis jeesasitko häntä kun hän oli kipeä viime keväänä ja nyt tilanne toisinpäin? Vai tyyliin eilen, jolloin hän ymmärrättevästi on todennäköisesti edelleen kipeä. Toisekseen ovatko tilanteet vastaavat? Nimittäin tuon sinun vastauksen perusteella tulee fiilis että sinulla olisi menossa jotain muuta kuin pelkkä flunssa, ehkä jopa jotain sellaista että oikea osoite olisi ammattiapu?

Vierailija
50/57 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttamisesta muuttuu palvelujen vaihtamista siinä vaiheessa kun vaatii palvelua takaisin itselleen

Vierailija
51/57 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huonossa kunnossa.

Liittyvätkö nämä tapahtumat nyt ajallisesti toisiinsa mitenkään? Siis jeesasitko häntä kun hän oli kipeä viime keväänä ja nyt tilanne toisinpäin? Vai tyyliin eilen, jolloin hän ymmärrättevästi on todennäköisesti edelleen kipeä. Toisekseen ovatko tilanteet vastaavat? Nimittäin tuon sinun vastauksen perusteella tulee fiilis että sinulla olisi menossa jotain muuta kuin pelkkä flunssa, ehkä jopa jotain sellaista että oikea osoite olisi ammattiapu?

Ei ole kyse eilisestä.

On pidempi aika kulunut.

Silti se on väärin ettei ystävä edes käy, ei koskaan.

Vierailija
52/57 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta pyyteetön auttaminen on auttamista, jossa ei odoteta vastapalvelusta eikä autettu jää millään tavalla kiitollisuudenvelkaan auttajalleen.

Mutta ystävät auttavat aina tai ainakin yrittävät. Pyyteetöntä se on, sillä ystävä auttaa kyllä eikä laske velkoja. Harvoin nykyää ollaan oikeita ystäviä. Jotain kavereita vain.

Itseasiassa tavallisten ihmisten ystävyyssuhteissa ei lasketa velkoja koska niitä ei poikkeustilanteita huomioonottamatta ole. Joko tarjotaan jotain puolin ja toisin, tai sitten jos esim toinen joutuu maksamaan vaikka leffalipun kun lompakko jäänyt toiseen takkiin tms. niin ite laittaisin jollain mobilepayllä samantien takasin tai järkevän ajan sisään veisin itse kaverin leffaan.

Se että kavereilla on varsinaisesti tapana olla velkaa toisilleen kuulostaa, sori, haiskahtaa sille että alkoholi tai aineet liittyy kuvioon.

Vierailija
53/57 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huonossa kunnossa.

Ei ole kyse eilisestä.

On pidempi aika kulunut.

No siis pitääkö tässä nyt lukea sieltä rivien välistä että tilanteet ovat hyvinkin erilaiset? Voisitko vastata rehellisesti arvioiden onko ongelmasi sen luontoinen että yleisen mielipiteen mukaan ammattiavun hakeminen olisi paikallaan?

Vierailija
54/57 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huonossa kunnossa.

Ei ole kyse eilisestä.

On pidempi aika kulunut.

No siis pitääkö tässä nyt lukea sieltä rivien välistä että tilanteet ovat hyvinkin erilaiset? Voisitko vastata rehellisesti arvioiden onko ongelmasi sen luontoinen että yleisen mielipiteen mukaan ammattiavun hakeminen olisi paikallaan?

Ammattiapu on eri asia kuin ystävän näkeminen ja mahdollinen tuki.

Vierailija
55/57 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huonossa kunnossa.

Ei ole kyse eilisestä.

On pidempi aika kulunut.

Ammattiapu on eri asia kuin ystävän näkeminen ja mahdollinen tuki.

Niin on, niistä saatava hyötykin voi vaihdella suuresti.

Ap ei ole avannut mistä kiikastaa joten ei välttämättä liity hänen tilanteeseensa mitenkään, mutta esimerkiksi erilaiset riippuvuudet voivat aiheuttaa kaikenlaista ikävää jonka seurauksena elämä on kurjaa ja mieli maassa. Ystävän tuki, ymmärrys, sääli ja päänsilittely auttavat kestämään kaikenlaista paskaa ilman että varsinaista ongelmaa tarvitsee poistaa, tilanne voi kestää vaikka vuosia. Joskus parasta mitä ystävä voi tehdä on vaan katsoa vierestä ja toivoa että tilanne muuttuu riittävän tukalaksi että ihan oikea, ongelmaan puuttuva, apu suostutaan ottamaan vastaan.

Vierailija
56/57 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koettu on miljoona kertaa vastaava koko aikuisikäni.. Kun matkalla elämä tänne eläkeelle asti.Ojentanut se käden palkattoman aina kun on ollut jollain tarve,nälkäselle ostanut ruuat kotiin,siivoilut pykänyt,hoitanut lapsia sukulaisten,tutavien ymm. Kun itse olisin apua tarvinnut ,sitä ei tullut koskaan. Ei edes nuoremalta väeltä,jotka kuluu ystävä ja ystävä kaartiin.Ei lohdutuksen sanoja kun 2 vuoden aikana elämästäni kuoli 16 ihmistä,ei koronan. 3 kuolema sentään ilmoitettiin pika puhelulla: Suhteesi on kuollut.Siskosi kuollut, Veljesi kuollut.Muut 13 kpl tuli tekstiviestinä.Sillei. Nyt ole kylmä kala. Yksi soitelee kun mies teholla.Selasta se on! empatiani ei riitä. Hän asuu lähes vieressä ei voinut antaa joitain vuosia sitten kauppa apua minulle, huomattavasti nuorempana työttömänä. Vaikka miljoona kertaa haki ruoka kasia multa ja empatiaa,kun oli pennitön.. Minulla olin joku toimenpide ja en saanut kantaa mitään.Kauppakin olisi ollut lähellä.Ystävät ne hädässä tunnetaan ja sukulaiset, Hyvä testi:Kääntävätkö selän kun vuorostaan itse sairastuu ?

57/57 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika itsekästä ettei tee vastapalvelusta. Nämä on niitä minäminä ihmisiä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi