Kuinkahan todennäköistä on että poikani ois saanu koronan
Alkuviikosta tiistaina, istui terapeutin kanssa samassa huoneessa, terapeutilla oli maski, pojalla ei. Perjantaina terapeutti soitti ja sanoi saaneensa työkaverilta koronan ja että poikani oli altistunut tiistaina.
Meidän perhe ei ole eikä ota rokotteita, terapeutti oli rokotettu. Poika ei ole missään vaiheessa oireillut mitenkään. Maanantaina onneksi pääsee heti aamusta testiin.
Tarttuuko se noin helposti, jos toinen on itse juuri saanut koronan ja ovat vain samassa huoneessa, eivät kuitenkaan ihan kovin lähellä toisiaan?
Kommentit (46)
Ei kai se nyt teihin tartu, kun ette rokotustakaan tarvi.
Kyllä tarttuu. Varsinkin, kun on foliohattu eikä ota rokotuksia.
Olisin itse jo hakemassa rokotetta. Tosin ei taida ehtiä enää. Tsemppiä!
3h pitää olla samassa tilassa asiantuntijoiden mukaan, että saa tartunnan.
Joten ei tuo nyt siltä kuulosta, opiskelutilanteet kouluissa on todennäköisempiä kuvaamassasi kun niissä ollaan tuntikausia yhdessä huoneessa.
Tuskinpa lyhyessä tapaamisessa moisessa on tarttunut mitään. Vaikka olisi korona, niin ei se juuri leviä ellet aivastele/yski.
Tämä on kuin pelata lottoa. Toiset altistuu herkemmin.
Tässä nyt konkretisoituu, kuinka helposti se korona kotiin pujahtaa. Koulusta tietty vielä todennäköisemmin.
Vierailija kirjoitti:
0/5
Jäljittäjät soittaa kaikille keitä asia koskee, eikä itse ”uhri”.
Testiin mennään ohjeiden mukaan oireista. Ei noin vain.
Vierailija kirjoitti:
Tässä nyt konkretisoituu, kuinka helposti se korona kotiin pujahtaa. Koulusta tietty vielä todennäköisemmin.
Kuka on konkreettisesti tässä saanut koronan?
Vierailija kirjoitti:
3h pitää olla samassa tilassa asiantuntijoiden mukaan, että saa tartunnan.
Joten ei tuo nyt siltä kuulosta, opiskelutilanteet kouluissa on todennäköisempiä kuvaamassasi kun niissä ollaan tuntikausia yhdessä huoneessa.
Tuskinpa lyhyessä tapaamisessa moisessa on tarttunut mitään. Vaikka olisi korona, niin ei se juuri leviä ellet aivastele/yski.
3h? Ei todellakaan. Koronavilkkuun laitettiin 15 min, ja sitäkin kritisoitiin, että lyhin aika jossa on tarttunut on alle minuutin kohtaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
Kyllä voi soittaa, jos tuntee ihmiset ja tietää numerot.
Miksi menisit testiin jos ei ole oireita.
Ja jos on oireita etkä mennyt testiin niin voit käydä kk päästä vasta-ainetestissä vahvistamassa oliko sinulla korona ja onko sinulla nyt suoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
Jäljitys saattaa kestää tällä hetkellä 2 viikkoa, että onneksi jotkut ilmoittaa itse.
Hieno homma, hyvähän se ois sairastaa pois, niin ei tarttis sun sit pelätä enää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi menisit testiin jos ei ole oireita.
Ja jos on oireita etkä mennyt testiin niin voit käydä kk päästä vasta-ainetestissä vahvistamassa oliko sinulla korona ja onko sinulla nyt suoja.
Testiin sen takia, että pääsee aiemmin karanteenista! Piti lähteä mummolaan kun tulikin soitto että nyt on karanteenia jouluaattoon asti, mutta jos käy testissä, niin negatiivisella pääsee karanteenista aiemmin pois. Mutta kun pojalla ei ole ollut mitään, niin ei se korona ehkä oo tarttunut, tunnin olivat samassa tilassa. Ap
Rupesinpa vaan pohtimaan, kuinkahan herkästi tuollasessa tilanteessa korona voi tarttua. Terapeutti ilmotti heti meille kun sai tietää.
Meillä ollut lapset tunteja autossa korona positiivisen kanssa ilman maskeja eikä tarttunut. Muka helposti tarttuva.
Jos on omikronia niin erittäin todennäköisesti tarttuu.