Miksi se on niin paha asia??
Niin siis mietin tässä kuinka monta kertaa kuulee ihmisten suusta kommentin.
"Se sen kumppani on ihan täysjuoppo"
"Se käyttää huumeita se on narkkari"
Ensinnäkin miksi olisi niin paha seurustella esim.ihmisen kanssa joka käyttää huumeita niinkuin perus ihminen alkoholia ilman riippuvuutta?
Tai mitä pahaa ylipäätänsä olisi seurustelu narkkarin/juopon kanssa?
Kommentit (109)
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:53"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:51"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:41"] [quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:31"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:29"] [quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:20"] Niinpä, miksi en juokse keskustassa alasti, sytytä itseäni tuleen ja hyppää sen jälkeen sillalta alas. Miksikäs minä en näin tee? Mitä niin pahaa siinä olisi?:o [/quote] Miten se olisi yhtään samanlaista kuin parisuhde päihderiippuvaisen kanssa? AP [/quote] aivan yhtä itsetuhoista se on. En näe asioilla juuri mitään eroa. jos kovinkin kauaa riippuvaisen kanssa elää, niin kuolee henkisesti (mahdollisesti myös fyysisesti). Tällä minun esittämällä tavalla vain fyysisesti.:) [/quote] On siis omakohtaista kokemusta? AP [/quote] Mistä niin päättelit? Meni mönkään. En ikinä tekisi moista virhettä.:) [/quote] Eli et voi siist tietää millaista se oikeasti on!
AP [/quote] Ootpa melkonen vänkääjä. TOttakai se on ihan perseestä. Kerro jos tunnet yhdenkin onnellisen parisuhteen, jossa vain toinen on juoppo tai vetää huumeita? Niin. Ei niitä ole. Mutta minä lähen kattoon leffaa oman raivoraittiin mieheni kainaloon(ainakin synnytykseen asti), joten hauskaa illan jatkoa teille kaikille!:)
[/quote]
Ystäväni elää onnellisessa parisuhteessa narkkarin kanssa.
AP
[/quote]
Tosi harvinaista että noin olisi.
Ystävä sanoo olevansa onnellinen vai sinä päättelet niin?
Mahtaa olla lievä huume tai käyttö aika alussa. Tai huumehemmo on taitava filmaamaan hyvää käytöstä ja tunteita...vielä.
No oikeesti en usko.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 14:01"]
Ei se niin paha ole oikeastaan, kuin eläisi masenusta sairastavan kanssa, tai syöpäsairaan. Sairaus se riippuvuus on, mutta ei sen vakavampi. Siitä voi myös ajan mittaan parantua. Osa pääsee irti ja osa ei, mutta tulee toimeen ja vähentää pahoja tapojaan sen verran että työt ja muu elämä hoituu ohessa.
[/quote]
Kun narkkareita hyysätään niin hyysätään seuraavaksi murhamiehiä ja varkaita. Hekin haluavat tehdä töitä vapaasti. Leikki on lapsen työtä.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 05:18"]Se on jotenkin itsetuhoista.
se on oletettavaa väkivallan uhkaa ja se on oletettavaa huolenpitoa toisesta aikuisesta. Se on oletettavaa oman itsensä hylkäämistä. Se on oletettavaa alistumista.
Siinä oletettavasti jää itse taka-alalle omassa elämässään, kun pitää elää sen riippuvaisen mielenliikkeiden mukaan. Siinä uhrautuu sellaiseen rooliin, mitä ulkopuolinen ei osaa arvostaa kovin, jos se ulkopuolinen ei arvosta päihteiden käyttöä.
siinä niinku tavallaan vapaaehtoisesti luopuu omistaan ja altistuu väkivallalle. Silleeen sen ulkopuolinen näkee...että toi ottaa vapaaehtoisesti turpiin tuolta toiselta ( fyysisesti tai henkisesti). Noin, jos rumasti yksinkertaistan asian.
ja, jos on lapsia...niin se uhraa niittenkin elämän. Ainakin sen kohdan ja tulevat traumat pelon ja väkivallan tai väkivallan uhkan alla eläessä.
[/quote]
Mitä jos toinen haluaa alistetuksi mitä jos haluaa kumppaniksi sellaisen joka alistaa?
Mitä jos joku haluaa ihmisen kumppaniksi ketä ohjaa suunnan.
Onko päihderiippuvainen hyvä valinta tälläiselle ihmiselle??
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 20:45"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 05:18"]Se on jotenkin itsetuhoista.
se on oletettavaa väkivallan uhkaa ja se on oletettavaa huolenpitoa toisesta aikuisesta. Se on oletettavaa oman itsensä hylkäämistä. Se on oletettavaa alistumista.
Siinä oletettavasti jää itse taka-alalle omassa elämässään, kun pitää elää sen riippuvaisen mielenliikkeiden mukaan. Siinä uhrautuu sellaiseen rooliin, mitä ulkopuolinen ei osaa arvostaa kovin, jos se ulkopuolinen ei arvosta päihteiden käyttöä.
siinä niinku tavallaan vapaaehtoisesti luopuu omistaan ja altistuu väkivallalle. Silleeen sen ulkopuolinen näkee...että toi ottaa vapaaehtoisesti turpiin tuolta toiselta ( fyysisesti tai henkisesti). Noin, jos rumasti yksinkertaistan asian.
ja, jos on lapsia...niin se uhraa niittenkin elämän. Ainakin sen kohdan ja tulevat traumat pelon ja väkivallan tai väkivallan uhkan alla eläessä.
[/quote]
Mitä jos toinen haluaa alistetuksi mitä jos haluaa kumppaniksi sellaisen joka alistaa?
Mitä jos joku haluaa ihmisen kumppaniksi ketä ohjaa suunnan.
Onko päihderiippuvainen hyvä valinta tälläiselle ihmiselle??
[/quote]
^^
Itse en pystyisi sellaseen lähtemään satuttaa vain itseään.
Kyllä varmasti löytää jostain paremman kumppanin kuin narkkarin.
Mutta jos siihen noidankehään haluaa itse ryhtyä siitä vain.
Sen kun vedätte mitä haluatte ja olette kenen kanssa haluatte, mutta ei mun lasten hiekkalaatikolla, ei mun ovisummeriin nojailemalla eikä varsinkaan mun rahoilla. Ja turpa kiinni klo 22 jälkeen.
Kovin moni ei varmaan suhtaudu positiivisesti siihen, että puoliso hakkaa, hajottaa paikkoja, käyttää kaikki rahat, katoaa viikoiksi, pettää, haukkuu ja ei välitä mistään muusta kuin viinasta/huumeista. Oma isä päihde/huumeriippuvainen, eikä herättänyt hänessä mitään tunteita tai ajatuksia että ehkä teen väärin, kun 10 vuotias lapsi soittaa itkien, että tule iskä kotiin äläkä juo. Mun mielestä se kertoo aika paljon siitä kuinka riippuvaiset vähät välittää läheisistään.